^^ jag håller med dig om att Jay-Z är en förbannat duktig MC och släppt sjukt mkt kvalitetsmaterial. som sagt ser jag mig själv som ett fan och äger alla hans album samt sett han live men den här skivan var en stor jävla besvikelse, snarare produktionen som lutar mot Markoolio och Fronda än något annat. sen kan jag inte förneka att Jigga även tappat en del av stinget i sitt flow även om han fortfarande är grym.
http://www.claaa7.blogspot.com ^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^
Sveningmar : Seriost, lagg ner. Jag menar det verkligen, lagg ner. Jiggas resultat talar for sig sjalv. Om Biggie ar rappens Pele, sa ar Jigga Maradona. Ingen Anders Svensson har. Han har bokstavligen varit relevant sen 1996, hur fan kan man inte vara bast? Vem ar bast enligt dig? Ill Bill och MF Doom? Dar har du Anders Svensson. Stor ar man nar man blir kand utanfor sina kretsar. Du behover inte tycka om boxning for att veta vem Muhammed Ali ar. Du behover inte tycka om basket for att kanna till Michael Jordan. Du behover inte tycka om pop musik for att veta vem Madonna, Prince och Michael Jackson ar. Och vet du vad? Du behover inte ens tycka om hip hop for att veta vem Jay-Z ar. The greatest rapper alive, period!
At the gates of Eternity...
världens fulaste omslag på världens sämsta platta.
Jay har hustler mentality, han vill alltid utvecklas. Fine, ni gillar inte att han försöker nya grejer och nytt sound vid 40 års ålder, skit i att lyssna på texten då. LYSSNA PÅ FLOWET, det är definationen av timeless. Finns ingen som kan anpassa sig till beatet på samma sätt och få texter att gå ihop. Men jag kan hålla med om att senaste albumet var lite av en besvikelse för jigga fans, men går knappast att hata när han vid 40 års ålder är den största i ett young mans game. "write 16's in between running 16 business/ all while showing these young punks what the business is/" "aint nothin changed with me xcept the year it is/ i think i have to send you a reminder, here it is" Sen tvivlar jag på att jay fallit av helt som vissa vill få det att framstå som, har ni sett senaste konserten på msg? Han kan fortfarande rappa låtar från reasonable doubt lika bra, om inte bättre. Enda som fallit av är hans inspiration och att han har MYCKET annat för sig än rap.
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle
BC99 P26 Om det är någon som ska lägga ner så är det du om du har så sjukt lama argument som att jay-z är bäst bara för att han är känd. Jay-z är stor ja, men han är ljusår från världens bästa rappare. ill bill, mf doom haha whut? 2pac är minst lika känd, men han är verkligen inte heller världens bästa rappare. Mc hammers "You can't touch this" är världens mest sålda hiphop låt/12:a, men den är verkligen inte den bästa. Så såna siffror är ju totalt ointressanta när man snackar om vem som är bäst. Big L är världens bästa rappare, men han har inte gjort den bäst musiken.
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Håller med sveningmar, teorin att hur stor man är inte motsvarar skill stämmer i de flesta fallen. Inte för jay-z, han är störst för att han är bäst. Vad är attraktivt med jay-z som artist? hans röst låter jobbig i folks öron, han är ful osv.Vad kan det vara? Hans flow, wordplay, lyrik, swag etcetc är UNIKT. Sen skriver han aldrig ner sina texter utan har allt i huvudet, det kommer naturligt. Han försöker inte tvinga fram något. Hur mer real kan det bli? Sen är han mcn med mest material i princip, klart det finns mer att hata på. Har du lyssnat på allt jay-z har?
Stort jävla word på Lundahl!
"Visst är det vackert.."
Ett uttdrag från ett hip-hop forum. Så jävla spot on. His albums are timeless… 1000 years from now when people of that time dig up the music we recorded today they will take a listen to all that southern bullshit (Not including TI, Outkast, Luda and some Jeezy) and think that we as a people were fucking stupid… Then they will listen to Jay-Z and will be convinced otherwise… Jay-Z doesn’t spit to the idiots, and true hustlas/Gangsters are far more intelligent then the ordinary hoodlum you find on the block. They get it…
Hahaha, Lundahl hoppa av hans kuk.. Eminem >>>> Jay-Z
fuck you detta är ett diskussionforum. har du nått att tillägga förutom att vara ett dåligt troll?
Ja, detta är ett diskussionsforum och just därför ger jag min syn på saken. Det vill säga att du överdriver och framstår som en idiot. Jay-Z har aldrig varit den bästa och kommer aldrig bli.
Håller inte med, tycker geniunt att allt jag skrivit är realistiskt och sanning. Att inte tycka jay är en av de bästa skiner bara av okunskap i mina ögon. Vi får helt enkelt agree to disagree. iaf, antar att biggie är din favoritrappare? Top 3 iaf? Vem var den första att co-signa jay och vilja hoppa på låtar med honom? Vem var big tightast med förutom diddy? Mm, hov. Ska du dissa biggies omdöme nu? Haha, nej men serri, gå kolla lite dokumentärer, intervjuer och lyssna igenom reasonable doubt. www.urbandictionary.com om du behöver hjälp med dom svåra orden. Eran favoritrappares favoritrappare helt enkelt. Även idag. 11 nummer 1 album i rad Men lie, women lie, numbers dont.
finns ingen som kan spotta som jay-z , hans flow hans rhymes oooh får orgasm. Som han säger i låten hola hovito if im not better then BIG im the cloesest one. Han och Biggie är bäst. GOAT Jay-z , Biggie , 2pac , Snoop Dogg (92-01) , ice cube , nas och scarface. Men jay-z är nr 1 sen vet jag inte riktigt. Sen fattar jag inte hur ni kan tycka att bleuprint 3 är dålig. Håller med om att den inte är bra men albumet har några bra låtar som DOA, Empire state of mind , venus vs mars, on the next one , reminder , a star is bor och young forever. Hova har mycket bättre album American Gangsta va SKIT FET. Men eminems nya va inte heller nåt jätte bra. Året album enligt mig är Blackout 2 med meth&redman. Sen är slughterhouse albumet fet med. Men hata på jigga för att INGEN har lyckats göra så mycket för hiphopen som han. Men vad kan ljushyade om rap??
^ Jag är ljushyad. Gillar din lista, du kan lägga till andre 3000, rakim och krs-one dock.
^^ de flesta av Jigga's album är ju inte så jävla timeless som den där forumssnubben vill påstå även om samtliga album innehåller en hel del guldkorn. men förutom "Reasonable Doubt" är ingenting han gjort lika tidlöst och klassiskt som skivor som "Mecca & The Soul Brother", "Daily Operation", "Enter The Wu-Tang", "The Chronic", "Liquid Swords", "Illmatic", "Doggystyle", "The Infamous Mobb Deep", "Word... Life", "Runaway Slave" med mycket mera. Jay-Z är en av de bästa rapparna, yes, men när det handlar om klassiska album tillhör han inte eliten i mina ögon.
http://www.claaa7.blogspot.com ^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^
^ BA och BP1 är också ansedda klassiker. 3 Classic albums och 7 dugliga album. Vem har lyckats med det inom hip-hop?
iaf, antar att biggie är din favoritrappare? Top 3 iaf? Nej.
Vem var den första att co-signa jay och vilja hoppa på låtar med honom? Vem var big tightast med förutom diddy? Mm, hov. Ska du dissa biggies omdöme nu? So what?
Haha, nej men serri, gå kolla lite dokumentärer, intervjuer och lyssna igenom reasonable doubt. www.urbandictionary.com om du behöver hjälp med dom svåra orden. Har redan hört albumet och har redan sett intervjuer/dokumentärer med honom. Han är fortfarande inte den bästa.
11 nummer 1 album i rad Men lie, women lie, numbers dont. Dåligt argument.
Aja, finns inget mer jag kan/orkar säga. Bara detta: LYSSNA PÅ TEXTERNA. Godnatt
Tro mig, det finns många med bättre texter.
Lundahl: A Tribe Called Quest, Pete Rock & CL Smooth, Gang Starr, Showbiz & AG, Ghostface Killah, NaS, KRS-One/BDP, Outkast, Mobb Deep, M.O.P., har alla minst lika bra diskografier som Jay-Z imo.
Seriost, en sak att inte vara ett fan. En annan sak att forneka killens impact. Finns manga artister jag inte ar ett sarskilt stort fan av. Men det ar bara lojligt att forneka vad dem har gjort for hip hopen. Om inte Jigga ar storst (av alla levande rappare) vem i sa fall? Namn nu inte backpackers som typ "Uranium Double 0 Five" , for dem kanske ar battre (skills massigt) men fan mig inte storst.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
IT'S THE ROC!
And for the credits, tell me I dont get it Everybody can tell you how too do it the never did it
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
BC99 P26 Tycker du ska läsa vad jag skrev lite längre upp en gång till. Ja jay-z är skitstor/störst. Men det är inte för att han är en bra rappare utan för att han gör värdelös (enligt mig, vissa gillar det ju uppenbarligen) POP. Samma sak med Nelly, damn vad hans platta "nr1" sålde! Men han är inte heller en av de grymmaste rapparna! Men enligt dig måste han vara det eller eftersom han är stor? Men vi kan ju säga att jay, nelly och pac är GOAT och can't touch this världens bästa hiphop låt ; ) eller släppa att störst = bäst.
sveningmar > du kan inte vara på riktigt. Jay-z=pop? om ngn är störst måste de ju betyda att personen i fråga är bäst/skönast/mest omtyckt osv. så uppenbarligen tycker folk att jay är kung. Att du ska spela mangas och vara phetttt äkta är patetiskt. hata på, men hata med stil då förfan. håller inte med dina argument
hets, stress, fest!
Anledningen till varför han släppte en så radiovänlig skiva stavas Roc Nation. Han ville få en bra start på nya labeln och det fick han.
your heart pump project kool-aid
Sveningmar och co, det är ingen som tar er seriöst. Är ni seriösa? Jay-Z är en dålig mc? Jay-Z är inte bland de bästa någonsin? Seriöst. SERIÖST? Började ni intressera er för hip-hop år 2006? Do you fools listen to music or do you just skim through it? Hur är det med era engelskakunskaper? Säga vad ni vill, känn hur ni känner, men don't front. Lyssna jiggas hela katalog och försök säga han är ensidig, försök säg att alla låtar handlar om bling, pengar och hoes, försök säga att hans flow inte är mind blowing, försök säga att att han inte flippar sjukt smarta lines, försök säga att han inte är en av dom bästa någonsin. The bottom line is, if you front, you're wrong. Det handlar inte om åsikt. Skill är skill, och när det kmr till kritan är det inte många som har mer än Shawn Carter. Någonsin. Lägg ner denna tråden nu. Ni har fel. Punkt.
Försökt fronta på hans talang och process. Finns det någon som jobbar på liknande sätt?
Neh, måste släppa detta nu.
^^ ja håller med, du börjar låta som en dickrider och YES, Jigga är nice som fan ur de flesta perspektiv.
Mmmh, idioterna i tråden träffa en nerv eller något.
Och hur kan ni förneka att jay-z är pop? huh? Om ni säger att jay-z är världens bästa pop artist säger jag inte emot. Men han är inte så stor och känd för att han är bäst på att rappa utan för att han gör poppig och radiovänlig musik. Hur kan ni förneka det? Lundahl P20 va? Varför skulle man tycka att jay-z är dålig för att man lyssnat på hiphop en kort tid, och tvärt om? Snarare tvärt om! Min första hiphop platta var 36 chambers. Den, cuban linx, forever och ready to die har spelats 1000-tals gånger i min gamla freestyle. Det är så jag lärt mig att hiphop ska låta och den sortens hiphop jag diggar. Har inge love över till popskit som jay-z, chingy, nelly m.m
definera vad pop är och säg mig varför du tycker att han är pop. det är ju inte direkt så att jigga kör på britney spears instrumentaler och inte rappar? eller?
hets, stress, fest!
Ja du, en person som rappat genom hela sin karriar, aldrig kort auto-tune, ar plotsligt pop? Inget snack om att han gor mainstream hip hop som tilltalar den storre massan (darav att han lyckats sa bra), men att saga att han ar renodlad pop? Nagon som vill komma och saga att Suga Hill Gang ar pop ocksa? Jag menar "Rappers Delight" ar ju snuskigt poppig nar man tanker efter!
han gor mainstream hip hop som tilltalar den storre massan (darav att han lyckats sa bra), men att saga att han ar renodlad pop? Ja har gör VÄLDIGT mainstreem hiphop ja, musik för raddion och topplistorna samt har med poppartister på sina låtar. Då är han ju pop eller? (pop=populärmusik) Lyckas med vadå? Sälja lyckas han med ja! Göra en bra platta lyckas han uppenbarligen inte med, inte bara jag som tycker plattan är dålig. Jag vill bara komma fram till att hur bra rappare man är inte har någonting med hur mycket man säljer och hur stor man är! Så länge inte Jay-z, Kanye west, Chingy, Nelly och Lil'wayne är världens 5 bästa rappare?
Jag kan respektera att du har en uppfattning om hur du vill att hip-hop ska låta, har inte varit med lika länge som du uppenbarligen men känns nästan som du är en bitter snubbe som vägrar följa utveckling och vägrar ändra din uppfattning. :D Sen kan du inte jämföra lil wayne, chingy, nelly och kanye west med jay-z. Börjar undra om du lyssnat igenom reasonable doubt som kom ut 1996 mer än 1 gång. Det albumet alone garanterar top5 bästa rappare. Sen måste du förstå att jay är en musik mogul, han har alltid upptäckt (kanye, rihanna, ne-yo bl.a) och låtit artister hoppa på hans album och tvärt upp för att låta dem skina.
Lundahl P20 Nej jag är inte bitter man. Utan jag blir bara lack när folk säger att jay-z är G.O.A.T i hiphop över tex: big l, biggie, ghostface, g rap, m.o.p mfl. Ännu mer lack blir jag när folk säger att han är bäst bara för att han säljer mest. Jag köper att folk tycker att jay är bra, nelly sålde tex över 700.000 plattor första veckan nelyville släpptes. Så uppenbarligen har folk olika musiksmak. Men att säga att jay är G.O.A.T är helt GALET, det är som att säga att den bil-modellen som säljer mest är den absolut snabbaste bara för att den säljer mest. Sen undrar jag vilken utveckling du snackar om. Jay-z's eller? För hiphop som musikstil har inte blivit sämre utan äkta shit kommer fortfarande. Tex "Raekwon - Only built 4 cuban linx II" och "M.O.P - Fondation" är sjuuukt bra plattor från i år.
Vi har helt enkelt olika smak, men jag anser att jay-z stil är lika bra / avancerad som ghostface och kool g. Vi får helt enkelt komma överens om att det är en smaksak. Du har förmodligen lika många på din sida som jag har på min. Peace
Lundahl P20 Ja så är det! Finns ju till och med folk som hävdar att slipknot är världens bästa grupp så ; ) Ville bara påpeka att jay inte är GOAT och speciellt inte för att han säljer massor..
Har vi inte gått igenom det här redan med att dina nu favorit artister också kört med "pop-artister"?
Har fler låtar med ghostface om du är sugen?
Rell va JÄTTErocafella under sin storhetstid så han kan du hata när han kör med Jay men inte M.O.P? (sjukt bra låt btw, cant front)
är extremt trött på de här jävla dubbelmoralet du håller på med. Kan sätta 1000kr på att Big hade hoppat på en låt producerat av Kanye och låtit han köra en vers.
Och hur kan DU, av alla här inne, imed din extremt tunga hiphop-bagage och dina awesome skivor, inte tycka om, låt oss säg "D.O.A"?
Jay MÖRDAR alla cornyass rappers som du avskyr? Vet inte om du är så insatt i vad som händer i USA och alla radio intervjuer som gjordes efter låten men artister vägrar göra auto-tune låtar nowadays, förutom såklart typ lil wayne eller något. Tacka vet jag Jay istället va.
Och creme de la fucking creme- hitta en video där Ghostface berättar att Jay mörda hans nya autotune singel med Ron Browz imed D.O.A låten.
Jävligt awkward för dig nu sveningmar..
Länk till http://www.worldstarhiphop.com/videos/video.php?v=wshhTEQ99655F8WbVdX9 "im just worried about me right now" säger Ghostface - hm, vad kan han ha menat? Kan han ha menat att han ville ha RADIOPLAY?
Ja har gör VÄLDIGT mainstreem hiphop ja, musik för raddion och topplistorna samt har med poppartister på sina låtar. Då är han ju pop eller? (pop=populärmusik) sa du om Jay.
Vad ska du säg nu liksom? När din favoritartist som du tycker är så jävla äkta kör med autotune? Köp inte all skit som dina rappare berättar, 99,9% av alla rappare i världen hade mördat för att vara i Jays skor.
Förstår dig helt o hållet om du älska M.O.P och Ghostface in there prime, du vet back in da days. Men då kan du inte hata om vi älska Jay under sin reasonable doubt tid. Exakt samma sak.
IT'S THE ROC!
Länken funka tydligen inte där uppe: http://www.worldstarhiphop.com/videos/video.php?v=wshhTEQ99655F8WbVdX9 Och vad du än skriver nu kommer bara få dig att låta som en hatare, så låt bli istället för all skit du skriver om Jay, gör dina favorit artister också. Tackar för mig, tack lundahl, tack BC99 som också förstår sig på det underbara i Jay-Z, G.O.A.T!
IT'S THE ROC!
Sveningmar : Som foklarat tidigare, sa ar ingen har ute efter att andra din asikt om killens musik. Hata den hur mycket du vill. Hata honom hur mycket du vill ocksa. Men attsaga att han inte ar storst bara for du anser hans musik inte vara bra? Du fornekar killens impact, legancy and influence. Min favorit-basketspelare off all times ar Julius "Dr J" Erving. Men att saga att Michael Jordan inte ar GOAT, ar ju bara larvigt. MJ's resultat talar for sig sjalv, aven om jag diggar Dr J mer. Just darfor vi alla ifragasatter din alder, for du verkar ha svart att skilja pa vissa saker. Biggie och Big L ar i en klass for sig, men samtidigt sa har dem varit doda i snart 13 respektive 10 ar (Rest in peace) och darmed inte slappt nagot material. Biggie ar enligt mig the greatest rapper of all time. Jigga ar the greatest rapper alive. Jag vet inte vad jag vill saga, antar att jag borjar bli trott ga runt i cirklar jag ocksa. Sebeliito och Lundahl har redan sagt det jag vill saga ocksa. Tror Lundahl sa det bast...Börjar undra om du lyssnat igenom reasonable doubt som kom ut 1996 mer än 1 gång. Det albumet alone garanterar top5 bästa rappare.
Sebeliito Jag kan inte hålla med dig alls eftersom jag absolut inte har någonting emot auto-tune. Jag tycker inte att det är pop-skit för att låten innehåller auto-tune. Tex M.O.P "streetlife", Ghostface "baby" är två nya låtar med auto-tune som är as bra! Så fuck det där med DOA!"Kan sätta 1000kr på att Big hade hoppat på en låt producerat av Kanye" Har sagt det förut och kan säga det igen. Ja kanye har gjort en del bra beats och om beatet var fett så skulle big såklart kickat på det. Men kanye är en jävla fjolla ändå!Och hur kan DU, av alla här inne, imed din extremt tunga hiphop-bagage och dina awesome skivor, inte tycka om, låt oss säg "D.O.A"? Jay MÖRDAR alla cornyass rappers som du avskyr? Menar du att tycka låten är bra? eller vad den förmedlar? Som sagt så hatar jag inte auto-tune. Och vilket autotune skräp som helst är bättre än jay-z's "Off that" tex. Och vilka "cornyass rappers" är det jag avskyr? Jag ogillar bara jay, kanye och nelly vad jag vet ; ) "hitta en video där Ghostface berättar att Jay mörda hans nya autotune singel med Ron Browz imed D.O.A låten." Ja eftersom jay-z är så stor och har skapat någon löjlig trend att hata på auto-tune. "Vad ska du säg nu liksom? När din favoritartist som du tycker är så jävla äkta kör med autotune?" Det gör mig ingenting, viktigare att det är en bra platta än om den inehåller auto-tune eller inte."Förstår dig helt o hållet om du älska M.O.P och Ghostface in there prime, du vet back in da days" Nej man så är det inte! Anledningen till att jag diggar wu och mop så mycket är just för att dem är lika bra FORTFARANDE till skillnad från tex Nas. Han va en av dem bästa under "illmatic" och "it was written" perioden, men har fallit av helt och gör totalt värdelöst skit nu. Lite samma med jay-z.
sveningmar hahah hatar pop och älskar auto-tune hahahahaa bra att jay-z mördade auto-tune och låten DOA är skit bra. Jay-z har aldrig varit poppig och nej auto-tune är Värre än pop. Och sluta snacka skit 99% av ditt snack är bara skit.
Ja så är det, och hiphop är den värsta jävla skit musiken som finns också va? ; )
Haha , blir mitt svar på ditt svar. Du hatar pop och popartister, men är okej om dina favorit artister har dom på sina låtar men inte Jay. Du kallar Jay för pop och avskyr honom, men du tycker om autotune. Aha, okej :) skönt att veta att man har bara diskuterat med en idiot hela tiden :)
IT'S THE ROC!
haha asså damn vad är det med er? Bar för att en fett grym hiphop låt har autotune refräng så är det det värsta som finns? I laughing at ya! Sen undrar jag när jag sagt att jag hatar pop? Det gör jag inte!
Who you gon' find doper than him with no pen just draw off inspiration Soon you gon' see you can't replace him
Efter att ha lyssnat igenom BP3 ordentligt så måste jag säga att det är ett jääävligt bra album. Gillar alla låtar på skivan faktiskt. Känns nyskapande och kreativt på något sätt. Props till Jigga.
Har lyssnat igenom skivan och måste säga att den inte var något vidare fast jigga kommer correct på de allra flesta låtarna. Finns ett par feta spår men som helhet är den inget att hänga i granen tack vare de usla beatsen. Angående Jiggas storhet så är han ju utan tvekan bland de bästa någonsin. Men så imponerande discografi har han ju inte. 2 klassiker o ett gäng riktigt bra album. Finns ju många som kan skryta med betydligt mer än det.