I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Blueprint 3 tracklist & cover

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-08-03 22:17

Blueprint 3 tracklist & cover

1. What We Talking About (Produced by Kanye West)
2. D.O.A. (Produced by No I.D.)
3. Weigh Me Down Feat. Kid Cudi (Produced by Kanye West)
4. Unforgiven (Produced by Kanye West, Additional Production: MGMT)
5. Run This Town Feat. Rihanna & Kanye West (Produced by Kanye West)
6. Empire State Of Mind Feat. Nas (Produced by Kanye West & No I.D.)
7. When It Comes To This (Produced by Timbaland)
8. Always Feat. Drake (Produced by Kanye West)
9. Scenes From The Past (Produced by No I.D., Co-produced by Kanye West)
10. Everyday A Star Is Born Feat. Mr. Hudson (Produced by Kanye West)
11. Already Home (Produced by Kanye West)
12. Forever Young Feat. Mr. Hudson (Produced by Kanye West)
13. Thank You (Produced by No I.D.)

Bonus Tracks:
14. Sound Of The 70s (Produced by Kanye West)
15. We Made History (Produced by Kanye West)

Kanye ligger i..

this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2009-08-03 22:21
covern ser inte alls ut som en Jay-Z skiva men dock ser den clean ut.. tracklisten ser också lovande ut, hoppas bara att Kanye levererar på produktionssidan och att Timbalands bidrag inte skär sig för mkt. hoppas på ett mycket bra album dock!
http://www.claaa7.blogspot.com
^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^

2009-08-03 22:29
När är releasen för denna?

2009-08-04 00:44
15:e September tror jag??
lr va det 8:e..

2009-08-04 00:44
September kmr bli en bra månad för hip-hop ser det ut som med leveranser från Raekwon, Jay-Z och M.O.P.

2009-08-04 01:52
claaa7
Glöm inte 2pac oxå :)
Skribent

2009-08-04 02:17
det här blir fett! hoppas bara att det e mer DOA - enkelt och smutsigt - än run this town - tråkigt och för mycket rihanna..
beatheartsblog.com - freshness!

2009-08-04 04:40
Kanye lova sina "best works" som han själv beskrev dom och något i samma stil som hans "Common - The People" beat. Och är det i närheten så är jag total nöjd, älskar verkligen det beatet. Skivomslaget va jävligt fresh, gillar den.

och fyi, btw och allt man kan säg så släpps skivan den 11 september, en liten blueprint grej, 8 år efter första!
IT'S THE ROC!

2009-08-04 14:12
Jävlar vad kanye. Kan ju hoppas att han gått tillbaka till soundet på ettan, men något i mig tvivlar på det.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2009-08-04 21:09
Jag är super nöjd över att no i.d. får vara med. Kanyes förtjänst kanske men fuck it. Bra jobbat jay-z. Ser fram emot september nu mer än någonsin.
life is still a bitch....
but sometimes to unwind she lets me feel her tits.

2009-08-04 21:51
Så History är bara ett bonus-spår.

Jag är besviken.
You remind me of school on a Sunday, No class
/Pick It Up- Redman

2009-08-04 22:54
^^ va fan spelar det för roll, så länge den är med på CD:n/LP:n så kan det väl kvitta?? ..det är ju trots allt sista spåret på albumet och det väger ju definitivt tyngre än t.ex. spår 7.

2009-08-06 10:44
Fantastiskt omslag.
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2009-08-06 11:16
Detta lär bli feeett!

2009-08-07 09:41
Kanye West, MGMT,Drake, Kid Cudi.. detta ser onekligen fruktansvärt spännande ut.

2009-08-07 12:03
Ser lovande ut, mycket Kanye, No I.D och bara ett Timbaland spår.
PS. Your cunt is in the sink

2009-08-07 17:53
Nä fyfan va mycket Kanye.. så jävla trött på folk som koncentrerar sig på göra en "bra skiva" istället för en skiva med så mycket bra låtar som möjligt. För mig kvittar det HELT om skivan har ett jämt sound och att låtarna passar ihop osv. En bra skiva ska innehålla många BANGERS.

Med tanke på vilken skit Kanye West presterat senaste tiden (min åsikt) så har jag svårt att tänka mig att han lyckas producera 11 feta jävla beats till en och samma platta. Sen oavsett vad man tycker om Kanye så tror jag det är få som inte tycker han gjorde fetare grejer innan han blev överhypad.

Men men, Jay-Z har alltid varit fett bra på välja beats så det kan bli fett. Men hade gärna sett varsitt spår från Just Blaze, Neptunes och Dre på skivan.
Poet

2009-08-07 21:35
Jag ar ocksa lite besviken pa att inte Blaze ar med. Men vi far se, jag ar arligt talat inte sarskilt hypad alls for The Blueprint 3. Varken "DOA" eller "Run This Town" har imponerat.

Sen bor vi inte hata for mycket pa Kanye, jag tycker han en whack rappare, men ack sa grym producent. Folk brukar faktiskt valja hans grymmare beats an vad han sjalv gor pa sina egna skivor. Men jag antar att det ar for att han alltid verat gora nagon sorts pseudo-hip hop (pop).

Det ar latt att stirra sig blind pa Kanye West anno 2009 och inte vad han tidigare gjort
At the gates of Eternity...

2009-08-16 23:16
det är inte den riktiga tracklisten, timbaland ska tydligen ha 5 spår.. kolla www.thetimbalandbuzz.com

2009-08-17 09:39
Jag vill fan ha The Neptunes mä på skivan också!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-17 12:46
Neptunes låter för slick för jay, vem diggade anything? inte jag, clipse är dom enda som bemästrar neptunes beats! Kanye passar dock jay prrfect! Väntar tålamodigt på skivan!

2009-08-17 12:50
skönt att jockin jay z inte är med, den var chill dom första 10 lyssningarna, sen orkade man inte med den!
Poet

2009-08-17 12:52
NORE spottade grymt pa Neptunes beat ocksa :D

2009-08-17 22:52
Har inte hört mycket av NORE, vad heter låten/arna med neptunes?
Poet

2009-08-18 00:27
Superthug, Cocaine Business, Oh No, Grimey, Nothin... dem enda jag kommer pa just nu. Finns sakert ett 10 tal till later som Neptunes proddat at Nore.

2009-08-18 08:06
Busta bemästrar the neptunes grymt bra!
Och Jay har ju också gjort det några gånger, t ex I just wanna love you girl, en av hans bästa!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-18 11:44
Lär väll bara bli ännu ett mtv-pop album som vanligt..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2009-08-18 22:48
Neptunes har gjort fett mycket bra till Jay-Z .. Oavsett vad man tycker om Jay-Z som rappare är han en av dom bästa på välja beats!

Nigga Please ft. Young Chris
La-La-La
I Just Wanna Love U (Give It To Me) ft. Beani Sigel, Memphis Bleek
Excuse Me Miss
Change Clothes
Excuse Me Miss
Fuck All-Nite
Producent

2009-08-19 01:31
Props till Jay för hans karriär, och ja gillar han, även om han blivit en sellout på senare år.

Men ere bara jag som tycker att han borde hållit sitt löfte och lagt av efter The Black Album?

Stop on top.
https://soundcloud.com/macdusty - SP1200/S950

2009-08-19 03:29

2009-08-19 03:30
Satan vad många gästartister.. Hoppas albumet blir fett ändå.

2009-08-19 14:46
synd som fan att låten med Nas är struken.. de 2 collabos dom har gjort tillsammans har varit bland det absolut bästa från de år de släpptes, 2007 och 2008 respektive.

2009-08-19 15:11
För mycket kanye...

2009-08-20 19:09
Tupac är död..
 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."

2009-08-20 20:17
Ååååh Luke steel också.. keeps gettin better and better!

2009-08-21 15:05
Fy fan vad mycket pengar jag hade betalat för att fått se Kanyes min när han fick nys om att Jay hade gjort D.O.A.

I övrigt.. vad tror ni, blir det en klassiker?
såg videon till "run this town".. vet inte vad jag ska säga. helt ok låt, tom ganska bra. men fan vilken opassande video? Nej, Black Album kommer förbli hans sista klassiker tror jag.
28

2009-08-21 15:33
kROM P26: Kanye proddade D.O.A. , lite småkul.

2009-08-21 16:04
"D.O.A." är ju No ID's produktion..

2009-08-21 18:36
precis, claaaa7 har rätt.
tror han gjorde det bakom ryggen på Kanye.....
28

2009-08-21 19:58
Producent lista:

1. What We Talkin’ About (Feat. Luke Steele of Empire of the Sun) (Produced By Kanye West)
2. Thank You (Produced By No I.D.)
3. D.O.A. (Death of Auto-Tune)” (Produced By No I.D.)
4. Run This Town (Feat. Kanye West and Rihanna) (Produced By Kanye West & No I.D.)
5. Empire State of Mind (Feat. Alicia Keys) (Produced By Kanye West & No I.D.)
6. Real as It Gets” (Feat. Young Jeezy) (Produced By Timbaland)
7. On to the Next One (Feat. Swizz Beatz) (Produced By Swizz Beatz)
8. Off That (Feat. Drake) (Produced By Kanye West)
9. A Star is Born (Feat. J. Cole) (Produced By Kanye West)
10. Venus vs. Mars (Produced By MGMT)
11. Already Home (Feat. Kid Cudi) (Produced By Kanye West)
12. Hate (Feat. Kanye West) (Produced By Kanye West)
13. Reminder (Produced By Timbaland)
14. So Ambitious (Feat. Pharrell) (Produced By The Neptunes)
15. Young Forever (Feat. Mr Hudson) (Produced By Kanye West)

your heart pump project kool-aid
Poet

2009-08-22 07:33
Jigga "raddade" ju sig sjalv genom att saga att han tycker det ar ok att artister som Kanye, Weezy och T-Pain anvander auto-tune, eftersom dem anvander det "bra"...

Diplomatisk diss.

2009-08-22 12:27
BC99
hehee.. sjukt kul ju :)
28

2009-08-22 21:06
Längtar! Känns som en evighet sen American Gangster kom. Frågan är om det är bättre..
Poet

2009-08-22 21:44
Krom: Eller hur haha? Hur fan kan man anvanda auto-tune bra? Later forjavligt no matter what.

2009-08-23 18:15
Jag gillar inte detta, hela världen är präglad av kanye fuckin' west.
 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."
Poet

2009-08-23 18:40
Sa ballt att du sa det, jag och min polare snackade om detta igar. Kanye har fatt for mycket inflytande till den graden att folk omkring tror han att han sitter pa ett vinnande recept. Visst, det ar vinnande, men for Kanye endast. Kanye's stil ar Kanye's stil, han ager den, han rockar den, darav att det saljer och fungerar for honom. Samma var det med Consequence (som forovrigt maste vara den mest luckiest unlucky guy ever), for mycket Kanye inflytande pa hans skiva och den floppade stenhart.

Nu snackar ju Drake om att han vill ha Kanye som executive pa sin kommande skiva ocksa.

2009-08-31 20:17
Har nu hunnit lyssna igenom albumet en gång ordentligt och jag gillar det mer än vad jag trodde att jag skulle göra. Thank You, Real as it gets, Empire state of mind, A star is born och So ambitious är mina favoriter så här långt. Jag höll dock på att trilla av stolen när jag hörde att man samplar Alphaville på sista låten. WTF?
www.plaingold.com

2009-08-31 20:55
Mina favoriter får bli: What we talkin' about, Already Home, Young Forever (för beatet) och Venus VS Mars, och history som den bästa, såklart!

2009-08-31 21:24
finns ingen History på plattan?

2009-08-31 21:41
Tyckte plattan va bra mycket bättre än förväntat men ändå för lite feta låtar. Vafan har hänt med Timbaland asså.. VILKEN SKIT han bidragit med här.
Young Forever grejen hade kunnat bli nice men va ere jävla snare/clap/oljud ? Kanye West satt och tänkte på sin döda mamma när han la på den?

Annars What We Talking About, Thank You, DOA, So Ambitious.. Feta.

2009-08-31 21:44
Behöver nog ett par lyssningar till. Inte precis vad jag hade hoppats på man jag är smartare än att döma ut en Jay skiva efter en genomlyssning. Favoriterna är Young Forever, Thank You, D.O.A., Empire State Of Mind och A Star Is Born.
your heart pump project kool-aid