I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rader som ni aldrig har fattat?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-05-11 16:59
Jag vet inte huuuuuuur många gånger Ghostface har påpekat i diverse intervjuer att mycke av det han skriver inte betyder något.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-11 18:26
infinite-p P20 ,

som pir sa, blod blir rött när det reagerar med ngt i luften

en massa aesopgrejer är ju totalt omöjliga att fatta, men det är väl ingen idé att dra upp.

mos def, definition
When the cock crows, my crop grows, enable me to rock flows
Strivin for perfection ever since I was a snot-nosed
Colossal, true original b-boy apostle
Standin on the rooftop with the, zulu gestapo

jaha, grödorna växer i takt med hans kuk, sen står han på ett tak med zulus hemliga polis
http://soundcloud.com/elbjornbjorn

2008-05-11 20:10
jaha, grödorna växer i takt med hans kuk, sen står han på ett tak med zulus hemliga polis

Nar tuppen galer (kan tolkas fritt, nar solen gar upp, borjan pa nagot), vaxer hans grodor (oxo tolkas pa manga satt) sen star han pa toppen med dom strikt ortodoxa hiphoparna (Zulu-grejen refererar till Afrika Bambaataas Zulu Nation), eller kanske helt enkelt den svarta rorelsen.

Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2008-05-11 21:33
"Stop, Hatin' On A Nigga
That Is A Weak Emotion
The Lady Of A Nigga"
Lil' Wayne - Gossip.

det där får en o tänka lite.. är han fag? :P

2008-05-11 21:35
MC_Snällman P20

vad har blod för färg innan d reagerar med något i luften?

2008-05-11 21:40
Alla stanislav's radder.
Vad var det jag sa?

2008-05-11 22:02
"Stop, Hatin' On A Nigga
That Is A Weak Emotion
The Lady Of A Nigga"
Lil' Wayne - Gossip.

det där får en o tänka lite.. är han fag? :P

Skojar du?

Alla stanislav's radder.

Hahaha :) Sant, har aldrig förstått snubbens djupa metaforer.

2008-05-11 22:04
Ch1ll: Nej det låter ju fan som om han säger att han är "The Lady of a nigga".. fattar inte:S

2008-05-11 23:32
Young e

han menar att det är kvinnan i dig som blir avundsjuk
och vem fan är du?

2008-05-12 01:13
isofu P3

ah, makes sense. lite iaf hehe. zulu är jag bekant med, det var mer gestapodelen som förvirrade lite...

infinite-p P20

jag ljög bara
Veins in the skin appear blue for a variety of reasons only weakly dependent on the color of the blood. Light scattering in the skin, and the visual processing of color play roles as well
http://soundcloud.com/elbjornbjorn
DJ

2008-05-12 11:17
Zulu Gestapo används ibland som ett annat ord för Zulu Nation. Det var inte direkt Mos Defs idé. Han quotar. Typiskt sånt gammalt slagord från gamla Bambaataa-låtar...call and response. I say Zulu, you say Gestapo o.s.v. Det han menar är som sagt att han är truskool och tvättäkta och går way back och allt det där. Ska försöka hitta nån källa, men det är gamla Zulu Chants iaf, "Zulu Gestapo" är nog den mest legendariska.
DJ

2008-05-12 11:21
"gangs would show up to jams often to gain there respects, and if that didn't happen, to break sh%t up. but one of the most famous chants to come off during a ZULU jam was when a gang called THE GESTAPO would show up. and back the the ZULU mc's would get the crowd to chant ZULU!, but the Gestapo crew would respond GESTAPO!, in the end the mc would chant ZULU! and the whole crowd would chant back GESTAPO! and it became a popular chant during ZULU jams."

http://www.mrwiggles.biz/hip_hop_influences.htm
DJ

2008-05-12 11:26
Jag har alltid haft en bild på näthinnan till dom där raderna av Mos på ett hustak som skriker ZULU! och massor med folk på gatan, folkmassor, som svarar "Gestapo". Att han är en apostel men ocså en ledare liksom.

2008-05-12 12:54
gällande eminem raden "I walked into a gunfight with a knife to kill you
And cut you so fast when your blood spilled it was still blue"

har jag för mig att vara blue blooded e typ som man e färsk, eftersom jag har iaf för mig att bäbisar har blå blod.. tror jag iaf....
Ja'da!

2008-05-12 20:06
Remy: FINALLY I GET IT!.. haha han säger det så det låter som om det inte hänger ihop..:/

2008-05-12 21:11
nar jag tanker efter lite sa kanns grodorna som vaxer klarare med tanke pa sammahanget. Han menar typ att han sadde froet redan som liten snorunge och hans skills vaxer sig narmre och narmre mot perfektion.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)