Rader som ni aldrig har fattat?
Det finns alltid någon rad man hör i någon låt som man inte begriper sig på, så nu gjorde jag en tråd om det... Just nu kommer jag inte på någon rad jag vill ha hjälp med bara för det, men jag tänkte starta tråden ändå, det kan bli kul (och lärorikt) att läsa...så skriv några rader som ni har hört men aldrig fattat, jag skriver nåt exempel snart när jag kommer på något.
Större delen av Foxy brown's vers på Affirmative Action är galet förvirrande..
Menar typ dom 10 sista barsen.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
"Aiyyo, we light a candle Run laps around the english channel Neptunes, I got a cockerspaniel" Noreaga - Superthug. eeh. neptunes räddar det iaf :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
I’m the greatest rapper alive Lil Wayne
PS. Your cunt is in the sink
I´m the greatest rapper alive Jay-Z
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Typ allt Nore snackar om, ja.
At the gates of Eternity...
sean price; vad menar du ?
trodde du tog den från den hemsidan där man kan kolla massa keffa lines...
sean price: nope, jag har hört låten massa ggr.
tja.... hatar att hata på mina foredetta berkeley high school klasskamrater....men på valfri the pack låt sajs de val ett antal grejer som man undrar over. tror lil uno sa nåt i stil med ""2step crew like winterfresh". wtf. sen "got my vans on but they look like sneakers" what??
www.myspace.com/youngivy<br> tro mej, jag är skitduktig på att rappa
Until my death, I'm Bangladesh Xzibit i whats the difference
Känns livet hårt?.. använd gillette
han sägre väll untill my death in bangladesh ?
Survival of the fitest only the strong survive.
Vad jag hör och efter googlande så säger han i'm bangladesh inte för att untill my death in bangladesh hade gjort grejen bättre
Känns livet hårt?.. använd gillette
fattar inte ett skit av Ghostface Killah 's låt One ... Men älskar den ändå
"life's a garden, dig it."
Balhoo : Fattar ingeting av Ghostfaces texter över huvudtaget.
Ghostface har inga texter. Bara slumpmässigt sammansatta ord framförda av en överpitchad röst.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
true true.... men ghost e grym andå!
My gun collection is big in the Adolph section, My little mini-me he bump off the Mexicans. Mostly known for ma earlobe, 4 million dolla disco ball, Shit though ma wrist cut. Bang glass on the crystal floor at club Shiznit, Mer Ghost som man inte fattar ( jag iaf ) nåt av.
lite mer ghost då : burgundy minks, whips with sinks in 'em// brocolli blown, illa disease breath, elephant skin// meet the black boy george, dusted on my honeymoon// bitch like my wife, she popped my ghostface balloon//
..
Frågan lyder: Hade nån annan rappare klarat sig undan med detta?!? Översätt valfri Ghost text till svenska å kör, låter ju helt sinnes...
Afa-ra brukar rappa på samma sätt som ghostface..
allt med ghostface
han har ju iofs. ett par helfräcka och hippa rader på 36 chambers som inte är allt för knepiga "hehe"
..
"never let me slip cause if I slip then i'm slippin"
your heart pump project kool-aid
skönt att så många nämner ghostface för jag har försökt fatta många av hans texter många gånger men lyckas fan aldrig...
ni som inte fattar ghostface, han e ingen ordinary rappare, han är mer street poet
Checka Ghostface låten "nutmeg" där låten inte handlar om nåt alls, haha.. han sa d själv i en intervju oxå.. Men mkt av hans nyare grejer är lättare o förstå tycker jag.. Eh yo, scientific, my hand kissed it Robotic 'listics, optimistic You pro'ly missed it, watch me dolly dip it Scotty Walley Copper tip it, big microphone hippie Hippy crispy chicken rose was worth about a stone risky
http://www.myspace.com/deadlykanha
Same-old P21 Han kör ju mer och mer storytelling nu, och man kan ju inte säga vad som helst när man drar en historia.
OnT Juelz Santana förstår man inte mycket av.
Would I shit you? You're my favourite turd.
My gun collection is big in the Adolph section,
My little mini-me he bump off the Mexicans.
Mostly known for ma earlobe,
4 million dolla disco ball,
Shit though ma wrist cut.
Bang glass on the crystal floor at club Shiznit,
denna fattar jag faktiskt forutom sista raden
tycker det inte är så svårt att förstå Ghostface, kanske om man stirrar sig blind på texterna vilket dom festa verkar göra..
"Stopp i lagens namn det är polisen, Sug min kuk len du ser ut som en gris len" Latin Kings - Bengen.
"If the milk turns out to be sour, i´m aint the pussy to drink it" - Rory Breaker
Bootlegger : Man lyssnade ju på killen långt innan man hade möjlighet att läsa texterna.
burgundy minks, whips with sinks in 'em// brocolli blown, illa disease breath, elephant skin// meet the black boy george, dusted on my honeymoon// bitch like my wife, she popped my ghostface balloon// Minkpälsar, sänkta bilar röker gräs, taskig andedräkt, hud som en elefant träffa blac boy george röker pcp på min smekmånad gnäll som min fru, hon krossa mitt ego?
Hehe, metaforer verkar vara krångligt för vissa. Tror Ghost säger såna saker i intervjuer för att han inte vill förklara innebörden i sina texter, utan anser väl att de som fattar fattar, och fuck resten.
Redline!
Dr Octagon : Eller att han bara tar massa ord som rimmar med varandra och det som räddar han är hans feta flow?
Allt på Camp Lo's "Uptown Saturday Night".
BC99: Hehe, visst. Om du ser det så. Jag tycker dock att du underskattar Ghost grovt om du verkligen tror det.
Redline!
dipset killarna har sagt en del roligt. Inen anning om det är något yo-motherfucker-slang men Jr. Writer spottar något "I'm a 3 + 5, Whats that? Thats a five" . Ingen anning vad snacakr om. Gissar på knarklangning men vet inte
"burgundy minks, whips with sinks in 'em// brocolli blown, illa disease breath, elephant skin// meet the black boy george, dusted on my honeymoon// bitch like my wife, she popped my ghostface balloon//" Borde väl snarare vara typ röda minkar, bilar med inbyggda diskbänkar röker gräs, får dålig andedräkt och narig hy den svarta boy george är klurigare, svårt att förstå varför han skulle vilja vara en svart version av en brittisk homosexuell. Kanske är det en referens till att boy george är känd för att ta så mycket knark. ...she popped my ghostface balloon//" är väl inte så konstigt. Min fru visade sig vara en subba ock krossade mina drömmar.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
BC99 P24 har aldrig behövt läsa texter, lärde mig själv engelska när jag va 6 år baby
never let me slip cause if I slip...then i'm slippin den e ju iofs skön..lite som M.O.P'sdont get it fucked up n twisted, cus ull be....fuckd up n twisted eller hur det nu var.
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
Dr Octagon : Har försökt sen "Enter The Wu-Tang" att förstå mig på Ghost, still don't do it. Och vad menar du, att man inte kan få tycka att killens texter suger?Bootlegger : Och du är korkad som inte läste det jag skrev ordentligt.
BC99 P24 och du ändrade till hård attityd på nätet efter du började "rappa".
du skrev att du lyssnade på honom långt innan man kunde läsa texterna på nätet, men ändå förstod du inte hans texter. längre upp skrev du att du inte fattar någon utav hans texter, antar att du menar i nu läget. utvecklats någon sen 96?
Dr.Octagon X26 "Nutmeg" handlar faktiskt inte om något alls, det är det som är "temat"
http://www.myspace.com/deadlykanha
Bootlegger : Jag menar att snubben still makes no sense after all these years, with or without his lyrics. Sluta spela tuff över nätet :)
inte för dig kanske..jag sa att jag inte hade problem med att förstå honom
spela tuff? vad vet du om det? du känner inte mig
inte för att det är så jävla viktigt, ibland gör ghost verser som är helt ologiska enligt min menning och ibland är han helt jävla genial. låten "can it all be so simple" är ju ett bra exempel på detta. "I want to lamp, I want to be in the shade Plus the spot light Gettin my dick rubbed all night I wanna have me a phat yacht And enough land to go and plant my own sess crops But for now, it just a big dream Cause I find myself in the place where I'm last seen My thoughts must be relaxed Be able to maintain Cause times is changed and life is strange The glorious days is gone, and everybody's doin' bad Yo, mad lives is up for grabs Brothers, passin away, I gotta make wakes Receivin all types of calls from upstate Yo, I can't cope with the pressure Settlin for lesser The god left lessons on my dresser So I can bloom and blossom, find a new way Continue to make hits with Rae and A Sunshine plays a major part in the daytime