vad är det som är svårt o haja med den? det enda jag kan förstå kan vara svårt är lamp, vilket är att chilla, "The god left lessons on my dresser", god som i "peace god" är en manlig muslim i nån mening vad jag förstått..gods sons earth o allt det där..någon som lämnat lektioner/guidning på hans dresser för att få honom o lära sig mer om islam o utvecklas som muslim.. men annars finns det inget i den texten som inte är som det står..inget konstigt alls
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Bootlegger P23 läs om swubbas inlägg igen,
"(...) ibland är han helt jävla genial. låten "can it all be so simple" är ju ett bra exempel på detta."
och som med alla wu-tang medlemmar så har dem ju ett "eget" språk där dem bladnar 5% nation(supreme alphabet och supreme mathematics) och kung fu termer och comic book referenser. Så är det ngt man inte fattar så kan man oftast finna ngt därifrån som säger vad det säger. Ghostface gör rätt uppenbara referenser lite hela tiden medan ODB t.ex. var mästaren på att diskret skjuta in supreme mathematics och få det att verka som att han inte alls menade det(perfekt exempel = Triumph, hehe wu-manual ftw). Osv osv. wu-tang clan leave yo headpiece hangin' s'att säga.
hehe skön tråd, posta mer sjuka lines :)
Haters gon' hate...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
BC99: Har försökt sen "Enter The Wu-Tang" att förstå mig på Ghost, still don't do it. Och vad menar du, att man inte kan få tycka att killens texter suger? När blev det här en diskussion om att hans texter suger eller inte? Det jag menar är att du på fullaste allvar tror att Ghost bara sätter ihop ord utan någon som helst innebörd när det verkliga fallet finns mening i texterna, och att det är du som inte har kapacitet att förstå det. Därför underskattar du honom grovt. Same-old: Nu vet jag inte om det verkligen stämmer, men om det skulle vara så, så är det bara en låt av flera hundra. Och det faktum att den saknar innebörd är väl egentligen innebörden i sig.
Redline!
Foxy, som någon sa.Thirty-two grams raw, chop it in half, get sixteen, double it times three We got forty-eight, which mean a whole lot of cream Divide the profit by four, subtract it by eight We back to sixteen, now add the other two that 'Mega bringin through
http://www.twitter.com/michaelcrackson
Toastare
2008-01-30 09:17
32 gram (råvara) att börja med 32 chop it i half 32/2 get sixteen 16 (nerkokt och rent) double it times three 16x3 (gatupriset) we got fortyeight 48 devide the profit by 4 (de är 4 pers som delar på vinsten) ..så långt är vi alla med, men sen måste foxxy skippat grundskolan eller så har de en hemlis som de inte vill skriva ut ;)
Jag skyller allt på Emma!
BountyBoo: Haha jag hänger med så långt också. Förmodligen så tog Foxy lite för mycket åt sig själv i slutändan så att hon räknade fel.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
don't you know I got key by the three when I chirp shawty chirp back Louis nap sack where I hold'n all tha work at
Love is for losers, I promise I'll never fall
vet du inte att jag har kilo per tre när jag chirpar(mobilerna/funktionen finns inte i sverige), chipra tillbaka Louis Vuitton ryggsäck där jag har all kola
kola o kola..work är slang för droger
what you know about that what you know about that what you know about that I know all about that! ja de t e ju så att halsen blir skrovlig av bara tanken..
Love is for losers, I promise I'll never fall
heron got less steps then britney that means it aint stepped on digg me är jag bara dålig eller fattar ni vad som menas? :>
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle
en rad jag inte fattar är..."ever since rocky 3 n the death of Apollo Creed" Apollo Creed dog i 4:an :S
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
och det e juelz i låten why.
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
"får svälja min stolthet precis som mina groupies" betyder det att sober äter sin egen säd?
ghostface killah och kejsarens nya kläder...
Dead Prez - Propaganda: "I dont believe bob marley died from cancer31 years ago I woulda been a panther They killed huey cause they knew he had the answer The views that you see in the news is propaganda" Hahah say WHAT? :s
black panther
^^^^ seriöst, vad är det med den yngre generationen..tänker ni inte till något
ja vissa grejer är ju bara att tänka till lite.
You knew the white boy was wild nice And that I stick the cooker to your ribs like _fried rice_ :I
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
D6aa - Skit
Denna fattar inte jag :D
http://www.youtube.com/watch?v=zqpZiBeF-Ys
if you see me in a six thats not my style if you see me with a bitch thats not my child cappadonna - triumph fattar första raden men vad fan menar han med den andra? och vad fan har hela det där med NGT ALLS ATT GÖRA?! Helt otroligt i mitt huvud. Jag älskar wu och så men det där var helt oförståeligt och varje gång jag lyssnar på den låten och han kommer upp blir jag helt chockad. Han ägde på Ironman albumet dock o,o;. Vänta menar han att hans bitches är så unga att dem skulle kunna vara hans unge men att han inte håller på med sånt incest skit? Still doesnt make sense to me...
Rappare verkar alltid vara lite rädda för att tjejer ska ljuga och säga att det är deras unge så dom får cash, det är det den handlar om. Fast jag kan väl gå med på att den är lite otydlig.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Lyricist
2008-02-12 19:00
Simon_T P22 My gun collection is big in the Adolph section,
My little mini-me he bump off the Mexicans.
Mostly known for ma earlobe,
4 million dolla disco ball,
Shit though ma wrist cut.
Bang glass on the crystal floor at club Shiznit,
"denna fattar jag faktiskt forutom sista raden" för att hjälpa dig med sista raden skulle jag gissa på att han syftar på kristallens hårdhet(som gör att man kan ha det på dansgolv n att det går sönder) han menar nog inte att han kastar dryckesglas i golvet ;)
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
ah dundermannen tack! Borde fattat den med allt ODB jag lyssnat på^^; You give me your number I call you up You act like your pussy dont interrupt I dont have no trouble with you fuckin me But I have a little problem with you not fuckin me Baby you know Ima take care of you Cos you say you got my baby and I know it aint true ^_^;
"1 och 2, 1 och 2, 1 och 2, resultet det blir 3" - Dogge Nej, 9...
http://TackForKaffet.se - Svensk humorpodcast.
"heron got less steps then britney that means it aint stepped on digg me" fattar inte den heller, även när bootlegger försöker förklara att det betyder att heroinet e inte utblandat, vilket jag förstår i till en viss del, men förstörs inte metaforen med att han säger den har mindre "steps" än en dansare, skulle det inte va bättre om han nämnde stehpen hawkings istället? eller a ni fattar väl? less steps, rullstolsbunden...?
Ja'da!
----han (jay-z) menar på britneys 12 stegs program i aa och att hon inte gick klart den eller nåt.
och det där "banging the crystal on the dance floor of club shiznit" menar ju att de skålar kristallglasen på dansgolvet... på club shiznit
life is still a bitch.... but sometimes to unwind she lets me feel her tits.
You was never shit, your mother shoulda swallowed you Den här fattade jag inte förrän typ ett halvår efter jag hörde den. Fast det var ju bara min tröga hjärna som visualiserade en mamma som äter upp sitt nyfödda barn.
Doh!
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
Jag fattade inget av Redmans hiphop-tal i Köpenhamn när han sa typ: Hiphop aint all about America.. I mean, were just a couple of hundred million.. Over here in Europe man, yall like 2-3 billion.. HAHA
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Jay linen e clear betyder inte att den e bra
Tantalizing AZZ Ooh Boy
chana_masala P19 Ordet stolthet har väl dubbelbetydelse eller något, han sväljer sin stolthet dom sväljer hans kuk som är hans stolthet. Jag vet inte, det låter inte bra. Är nog meningen att det ska vara bättre än det blev
Har alltid varit fundersam över Cormega i "The Saga"; "I see a little snotty nosed with his sneakers on backwards" Sneakers on backwards?
jagvillocksåhaenblog.com
"Pumpin' Masta Ace, I walk into a jewish slaughterhouse" -Cage (rappar om olika sätt att ta livet av sig på) aldrig fattat den. Jag vet att Slaughtahouse är en Masta Ace skiva, men begriper mig ändå inte på raden...varför "jewish"?
...kom just på att han säger "Throw myself on the hook" i raden efter, så då kanske det inte är lika konstigt...men som sagt, varför "jewish"?
BountyBoo F28 och
C-Line P23 Thirty-two grams raw, chop it in half, get sixteen, double it times three We got forty-eight, which mean a whole lot of cream Divide the profit by four, subtract it by eight We back to sixteen, now add the other two that 'Mega bringin through now add the other two that 'Mega bringin through = lägg till dom 2 som Cormega kom med... The Firm ni vet...
Love is Love ya'll
no woman, no cry. ere, little darlin, don't shed no tears no woman, no cry.
No woman, no cry = No woman, don't cry = Inte längre så konstigt
My oral illustration be like clitoral stimulation
Jag haraldrig fattat denna "lika bra ni stannar hemma, för era grejer är lika feta som minimjölk med emma" Vad menar han, ok, alla fattar ju att minimjölk är jävligt ofett, men vart fan hör Emma hemma här? Det är supreme som lägger den raden på PST/Q:s natt klockan tolv på dagen.
får ta och uppa den här tråden lite... Jag har aldrig lyckats förstå mig på vad Nas menar med "My style switches like a faggot"...nån som kan förklara den?
"Get the picture nigga, I'm the best of both worlds Without the hidden camera, and the 12 year old girl" -Immortal Technique
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Chico: Han refererar ju till R Kellys sextape och "Best of both worlds", hans sidoprojekt med Jay-Z
Mattias_K P23 Emma Wiklund (tidigare Sjöberg) gjorde reklam för minimjölk.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
"I walked into a gunfight with a knife to kill you And cut you so fast when your blood spilled it was still blue " - Eminem har aldrig fattat den.. vadå blood spilled it was still blue?
är det inte att ens blod ser blått ut i ens ådror o inte hinner "ändras" till rött? haha vild gissning bara.. har faktiskt oxå undrat
livet
Retard_Boy: jag har uppfattat den som att faggots e moderiktiga och foljer snabbt skiftande trender, men nu slog jag upp switch pa urban dictionary:1. switch A person who vaccilates between dominant and submissive roles within sexual relations. sa han syftar nog pa att vaxla mellan att "ge" och att "ta" haha
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)