I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Amricansk hiphop börjar bli fjollig

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-10-20 16:34
Klart dem flesta på Whoa dissar Gucci och Prada, man gillar väl inte märken man inte har råd med.
Robin Rosensvärd Andersson.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.
Manager

2007-10-20 17:18
Robii_

stekarnas stekare, bratsens brat, stilarnas stilare ´

Östermalm/Djursan representin´

Din pappa betalar dina kläder.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Rappare

2007-10-20 17:28

lol @ Robii_

Tutilooooo

2007-10-20 17:29
Haha...inte ha råd med Gucci och Prada? Personligen gillar jag inte fula kläder, vilket jag tycker att Gucci och Prada producerar, men ok, vi skyller det på pengabrist.
•pave paradise•
Rappare

2007-10-20 17:49

fyfan vad ska jag paya flera extra tusingar på en jäkla tröja med luva som jag kan hitta var som helst för några hundringar bara..

skillnaden: Det lilla "Gucci" märket

Tutilooooo

2007-10-20 18:37

Ihabia, om du hellre klär dig i hoodie, baggy pants and so on så förstår jag att du tycker Gucci och Prada gör fula kläder, eftersom deras målgrupp är inte hiphopare direkt.

Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2007-10-20 18:46
Så länge det finns bra musik och artister som man tycker är bra, så fattar jag inte hur man orkar bry sig om det som man INTE tycker är bra?
Lord forgive me for my sins. And I will forgive you for yours.

2007-10-20 19:13
robii_:

Jag gillar musik. Jag är inte hiphopare.
•pave paradise•

2007-10-20 19:15
Andledning till att jag respektera snoop dogg är för att han ahr varit med i gamet länge.. han vet vad han rappar  om och han har tom sammarbetat med tupac och det är något som inte nya generationen ens skulle kunna drömma om.

Plus så har han varit med dre och dissat NWA

Så även om han inte är lika aktiv nu o gör lika grymma låtar som han gjort tidigare kan man inte hata på snubben. levande legend
Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!

2007-10-20 19:38
han vet vad han rappar  om och han har tom sammarbetat med tupac och det är något som inte nya generationen ens skulle kunna drömma om.

du vet väl om att 2pac är död? GANSKA svårt och sammarbeta med honom då...

så du lyssnar på snoop för att han har sammarbetat med 2pac och dissat nwa? bra anledningar där...
 Haters gon' hate...
Rappare

2007-10-20 22:14
Eminem is the man=)

2007-10-20 23:54
Rensat i tråden, håll er till topicen och undvik personangrepp!

/ Frozen, admin whoa.nu

2007-10-21 00:08
da forstar jag verkligen inte vissa inlagg INTE togs bort, medan MITT blev det som inte hade nan "personangrepps-natur" overhuvudtaget..
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-10-21 03:03

Har han? Då ska jag kolla upp honom direkt!!!

PZ

"Who the motherfuckin' bawse?"

2007-10-21 03:27

2007-10-21 03:35

Kaal P18

så du lyssnar på snoop för att han har sammarbetat med 2pac och dissat nwa? bra anledningar där...

hahaha. nej jag sa inte att jag lyssnar på snoog dogg, jag sa att jag respekterade han för de anledningarna

du vet väl om att 2pac är död? GANSKA svårt och sammarbeta med honom då...'

hahahhaha. precis, därför skulle dagens rappare inte ens kunna drömma om att göra en sak.

2007-10-21 03:40

^ men lär dig din fakta rätt, snoop har aldrig dissat nwa, det skulle va som att dissa dr.dre, däremot har båda dissat eazy-e, och eazy-e right bacc at em, herregud, vet ni ej fakta, kolla upp det innan ni skriver ngt... ^

och sedan finns det många som har jobbat med tupac som är fetare än snoop, långt innan, dock en smaksak...

www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-10-21 03:58

herregud..

Eazy-E rappade på dr dre's beats och ice cubes och egentligen va skivan gjord av hela NWA. Och alla i gruppen trodde så klart att alla pengar skulle delas upp i hälften. Men Eazy-E ansåg att det va hans solo album och då blev det problem och dre hoppade av och gjorde dissarna. så snacka inte

2007-10-21 03:58
ice cubes texter*

2007-10-21 05:05

Ang. Master P
Rapparna växer upp precis som vi andra, tror man får lite andra perspektiv på saker och ting när man upptäcker att ens unge inte behöver leva sitt liv som den stenhårda rapparen utan faktiskt kan gå i plugget och bli något lite mer accepterat i det amerikanska samhället.

Sen har ju MIMS rätt i vad han säger så vafan... Finns inte mycket djup i de låtar som spelas på radion i staterna nu.. det är bara crunk och crank och skit som säljer, och så Kanye West förstås.

Men att säga att Kanye är nån stilikon för hiphopen är ju bara löjligt. Jag lovar att större delen av hiphopvärlden hatar på honom som faan.

Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2007-10-21 10:56
kanye e en fjolla :P
Omae wa jowai

2007-10-21 11:15
Haha...älskar hur folk här, som kallar sig hiphopare, seriöst hävdar att man inte kan kollaborera med någon efter att de dött...ni som tror det verkar ha en alldeles för hög syn på hiphopindustrin måste jag säga.
•pave paradise•

2007-10-21 17:39
du har fortfarande fel ang dissarna emot nwa tyvärr, det är imellan dr.dre, snoop och eazy-e, ej nwa, men men...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-10-21 23:32
lek inte att ni inte vill ha kanyes B.A.P.E och billionare boyz club kläder?

det är inte så att han bara har gucci och prada kläder.

Hur va inte klädstilen för hiphop från början om inte fresh och jävligt clean? Kanye, Jay, Pharrell, Common och några till har det just nu.
IT'S THE ROC!
Konsertbesökare

2007-10-22 00:14
Det finns musik i alla dess stilar så det räcker och blir över till alla. Sånt som man inte gillar behöver man inte lyssna på eller köpa. Det finns en off-knapp på de flesta apparater. Om jag tycker något är skit på TV, så byter jag kanal. Om jag hör skit på radion, så byter jag kanal eller slänger in en cd som jag gillar.

Varför bry sig så mycket? Lev livet istället.
http://enemtee.tumblr.com - Musik och kultur går hand i hand.

2007-10-22 00:46
robii said 'hiphoppare'..
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2007-10-22 01:03
och madlib fortsätter pumpa ut bra musik
njut

2007-10-22 10:38
Och om Snoop, Fifty, Nelly osv osv har gjort låtar med Justin Timberlake.

Justin är ju riktigt grym, så varför inte liksom. Hmmm.

2007-10-22 13:54
finns oändligt med rå tung hiphop mannen, dom du dissar och propsar är mainstream, dom ska sälja... börja checka some real shit om du vil ha rå hiphop... go dig

peace //The Rugged an' Raw
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2007-10-22 16:08
Ingen av de du nämnde är ju gangster någonstans..hiphop kanske är fel för dig? Jag rekommenderar country, där är alla badass.

xD

Robii_

stekarnas stekare, bratsens brat, stilarnas stilare ´

Östermalm/Djursan representin´

Din pappa betalar dina kläder.

xD
You remind me of school on a Sunday, No class
/Pick It Up- Redman

2007-10-22 17:15
B-Zo, vilket oerhört meningsfullt inlägg, idiot.

Och någon jävla sopa till admin tog bort några av mina inlägg där jag förklarade vad jag menade osv.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2007-10-22 17:45
Robii_:

Du tjänar ingenting på att flexa internetmusklerna. Chilla och resonera som folk i stället för att kalla moderatorerna för 'sopor' och medlemmar för 'idioter'. Check yourself before you wreck yourself, kid.

2007-10-22 17:51
Okej, jag ber om ursäkt för det där inlägget. Men det står ju här i rutan bredvid, "har du verkligen något vettigt att skriva?", och det hade han ju inte, han upprepade ju i princip bara vad någon redan skrivit och skrev till en smiley, riktigt onödigt.

Som jag skrev i ett inlägg som moderatorerna tog bort, så ber jag om ursäkt för att jag skrev att folk på Whoa inte hade råd med vissa märken, onödigt sagt av mig. Men blir så förbannad på sånt, 99% av folk härinne som dissar Gucci och Prada har säkert knappt sett något plagg från dem märkena.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2007-10-22 18:16
Robii_:

Kan det inte vara så att Gucci och Prada representerar en livsstil som sticker i ögonen på många? Just a thought.

One.

2007-10-22 20:14

Jo visst kan det vara så, men det sticker ju inte i ögonen på mig, det är väl typ min livsstil kan man säga, och jag lyssnar ju på hiphop, så det behöver ju inte sticka i ögonen bara för att man lyssnar på en viss musik.

Man är trångsynt om man tror att man måste klä sig på ett visst sätt bara för att man lyssnar på den musiken.

Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2007-10-22 21:58
B-Zo, vilket oerhört meningsfullt inlägg, idiot.

Jajajajaj. Förlåt om du tog illa upp. Tyckte bara att det var roligt.
/Pick It Up- Redman

2007-10-22 22:03
Sebeliito X1
Jag gillar Kanye, men jag gillar varken Bape eller Billionaire Boys Club. Hur passar jag in i ditt resonemang?

Avundsjuka är ett jävligt töntigt argument att slänga fram i musik-diskussioner.
Framförallt när man påstår att det är artistens kläder folk är avundsjuka på :/
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-10-22 22:23
B-Zo, jag överreagerade, i´m sorry. Men det var ändå ett onödigt inlägg, haha. Men förstår om du tycker det var kul i och för sig, men jaja.

Sebeliito X1
Jag gillar Kanye, men jag gillar varken Bape eller Billionaire Boys Club. Hur passar jag in i ditt resonemang?

Sant, man behöver inte gilla artistens kläder/stil för att gilla musiken.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2007-10-23 16:48

sa inte ett ord om hans musik?
menade att han klär sig very fresh, och att gucci inte är det enda han bär. Eftersom bape och bbc är det "nyaste" inom hiphop-kläderna, så är det ganska troligt att folk som klagar på hans gucci klädstil, endå samtidigt vill ha hans andra typ av kläder.
you see?

Robii_ P16, my point exactly?

IT'S THE ROC!

2007-10-23 17:05
Finns hiphop som inte är plastig och där man inte samplar techno låtar också, varför fokusera på en "grupp" rappare när det finns hur mycket bra hiphop som helst där ute.
I be around, just out of sight

2007-10-23 18:18

BigIssue P22 Sjukt bra sagt

Asså let me break it down!

Ludacris, Kanye, 50 cent, Chamillionaire, Jigga o alla andra ni nämner här! det är inte ens 0.0000000000000000001 %  av amerikansk rap.

Sen Kanye e skitfet! Han e Hip hop kvittar vilka kläder han bär
!
Finns en massa artister som fotfarande är brutalt feta lyriskt och flow medans de fotfarande är udnerground! så step you game up om du ska börja me trash talikn om landet som skapade hip hop-en.

and ya already should, and from now on know, capra beats

2007-10-23 18:19
Underground*

2007-10-24 17:40
Asså, vem bryr sig om hur rappare klär sig? dt e musiken dt handlar om
''From the womb to the tomb, premsume the unpredictable //
Gun salute life, rapidly, that's the ritual'' //

2007-10-24 17:46
Capra P18

hur får du kanyes grejer till hiphop?
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2007-10-24 18:07
han rimmar
These rappers think I'm worried bout' a punchline, I show more purpose than thier whole carreers in one line

2007-10-24 18:18

Man you hear this bullshit they be talking.....listen to the music feelin the vibe, fuck chingy and all that

2007-10-24 21:43
B-Zo, jag överreagerade, i´m sorry. Men det var ändå ett onödigt inlägg, haha. Men förstår om du tycker det var kul i och för sig, men jaja.

Omogenhet is teh shit.
/Pick It Up- Redman

2007-10-25 00:02
ehm! var har du varit!? jag pallar inte me jag ska va strikly underground wo wo människor som hatar! gillar inte det! kanye e fet tycker jag! grymm producer helt okej lyricist faktist. rimmen är okej! men saker han proddar! SJUUUUKT FETT och kreativt! hip hop är inte bara boom bap

2007-10-25 02:43
ForceOne

Jämfört med många "mainstream" artister drivs han av musiken och inte av pengarna. Känner jag iaf när jag lyssnar på hans musik, han o Common är sjukt bra ihop också för att nämna, dem borde släppa en egen Blackout album.
I be around, just out of sight

2007-10-25 03:33
Trådskaparen, du gör bort dig. Gå och lägg dig.
I want to name my kids after people I hate,
so I can beat them -
and feel good about it.