I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Amricansk hiphop börjar bli fjollig

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-10-19 13:18

Amricansk hiphop börjar bli fjollig

Vad har hänt egentligen? 

Rappare leker präster och sitter och hatar på den "Gangster Imagen" som gjorde de miljonärer .(Master P)

Rappare gör album för spänningen och för sin hobbys skull(Jay Z)

Rappare gör låtar där dom säger "I can sell a million sayin' nothing on the track" (MIMS)

"Rappare" klär sig i vita solglasögon, gucci, prada och lånar beats från techno band. (Kanye West)

Jag kan göra listan hur lång som helst egentligen. Men är det nån som håller med om att hiphopen börja bli fjollig? Personligen börja jag tröttna på dom stora rapparna

Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!

2007-10-19 13:20
respekt till

Ludacris
T.I.
Snoop dogg
Chamillionare
50 cent

2007-10-19 13:32
Snoop Dogg och 50 Cent? Som båda gjort låt med Justin Timberlake?

riiiiiiight
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2007-10-19 13:34

vad menar du att rappare skulle ha för anledning istället?

2007-10-19 13:39
garyowens - word

2007-10-19 13:43
http://www.kingsizemagazine.se/read.php?id=1314

Det va inte riktigt så jag mena läs den artikeln. där säger han att han bara gör det för skoj skull.  feel me?

2007-10-19 13:44
det va det här jag syftade på när ajg snackade om master p

http://www.kingsizemagazine.se/read.php?id=859

2007-10-19 13:45

2007-10-19 13:49
Kanye har ju en av schysstare stilarna av dagens hiphop-artister, kul att alla inte är stöpta i samma form...
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul

2007-10-19 13:55

50 cent har gjort en låt me robin thicke, snoop me justin o chamillionaire samplar "the final countdown" me europe.
de e mainstream de.

On a average night im likely to stab a fag with a knife/
That's when im chillin' imagine when im mad what it's like/
-Saigon

2007-10-19 13:58

2007-10-19 14:04

Jag har aldrig sagt att det är nåt fel att göra låt med justin timberlake, robin thicke... :s

2007-10-19 14:30
Du väljer vad du vill lyssna på. Alla rappare du nämner är ju iofs inte så real heller. Ludacris t.ex. Glamorous, Glamorous är det gangster eller? T.I. har en ny låt med pussycat dolls. Kan nog gå igenom hela din lista men det är inte så viktigt.

Finns ju hur många grymma rappare som helst som släppt i år jag tycker fan att hip hopen gått ett steg i rätt rikting det här året. Jay Z kommer troligen släppa en grymt fet skiva även om han gör det bara för att han kan.

Sen så behöver du inte lyssna på Kanye West om du inte vill, men många tycker att han är bra, annars hade han inte sålt platinum första veckan. Måste man gå runt me baggy jeans och en tröja som är 5 storlekar större än sig själv för att få kalla sig för Hip Hopare?

Sen så kan man väl sampla vad som helst bara det låter bra, Kraftwerks musik anser man ju ha startat hip hopen så varför inte sampla Daft Punk. Finns många Beatmakers som har samplat Daft Punk bara du som inte märkt det än.

Feel me?
your heart pump project kool-aid

2007-10-19 15:07

asså e du trög eller?

Carry on tradition.

2007-10-19 15:33
Kanye West är i princip den enda som har stil och inte har yo-yo-keps, gräsliga sneakers, för stor hood-tröja och extremt osmakliga bling-bling smycken. Ingen stil alls på att använda ett överstort smycke i silver eller guld, speciellt som man ser en del rappare matcha silver och guld samtidigt, herregud liksom.
Robin Rosensvärd Andersson.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2007-10-19 15:40
"Rappare" klär sig i vita solglasögon, gucci, prada och lånar beats från techno band. (Kanye West)
asså ärligt talat är han fjollig bara för att han klär sig med class. Som sagt "Måste man gå runt me baggy jeans och en tröja som är 5 storlekar större än sig själv för att få kalla sig för Hip Hopare?"
Plus att Kanye är nyskapande och gör sin egen grej istället för att fälja andra bara.
Jag har aldrig sagt att det är nåt fel att göra låt med justin timberlake, robin thicke... :s
Du tycker att dom stora rapparna börjar bli fjolliga men om man tänker som dig så borde du ju tycka att t ex 50cent är fjolig som gör låtar med Justin? Du verkar vara helt trög.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-19 16:07
Mobbad, du tänker för mycket.. lev istället .. Gräv djupare i staternas hiphopscen så kommer du nog inse att den här tråden är så jävla keff.
Fucka ur!

2007-10-19 16:19
Ja man kan ju inte säga annat än att du lever upp till ditt namn..

Vad skulle man ha för annan anledning än att göra musik för skojs skull?

2007-10-19 16:28
Eh, ok. Du har "tröttnat på dom stora rapparna" men nämner fem av de mest kommersiella just nu?

Skrapa lite på ytan så hittar du mer grimy ska du se.
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2007-10-19 16:37
hahaha en av de bästa trådarna hittils tror jag.

Vill du ha nåt som inte är fjolligt kan du ju stänga av radion och börja lyssna på riktig hiphop istället...
Ason Unique RIP
Producent

2007-10-19 16:44

man samplar för i helvete inte daft punk, speciellt inte när man gör det jävligt kasst, fulaste draget i år

BLEZZ BEATS
Köp Ays'n'Beez - The Epidemic på kassett på COULISSE

2007-10-19 16:46
spacecat P1
Tydligen så gör man det speciellt när man gör det jälvigt bra, ett av dom grymaste dragen i år.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-19 17:17
jag måste iof säga att jag stör mig lite kaneys klästil(iof stil över huve taget) även om jag apat efter en del själv i min egen klästil(hmmpf)
grejjen e den att de e snyggt men så e man en sån nostalgi runkare som vill att musikvideos skall se ut å vara resigerade som Wu-tangs första singlar på 90 talet. hoodies å trashiga miljöer...
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "

2007-10-19 20:06
Jo, den enda amerikanska hip hopen som finns är gangsta.

Eller nej.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2007-10-19 20:51
tur att det finns tusentals annan bra skit ifrån usa då, chicago, gary, boston, savanah, memphis, new orleans, houston, las vegas, san diego, los angeles, bay area, kansas city och även new york med andra städer all over har ett fett utbud...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-10-19 20:55
Talib har också gjort låt med Justin Timberlake, och han är en real MC.
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2007-10-19 21:03

Har jag sagt att det är fel att sammarbeta med Justin!?

2007-10-19 21:24
Men seriöst. Du kan ju inte hacka på Kanye West och sedan hävda att det inte är något fel att samarbeta med Justin Timberlake, att det inte diskvalificierar en från den åtråvärda titeln "gangsta".

Ludacris var med i The Simpsons och i filmen "Crash". Är det gangsta?
50 Cent var med i samma avsnitt, och har gjort en alldeles egen film och ett TV-spel. Är det gangsta?
Snoop Dogg var med i "Starsky&Hutch" OCH ett avsnitt av serien L Word. Är det gangsta?
Chamillionaire skyller på Amerikanska corporate-bolag som anledning bakom hiphops förfall men smyckar samtidigt ett artistnamn som ChaMILLIONAIRE. Är det gangsta?
T.I. är dum i huvudet och har tusentals vapen, så har är väl fett med gansta antar jag...

"Feel me?"
•pave paradise•

2007-10-19 21:27
va inte Ludacris tillomed på Oprah? hahaha now thats gangsta
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-10-19 22:55
Jag avskyr dagens så kallad "hiphop".  Snoop Dogg, T.I, 50cent och alla dessa "rappare"...Musiken är fullständigt urdålig, och lyriken ska jag inte äns prata om, fyfan. Låtarna innehåller inget vettigt budskap överhuvudtaget ,utan handlar för det mesta om det populära "mammaknullandet" som om de fick Edips komplex attacken när de skrev låtarna. (generalisering)

We remember Køge Bugt!

2007-10-19 23:40

Kanye West är ingen Gangster rappare.
Shuu

2007-10-20 00:04
"I know people wouldn't usually rap this
But I got the facts to back this
Just last year, Chicago had over 600 caskets
Man, killin's some wack shit
Oh, I forgot, 'cept for when n----s is rapping
Do you know what it feel like when people is passing?"
Kanye West
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-10-20 00:12
Värt att bry sig om image. Hiphop är väl musik? Kanye är stilig också.
Mims grejen tycker jag var väldigt rolig. Han verkar ha självdistans iaf.

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2007-10-20 01:25
Det jag menade är att kanye kan ha gucci och prada eftersom han är kanye. Om Tony Yayo som säljer crack och skjuter folk har gucci skulle det vara annorlunda.
Shuu

2007-10-20 01:38

hahha lyssna...

Jag tkr att det är fel att en rappare som Master P gör fel i att klandra på den "gangster imagen" som gjorde han känd.

Sen har inte ludacris dirket beskrivit sig själv som en gangster!

2007-10-20 01:40

Kanye West är ingen Gangster rappare.

Kanske därför jag skrev "rappare"

2007-10-20 01:49
"Sen har inte ludacris dirket beskrivit sig själv som en gangster!"

Okej, men det är väl ganska fjolligt (som du själv säger) att göra en låt som heter Glamorous. Jag citerar "if you aint got no money take your broke ass home" Hur äkta är det?

Hur kan du skriva "Personligen börja jag tröttna på dom stora rapparna". Kan inte komma på fem större rappare än dom du nämde, förutom Kanye då.
your heart pump project kool-aid

2007-10-20 01:49
I never claimed to be nothing accept but who the fuck i am
I've never sold cocaine in my life but I'm still the fucking man  
Ludacris    

Så nej, han har inte precis försökt att framstå som en gangster

Lägg till som favorit
Direktlänk till denna sidan, om du vill skicka sidan till en kompis eller så:
http://www.whoa.se/community/forummessage.aspx?topicID=583128&forumid=44
ll the fucking man

2007-10-20 01:50
Ingen av de du nämnde är ju gangster någonstans..hiphop kanske är fel för dig? Jag rekommenderar country, där är alla badass.
•pave paradise•

2007-10-20 01:53

Elem och Ihabia..... vafan snackar ni om?

2007-10-20 02:24
STOP BITCHIN'!
amerikansk hiphop är så mkt mer än bara kanye, 50, T.I osv. utforska mer....kryp ner i underjorden. kolla rhymesayers, qn5, demigodz osv tex. sen får man junte glömma att det är riktigt feta grejjer på gång: Nas o Wu- Tang's nya singlar tex e ju vansinniga. jay-z's nya grejjer kan också bli fett så ta de lugnt bara, den som väntar på nåt gott....
On a average night im likely to stab a fag with a knife/
That's when im chillin' imagine when im mad what it's like/
-Saigon

2007-10-20 13:23

Kanske därför jag skrev "rappare"

så man är fjollig för att man har på sig gucci och prada. Sen när blev det okej att dömma rappare efter deras klädstil? Jag tycker att Andre 3000 och Common klär sig riktigt snyggt så dom är oxå fjoller. Eller vad menar du?

Shuu

2007-10-20 13:36

Haha, hög nivå!

PZ

"Who the motherfuckin' bawse?"

2007-10-20 14:05

Hallå hallå, det där med att Chamillionaire heter ChaMILLIONAIRE är för att han har flera olika stilar, kolla in roll call reloaded låten så ser du det själv

These rappers think I'm worried bout' a punchline, I show more purpose than thier whole carreers in one line

2007-10-20 14:22

Ååhhh, neeej! Man kan ju inte göra låtar för att man tycker det är kul!
Beat the odds like an abusive freak show owner

2007-10-20 14:26
Qnivqast . lalalalalla
BAHA!

2007-10-20 14:46
Mobbad P1

kan du motivera varför du har respekt för 50 Cent och Snoop Dogg?
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat

2007-10-20 14:58
Jag tkr att det är fel att en rappare som Master P gör fel i att klandra på den "gangster imagen" som gjorde han känd.

Han kanske har växt upp?

Personligen börja jag tröttna på dom stora rapparna

Välkommen in i klubben!
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.

2007-10-20 15:00
dessutom kan jag lägga till lhabia X0s lista att Snoop senast har vart med i "Arthur och minimoyerna", iofs så körde Petter svenska rösten.
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.

2007-10-20 15:27
"Yo, do me a favor, accidently step on your white sun glasses
We don't wear those over here, this is Hip-Hop
This is Carhartt jackets, Timberland boots, unlaced
This is Champion hoodies, chicken wings and french fries
RIP pieces on the handball court, this is us still fightin' police brutality...This is Hip-Hop!" - Joell Ortiz

2007-10-20 15:42
och snälla, chicago har så mycket mer bättre musik kanye wack, han kanske inte är "gangsta" ( ordet ni älskar att använda), men chicago är verkligen "gangsta", börja med:

www.chibangin.com
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se