I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Den absolut mest överskattade rapparen!

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-08-24 21:22
jag hatar tupac!!!!!!!!

2007-08-24 21:55
tupac är överskattad för han beefar med east coast artister fast han själv var född där. Alla hans låtar handlar om att man ska älska varandra och lyssna på varför han älskar sin mamma och "hitem up" är en riktigt jävla dålig diss, kommer ihåg när jag var 12-13 år och mina kompisar sa att den var skitbra " han dissar skiten ur biggie, jay-z och mobb deep (som han inte ens känner).
Hatar verkligen refrängen:

"call the cops when you see tupac, lalala when you see tupac! så jävla annoying!! Och det värsta av allt är att han själv är från östkusten och inte västkusten som många tror, men han höll ändå på att snacka om att han är från "westside" så jävla patetiskt!!
Och Changes är så jävla överskattad hatar den där "nu är 2pac här och rappar om hemskheter som händer på gatan" känslan med ett smörigt pianosampling som han antagligen snott från Elton John. förutom hans texter så är produktionen precis som vilken jävla westcoast artist som helst! Och sen det där med att han blev skjuten (som tur var) till döds men folk tror forfarande att han kommer tillbaks år efter år efter år men det alldrig händer. sen så såg jag nån som skrev "tupac har ju sålt mest skivor i världen, han är inte överskattad" okej tänker man han är väl typ 12 och och så ser man att han är 24, och så ser man flera som skriver samma sak och som är i samma ålder och inte kan erkänna att 2pac är överskattad. Jag kan erkänna att mycket det jag lyssnar på är överskattat Typ:atmosphere, Wu tang, ol dirty, big L, Method man mm. Som jag tycker är skitbra men jag kan erkänna att det är hur överskattat som helst! Men bara för att jag tycker det är bra och jag vet att nästan alla som också lyssnar på det också tycker det, så försöker jag inte sticka under stol med att det är öveerskattat det var bara det jag ville säja!
Och komm inte säj att jag inte har hört tupac eller "hans andra låtar e bra" eller "du måste lyssna dig inte på honom" eller "DU ÄR DUMM I HUVET VET DU VAD HAN HAR GJORT FÖR HIPHOPEN"
jag vet precis att han har inspirerat många och han är en legend och utan hans musik skulle inte hiphopen vara vad den är idag jag vet allt sånt så komm inte och försök övertala eller berätta nåt nytt för mej!

2007-08-24 22:21
Mico said it

överskattade: lil wayne hela dipset skiten, p diddy, 50 cent

underskattad: tech n9ne

Lägger till i underskattade, Mac Lethal, Sage Francis.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2007-08-24 23:18
alltså inspectah_deck, hur fan kan du skriva att det var tur att pac sköts till döds? vad är du för cp egentligen? okej, du är 15. du kommer antagligen lära dig grabben annars är du ju rubbad

R.I.P Tupac
Yo,i got a slight problem

2007-08-24 23:24
Inspectah_Deck:

Lite rörigt inlägg men i grunden har du rätt. Tupac var på många sätt en talangfull rappare, inte minst på "Me Against The World" och de tidigare albumen som har bra innehåll både i text och stil. Tyvärr gick nånting snett längs vägen när Tupac skiftade stil och spenderade för mycket tid på att elda på East-West-beefen. Tupac är överskattad därför att stora delar av hans släpp saknar skärpa och kontinuitet och allt för mycket spelar på uttjatade klichéer och kommersiell gångbarhet (vilket också var Biggies problem på Bad Boy). Dessutom led ju Tupac av en sjuklig paranoia mot slutet som ytterligare försämrade musiken.

Ska man förresten jämföra disspår är både CNN:s "LA, LA", Mobb Deep's "Drop A Gem On 'Em" och Biggies "Who Shot Ya?" vassare än "Hit 'Em Up".
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2007-08-24 23:28
hit em up kommer alltid att vara den fetaste disslåten!

2007-08-24 23:29
...även fast att jag gillar biggie mer än pac

2007-08-24 23:38
Inspectah_deck  P15 //
Vetinte exaxt hur gammal Tupac va när han flytta till västkusten men han var väl 16-17 och innan hade han flyttat runt en massa på östkusten..Om han först börja känna som han hittade ett hem när han flyttat till västkusten är det väl fan inga fel att reppa det då?
'My tec'll roast ya body faster then Ferrari's Testarosa'
Poet

2007-08-25 00:46

Alltså Tupac är en av mina favoritrappare. Men man måste ändå ha lite distans. Han är snuskigt överskattad. Och jag tycker det är larvigt att folk hylllar honom som en bra låtskrivare, när hans låtar nästan alltid skrevs tillsammans med 3-7 personer till.

Och nej, "Hit 'Em Up" är långt ifrån världens bästa disslåt.

At the gates of Eternity...

2007-08-25 00:58
jag tycker att den är den bästa för mig iallafall då jag hört den endan sen kid och var i princip första pac låten jag hörde så tycker den är bäst pga nostalgiska själ ;)

2007-08-25 00:58
någon som dock är mer överskattad är KRS!

2007-08-25 01:10
"Big Pun, att den mannen aldrig blev större är knepigt (popularitet, skivförsäljning etc...inte kroppshydda=)"
Två första plattorna sålde dubbel platina, respektive platina.
Nämns även rätt ofta i positiv bemärkelse, av såväl hiphopfans som diverse rappare.

"Överskattad: Jay-z

Har aldrig fattar hur folk kan tycka han är så bra..
Han flyter inte bra, han har dåliga rim.. aja.."
Hans vers på Da Graveyard (för att nämna ett exempel) bevisar motsatsen.

Inspectah_deck  P15

Lägg ner. De flesta av dina argument för att Pac är överskattad är rätt vaga och, i princip, falska.
Big L överskattad?
Hur menar du då?
För de flesta som hyllar honom gör det just p.g.a. hans talang och skillz och inte för hans album-katalog direkt. (Vilket jag skulle kunna tänka mig vara det enda man kan kritisera honom för. Och det är inte ens någon direkt kraftig kritik heller. Knappast dåliga album... Kanske för få.)

Just nu...
Överskattad: Lil' Wayne
Underskattad: Royce Da 5'9''. En utav de absolut mest skillade och mångsidiga rapparna idag.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-08-25 01:54
ÖVERSKATTADE: Kanye West, The Game, Remy Martin, T.I. och Lil Wayne

UNDERSKATTADE: Royce da 5'9, Saigon, Trae
THE TALENTED MR BRAT

2007-08-25 02:29
Hur i helvete kan ni säga att Nas är överskattad? Killen är ju HipHopens tyngsta poet genom tiderna. Antar att det är snorungar som inte behärskar engelskan så bra som klagar på honom.

Överskattad: Juelz Santana. Öh...är det någon som diggar hans s.k "flow"? Så sjukt kassa texter, på ett ännu mera sjukt kasst jävla flow som läggs på hjärndöda beats. Överskattad var ordet.

Underskattad: Bishop Lamount. Hoppas att visar framfötter nu när Dre släpper "Detox"

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-25 02:33

PS. Big L är far from överskattad. Alltså jag blir galen när folk klagar på legender. Idioter som 50, Ja Rule, Jeeesey...i princip alla på Billboard listan i USA är överskattade till max

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-25 11:16
ta självmord elelr nåt, mannen ditt inlägg va helt fucktup, snubben står å sågar 2pac

så man får inte såga 2pac helt plötsligt? tycker det är löjligt att 2pac har fått sån status. Han var inte ens den bästa när han levde

2007-08-25 11:30
lil wayne ar ju iaf rejalt underskattad av vita 15 ariga hiphoppare som knappt kan engelska och bara lyssnar pa haftiga rappare med ryggsack.

Och grymt överskattad av vita 20 åriga hiphoppare som vill vara negrer.

2007-08-25 12:03
så man får inte såga 2pac helt plötsligt? tycker det är löjligt att 2pac har fått sån status. Han var inte ens den bästa när han levde

word. det har blivit nån sorts hysteri om det här med 2pac. skulle han inte dött så skulle han garanterat inte haft denna statusen med tanke på hans karriär som gick utför.
 Haters gon' hate...

2007-08-25 12:41
han skulle väll suttit i fängelse med suge ifall han inte blev skjuten där i bilen, för den cripen dem misshandlade innan tyson matchen
These rappers think I'm worried bout' a punchline, I show more purpose than thier whole carreers in one line

2007-08-25 13:05
här värkar det som att alla skriver att dom som  är överskattade är dom som är kända, o bara för dom syns på tv lr släpper mycke skit, tycker inte det stämmer riktigt

2007-08-25 14:13
2pac är fan hiphopens beatles, helt olagligt överskattad. alltså, bra, riktigt bra, men ingen som får nån slags gudsstatus är förtjänt av den.

2007-08-25 14:31
överskattad: alla vars artistnamn börjar på "lil"

underskattad: celph titled och dom

2007-08-25 17:02
överskattad  50 cent

underskattad  Big Pun , vinnie paz
 shhh..

2007-08-25 19:20
Överskattad: Lil Wayne
Han var bra vid Carter II sen nu har han blivit en gnällröstad oflytande skitrappare.

Underskattad: Jedi Mind Tricks
Eller jag vet ej om dem är så underskattade, men om man tänker på dem som skakar skallen till "Weezy" är JMT underskattade.

2007-08-25 19:34
Jag blir bara argare och argare när jag läser denna tråden, hur kan man tycka 2pac, nas och jay-z är överskattade, dom är legender, fuck sake!

2007-08-25 19:38
annars tycker ja brother ali är underskattad, till och med sin kritikerrosade skiva the undisputed truth verkar ingen veta vem han e.

2007-08-25 20:13
Överskattad: Kanye West

Underskattade: Inspectah Deck och Black Thought

2007-08-25 22:16
Överskattade: 50 cent, Tony Yayo, Loyd Bank
Underskattade: Cormega

2007-08-25 22:34
Överskattad: Diddy
Underskattad: på whoa, Guru

2007-08-25 22:58
50,,, jay-z,,the game,,, p diddy,,,
You play Gangster Byt you ant shit

2007-08-25 23:18
jag vill bara tacka alla dom som håller/ mej med mina tankar om tupac tack så hemskt mycket! Trodde att alla älskade  tupac och jag var en av få som har dom åsikter jag har om honom. Och ni andra kan fan gå och döö ni vet ingenting!!!!!!!!!!

Just det ja såg att nån skrev att big pun är underskattad, han är väl mer överskattad det är väl bara det att inte hela världen har hört hans musik. Och jag fattar inte vad som är så specielt med Capital punishment...

Nas är också överskattad han är pettansjös(jag vet jag stavar fel) och skryter allt för mycket, men är ändå jävligt bra!!

Vinne paz är jävligt bra men även han överskattad, hans texter är bra(väldigt bra till och med) men gillar inte hans attityd, låter ofta för arg och använder ordet "Nigga" med jämna mellanrum. Nej min jedi mind tricks period är förbi...

2007-08-26 01:46
Du dissar Tupac  , och skriver sen "Vinne paz är jävligt bra men även han överskattad, hans texter är bra"

Vart är Vinnie Paz bra? Snälla förklara detta för mig?

2007-08-26 01:49
Överskattad: Snoop Dogg!!!
Underskattad: Fabolous
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat

2007-08-26 09:56
Överskattad: Dom två killarna i Little Brother
Underskattad: Black Moon
Soderomsodergraff.blogspot.com

2007-08-26 09:57

*Buckshot och 5Ft i Black Moon

2007-08-26 11:57
Snoop dogg är väst kustens kung lägg ner. Han har pumpat sen urminnes tider

2007-08-26 12:19
broder D som vanligt
han är bättre än 50 iaf
I Use To Fuck Nasty Bitches, But Now I Fuck Classy Bitches

2007-08-26 12:35
Den jag kommer att tänka på som är duktigt överskattad är helt klart Necro. Jag menar när fan har han droppat en enda bra rad liksom, han har dålig röst, tråkigt flow och helt jävla IQ-befriade texter. Hans produktioner klagar jag dock inte på.

En väldigt underskattad rappare är/var Poetic (från Gravediggaz), RIP. Grym röst, och en jävligt skön och unik stil (påminner en aning om ODB men ändå inte).

Och att påstå att 2pac (RIP) inte är överskattad är ju fan löjligt, jag menar han var en riktigt duktig och bra artist men kom igen nu. Väldigt många klassiker hade han på meritlistan men många halvtaskiga låtar också. Att det fortfarande görs skitskivor i hans namn idag är också jävligt synd.
Keep CD alive

2007-08-26 14:14
tonedeff är underskattad !
 shhh..

2007-08-26 14:23
fast inte lika mkt som förr
 shhh..

2007-08-26 14:33
överskattad: Jay-Z
underskattad: S.A. Smash

jay-z håller inte, stör mig när nån har honom som gästartist, hans texter håller sig sällan till ämnet. han ska rappa om roccafella på en låt som handlar om svälten i afrika, t ex.
I be around, just out of sight

2007-08-26 14:49
jag måste säga en till som är underskattad: Numskull från The Luniz. Jag tycker själv att han är mycket bättre än yukmouth.

2007-08-26 15:29
överskattad: talib kweli

2007-08-26 16:23
överskattad: Yukmouth
underskattad: Lil Boosie
I'm like the fly Malcolm X, buy any jeans necessary.

http://idonthaveenoughsneakers.blogspot.com/

2007-08-26 22:48
Och vinnarna i 'mest överskattad' är: Tupac och Lil Wayne!
Beat the odds like an abusive freak show owner

2007-08-26 23:12
MR Hiphop á la KRS kan inte vara överskattad, han är hiphop.

Till den som skrev detta om krs.
http://blogg.streetsofgothenburg.se/

2007-08-26 23:41
Överskattad: Tupac, det har jag alltid tyckt och kommer alltid att tycka. Håller även med om att Lil Wayne är fruktansvärt överskattad, men han hade varit överskattad om han så bara haft en enda fan.

Underskattad: Masta Ace och AZ har varit underskattade länge, men det är väl på rätt väg nu antar jag.

2007-08-27 00:51

2Pac , ösverskattad ? skulle inte tro det..

2007-08-27 01:54
Krs One & 2PAC Is the shit!

men men till saken. vet inte va man sk säga men
underskattade tycker jag är iaf

Dilated Peoples

2007-08-27 13:42
Överskattad: 2pac
Underskattad: Supastition