Producent
2008-06-13 14:33
Qnivqast jag behöver inte berätta hur nån av dem som du berätta e skickliga.....ta det med deras miljontals fans dom har där ute fråga de miljarder som köpt deras plattor istället =)
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR
HUr fan kan man gilla den idioten? Allt som Lionfjudah sa första inlägget, är så jävla sant.. Fyfan va lil wayne suger tjockt med K*K!
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Salladin: En artist måste inte vara bra för att han har jättemånga fans.
Beat the odds like an abusive freak show owner
Givetvis inte, men att folk som är erkännt musik/hiphop kunniga (tex folk som skriver om hiphop för tidningar har skivbolag eller har rappat i X antal år) säger att han är duktig och en av dom bästa just nu väger lite tyngre än vad en fjunig snubbe med förstora byxor från typ utbult tycker och tänker. Det är samma människor som hypade snoop,bdp,NWA när det begav sig. Fast dom kanske inte heller är riktiga hiphopare... FÖR DOM SÅLDE MED SKIVOR!! släpp det bara. Lil wayne är en bra rappare.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Jag tror på R0feman P22
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Producent
2008-06-13 15:54
R0feman P22 helt rätt
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR
Alltså.. var ligger problemet? Snubben är het för att han gästar alla låtar han kan typ. Självklart är han en bra rappare, att säga annat vore efterblivet. Men det där med "best rapper alive" är ju bara ett uttryck som han använder liksom. De som vet vad som utmärker en skicklig rappare kan utan problem nämna 20-30 st nu levande rappare som slukar Wayne på alla plan (flow/delivery/rimschema/punchlines). Fortfarande kvarstår ju det faktum att man inte behöver vara den bästa rapparen för att göra musik som uppskattas. Jag personligen gillar en hel del av hans låtar eftersom de är sköna att lyssna på, inte för att han är en galen MC.
The best entertainer alive. Lil´Wayne är en underhållare, med en "swag" som ingen annan ens är nära. På toppen av det så är han en grym rappare också. Sen om han är den bästa av dom alla är väl lite tveksamt, men helt klart den mest underhållande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jeppehehe: Äntligen en Lil Wayne-lyssnare med hjärnceller :-)
precis.. cam'ron, lil wayne, jim jones osv osv... dom är alla entertainers.. det är minst lika viktigt för en "mic controller" eller "master of ceremonies" att kunna underhålla publiken som det är att kunna skriva grymma texter eller få folk att reflektera över något viktigt... alla är bra på olika sätt :) fan va hiphop vore tråkigt utan såna..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
haha. det ar sjukt underhallande att lasa denna traden. ett gang med unga vita pojkar fran svenska smastader som definierar vad som ar hiphop och vad riktiga hiphoppare lyssnar pa (dvs att lil wayne inte gar for sig for han ar "keff"). samtidigt sa koar typ halva bankhead utanfor target pa morgonen nar c3 slapps eftersom weezy ar hetare an hetare...
"Givetvis inte, men att folk som är erkännt musik/hiphop kunniga (tex folk som skriver om hiphop för tidningar har skivbolag eller har rappat i X antal år) säger att han är duktig och en av dom bästa just nu väger lite tyngre än vad en fjunig snubbe med förstora byxor från typ utbult tycker och tänker." Om du syftar på Jay-z så tycker han även att Rick ross är en skillad rappare, det säger väl det mesta?
Många vettiga inlägg här faktiskt. Lil Wayne är den mest överskattade rapparen i världshistorien, förstår inte att någon överhuvudtaget lyssnar på hans musik.
Nöjd.. Det e inte bara Jay-Z utan alla som samarbetar med honom säger samma sak.. Som rappare(om det nu har nån betydelse) så kan jag säga att det han gör e unikt.. Precis som Jay-Z.. MEN det finns ju många rappare som rimmar bättre, skriver bättre, rappar snyggare, säljer mindre, rappar på bättre beats osv.. Det roliga i det hela e ju att till o med dom rapparna snackar om Lil Wayne som nått speciellt Lil Wayne e hiphoppens Pete Doherty:)
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Lil Wayne e hiphoppens Pete Doherty:) Haha, så jävla sant!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Om du syftar på Jay-z så tycker han även att Rick ross är en skillad rappare, det säger väl det mesta? Japp, och världens kändaste musikkritiker ger Souljaboytellem.com A-.
Dogge är en klassisk svensk rappare.
ss2: Word, finns inte många som har samma känsla som han. qniv: Va?
Nöjd: Argumenterar för din sida om att de som ska kunna musik och/eller har rappat länge inte måste veta bäst. Typ. Och vafan, tycker ni att Dogge är bra? Haha.
qniv: Jaha! då är jag med. Dogge är ingen textmessigt duktig rappare, men han har ett bra flow och en känsla som många saknar i svensk-rap.
Nöjd, tycker du verkligen att Dogge har ett bra flow?
nazeem: Ja, men jag kan inte uttala mig om allt han gjort.
weezy ÄR den bästa rapparn.
Obs - jag pratar inte om cykel på köpet eller reggaeton, men som Dogge rappar på Borta I Tankar, Shuno o.s.v. Tycker ni han var DÅLIG???
Nuförtiden kan folk kläcka ur sig precis vafan som helst på whoa. *går och surar i ett hörn*
ss2: håller helt med dig.
vissa grejer han gör blir ju bra men det mesta låter som han försöker föda ur röven!
Lil Wayne är överskattad
Its like a jungle sometime it makes me wonder how I keep from going under - klassisker!
för min del håller jag med #1 helt klart keff snubbe, jag har också undrat vart fan all hype kommer ifrån han har ju varit med länge utan att nån nämnt hans namn och nu helt plötsligt är han bäst i världen, god damn, vad händer? Keff röst, keff flow det mesta bara kefft
Its not that i hate them Swedish Artists, its just the fact that they tracks is 99% Garbage.
Hur mycket sålde wayne första veckan då? nån som vet?
enligt wikipedia:With opening day sales figures of approximately 423,000, the album has sold over 1,000 000 copies in its first week in the United States. With it's first week sales, it is thus far the largest first week sales for any album in 2008 in the United States and the only album to crack the million mark since 50 Cent's The Massacre in 2005. Elsewhere, the album has achieved moderate success, entering at #23 in the UK and #34 on the Irish Album Chart. från kanyes blogg: A MILLION HERE... A MILLION THERE!!!!! EXACT NUMBER 1,005,545!!!!!!!!!!!!! 06.17.2008
har ni aldrig hört om artister som investerar sina egna skivor? :)
tror cash money köpte de 40k sista skivorna som behövdes för att pusha honom över 1 miljon sträcket
Its like a jungle sometime it makes me wonder how I keep from going under - klassisker!
King-tee.. Haha, det e ju bara fett att va backad av folk som bryr sig o 960000 e inte fy skam oavsett
Är det någon som har lust att break down dessa lyrical miracles som Lil Wayne lyckas spotta ut på varje låt? det som gör han the best lyricist right now / senaste 10 åren I am Legend, I am Will Smith, I am all in your head like shampoo
Damn right, I kissed my Daddy I think they pissed at how rich my Daddy is And I'm his kid, I stunt with my Daddy Call Ms Lee, she with my Daddy So diss me, you gon diss my Daddy Cuz who was there when no one wasn't Just my Daddy Who was there when I needed money Just my Daddy So who be there when I see the money Just my Daddy Who said that I'd be the one Just my Daddy Hello Hip-Hop, I'm home It's your Daddy Han krossar alla människor som pratar om att han är homo i den här låten på ett briljant sätt. VIlket sjukt flow
Öh, vad hände med mitt förra inlägg?
Okej, lil wayne e en duktig rappare, ja, men långt, långt, långt ifrån den bästa, att kunna jämföra honom med Tupac, Biggie, Jay-Z o.s.v. e bara absurt. Kan någon som verkligen gillar lil wayne visa några av hans sjuka rader, t.ex. något som kan mäta sig med Jay-Z och Eminems renegade?
Rofeman: Ja jävlar va han räddade sig själv där.
Nöjd: Är du ironisk? Våldsamt bakis så jag fattar inte riktigt. Det är en snygg räddning
håller helt klart med lionofjudah. och han är promotad som " best rapper alive " varför vet ja inte.
-pack you'r bags man, you are a tourist!
men håll käften för fan.
R0feman: Hehe, ja jag var nog lite ironisk. Men smaken är som baken.