I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-07-10 01:45
klove P18

Det enda du tjatat om är fucking the carter II... duy har knappt gett en enda anlednig till att du gillar honom

Redmoon

jag citerar dead prez.. "Platinum don't me that it gotta be hot"
Och att man har skönare flow i södern är väl endast åsiktsbaserat?

Men visst.. lite rappare som fortfarande är aktuella..
Bara för att de släppte plattor back in the days, betyder inte att dom inte är aktuella fortfarande

Talib Kweli
Saigon
A.G
Papoose (som jag rean nämnt)
Nas
AZ

säg till om du vill ha fler exempel ..

...och fortfarande.. lil wayne är hiphop (?) och big L är hiphop.. varför skulle man inte kunna jämföra dom.. det är som att jämföra the ramones med sex pistols.. båda är punk, dom har olika stilar.. går fortfarande att jämföra..

Även fast L och wayne har olika stil handlar gamet fortfarande om samma saker..

peace
I'm breakin hottie hearts, niggaz drop when my shotty sparks/
It ain't no food in my fridge; just body parts/ - Big L

2007-07-10 06:38
Lil Wayne är en av dom bästa rapparna..
Lyssna på klassiker som:
- Fuck The World
- I Miss My Dawgs
- Shine
- Go DJ
Eller dom nyare låtarna:
- Fireman
- Earthquake
- Hustler Musik
sen kan ni börja prata!
"blowin money, throwin money, its snowin money "
- - Lil Wayne - -

2007-07-10 07:13
fan va poppis sånnahär trådar är nu för tiden -.-, vem fan bryr sig? det är la upp till en själv att avgöra vad man tkr om han.

sluta diskutera bullshit nu.

peace

2007-07-10 17:47
Synd att man ska snoa in sa fett pa Wayne nar man har den goda smaken att digga down south rap. Typ man lyssnar pa det samsta av det basta.
http://cosmichustlegroup.blogspot.com

2007-07-10 18:08
Berätta nu.. vad gör söderns hiphop som är så bra?

Vad som gor sodern hiphop sa bra ar att manga artister rappar med valdigt mycket kansla, ar emotionella och inte ar sa pretto. Beatsen ar bra och jag diggar flowet.

Man kan ga bort sig pa teknik och gora nagot som ma vara avancerat och svart, som kravs talang men blir det for sterilt och tekniskt bryr jag mig inte.

Nagon kan sitta och klura ut de knepigaste meningsuppbygnaderna och de mest avancerade och fyndigaste rimmen pa jorden men ge mig en vers fran en snubbe som vander ut och in pa sin sjal och berattar om nagot som ar angelaget for honom och jag diggar det 100 ganger mer, aven om det inte ar vralavancerade rim och meningsuppbygnader.

2007-07-10 18:09
och crunk, nej det lockar mig inte sa fruktansvart heller, down sout ar mer en det....

2007-07-10 23:00
MrKrikon P30

Det var det första vettiga svar jag fick från någon.. allt jag ville ha, tack!
I'm breakin hottie hearts, niggaz drop when my shotty sparks/
It ain't no food in my fridge; just body parts/ - Big L

2007-07-10 23:12
MrKrikon: Sa det väldigt bra... nu undrar jag om han vill namedroppa av några av sina favoriter inom Södern..

2007-07-11 00:28
Visst, jag har inget battre for mig sa har kommer en lista med favoriter, alla behover dock inte nodvandigtvis jatte emotionella.

Big Ren
Z-Ro
MC L
B.G.
Disturbed Young Hustlers
5th Ward Boys
Street Military
Southbreed
Ms.Tee
C.M.P.
S.P.M. (hans typ 3-4 forsta)
L.O.G.
U.N.L.V.

Sen finns det de som har favoritlatar men som inte ar favorit artister.

2007-07-11 00:33
Nagon kan sitta och klura ut de knepigaste meningsuppbygnaderna och de mest avancerade och fyndigaste rimmen pa jorden men ge mig en vers fran en snubbe som vander ut och in pa sin sjal och berattar om nagot som ar angelaget for honom och jag diggar det 100 ganger mer, aven om det inte ar vralavancerade rim och meningsuppbygnader.

Att vända ut och in på sin själv är väl inte så specifikt för Södern utan det gör ju rappare lite varsomhelst, Östkusten, Västkusten, England, Sverige, Afrika whatever. Däremot så snackar ju folk skit på olika sätt på Östkusten och i Södern... Östkusten är mer komplex och hårdare medan Söderns bullshitlåtar oftast bygger mer på melodier.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-11 00:33
Observera att jag inte lägger något värde i vad som är bäst av Östkust, Söder, Västkust etc.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-11 03:56
fan snubben har varit med länge nu han är tung, titta på alla ni som klagar och inte kommit nån vart,

hahaha
och du lyckades landa ditt drömjobb när du började lyssna på lil wayne eller vaddå
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2007-07-13 15:04
Tha carter 3, can't wait mothafuckas :D
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2007-07-13 15:10
 Lionofjudah 

han e inte överskattad, d e du som e tondöv

2007-07-13 15:12
Hahaha han e så överskattad.

2007-07-13 15:26
psyjunta

om du indikirerar att lil' wayne inte varit med länge, kan ja säja att nissen gjorde sin debut 95. alltså, 12 år sen. d e ett tag

2007-07-14 13:18
Lil' Wayne var bra innan slutet av 2006...

2007-07-14 13:21

wayne blev riktigt bra när han släppte the carter men det var efter hans två interludes på mannie freshs platta han kom upp i toppen för mig.

I'm like the fly Malcolm X, buy any jeans necessary.

http://idonthaveenoughsneakers.blogspot.com/

2007-07-14 14:58
pump_yo_brakes_ho P20

haha vart kom den indikationen ifrån
är du en vinnare sen du började lyssna på lil wayne? allt jag vill veta 
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2008-06-11 18:23
Gaaaaaaaaaaaah! A MILLI A MILLI A MILLI!

2008-06-11 19:59
Har ni hört prostitute II? Han verkar ju ganska sliten hur länge håller han?
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers

2008-06-11 20:01
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers

2008-06-11 21:31
Så sköööööön röst..sådära halvdöd knarkröst typ

2008-06-11 21:51
Men herregud. Alla Lil Wayne-kuksugare har ju världens sämsta svar också. Folk skämmer ju seriöst ut hip hop när de kallar Lil Wayne för G.O.A.T.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2008-06-11 22:51
Om man inte kan försvara varför man tycker att ngt är bra(speciellt om man anser personen att vara best rapper alive) så kanske man borde fundera över personen verkligen är så super bra egentligen. Sluta klaga på att folk inte har eran åsikt. Det blir tråkigt och är rätt skämmigt.
Producent

2008-06-12 01:13
vill inte låta negativ eller emot någons åsikt eller så en fråga bara; Hur kan lil wayne enligt många utav er vara kass när han e den som säljer mest???
Han måste vara jävligt bra.....hörde till och med att det var nått mixtape han gjorde som sålde mer än hans album carter 2.....det e inte många som klarar det
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR

2008-06-12 07:29
Jag skulle absolut aldrig gå så långt som att kalla Lil Wayne för GOAT eller "Best rapper alive" men jag gillar honom skarpt.

Folk som lyssnar på hiphop men avskyr Wayne och inte kan förstå hans "storhet" är antagligen människor som tar sig själv och allt annat på alltför stort allvar. Killen är ett geni och det är inte slumpen på något sätt som gjort att just han har så stora framgångar för tillfället.

www.plaingold.com

2008-06-12 12:34
Nu tar ni i lite väl mkt! Jag kan hålla med om att han har sin helt egna stil och inte rappar och göra låtar som någon annan, men att kalla honom best rapper alive är så sjukt att man nästan vill gå ut och skjuta nån

2008-06-12 12:43
Han är grym..o en av hans låtar från c3 säger han något om att man ska nämna hans namn vid tupacs typ..njah inte så rätt kanske.

2008-06-12 12:48
Vilken bra "uppning"
Forumssignatur...<br>

2008-06-12 13:21
Salladin, så du menar att en person som säljer mkt automatiskt måste vara en av de mest talangfulla och skickliga som marknaden har att erbjuda?

Måste uppriktigt sagt vara ett av de äckligaste argument som någonsin kan komma upp i såna här diskussioner. "käft han äger!!!!1one!!" är t.o.m bättre seriöst.

Antar att du tycker att Vanilla Ice är i nivå med Kool G Rap när det gäller hiphop med right? G.O.A.T?

2008-06-12 14:27
Tycker iaf att Lil Wayne är mer GOAT än LL Cool J som släppte ett album som hette GOAT med bara popfeaturings o brudlåtar
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2008-06-12 15:28
"Hur kan lil wayne enligt många utav er vara kass när han e den som säljer mest???"

MEEEN GUUUD!

Du har rätt. 50 Cent, Soulja Boy, Lil Jon, Dogge Doggelito och Markoolio är också skitbra rappare.

2008-06-12 15:48
blir bara matt av hela den här tråden. Kan ingen fatta att man bara har olika åsikter? Ingen kommer lyckas övertala den andra sidan att lil wayne är dålig/bra. Det går inte att övertala hatarna genom att tipsa om några låtar eller få fanboysen till hatare genom att jämföra med Big L osv.
PAO!

2008-06-12 16:00
En av de bästa rapparna. Please, enda bra låten han gjort är " i miss my dawgs".

Sen T2: Ll cool J må inte vara goat, Men han är fan mer goat än lil wayne. Ill bomb från goat skivan knäcker allt lil wayne gjort.

2008-06-12 17:21
Han e så kass att jag vill strypa mig själv när jag hör liraren rappa, fruktansvärt dålig och den mäst överskattade "artisten" alla kategorer!!!

2008-06-12 17:28
Carter III över fyrahundratusen första dagen. Det är sjukt vad man än tycker om han.
Carter serien är helt sinnessjukt bra plattor.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2008-06-12 17:44
Nöjd.. Jag håller inte med:)
Men det e klart att LL har gjort många feta låtar o kan mycket väl få kalla sig GOAT.. Jag tycker alla har rätten till det o sen e det upp till alla oss att diskutera vem som har rätt o fel.. Själv tycker jag att jag e DBGT i Sverige o det kan oxå diskuteras:)
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik
Producent

2008-06-12 19:06
TCM P17
jag svara JA på att han måste va skicklig o har talang annars hade han väl inte vart den som säljer mest eller???.......eller du kanske tror att det e hans frisyr som säljer??? du fattar väl själv att det har med hans skillz o göra =)...det kan inte vara nått annat. =)

2008-06-12 20:21
Does anyone in the game still excite you?

Ludacris: I would definitely say Wayne

2008-06-12 21:20
Och ambitionerna är inte små, inte heller när det kommer till färdigheterna som rappare. Kanye menar att inte kan ta honom nu för tiden, bortsett från Lil Wayne.

källa
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
DJ

2008-06-12 22:09

2008-06-13 11:17
T2: Ah jag hajjar. Dock tycker jag att G.O.A.T skivan är grymt underskattad, Den har många guldspår.
Jag kan inte heller kalla LL goat. Men håller han högt då "9 shots to the dome" är en av mina favorit skivor.

"Och ambitionerna är inte små, inte heller när det kommer till färdigheterna som rappare. Kanye menar att inte kan ta honom nu för tiden, bortsett från Lil Wayne."

Kanye är dum i huvudet, det är ingen nyhet.
Kanye har ungefär lika mycket rapskills som en hjärndöd vandrandepinne.

2008-06-13 13:07
Salladin: Men för i helvete. Självklart måste det inte vara de skickligaste artisterna som säljer mest. Snarare tvärtom. 50 Cent, Soulja Boy, Lil Jon, Dogge Doggelito... Behöver du fler exempel på värdelösa rappare som säljer eller har sålt bra?
Producent

2008-06-13 13:13
värdelösa enligt vem?? dig?? och vem e du ?? vad säger säljarsiffrorna??
Producent

2008-06-13 13:14
siffrorna ljuger aldrig =)

2008-06-13 13:33
Siffrorna säger att det finns för många pantade jävlar i denna värld som hellre skulle lägga pengar på ett album med näst intill 0 substans istället för att lyssna på något som kan stimulera hjärncellerna.

Har ingenting emot att folk lyssnar på Lil Wayne, men folk som går runt och säger att han är den bästa som någonsin gjort det är en bunt efterblivna jävlar som älskar att ryda på bandwagonen.

2008-06-13 13:41
eller så säger siffrorna att det finns några få undantag som lyckas att bli rika på skiten dom älskar istället för att gnälla på att industrin går åt fel håll..... loose yourself in the moment

2008-06-13 14:19
Salladin: Men herregud! De är värdelösa enligt majoriteten av de som lyssnar på riktig hip hop, och av exakt alla som vet hur en skicklig rappare är. Att du ens försvarar de jag nämnde är helt sjukt. Berätta hur nån av de är skickliga rappare, snälla.
Producent

2008-06-13 14:31
Idiot jag försvarar ingen jag säger som det ligger till ....det e ju duu som beter dig som att någon snott din dumle klubba eller nått