I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför är det fult att gilla Justin Timberlake?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2006-12-22 19:53
Tycker han är sådär, rätt varken eller, lyssnar mest p.g.a. Timbalandbeatsen.            
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-22 19:59
Mickey Mouse Club is bringin Sexy Back

nej men seriöst, allting han rör vid blir tråkigt
Slick Alex - Mainstream is Everything
"Rape is no laughing matter, unless you're doing it to a clown"

2006-12-22 20:46
Jag orkar inte läsa alla inlägg, men jag håller med trådens skapare... Justin är skitgrym, visst har jag också varit fjantig och osäker, men nu när han släppte senaste skivan gick det bara inte att förneka... killen är grym.

2006-12-22 20:55
Håller med GAIA även fast jag inte riktigt lyssnar på Justin.
Han är utan tvekan en bra artist och gör bra låtar. Faktumet att folk inte kan vill medge det är inte så konstigt egentligen.
Man-måste-ju-vara-tuff-och-det-är-ju-verkligen-inte-tufft-att-lyssna-på-Justin-Timberlake-fenomenet kan vi kalla det.
Tror det handlar om att vara stereotyp eller inte, vissa tänker ju att man inte kan lyssna på Justin Timerlake om man ska vara hiphop.
Grattis, jag lyssnar på Alanis Morisettes acoustiska version av Jagged Little Pill-plattan, helt plötsligt är jag inte hiphop längre typ?
Tycker det är ganska fånigt om jag ska vara uppriktig. Folk snackar om att man ska våga vara sig själv, haha!
Yeah, you know..

2006-12-22 21:28
Ingen som vet vad Låten heter "dick in a box"..

Alltså vad man ska söka om man vill ha den låten på DC tex:/?
så jävla fet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2006-12-22 21:36
jag tycker inte att disskusioner kring musik är speciellt givande och här gör sig tönt-whoa påmint. Justin är grym och hade det varit en svart, cool snubbe som gjort exakt samma musik hade de flesta här lyssnat på det. jag gillar tom de största hitsen med honom och jag har lyssnat på hiphop i runt 10-12 år, även def jux och anticon dvs smalare musik. är detta en omöjlighet i er nördvärld?

2006-12-22 21:40
Chai-Of-Lattshoo 
Grattis, jag lyssnar på Oasis men gillar fortfarande inte Justin Timberlake. Vart vill du komma? Det är en smaksak.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
DJ

2006-12-22 21:50
Nej, i min nördvärld är det nästan samma personer som lyssnar på Anticon och Justin TImberlake. (Då menar jag inte de 90% av Justins fans som är s.k. "vanligt folk", utan då menar jag de som är mer "mevetna").

2006-12-22 21:56
Stukad P19
Jag lyssnar inte heller på Justin Timberlake men det jag försöker säga är att jag tror att folk avstår från att erkänna att de tycker om musik som inte är hiphop för att det tror att det skulle förstöra deras "image".
Yeah, you know..
Manager

2006-12-22 22:12
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2006-12-22 22:26
Vad trevligt att komma tillbaka, logga på whoa och se en sansad och givande diskussion medlemmar emellan, big up to you guys.

2006-12-23 00:12
Är det nått fel på att gilla han så är jag fel...han är väll knappast meeeega bra dock....men han är helt ok

2006-12-23 00:49
För att fördjupa min åsikt lite..

JT må va gay som fan för att ha varit i ett äckligt pojkband, men folk går väll vidare lika väl som han gör det...Lämna det bakomflutna före dig som Pumba hade sagt!

Men JT har talang, varesig han liknar Michael J eller inte, alla har vi influenser!

Han hänger med folk som skapar hits, han väljer collabs bra, och det mest han är delaktig i gör iallafall HAN bra

Punkt slut. Sen om man inte gillar han å bla bla är en helt annan femma!

2006-12-23 02:21
enligt mig, är det så att de flesta på whoa true hiphop skallar som undrar var hiphopen har tagit vägen. så när någon startar en tråd om JT eller nån annan som e mainstream om personen får mycket hatare på sig.
hade GAIA startat tråden i playahead forumet hade d nog varit helt annan respons.

ja har alltid varit en hatare av "hip-poppare" som t.ex nelly o diddy men när ja hörde my love blev ja kär...

2006-12-23 02:22

"är" ska in efter whoa...

2006-12-23 02:42
Senaste JT-skivan är så bra att jag får gåshud på i princip varenda låt. Mer jämn skiva får man leta efter. Losing my way är en av dom bästa låtarna någonsin, alla kategorier enligt mig!

Orka bry sig om vad en artist gjort innan, hur han är som person kan ingen här inne svara på så det är bara töntigt att dra upp.

Många är kvar i att Justin är Nsync fortfarande, vilket han bevisar gång på gång att han inte är.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2006-12-23 05:31

Vem har sagt nåt om hur han är som person?

När jag säger att han är jävla tönt syftar jag såklart på det man sett av honom på mtv.

2006-12-23 05:50
wack wack wack. kan digga lite till vissa latar, men tror ni han ligger bakom nanting av d ni hor? han oppnar kaften o lagger lite kusliga toner over ett Timbaland beat som nan skivbolagssnubbe bestallt. JT e ett skamt.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2006-12-23 10:32
wack wack wack. kan digga lite till vissa latar, men tror ni han ligger bakom nanting av d ni hor? han oppnar kaften o lagger lite kusliga toner over ett Timbaland beat som nan skivbolagssnubbe bestallt. JT e ett skamt.

Fast å andra sidan är det bara antagningar, precis som du antar att dina favoriter ligger mer bakom det de gör än vad Timberlake gör. Det som verkligen spelar någon egentlig roll är hur slutresultatet låter i mina öron. Dessutom är Timbaland oftast selektiv med vilka han arbetar med, så han lär åtminstone se nåt stort i JT.

www.plaingold.com
DJ

2006-12-23 10:54
Vad menar ni med begreppet "att ligga så och så mkt bakom sin musik". Menar ni hur mkt arbete dom lägger ner, eller hur mkt av sig själva de lägger ner, hur ärliga de är, eller vad?

För att bli lite småfilosofisk: Det viktiga för mig är inte hur "äkta
" en artist är i fråga om vilka deras motiv bakom sitt musikskapande är. Utan snarare hur äkta musiken känns för just mig. Jag älskar t.ex. R. Kelly, kan gråta till vissa av hans låtar. Trots att jag i princip vet att han är en äcklig, kallt kalkylerande skitstövel som bokstavligen pissar på folk. På motsvarande sätt misstänker jag att Sage och Anticon och dom är mkt konstnärligt uppriktiga, men jag känner inte att de har tillräckligt med talang för att övertala mig eller få mig att känna några andra känslor än sömnighet.

2006-12-23 11:30
"Justin är grym och hade det varit en svart, cool snubbe som gjort exakt samma musik hade de flesta här lyssnat på det."
Lyssnar de flesta på Usher här?

"även def jux och anticon dvs smalare musik."
Smalare?
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
DJ

2006-12-23 12:23
Usher gör inte exakt samma musik. OK, ibland faller Usher ner i Timbaland-träsket, men Justin har aldrig gjort en låt som You Make Me Wanna och han har en helt annan typ av sångröst.

2006-12-23 12:24
gillar man anna musik än hiphop så kan man gilla justin, hårdbitna hiphop fans gillar han inte dock, det är ganska självklart.. personligen hatar ajg vissa låtar emn diggar låtar som "losing my way" och "summer love" men jag e ganska frisinnad, lyssnar fan på allt från 80-tals rock till tomas ledin

2006-12-23 12:28
Exakt, Det är Stor skillnad på Usher och Justin .

Usher har mer Dansgolv/make love låtar.

Justin har mer Gråt över din tjej/ Häng med till stranden låtar.
(vissa poplåtar som kan göra så 18åringar dansar till samma line om och om igen från den snubben.)

2006-12-23 13:59
overgangen fran boyband-pop-idol till street smart hiphopsoulsnubbe gor det sa tydligt att hela han handlar om image.

"ok vi satter en haftig huvtroja pa han o sa borde han borja sjunga over haftiga beats. Hip hop har ju blivit sa inne nu"

sa kandes det nar han kom som soloartist.
slutresultatet ar val d som raknas men ja forstar inte hur folk kan ta honom pa allvar. O Timbaland sag sjalvklart nat stort i honom.. stora pengar.

tycker oxo han borde lamnat smorigheten med nsync. om han varit mindre gayig sa skulle ja faktiskt kunna lyssna pa musiken
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2006-12-23 14:02
 Soul_Survivor_II P28 du snackar om att nate e plastig bla bla har inte läst dina sista orkar inte d blir bara lack..men ja kan fan satsa allt att du typ tänker nate va bättre bakc in the days när han gjorde regulators osv...men han låter samma nu bara så du vet
DJ

2006-12-23 14:12
Blaze: Nej. Grejen med Nate Dogg är att han alltid låtit EXAKT likadant. Så jag kan inte säga att han var bättre då eller är bättre nu.
DJ

2006-12-23 14:13
Nån talang eller soulig eller duktig sångare tycker jag dock aldrig han varit...Man pallar en refräng då och då. Vare sig det är nåt gammalt typ Regulators eller nåt nytt typ Oh No. Men jag skulle aldrig kalla honom nån stor sångare.

2006-12-23 14:54
nä sant d att han låter samma d e ju knappast att man inte hör när han sjunger...men han e soft som gästartist

2006-12-23 18:27
Soul Survivor 2

Så du gillar inte Immortal Technique, Outkast och Sage Francis? Söt.

Du borde kolla upp Outkasts tre första plattor. Aquemini är en av de bästa skivor som släppts, eller kanske ATLiens? Svårt att välja vilken som ska komma främst i ledet av dom två. Du är säkert en av dom som hört Ms Jackson på radio och rådissar. Sen att gruppen består av två av dom tightaste MC:sen genom tiderna... och det står jag för.

Immortal Technique behöver jag väl inte ens nämna, fast jag håller med om att hans val av beats inte alltid är 100%. Hans lyrics och flow är riktigt tight. Han kan dock bli för mycket i längden, men hans skivor är riktigt feta!

Sage Francis kan jag förstå att folk inte gillar, tog ett tag innan han föll mig i smaken. Aja, folk som säger att han suger förstår sig väl helt enkelt inte på honom och hans musik :)

Sen om jag ska tillföra något till Justin-diskussionen, killen sjunger faktiskt bra, no doubt. Men gör man låtar som låter som hans.... ja du. Men han har potential, utan tvekan. My love är väl hans bästa hittills, men den suger ändå. Hur fan kan man ens spela en låt som "Sexy back" på radio? Man blir ju rädd för fan!
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."
Producent

2006-12-23 18:29
jag diggar Justin...tycker hans första solo platta va riktigt bra...den nya e väl inte lika bra.....lyssnar hellre på han än på 50 cent o diverse andra kassa rappare som spelas på MTV...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
DJ

2006-12-23 19:57
Word 2 ya:

Jag gillade första och i viss mån andra Outkast. När jag säger att jag tycker Outkast suger, menar jag från den i min mening värdelösa Aquemini och framåt. Jag må ha annorlunda smak än du, men jag är ingen färsking på det viset. Jag HAR hört myintrotoletuknow. Massor med gånger :D

Jag tycker IT har en ful röst och ett tråkig flow. Jag kan inte njuta av hans musik. Också det en smaksak.

När det gäller Sage: Ja, antingen förstår jag inte hans musik. Eller så förstår inte du varför den är keff. Eller, mer troligt: vi förstås den båda, men har olika smak?

Peace

2006-12-23 21:43
Varför är det fult att gilla Justin Timberlake?....

fattar inte ens hur folk orkar starta sånna här sladdar?

Det handlar inte om att det är fult att gilla han, vissa gillar ha inte och andra gör det.

diskussionen var slut innan den ens började!! och det vet väll alla... men förståss ni hiphop killar gillar ju att dissa varandra o slänga dit lite klitchiga kommentarer.. men vafan skapa trådar som kan leda nån stans!

justin är söt iaf! hej
{F.e.C.}

2006-12-23 23:44
Hmm, jodå, visst ledde den nånstans, en diskussion om hur folk ser på musik och även lite svar på varför folk ogillar Justin. Visst är det en fråga om smak men många dissar av andra anledningar än just det faktiska musikaliska också.

//Peace

2006-12-24 00:03
alltså på riktigt? har du läst en tidning? har du varit ute på klubbar?

jag kan inte föreställa mig nånting MER PK än att gilla Justin Timberlake just nu.

han är ju på framsidan på varenda halvalternativt livsstilsmagasin, han får 4:or och 5:or i recension, alla jävla bloggar skriver om honom och DJs spelar honom.

vilken värld lever du i?

justin timberlake i slutet av 2006 är som outkast i slutet av 2003.
skillnaden är iofs att Outkast gjorde en genuint bra skiva, medan justin gör en hipp ripoff på samma koncept (och titel för guds skull).  

men still, det finns inte en hipster (alltså den typen av rätt sorgliga människor som tar det som står i nöjesguiden på allvar) som skulle drömma om att våga dissa justin timberlake.

sen vad jag tycker.. tja, han är OK. men jag fattar verkligen inte varför alla ska älska honom så mkt. det är ju så otroligt uppenbart utstuderat PR-styrt hela skiten.

2006-12-24 00:13
Jag pratar om JT på whoa, inte i veckorevyn? Ser knappast att folk "älskar" honom här? Vet inte riktigt vad du ville få fram med ditt inlägg..

//Peace

2006-12-24 00:51
JonErik

Haha, okej...

Du såg min tråd antar jag, du kunde iofs svarat i den för att spara utrymme på första sidan i forumet.

Att JT skulle gillas ensidigt har jag knappast märkt, kanske utanför whoa.

Du verkar lite arg f.ö, det är bara musik det handlar om vet du.

Varför jag gillar JT är för att han tillsammans med bra producenter skapar mkt givande låtar som svänger bra. Perfekt för vilket dansgolv som helst. Sen varierar han sitt samarbete och är inte främmande för att jobba med olika rappare, som Kanye typ.

Så fort JT slutar göra sköna klubblåtar så ser jag heller inget skäl till att gilla honom. Det är inte så att han pysslar med ngt utanför musiken förutom att synas på tabloidlöpsedlar.

Syftar på battles, jams, beefs och allt annat som hör till kulturen just inom hiphop.

//Peace

2006-12-24 00:51
copy + paste, jaja...

2006-12-25 12:08
Många av JT's hits beror mycket på hans collab med Timberland som nästan e grunden till att hans låtar slår igenom...
"I gonna slash and gash, cut another hole in your ass<br>spill blood on the walls and play tennis with your balls<br>If the phone rings, don't answear the call<br>Im a slit your throat, fuck you like a ghost<br>cut your foreskin off and make a winnercoat.......PEACE"

Spöket i Scary Movie

2006-12-25 15:29
Word Em Up

Bra inlägg, det är möjligt att det är Timbaland som är nyckeln.

2006-12-25 16:53
Word_Em_Up
eller neptunes som proddade 90 % på hans första solo skiva!

2006-12-26 00:01
SS2

Du gör mig ledsen när du säger att Aquemini är en dålig skiva... har nåt hänt med dig eller? Tycker fakiskt att du annars har riktigt bra smak och verkar ha ett gott hiphop-öra men nu gjorde du mig besviken. Du borde sätta dig ner och lyssna, verkligen LYSSNA till de mästerverk som befinner sig på den. Jag menar, du kan väl inte säga att en låt som Liberation är dålig? Peace
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."

2006-12-26 04:09
Det är fult att gilla honom för att han är jätte, jättedålig. Samma med Nate Dogg.
Djingis Khan for life.

2006-12-26 13:00
Som någon redan sagt är JT Timbaland och Pharrell, två riktigt bra producenter. Därför gör han hits. Sen är det väl fan inte fult att gilla honom? Har hans gamla skiva Justified som är rätt skön på vissa låtar. Men hans nya verkar ju suga iaf. Usch, det är därför man undviker radio. :/
www.projectedwin.blogg.se
DJ

2006-12-27 10:28
Word2ya: Lyssnade på den ett antal gånger när den var ny, innan jag sålde den. Det är inte min stil helt enkelt. Synthigt och plastigt i mina öron. Jag är glad att du respekterar min smak, men det låter lite överdrivet att du blir ledsen för att jag inte gillar en viss skiva. Alla har olika smak och sån där southern-fried shit faller mig sällan på läppen.

Visst, hellre Aquemini än Juvenile eller Master P. Men hela den där bagen är inte för mig.

2006-12-30 17:41
justin rockar......     

2006-12-30 20:37
Justin timberlake har blivit märkt som en "tjej idol", drf är det väl inte så gangsta att tycka om honom och drf är det många som undviker att lyssna på honom och så fort hans låt kommer på radion måste många säga: bög jävel. Och sätta på sitt wu tang clan mixtape för att behålla sin gangsta image.

Jag överdrev men ni fattar poängen, själv tycker jag justin är rätt skön. Han har en jävligt chill stil och vissa av hans låtar e bra men inte så bra att jag skulle köpa en skiva med honom
You already know, den e on lean!

2006-12-30 23:39
vad spelar det för roll om han härmar Michael Jackson. Hade sj'lv gjort det om jag hade rösten och dansen :) För mig är det inte att härma utan hämta inspiration som Michael Jackson också gjorde med James Brown. Tror ni folk kallade han härmapa och grejer. Visst han blev större än James eller nån annan popartist men alla måste ju börja nånstans, alla måste få ha inspirationskälla. Usher hämtar också inspiration från MJ likaså Chris Brown, Beyonce, Ne-Yo m.fl