Varför är det fult att gilla Justin Timberlake?
Syftar på hans otroligt bra låtar med diverse hiphopartister. Är personligen ett stort Justinfan, allt han gör blir till guld, Signs, My Love mfl låtar är ju sinnessjukt bra, Where is the Love (både BEP och bokstavligt) liksom? Nate Dogg kan man hylla utan hinder dock? Visst, Nate är också bra, en av mina favoriter, men ni som vägrar att erkänna Justin, varför? //Peace and love
Därför att RnB låter så fruktasvärt illa
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jaha, vad har nämnda låtar mfl att göra med RnB?
Han är en jävla tönt men bra röst + bra producenter = bra musik. Så tycker man inte om musiken ser man honom bara som en jävla tönt.
Dåliga låtar, dålig musik. Sen hela grejen att han börjar bli som Nick Carter (ni har nog setts Punk'd) gör så att man bara vill klippa honom. jag vet inte, vissa personer gillar/tål man bara inte. Hans pose på nya skivan får mig att ogilla honom ännu mer.
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Det här är väl mer för R&B-forumet kanske, men:
Jag tycker Justins två soloplattor har varit bra, senaste är riktigt jävla bra. Som person har jag alltid tyckt han verkade dryg och jobbig. Men han överraskade med den här sköna parodin på 90-talssoul i SNL. Det är jävligt kul:
http://www.youtube.com/watch?v=1dmVU08zVpA
www.plaingold.com
hur fan kan du ens jämföra justin och nate ?
SKU - SKU - SKULASON!
håller med dig gaia! folk har stämplat honom som n'sync medlem och vägrar släppa det... som artist är han väldigt talangfull, känner inte honom som person så jag kan inte säga nått mer... peace
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ www.myspace.com/vradii¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Jag kan lätt jämföra Nate och Justin. Ingen här känner honom personligen och vilka han hänger med (hint, gissa 3 ggr). Sen för att han har gjort vissa grejer tidigt i karriären, nåja, då kan vi dissa mååånga grupper isf om det skulle vara en avgörande faktor, eller vad sägs om Dre? Han verkar vara en kul kille, har en röst av guld och gör bra låtar med artister som TI, BEP och Snoop. Signs sken över alla andra låtar på Rhythm and Gangsta, mest pga Justin. Sen är ju Beautiful också nice. Som sagt, Fakta: Ingen här känner honom. Han gör superhits och sjunger läskigt bra. Omotiverade åsikter: Han är si och så, han är gammal boy band snubbe och blah blah...
Notera, jag pratar inte om Justins egna grejer därför har tråden inget med RnB att göra eller ett sånt forum. Jag syftar på hans roll när han gästar hiphopspår. Sitter som en snorunge på julafotn varje gng jag hör om ngt nytt projekt med Justin involverad. Jag kräver inte att folk ska gilla honom, folk får gilla och hata exakt vad de vill, allt jag undrar är vad det är med hans musik när han gästar rappare som är wack?
Nick Han är en jävla tönt men bra röst + bra producenter = bra musik. Så tycker man inte om musiken ser man honom bara som en jävla tönt. Och du är en jävla tönt utan bra röst, producenter och bra musik.
Justin är riktigt bra på det han gör, varför skulle man inte kunna jämnföra Justin med Nate? Personligen så tycker jag att Justin sjunger bättre än vad Nate gör. Lyssna på "My Love" där han använder 3 olika röstlägen igenom låten och de låter riktigt bra överallt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Är fan kär i My Love atm, TI är ju alltid superbra men Justin är helt sinnessjukt nice, fan han borde pumpa ut samarbeten med olika rappare i högre takt än vad han gör nu.
inge fel på justin! ... Som du sa, allt han gör blir bra, eller det mesta iafl :D .. Alltid skön rythm i alla hans låtar.
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq
Hehe, ja, skulle nästan gå så långt som att säga att han bara går uppåt och uppåt hos mig i min favvolista, fortsätter han göra så bra saker (T.ex. Where is the Love, Signs och My Love) kan han mkt väl sluta som min absoluta favoritartist en vacker dag, :) Han väljer sina beats och samarbeten väl också, hoppar inte på vilken shit som helst.
För att han var medlem i ett pojkband.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Jag tycker det är dålig smak att gilla Justin Timberlake OCH Nate Dogg. Varför? För att de suger. Men det är ju helt upp till personlig smak. Jag tycker inte det är ett dugg fulare att gilla Justin Timberlake än att gilla Sage Francis, Immortal Technique, Yin & Yang Twinz eller Outkast eller nåt annat jag tycker suger.
han är fet!
Kan erkänna att jag också hade massa typiska whoatankar en gång i tiden men det svängde nån gång för några år sen. Nu blir allt han gör bara bättre och bättre. Den talangen han har i sång är helt unik. De grejer han gör kommer bli tidlösa klassiker. För att sammanfatta det, jag lyssnar hellre 100 ggr på Signs på en öde Ö t.ex. än rätt mkt annat inom hiphop.
Hoppas du förstod att jag var ironisk. Eller egentligen ligger det väl lite sanning i det, många hatar nog på honom pga hans bakgrund som pojkbandsartist. Personlig gillar jag honom inte för att jag inte diggar hans musik, plain and simple.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Soul Hehe, well, jag gillar iofs 50 Cent och hans tidigare grejer också samt en hel del av Will Smiths grejer. Skoja att man får ducka för de tyffa hiphoparna på whoa's bullshit dagarna i ända... ^^
Det där är helt in the eye of the beholder. Jag tycker "typiska whoa-åsikten" är att Justin Timberlake och Christina Aguillera och all sån (enligt mig) pop-skit är jävligt hippt och inne och sånt man ska "förstå" och gilla och hylla, för att inte vara en könlös träbock. Det finns ju t.o.m. folk härinne som på allvar gillar Bone Thugs And Harmony. Whoa 2006 är helt klart det minst hiphoptalibanska hiphopforum jag nånsin sett.
Har totalt glömt bort hans plastiga imagetid i ett pojkband. Seriöst, killen beatboxar, gör mkt nice musik och sjunger typ sjukt skillat. Håller med om hans tid i N'Sync eller vad fan det nu var, men allt är förlåtet! :)
GAIA: How To Rob är en KLASSISK tolva!
Soul Tråkigt att du tycker pop är skit. Många influenser för mig när jag gör beats är från popsidan. Speciellt Beatles. Jaja, smaken är som baken. Och nej, Justin är verkligen inte nån som alla respekterar för hans skills. Många babblar på om hans tid i pojkband fortfarande. Bone, Thugs gillar jag, men jag gillar nästan all hiphop, kan väl räkna grupper jag gillar mindre på en enda hand typ...
Stukad Fine enough, det är ett bättre svar anser jag. Alla gillar inte samma saker.Soul Ja, och Power of the $ är ju guld värd, 50 äger på den skivan.
"Signs sken över alla andra låtar på Rhythm and Gangsta, mest pga Justin. Sen är ju Beautiful också nice." Två riktigt värdelösa låtar på Snoops sämsta album genom tiderna.... Jag har sagt det förr och jag säger det igen (och lär få säga det mååånga gånger framöver);suck....
Jag äger dig.
Hmm, nåja, albumet var rätt kefft, Signs skiljer sig dock rät markant, det är inget som Snoop någonsin gjort tidigare. Justin är helt sjukt bra på den. Beatet är bland det bästa produktionsmässigt jag hört. Snoop, han sköter sin del. Signs är också en låt jag kanske lyssnar mest på under ett år. Inte så mkt för budskap eller liknande, utan mer för att det är en jävligt skön låt bara. Men som sagt, så länge alla respekterar andras val så är det cool, man får gilla vad man vill, eller? ;)
Och försök inte ens skola mig kiddie, ^^ Jag skrev texter i romblock när du tittade på disneydags och pumpade Area Turns Red när du lekte med småbilar, hehe.. Jag gillar nog samma saker som dig också, trust me... Är bara inte så hatisk och fjortis när det gäller musik, filmer etc. Bra shit kan vara bra på olika sätt. Och jag dissar knappast Jusin för att han varit med i ett boy band nån gång förr i tiden.. //Peace
Ja, man får gilla vad man vill, självklart. Du får gilla Justin hur mycket du vill. Jag får o-gilla Justin hur mycket jag vill. Men... Vi förstod att du gillade Justin i första inlägget alltså... Denna tråden känns som en enda jääävligt lång dickride'o-coaster. Hade jag gjort en tråd om hur mycket jag inte tycker om Justin och lagt varannat inlägg själv och skrivit samma sak varje gång, fast med olika formuleringar, så hade du också tröttnat, jag lovar.
Jag äger dig.
Haha, nja, det var knappast vad du svarade, Jag har sagt det förr och jag säger det igen (och lär få säga det mååånga gånger framöver);suck.... och ja jag behöver inte upprepa det så det tänker jag inte heller göra, men jag gillar som sagt mkt olika musikalster. Hur som helst, tråden har en fråga, vissa har svarat, får se om fler svarar. //Paz
Jag håller med GAIA !!!!! Justin är riktigt grym! Varför folk inte gillar honom är för han inte är tillräkligt "äkta" för dom... För att man ska våga lyssna på någon så ska dom ha mördat minst 10 personer, såld droger i bronx, växt upp uttan en förälder och vart när på att dö... Och iblant räcker det med att man ljuger om det! Och förövrigt GAIA har du missat Nelly och justins låt Work it??
Fresh2Death Absolut inte, :) Den är också nice, finns en del grejer förutom det jag nämnt självklart..
Okej. Varför tycker JAG att det är fult att gilla Justin Timberlake? Det gör jag inte. Jag tycker bara inte om honom själv. Fatta att du får gilla vem fan du vill, det är ingen som tycker att det är "fult" att du gillar Justin Timberlake. Jag tror att du egentligen bara ville se om det fanns någon som skulle ställa sig på din sida som också gillar Justin Timberlake. Jag gör det inte denna gången iallafall.
Jag äger dig.
GAIA: Missförstå mig rätt. Jag älskar klassisk pop. Motown, Ronettes, tidiga Beatles, vad du vill. Vad jag menar med Pop i det här sammanhanget är. Modern MTV-pop. PLlstiga boybands och Nelly-artister och sånt. Pop, inte i betydelsen tidlös populärmusik utan pop i betydelsen musik som är mer marketing än konst. Justin Timberlake är inte riktigt på BEatles nivå eller genre tycker jag.
Ehh, gitta från tråden snorunge, fan kommer du med en attityd för? Du har redan förklarat dig, jag svarade att tråden har ett syfte rent generellt . Du får tycka PRECIS som du vill, det är helt cool, börja inte jiddra bara för det... Är bara nyfiken varför många inte gillar Justin, tänkte få lite feedback, input om skäl och så, är det en wack frågeställning eller?
Skrev inte till dig Soul...
Soul Absolut inte, annan tid, annan grej. Jag menar, jag lyssnar för olika anledningar. Ibland för budskap, ibland för melodierna, ibland för något annat o.s.v. Jag tror inte på att försöka jämföra artister mellan varandra utan ställer dem mkt i förhållande till dem själva. På cluben lyssnar jag gärna på nån typiska club banger, passar bra på dansgolvet, sitter jag och väntar på bussen kanske ngt helt annat åker i högtalarna. Chillar jag i en bil kanske jag är sugen på ngt annat o.s.v... Det är inte bra eller dåligt, funkar med ganska bra eller Ok också i vissa lägen. Inte svart eller vitt så att säga. //Fred
GAIA: Jo, men som sagt: både svart, vitt och gråskalan är helt upp till personlig smak. Justin är enbart dålig enligt min smak, precis som Outkast eller Anticon. Men det betyder inte att jag inte gillar Club Bangers. Jag älskar t.ex. Dipset to death. Jag är ingen sån "budskaps-nörd" som lyssnar på Immortal Technique, långt ifrån... dock är jag så talibansk att jag generellt tycker att melodier är rätt ointressant inom hiphop. Det är beatsen och rhymes:en jag lyssnar efter. Men ge mig Welcome Back med Mase any day of the week... Det jag menade om pop var bara att Whoa, för att vara ett hiphopforum, är väldigt tolerant mot just melodier, popinfluenser och club bangers.
Jag uppfattade det som att du vädjade mig till att svara på trådens fråga. Nu gjorde jag det. På mitt sätt. Det dög tydligen inte för att jag sa emot dig. Fine, då skriver jag inte mer i denna tråden. Fråga inga frågor om du redan har bestämt dig för vad du vill ha för svar. Det är _MIN_ åsikt.
Jag äger dig.
Aire Ehh, hur du tolkar inlägg är inte mitt problem... Sen så kan du ju läsa vad jag skrivit i tråden igen, alla får tycka precis som de vill, smaken är som baken, har du inget nytt att tillföra i övrigt kan du som sagt, fasa ut dig själv...Soul Well, förstår hur du menar, är åt båda håll, det är poppis att hata på 50 t.ex. men de som hatar har ju ingen aning om vem killen är, de började oftast lyssna när han började spelas på MTV typ.. Sen gör inte 50 så värst kul musik längre dock men jag har inte gett upp hoppet på att han ska glänsa med ngt mer innan hans karriär är över. Förtydling vad jag menade är att jag lyssnar med olika öron för olika artister, försöker hitta positiva saker om det finns, finns det inga ja då suger låten i mina öron. Samma med film, ser inte med samma ögon på Cykeltjuven, Återkomsten och Clockwork Orange som för t.ex. American Pie. Men jag uppskattar båda delar men på olika sätt. Vissa artister tilltalar mig på ett sätt, andra på andra sätt. Därför är jag rätt tolerant också och låser mig inte på musikstilar, genrer med mera. Ser bra saker i Johnny Cash som Dieselboy, Pink Floyd, Iron Maiden eller Copywrite. Sen finns det självklart artister som tilltalar väldigt många områden samtidigt och de är såna som t.ex. Biggie, Mobb Deep, mfl (bara för att nämna exempel från hiphopen).. Få är mkt bra, många är bra, få är rent ut sagt dåliga sammanfattat, ;)
Jag tror vi har ungefär samma synsätt men olika smak. Jag lyssnar på grejer från Beethoven till Miles Davis till Springsteen till Biggie, men skulle inte ta i Iron Maiden eller Pink Floyd med tång. Älskar både Bergman och Adam Sandler, men hatar verkligen Clockwork Orange och American Pie...to each his own I guess.
^^måste bara säga att ni fick igång en ganska intressant diskution!
Han har riktigt många hits.
Jag tror att många av de som ogillar JT dansar på hans musik när de är ute!! el!??
sjukt att du tar upp signs som en av hans bättre låtar ? sjukt dålig ?! men det kanske bara är jag.
SKU - SKU - SKULASON!
dj_blaze: Jag dansar aldrig till musik jag inte gillar. Vilket också är anledningen till att jag hellre går till puben än till nån dansklubb. 90% av alla s.k. "klubbar" spelar ju nån form av MTV-musik ändå. Sen dansar jag till MOP hemma i vardagsrummet...
den med TI o timbaland är ju asfet! det är bara folk som är osäkra i sin musik som dissar
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
1. han är populär 2. han har varit medlem i n'sync tycker att justin släpper rätt hyffsad musik till och från, tycker hatet är rätt så omotiverat. men det är inte särskilt oväntat att whoanötter som använder "aaamen du lyssnar säkert på 50 Cent också" som sin tyngsta förolämpning.
mayornas P33 det är bara folk som är osäkra i sin musik som dissar skämtar du eller ? det är väl snarare än smaksak än osäkerhet ?
SKU - SKU - SKULASON!