I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] The O-Zone Battles: K.Sluggah vs Marty (1 week prep! Promo)

Svensk Hiphop - Battles

2011-05-03 14:40
Okej då förstår jag, kan iof förstå att om diz tagit kontakt med dom och dom börjat bestämma så är det lite bull att sno matchen. men jag vet inte hur det funkar internt mellan ligorna.

jaja nu är vi OT.
Lets make some history boys!

2011-05-03 14:46
yoo yo..

asså detta med att sitta och böla över sluggah lite översjälvsäkra metod när han kommer med så tunga öppningsbars på en 1 week prep, rimmar med feta ord, sen Marty hade några killin punches han också!

Hade tvuget gett det till Knuda för han mörda avancerat och roligt på liten marginal bättre än va Marty gjorde.

One!
Think of a colour you've never seen.

2011-05-03 14:50
så då förnekar man det i sitt PM istället... och målar indirekt ut oss som att vi inte gjort någonting för svenska scenen, som att det inte hjälper att ta hit internationella rappare och få coverage från radio / tv / tidningar som verkligen lockar publik och gynnar den svenska battlescenen..... för det är ju ingenting som dem ens försökt göra själva höhöhö

2011-05-03 15:12
Critical

lugn..... verkar va ett känsligt ämne haha. jag hittar inte vad dom förnekat. base hann ju före för att ozone valde att vänta och det är ju det dom skriver. sen skiter jag personligen i vilken liga som gör vad, bara lite oproffsigt att en arrangör från en annan liga går in i en tråd som handlar om marty och k.sluggahs battle och börjar tjaffsa om nån detalj som inte ens verkar stämma.

mer kärlek och mindre försöka förstöra för varandra. Nu snackar vi inte mer om detta, vi är OT.

Fedsen P20
Jag instämmer som vanligt haha.

2011-05-03 15:28
haha det var i denna tråden man skrev "men har valt att skjuta på artist-utbyten för att kunna satsa helhjärtat på att fortsätta att bygga upp en stabil svensk scen." ...det är självklart jag kommenterar det i just denna tråden.

"nu snackar vi inte mer om detta" hhaha.. jo

2011-05-03 20:25
Seriöst det kan inte bara vart jag som dog av skratt på CatClaw raden eller????

Hahaha

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>

2011-05-03 20:43
Entvåstyck läs det första inlägget så förstår du kanske critical, Första inlägget i hela tråden läs hela texten.
Tyckte också att dom målade ut basementality och jag har då absolut inget med den ligan eller nån liga att göra... Men förstår att en arrangör skriver "Crit" som du säger är oproffsigt då var det ju lika oproffsigt av ozone att ens skriva som dom gjorde...

Base har gjort mer för scenen tkr jag iaf

Och marty vann denna

2011-05-03 21:43
Tycker ni överanalyserar texten och reagerar på småsaker. Jag ser inte hur O-Zone hänger ut Basement?

Att enbart säga "Base har gjort mer för scenen" känns så jävla tråkigt när det uppenbarligen ligger mycket arbete bakom båda ligorna. Och som sagt, mer mys och mindre försöka förstöra för varandra nu.

2011-05-03 22:16
Alltså, är ingen fan av battleprylen, men diggar tunga mc's som flyter. HUR FAN KAN NÅN PÅSTÅ ATT MARTY HADE NÅTT ATT KOMMA MED? SLUGGAH KÄKADE UPP HONOM!

Battle mcs som bara har texter men inget flyt borde skriva stand up eller en jävla vitsbok istället

2011-05-03 22:18
någon, ge ett nobelpris till Samuel

2011-05-03 22:18
Henke

Jag tar verkligen ingens sida här och jag håller med om att det är lite konstigt att O-Zone först är i kontakt med amerikanska battlare men sedan efter att ni styr upp en battle säger att man valt att vänta med det för att fokusera på svenska rappare. Dock tror jag inte att just "beat us to the punch" på något sätt betyder att de klagar på er eller ert initiativ, utan att de helt enkelt konstaterar att ni hann före med att styra upp det.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2011-05-03 22:31
ifve seen it ööåål, ifve seen it ööåål, ifve seen it ööåål in this wööld.

Jag tror jag sålde några beats till honom back in the day.. fick dock inga cash :(

2011-05-03 22:33
och jag bajtar inte ris, jag har dissat feffe förr! Fråga honom själv!

*Obs ironisk kommentar för de som ej förstår*

2011-05-03 23:05
Jag tror några missuppfattat texten. Låt oss förenkla texten för de som inte förstod.

Vi har haft kontakt med utlänska artister och ligor sedan en längre tid tillbaka, där det visats intresse att ta sig över för att battla i O-Zone/Sverige. Vi hade planer på att ta några av dessa artister, men valde att vänta med det för att först och främst koncentrera oss på att skapa svenska battlare. Våra planer var då att ha ett antal evenemang till först, för att sedan efter ca ett år ta oss ann utlänska artister. Några av artisterna som kontaktade oss förra sommarn råkade då vara bl.a Dizaster och Okwerdz, som vi tänkte ta hit (läs efter ca ett års tid), men som en annan liga tog hit 3-4 månader innan vårt eventuella utlandsbesök. Inga dolda pikar eller konspirationsteorier, bara lite enkel information.

Mvh O-Zone Crew
www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]

2011-05-04 00:14
O-zone

Haha du och ditt konspirationssnack Murat..wtf, jag tror seriöst att du skrivit det ordet 20 ggr till mig... nästan fler gånger än Hyper skrivit "det är ingen tävling".

Sen lide låtsas som att ni inte är bittra... varför snackar du då skit om mig och kallar Jaqe för "förrädare" (haha) du tyckte ju tillochmed att jag "snodde" Henry vs Dirtbag battlen från dig. Vem är det som har konspirationsteorier av oss?

"en annan liga". Nice, den gilla jag!

On another note, bara för att folk ska veta nu när du och era 10 användare försöker måla ut mig till smutskastare...

1. John frågade er om vi fick starta en sthlms division av o-zone...
2. Jag bjöd in er att göra diz/ok battlen ihop, alltså i båda ligornas namn, jag skulle betala alla kostnader, allt ni behövde göra var att dyka upp..

Ni tackade nej till båda. Så säg inte att vi inte har försökt.

"bara lite enkel information".

Grizzly P23

Nej jag tar inte illa upp av "beat us to the punch" hehe. Håller med dig helt och hållet.

2011-05-04 00:29
Du vet mycket väl att det där med Dizaster och Okwerdz var en bokning som vi höll på att marinera stenhårt sen Juli förra året och höll den färsk ända fram till Okt-Nov då du bestämde dig för att ta den. Du kom med förslaget att vi skulle slå ihop Basementality och O-Zone som om du hade lagt grunden för kontakten med Ok & Diz, vilket vi tyckte var lite upprörande efter allt arbete vi hade lagt ner för att hålla kontakten uppe med dom - ett missnöje som vi gjorde klart för både Jage och Vigge, vilket du så naivt väljer att se som att vi pratade skit bakom ryggen på dig och att vi stämplade Jaqe som förrädare (vilket jag aldrig skulle gjort då Jaqe och jag är cool). Efter några om och men tackade vi nej till ert förslag och lade fram vårt förslag om att vi kunde ha det i Lund någon/några månader efter utsatt tid för att vi ansåg att O-Zone och Basementality skulle få lite mer kött på benen innan man tog in tungviktare som Diz & Ok. Men detta var inte aktuellt för er och ni insisterade på att ha er grej i Stockholm under Januari. Även om vi inte var enade i frågan så respekterade vi ert val och lät er ha Ok & Diz, no questions asked. Så att du kallar mig bitter tar jag som en direkt kränkning. Vi har varit allt annat än bittra, om inte rakt av generösa, särskilt med tanke på att vi har fått noll credit från er sida gällande hela Ok & Diz grejen, inte ens en shoutout på battleeventet.

Jag hade uppskattat om det du tog det här personligen med mig, via PM, inbox eller telefon.

/Murat
www.theozonebattles.com

Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till [email protected]

2011-05-04 00:32
O-zone VS Basementality

Vilka MC's e på vems sida? detta kan bli fett fan ;)
Alltid vald sist på gympan för mina ögon alltid var röda

2011-05-04 00:33
*Jag hade uppskattat det om du tog det här personligen med mig, via PM, inbox eller telefon.
www.theozonebattles.com

2011-05-04 00:49
Det var du som inte svarade på sista mailet.

Jag vet inte om jag förstår det rätt, men ni "marinerar" en bokning i ett år...och jag VISSTE OM att ni hade haft kontakt med dem?! haha ok... du sa inte ett ord om att ni haft kontakt med dem när jag förslog "det gemensamma"-eventet samt vem jag hade tänkt boka.

Vet inte var din verklighetsuppfattning är.. men jag pratade på telefon med dem 2-3 gånger och köpte biljetter.. inte svårare än så. Har ni aldrig gjort events förr kanske det inte är lika lätt, vad vet jag.

Ang. att du kallat Jaqe förrädare, så menade jag det bokstavligen.. du har sagt "förrädare" om honom till en person. haha. ordet förrädare får mig att skratta bara det.

"och lät er ha Ok & Diz, no questions asked. Så att du kallar mig bitter tar jag som en direkt kränkning. Vi har varit allt annat än bittra, om inte rakt av generösa, särskilt med tanke på att vi har fått noll credit från er sida gällande hela Ok & Diz grejen, inte ens en shoutout på battleeventet."

tror jag dör.. det där får tala för sig själv.

2011-05-04 01:03
Alltså Critical är du full eller? Sluta att bete dig som en femåring, riktigt löjligt och väldigt oprofessionell.

2011-05-04 01:07
Ärligt talat, vem är det som är bitter, hahaha..
sluta ta detta i min tråd, här ska bara folk hata på mig (och kanske han slagga killen)

2011-05-04 01:07
kan inte lite rappare som medverkat i någon av ligorna komma med i diskussionen ;) haha hoppas detta eskalerar till något bra ;)

2011-05-04 01:08
Marty HAHAHAH ;) humöret på topp?

2011-05-04 01:14
Marty P28

driver du.. vad har jag att vara bitter över? jag skrev att det var "funny shit" att skriva så i presentationen... sen kommer kommentarer om att jag smutskastar "den andra ligan" att jag har konspirationsteorier osv haha.... det bara kul, annars skulle jag inte fortsätta skriva

2011-05-04 01:22
men vafan, låter ju bara som en massa missuppfattningar hit och dit som gör att det helt plötsligt blir en stor grej just eftersom att det är så sjukt svårt att tolka skriven text. Väldigt lätt att välja sin egen sanning.

2011-05-04 01:33
Låter som klassisk avundsjuka tycker jag. O-Zone vill ha uppmärksamheten Basementality har.... eller? Kanske iaf.
Jag hejar på Basementality nu för dom gör det bäst, men O-Zone om några år för dom är mer underground :P

2011-05-04 01:47
bwoi:

Vart ser du avunsjuka från Ozone? Om du kanske inte märkte det så är det Critical som går in en av Ozones battle-tråd och går loss med att böla. Och välja sida? Väx upp.

2011-05-04 01:49
håller med sotarpojken

2011-05-04 02:10
Glöm nu inte skriva en kommentar med S-oteric användaren med

2011-05-04 02:38
Man fattar ju att det är det som är grejen. Hade oxå känt så i deras sits. Men ingen att hänga läpp för, bara jobba vidare!

2011-05-04 02:41
haha shit va denna tråd flippat ur totalt ju!
och någon sa ngt i stil med "att det är ingen tävling, och att det ligger lika mkt jobb bakom båda ligorna"
for real? det är troligtvis mkt mer jobb i Basementality då dom redan har haft väldigt många events, där några t.o.m har fixats spelningar på. jag ställer mig inte på någons sida då jag är sjukt stort fan av Ozone med, men det hade inte skadat med lite spelningar eller liknande i pauserna faktiskt. vet inte ens vad jag ville säga med detta inlägget nu när jag tänker efter.. hm jag e trött...

min åsikt är iaf att det e väldigt mkt missförstånd ifrån båda parter, den ena säger si och den andra så. snacka ut om saken och lägg det bakom er like grown ups. peace
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-05-04 02:55
Jag sa faktiskt att det ligger MYCKET jobb bakom båda ligorna. Och ja for real.

Och måste bara säga, wow.. till Criticals inlägg.

2011-05-04 08:28
beef
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2011-05-04 09:06
den här tråden blev ju riktigt mysig! =)
Jag tycker faktiskt me o-zone grabbarna verkar lite bittra, fan den som jobbar hårdast får bäst resultat och jag tror nog ingen jobbar så hårt som Critical!

Basmentality all day!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.

2011-05-04 09:17
Critical verkar ha varit full.

2011-05-04 09:39
Murat vs Critical på neutral mark, gbg LETS GO!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Rappare

2011-05-04 10:47
Jag röstar på att Basementality och O-Zone helt enkelt gör upp i en battle!
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2011-05-04 11:15
Murat och Henke

Tycke det är jävligt (JÄVLIGT!) tråkigt att ni av alla ska börja tjafsa men jag ska inte lägga mig i diskussionen när jag saknar alla detaljer.

Dock!!! Ni som vill veta vilka rappare som ställer sig på vems sida, som vill se beef och fight; jag tror inte ni förstår vilken effekt det skulle kunna ha på hela battle-scenen i landet.
Vill ni ha det så att alla rappare bara kör inom "sina egna" ligor bara för att det är kul och läsa Whoa-argumentationer.

Jag tror vi alla gör bäst i att låta de inblandade oroa sig över detta och inte starta någon nationell beef - som ALLA kommer att förlora på.

Murre och Crit, hoppas ni kan lösa det här alternativt gå vidare utan någon världskrig - förslagsvis mellan 4 ögon.
Missa inte The Ring Battles på Elements Linköping den 28 april!

2011-05-04 11:25
hade ju varit nice med O-zone MC's vs Basementality MC's

2011-05-04 11:28
-PziClone-

Word up, sist jag föreslog (det betyder alltså att jag föreslagit det flera gånger) att vi skulle ses, sitta ner och prata om det så säger han "vi kan kela också, ligga sked".. haha

och du stod brevid

2011-05-04 12:17
Critical

Haha, minns inte det men du fattar vad jag menar - säger det inte till en utav er utan båda; jag (personligen) tror att det skulle vara gynnsamt för både publik, arrangör och rappare om denna "potentiella beef" inte spred sig till forumen innan ni ens snackat ut ordentligt för det är då man råkar ut för misstolkning, ryktesspridning och skitsnack överlag.

Peace bro

Mhz

Du fattar ju vad jag menar när jag säger att vi som rappar i de två ligorna inte bör "välja sida" o.s.v. men jag håller med om att battlen, i sig, hade blivit fet - riktigt fet!
Missa inte The Ring Battles på Elements Linköping den 28 april!

2011-05-04 12:58
Om O-zone fortfarande läser här så undrar jag varför ni tagit bort Allyawan Crome battlen?
Producent

2011-05-04 14:22
verkar inte vara många som ens läser var critical skriver, det blir så jävla roligt då :D

2011-05-04 17:52
Min förhoppning är att ALLA rappare (oavsett hur inblandade) håller sig utanför och battlar i båda ligorna.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2011-05-04 17:54
Förstör inte detta nu Grizzly ;)

2011-05-04 18:14
Nja, inget att hänga i granen. Lite låg nivå från båda hållen emellanåt, men helt klart några sköna personals, gillade puttandet, men dom där öppningsrebuttlesena i tredje övertygade inte riktigt helt, men nog om Murat och Crit.

...

...

...

För att vara en en-veckas-förberedelse är matchen mellan Marty och K.Sluggah klart godkänd, lite väl hårda kommentarer om matchen, men inte heller helt obefogade, tycker dom hellre skulle ha väntat med att köra den här matchen för att dom skulle kunna förbereda sig bättre textmässigt (Marty åtminstone vet jag kan dyka upp med ett par fina slaglinor emellanåt, which brings me back to 2008). Sen vet jag inte vad man baserar Martys "Mr.Cool"-swag på, det skulle vara den sydliga dialekten och frisyren på sin höjd, men innehållsmässigt helt annorlunda.

Som sagt, helt okej match, vill se mer av dessa två där båda är bättre förberedda.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2011-05-04 19:26
DoktorDöd P22

snap! haha

2011-05-04 19:57
K. Sluggah behandla han som skit... Fantastiskt att se!
http://soundcloud.com/jasthesupacat

2011-05-04 20:18
dagisnivå.

gör er egen grej bara och skit i de andra.

"snackat skit om min liga!" jamen buhu, skitsamma?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-04 20:21
K. Sluggah storebrorsa honom.. fattar inte varför folk gnäller så mycket på det.
http://soundcloud.com/jasthesupacat