I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] The O-Zone Battles: Mr Cool vs Tay Tay

Svensk Hiphop - Battles

Toastare

2010-11-30 22:56
Håller med om att Tay tog denna. Jag trodde det handlade om att ha fetast rader, inte stå och skrika dåliga rader högst. Dessutom upprepar Mr Cool sig, det är att Tay Tay är smal, att han är smal och han är smal. Och som Tay Tay säger, de är ju lika smala?
Mr Cool har ingen finess eller originalitet..

Och som sagt, fnittret från publiken är störigt.. de skrattar åt vad som än sägs från Mr Cool och förstör mest då de någorlunda bra raderna försvinner.

Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2010-11-30 22:57
Nästa gång får ni ha det när det är så pass mycket snö i skåne så de gula bussarna blir inställda. Då kan inte bönderna komma och fnittra.

2010-11-30 23:24
haha luffarschack-grejen! sen att tjata om saker som sagts innan i allt för mycke lite segt, men de raderna va roliga

svår battle, olika stilar å jämt, tay kanske...

//Yde - venne
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-11-30 23:59
Luffarschacks-raden är ju bland det bästa jag upplevt.

Sen är Felix Herngren-raden fin också.
Sångare

2010-12-01 00:05
Som sagt, för att en publik reagerar mer på den enes rader så betyder inte detta per automatik att den andre var bättre "egentligen".

Dissekerar du den här battlen på detaljnivå (vilket egentligen inte är relevant men eftersom en del envisas med tramsiga försök att förringa Mr Cools seger så kan det behövas) så inser du snabbt att Mr Cool faktiskt är mest frekvent förekommande på en topp tio över fetast punchlines. Och nej, Titanic-raden återfinns inte där.

Mr Cool hade bättre material och han fick med sig publiken på ett bättre sätt. Inte antingen eller.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2010-12-01 00:10
Mr Cool, allmänt vedertaget en av svensk raps skickligaste textförfattare

Javisst får man tycka att han är duktig på rappa, skriva, vaduvill, men att påstå det där? Nu låter du som ett litet insnöat Mr. Cool-fan, typ stan/eminem.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
Producent

2010-12-01 00:28
där fick jag så jag teg ang sikta mot stjärnorna. aja, även den bästa kan ha fel (läs: mig)

Producent

2010-12-01 00:30
så inser du snabbt att Mr Cool faktiskt är mest frekvent förekommande på en topp tio över fetast punchlines.

Kan inte du typ dra ut alla punchline´s han lägger? för jag hörde mest liknelser. hehe

2010-12-01 01:08
Tycker R-man har rätt i denna disskutionen, jag var där och stod själv och skrattade hela tiden åt Mr Cool, det hade ni också gjort om ni var där. Har längtat efter denna battlen sen jag var där och tyckte att Cool tog det lätt när jag var på plats, nu i efterhand har jag ändrat mig till Tay. Varför? Jo, antagligen för Cool hade helt enkelt bättre publikkontakt än Tay.

2010-12-01 02:05
Håller med min vän Schib och även R-Man här, Det är en helt annan sak att vara på plats. Mr Cool var riktigt rolig på plats faktiskt, Och tro mig det va inte bara tjejerna som stod o fnissade. Även vi "tuffa grabbar" som stod långt ifrån stog och garvade som fan bara att vi kanske inte hörs. Nästa gång ska jag stå längst fram och skratta hela tiden
Geni

2010-12-01 02:06
Låt Shazaam köra mot Mr Cool nästa gång, Tro mig han ser riiiiktigt sugen ut.
Geni

2010-12-01 07:24
...och Shazaam är också en kille som får folk att garva. Även kul att både Shazaam och Mr Cool verkar ha svårt att hålla sig ifrån skratt när det gäller deras egna rader, perfect match?

2010-12-01 08:38
Men om alla garvar som fan åt Cool för att han var jättebra, hur kommer sig det då att alla ni typ håller käften när Tay droppar nåt fett? Aja detta är bull, jag är övertygad om mycket kompisprops iaf, punkt.

Sen lär väl jag tycka att det verkar vara lätt att falla i skratt "för grupptryckets skull" på plats, och att det är lättare att bedöma vad som verkligen var roligt och mindre roligt genom ett klipp. Men det är väl min åsikt, självklart roligare att vara på plats dock.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Admin

2010-12-01 08:50
Rap och skillsmässigt är Tay solklar.

2010-12-01 09:23
Men om alla garvar som fan åt Cool för att han var jättebra, hur kommer sig det då att alla ni typ håller käften när Tay droppar nåt

Därför att Tay Tays feta rader var mer såna som framkallar "jaja den var fet"-nickar än skratt. Jag vill inte sönderanalysera allt, men det är skillnad på att köra som om man kör över ett beat i studion och att ta konstpauser, variera rösten i både styrka och uttryck o.s.v.
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2010-12-01 09:56
Är det verkligen så låg efterfrågan på att delta i O-zone att man måste ha stödkvällar för "rappare i samverkan"?

Även om Mr. Cool "kanske" förtjänade att vinna så kändes det här så jävla lamt och tråkigt.
 http://www.fromdust.se

2010-12-01 11:12
Är jag udda om jag tycker "Nalle Puh om han e sur" är ont i magen roligt? #egenkär
Indianen

2010-12-01 11:28
Är jag udda om jag tycker "Nalle Puh om han e sur" är ont i magen roligt? #egenkär

Kolla Johns feja när du droppar den raden =där har du svaret
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2010-12-01 12:32
Nästa gång får ni ha det när det är så pass mycket snö i skåne så de gula bussarna blir inställda. Då kan inte bönderna komma och fnittra.

Hahah, bountyboo!!:D

"Du är så jävla smal".. (hahahaahahah) Och du är såååå smal(mihihihahaha)" Du är så smal, du ser helt konstig ut"(hahahahahaah-OINK-OINK)

Aaaaah guuuud dom raderna var såååå roliga.. Tjejerna där nere verkar ha så jävla bra humor ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-01 12:44
För mig var "Smal-raderna" tråkiga till typ tredje gången. I början var det mest "Jaha, vadå, dom ser lika smala ut?" sen blev det kul pga upprepningen. Luffarschacksgrejen är ju lite så också, det är rätt kul första gången, men när han ska ta den igen är det fan ännu roligare.

2010-12-01 13:12
Jag tror man behöver lite självdistans till livet för att kunna uppskatta mr cool, tex folk som fastnat i en lavin och behövt bita av sin egen arm med tänderna för att komma loss och inte svälta ihjäl, dom som skrattar döden i ansiktet och förstår att livet inte går ut på baggyjeans-attityd. Dom kan nog uppskatta mr cool tror jag.

Sen är det ju inte konstigt att tay förlorar, han vill ju inte battla, han vill spela luffarschack.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2010-12-01 13:26
Alla som gnäller över "REAL MCEEING THO WHAT UP WITH THAT HOMEBOI" kan ju för övrigt räkna antalet freestylade rader.

Observanta kan även notera tays misslyckade försök till en dirtbagdan i tredje

2010-12-01 14:59
Observanta kan även notera tays misslyckade försök till en dirtbagdan i tredje

Jag bara väntar på första personen som skall försöka imitera Dizaster.

2010-12-01 15:44
Jag bara väntar på första personen som skall försöka imitera Dizaster.

hahahah fan vad jag hoppas på detta nu! xD
om det kommer ngn sådan tillslut, så bryr jag mig inte om han är en ripoff, bara han gör det bra! :D
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-12-01 15:50

Spola till 3.08 och framåt lycka till att försöka "rippa" dylikt.

Ozone:

Bokar ni någon GT-MC någonsin för att sprida intresse, så boka Dizaster.

Toastare

2010-12-01 15:56
App, han "går hem i stugorna" .. NÖFF said.

2010-12-01 17:23
tay var rätt duktig, smårolig och väldigt standard. cool var ganska dålig och riktig rolig. bara att välja vad man gillar.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2010-12-01 18:14
Har sällan haft så lätt att se vinnaren i ett battle.
Tay tog hem denna på ALLA plan.

Mr. Cool körde en rad om hur smal Tay var. Där blev det tydligen hack i skivan och volymen höjdes till max. Så mycket skrikande och så lite att leverera.

Tay hade bra rader i kombination med flow och humor. Då räcker normalt tonläge.

2010-12-01 18:34
ok pallade inte riktigt läsa alla inlägg o så.
blev förvånad at mr.cool vann, men visst e snubben en komiker!
inget flow, ingen uppbyggnad men fan vad snubben e rolig!
tay tay va nice, synd att publiken valde att inte ens lyssna, för jag fnittrade minst lika många ggr som när jag lyssna på coolheten själv, däremot hade tay tay flow och rimmade mer och hade mer battle attityd. men som sagt förvånad att tay tay inte vann, för att detta är en battle inte en stå uppare annars skulle mr.cool vunnit alla ronder för fyfan jag har aldrig sett lr hört en sån rolig "rappare"
Ja'da!

2010-12-01 18:52
Som vanligt ska folk antingen hata eller älska mr cool å det gänget...

Det är redan klart Mr cool vann.

Håller jag med? Absolut, om man har sett dom andra matcherna som refereras till så lyckas han så mycket bättre i mina öron...

Poängen med skämten är att han ska ta dom för långt och tjata in dom? Det är det som är halva grejjen om ni inte gillar hans humor så visst... Och hålla på att snacka om rimteknik osv är också bull, när man kör för publik och inte för en mikrofon som tar upp ljudet och du kan ställa in ljudnivån och sänka beatet så allt går fram osv, så är för mig den bättre rimtekniken den som får med publiken...

Men det här är en sån där evighetstråd och sen om man har något emot vissa rappare eller grupper kommer det alltid väga över åt den andra rapparen även om man inte erkänner det....

Äh, båda gjorde det bra och tycker att det är kul att r-man går in å propsar båda efter alla dessa battles kändes det nästan som det luktade riktig beef haha....

Båda gör det bra men Mr cool är betydligt mer ogrinell och komisk (pratar som papi raul lite till och med, bra svar) Men det är inte allas kopp av the men tydligen dom som bestämmers...
Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.

2010-12-02 12:54
hype !!!
WWW.ISMEN.NU

2010-12-02 19:45
alltså folk är ju fullkomligt retarderade här inne. bortskämda jävla curlingbarn är vad ni är. här serverar arrangörerna battles i ett snyggt paket och ni tänker inte ens tanken på att ge dom lite cred för det dom gör. när jag läser era inlägg så fattar jag inte varför ozone går igenom besväret och lägger upp klippen på whoa överhuvudtaget. vill inte ens kommentera idiotin som försiggår i "akin vs jojje" tråden, låt folk utvecklas för helvete.. otacksamma tölpar.

"Ozone, snälla... skippa 4x4 upplägget"
"Första domaren hoppas jag aldrig får göra det igen"
"Det va fanemig på tiden.."
"Snälla kan ni inte ha åldersgräns nästa gång så att publiken skrattar åt dom roliga sakerna?"
"släpp inte in den där fnitterfittan som man hör hela tiden"
"Är det verkligen så låg efterfrågan på att delta i O-zone att man måste ha stödkvällar för rappare i samverkan? "
mfl..

är det detta ni kallar kritik? det är rapparna som ska battla, inte ni. jag förmodar att ozone fortsätter som dom har gjort hittills och skiter totalt i era efterblivna inlägg. BIG UP!

(ja jag skapade ett konto enbart för att skriva det här)

2010-12-02 19:56
..och ja..

(jag hade varit mer opartisk om folk här inne inte var så mån om att smutskasta mr cool. men i hopp om att införa lite balans i tråden..)

mr cools fnitterposse är berättigad, han är rolig och ni som inte tycker det (är totalt humorbefriade egentligen, men) har all rätt att känna så. men snälla gör inte detta till en "det var därför han vann" grej.

det här med att folk skrattar. det hade ju varit extremt idiotiskt att störa sig på lite fnitter i den utsträckningen som ni har gjort här utan att vara bias (annars bara idiotiskt). ert tjatande är bara straight up tramsigt. "jag tycker att han i röd t-shirt i bakgruden är fett ful, varför har ni med honom på bild!?" ni sabbar ju inte bara för mr cool utan tay tay också, roligt att ha er som supporters liksom.

förövrigt så fanns det ingen "fnitterliga", jag var på plats och kan bekräfta att flertalet asgarvade med mr cool inklusive alla polare som inte hade en aning om vilka rapparna var. om ni tycker att det är lätt att få igång en hel sal på det viset, be my guest the stage is yours. märkte också att r-man inte var domare i denna, får mig att undra hur mycket onödigt yakity-yak ozone lyckades bli av med genom att ersätta honom med en annan. jag säger som domarna sa, cool charmade mig och hans rader satt där dom skulle.

bountyboo: på tal om bondigt http://www.myspace.com/taytaydatdude/photos/1469062#%7B%22ImageId%22%3A1469062%7D

2010-12-02 19:58
word up roofus!

2010-12-02 20:06
roofus, domaren säger rakt ut "Den här killen vann men jag röstar övertid ändå, fast han vann", jag anser inte att han borde vara välkommen tillbaka då.
Den kommentaren kritiserar väl inte direkt ozone.

2010-12-02 20:08
den kommentaren kritiserar inte nåt

2010-12-02 20:13
Då är väl frågan varför du citerar det överhuvudtaget.

Gnäll gärna på haters, dom finns uppenbarligen i överflöd, men lämna riktiga och rimliga kommentarer och åsikter ur det.

2010-12-02 20:18
ehh.. det är väl därför jag citerar det? för det är din snedvridna tolkning av kritik och att folk omedelbart ger sig in på att säga sånt utan propsa, vara tacksamma eller nåt.

2010-12-02 20:20
men det här är exakt vad jag inte vill ska ske just nu. palla mäta kukar

back to the topic

om vi hade låtsats att folk här inne var relativt opartiska så skulle jag sagt något i stil med: "det här var en semi-jämn battle. favo-highlights från rapparna: 'biggest loser' vs 'felix'. tummen upp till båda parter för underhållningen. props till mr cool för att han steppade upp sen sist och tay för att han också steppade upp och stod på sig trots publikens bristande stöd"

and im out

2010-12-02 20:30
Den kritiserar ju uppenbarligen hur den domaren resonerar, dessutom hade du kanske lagt märkte till alla BRA saker jag skrivit, dvs ALLT annat innan du försöker ta saker ur sitt sammanhang och jiddra en massa.

2010-12-02 21:25
App:

Det kommer inte fram i videona men domarna röstar om vem som har vunnit direkt efter varje battle, motiveringarna spelade de in efteråt. Så den första domaren gjorde ingenting fel, det är du som har missförstått det.

För övrigt, word på roofus!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2010-12-02 22:06
Kul att både roofus och DeerWolf var tvunga att regga sig bara för detta och att skriva i denna tråden.

2010-12-02 22:48
ja.. för man måste verkligen vara medlem via whoa.nu sedan dag 1 för att accepteras!!!

roofus, teachin' them ignorant peoples.
Sångare

2010-12-02 23:48
roofus

Vad tråkiga trådar det hade blivit om allt som skulle diskuteras var hur underbart allt och alla är. O-zone vet redan att det dom gör är uppskattat, och har fått en god mängd props innan. Det finns alltid saker som kan förbättras, och t ex 4x4 är ingen succé i min bok heller.

Däremot kan jag hålla med om att det är tråkigt med bittra och svettiga hiphop-ryggsäckar som kommer in med inställningen att den som "är hiphop" borde vara vinnare på förhand, och känner sig nödgade att i den enorma besvikelsen och ledsenheten trashtalka den uppenbare vinnaren för att denne har en mer avslappnad och humoristisk approach till det hela.

Sådant beteende är småsint och skapar bara dålig stämning.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2010-12-03 00:15
Quynh, tack för informationen, då sätts det ju givetvis i ett helt annat ljus och i det fallet är det givetvis inga problem alls med domaren.

2010-12-03 01:31
Har inte kommit åt O-Zones hemsida på flera dagar, så jag frågar lite snabbt här...

Huserar O-Zone Battles endast i Lund, eller vet någon om det sker något liknande närmare hufvudstaden?

2010-12-03 01:41
Vill inte klaga och det är inget ni kan styra över utan det är mer till er som bor där nere och går på battlen. Och det är att det är tråkigt med "hemma publik", likadant varje gång ni släpper lite battles. Man märker de ganska väl då det bara skrattas åt ena sidan i många battles ni släppt som faktiskt varit jämna eller där motparten faktiskt varit lite vassare.

Denna battle var jämn där mr cool vinner(rättvist) men det var sjukt jämt. Skulle man lyssna på publiken där dock så låter de som utklassning vilket är långt från sanningen och ruskigt tråkigt (för oss som ser videon).
Har och kommer alltid ha..

2010-12-03 02:52
kul med o-zone
tycker inte man ska bryr sig så mycket om hemma publik eller en tjej som skrattar högt.
tänk om alla satt ner på golvet å va tysta under battlen.
tänk om ingen skrattade av raderna, buade istället.
tänk om alla va vänner å gick på samma bio varje gång?

nä ni får va tacksamma för det ni får å inte spela allan bakom skärmen å tjafsa om allt.
vissa vill ha discolampor å sminkade brudar som hoppar till musiken, andra vill gå på yoga.
"man kan inte alltid få som man vill"
va glada att o-zone finns istället

VI ÄR NORMALA RAPPARE SOM BEHÖVER CASH TILL LÄDER JACKETS!

2010-12-03 12:25
Denna battle var jämn där mr cool vinner(rättvist) men det var sjukt jämt. Skulle man lyssna på publiken där dock så låter de som utklassning vilket är långt från sanningen och ruskigt tråkigt (för oss som ser videon).

Exakt det jag velat säga hela tiden men lyckats leda folk in på fel spår tydligen (förrutom det faktum att jag tycker att Tay vann detta, dock en svag seger). Enligt Rman är jag numera en partisk hatare som smutskastar Mr. Cool i ALLA (2 st O-Zone battles) trådar hans namn finns på :)
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-12-03 15:00
fbws P21

Tråden om Mr Cools skiva också, jag skrev aldrig specifikt O-zone trådar. Tre trådar räcker för att se mönster. Skitsamma, vi har också partiska fans som antagligen är hatare också.

Nu drar jag mig tillbaka för jag skäms för att diskutera med dig
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.