[Video] The O-Zone Battles: Mr Cool vs Tay Tay
Från theozonebattles.com:
Cirka två veckor sen anordnade vi ett event på Krischansta Nation i Lund. Sex battles ägde rum, huset fylldes och rapparna kastade alla möjliga taskigheter på varandra. Nu är det äntligen dags för lite filmmaterial från eventet ... Nästa vecka släpper vi Allyawan vs Crome och Sabotage vs Smo Jo och veckan därpå de resterande. Ett extra tack till DJ Lo-kut för inspirationen till våra nya stillbildssekvenser. LÄNKAR:
Mr Cool :
www.rappareisamverkan.se Tay Tay :
www.dubcnn.se/blogg/rifa Let's go!
// The O-Zone Crew
(Inlägget ändrat av Oracle 2011-01-09 16:59:29)
www.theozonebattles.com Sugen på att delta? Ladda ner anmälningsblanketten på hemsidan och skicka till
[email protected]
Awesome. Fan så jag har väntat på att se Mr Cool slakta.
Ja
ÅÅÅH Vad underbart ! Som jag väntat på att klippen från detta event ska komma ! Fläskar ni på med resten av klippen också ? :D Ska checka detta som fan nu !
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Tay tog det! Mr cool verkade ha rätt mycket mer hemmapublik. Men båda tappa mot slutet enligt mig.
"Visst är det vackert.."
Det var faktiskt 9 år sen stjärnorna tog plats... Grattis till Cool och Ozone, snälla... skippa 4x4 upplägget.
Indianen
Tänkte också på det, clenare och roligare att titta på som dom har i basementality battles.
"Visst är det vackert.."
Samma dryga RiS-fnitterbitches i bakgrunden IGEN !!!!! Det var faktiskt ganska jämt första ronden. Cools andra rond sög så förbannat hårt, ändå garvar dom så hårt att man inte hör nånting nästan.. Näää fyfan vad drygt, när Tay lägger feta grejjer och alla e tyst istället.. I helhet så blev battlen bara sämre och sämre hela tiden från bådas sida. Men det kändes ändå som en seger till Tay Tay faktiskt, mest för att de absolut kassaste dissarna från Cool fick så förbannat mycket oförtjänt hype.. Känns som att domarnas beslut påverkas väldigt starkt av att dom där Cool-hyparna just fnittrade hårt till Cool ungefär hela tiden. Men ska kolla igenom battlen en gång till, just nu är jag bara grymt irriterad på fnitterligan. Förlåt om jag låter bitter, eller kanske t.o.m. hatisk. Hatar inte på någon alls, förrutom fnitterligan.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Producent
2010-11-30 00:42
mjo, är lite jobbigt att dom skrattar åt vad ms.cool än säger
Jag håller Tay högt upp när det gäller svensk hip hop, men Cool är också och surrar där uppe i toppen, sista skivan är magisk. "hade du bara sagt ja första gången hade du aldrig blivit våldtagen" Battlen är Mr Cools, klockrent!
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Producent
2010-11-30 00:50
var snabb på att klicka på skicka inlägg.. rolig battle av båda, båda hade roliga rader.. men känns som publiken var lite överhypade och skrattade åt både roliga och tråkiga saker. aja, båda var grymma och jag är inte den som ska anse vem som vann, men jag gillade tay tay mer :)
jag ger mr cool denna, båda var dock bättre än deras första gånger i O-Zone. Mr Cools andra vers är kul ju, anspelningarna på förra promoebattlen är guld.
Grym Battle vet ifan vem som tog denna dock. På plats kändes Cool som vinnaren, Men nu när jag kollar igen så är de jävligt jämt faktiskt.
Geni
plus till o-zone för att ni gör olika trådar, mkt roligare och vettigare !
Riktigt grym förstarond av cool tay oväntat bra också cool tar första cools andra fortsätter hålla hög klass tays andra var även den bra cool var överlägsen även i tredje 3-0. Räck upp en hand alla som tror att shazaam spökskriver lite
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Första domaren hoppas jag aldrig får göra det igen.
Måste även säga att det är kul att se att både använder sig av flipps, även om cool hade snäppet fler och ett par snäpp bättre
Moderator
2010-11-30 02:01
FAN va fett :D riktigt kul att se Mr Cool. helt klart för mig att Mr cool vann
//TW
Det va fanemig på tiden.. Tycker denna battle va jämn i första ronden... i andra nah där sög verkligen mr cool.. taytay är mer personal, tråkigt att utgången blev som det blev.. kanske behöver lite mer etablerade domare som inte går på jubelratio ? Men kort sagt båda 2 gjorde helt ok ifrån sig men min röst hade lagts på taytay.. dock va cools återkommande anorexi rader pretty funny...men inte enough för vinst
Fucks your life up crew Tjabo!
Jag har bara sett den en gång, så jag kanske ändrar mig sen, men efter första titten känns det som att Tay Tay tog den. Var inte Mr Cools referenser till Ri Fa - Ris battlen ganska keffa egentligen? Men som sagt, jag kanske ändrar uppfattning efter att ha tittat några gånger.
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.
Håller med dig fbws , Snälla kan ni inte ha åldersgräns nästa gång så att publiken skrattar åt dom roliga sakerna? Och kanske fattar dom bra sakerna? vad vet jag egentligen, En sak är säkert, att mr.cool eller någon i RiS är ens nått bra seriöst skämms
Ska ni släppa allyawan vs crome? Den blev ju avbruten pga. slagsmål?
Fet battle! Kul att se den igen!
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Feedmewithbeats En sak är säkert, att mr.cool eller någon i RiS är ens nått bra seriöst skämms Vad menar du? Har alla dyslexi nuförtiden?
Jag antar att du inte gillar RiS, då det som faktiskt gick att uttyda från ditt inlägg faller under kategorin "gnäll". Men så som du formulerade den meningen betyder det snarare att du gillar oss. Tänk på det bara.
Tanken med skriften och all annan sorts kommunikation är att den ska fungera ur både avsändarens och mottagarens perspektiv.
Dessutom var det 18-års gräns. Tänk på det också, att ha all fakta klart för dig innan du kritiserar.
Whoa-fällan...
I övrigt en riktigt fet battle från båda. Ska jag utnämna en favoritrad från varje battlare här får jag säga buttericks-raden från Tay Tay och "fruktansvärt bra" från Cool
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.
Visst var publiken lite vek när det kom till att reagera på Tays rader, men det betyder inte att Cool hade hemmapublik. I sådana här battles gäller det att leverera raderna på ett sätt så att publiken får andrum att skratta/reagera. Tycka vad man vill om det. Hur som helst, Cool hade fler dödande rader. Jobbigt att skrattflickan lyckades ställa sig precis bakom kameran den här gången också.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
En sak är säkert, att mr.cool eller någon i RiS är ens nått bra seriöst skämms Bra är dom, no doubt. Men jag är mer för Tay's approach här, jag tycker att han är segraren här, en svag seger om man jämför bådas kvalite i battlen, men en seger. Gav battlen en andra chans trots att jag nästan fick ett utbrott pga fnitterligan på första försöket.
I sådana här battles gäller det att leverera raderna på ett sätt så att publiken får andrum att skratta/reagera. Haha, please.. Cool hade väl hela sin fanbase där liksom, det HÖR man! Can't deny it.
Att samma fnitterbitches är på plats vid kameran IGEN från tag team battlen då dom var på RiS grabbarnas sida säger väl allt. Var väl redan planerat att dom skulle ställa sig där vid kameran denna gång också ;)
Vissa gånger ser man att Cool inte ens hunnit avsluta en rad innan vissa garvar, fnitterligan inräknad. Säg mig, har Cool verkligen SÅ bra rader att han inte ens behöver avsluta dom? Man märker hur Cool stannar till i raderna ibland i väntan på att fnitterligan ska lägga in lite garv åt honom.
Håller dock med om att humor-approachen går hem bättre än den allvarliga, men jag tycker att Tay lyckas leverera humor och allvar ganska bra, iallafall här. Man blir liksom koncentrerad och fokuserad på det han droppar här, sen kommer avslutningspunchen som summerar allt i ett garv.
Båda la det fett dock, men förstår inte hur man kan tycka att Cool's andra rond e guldvärd, föll mig inte alls i min smak och han hade kunnat lägga mycket fetare rader än att upprepa luffarschack å grejer.
Sen drar han ju "ful brud, göra en tay"-grejen två gånger också haha, det var också ganska lamt. "att göra en DU"... Okay, "fler dödande rader".
Aja, nu börjar jag låta hatisk igen så jag avslutar här. Kommer nog aldrig att komma över fnitterligan. O-Zone, banna dom? =(
Domarna var underbara. Åtminstone rätt person vann
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
fbws P21 Definiera "fnitterligan". Hur många omfattas av den? Juan från AP? Saleh från S.T.I.C.S? Alla som skrattar kanske? Du kanske vill att vi ska köra utan publik? Varför masar inte du ditt rövhål till ett event själv? Så kanske du kan sätta standard för hur man får reagera och inte, samt kalla tjejer för bitches direkt till deras och deras pojkvänners ansikten? Själv föredrar jag att det är lite liv och inte bara pinsam tystnad och tryckt stämning... Lite fakta till... Mr Cool och Tay Tay är från samma stad. Inga O-zone event har ägt rum i den staden, och antagligen är högst 1% av publiken därifrån. Hemmapublik skulle jag inte kalla det då. Inget ont mot Tay Tay som sagt, jag håller själv med om att en del av hans rader fick för lite respons, och jag propsade själv honom efteråt och påpekade att det var en fet och jämn battle.
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.
Mr cool var ju totalt värdelös
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
riktigt grym battle har längtat efter denna efter all skitkastning cool gjort mot tay genom åren ! =D Tycker att tay är mycket jämnare och har helt klart bättre rimstruktur men dom absolut roligaste raderna kommer från cool det kan man inte förneka. Han lägger dock en hel del kassa grejer me så den är jävligt svårbedömd tycker jag Och sen som många sagt , släpp inte in den där fnitterfittan som man hör hela tiden i den förra 2x2 battlen och även i denna eller låt henne inte stå vid kameran i alla fall! När man väl hör henne är det fan allt man kan lyssna på , så sjukt störande!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Brandt89 P21 Samma gäller dig angående tuff namecalling över internet. Jag gillar dock din idé om att arrangörerna placerar ut folket i publiken. Ungefär som fotografen i samband med klassfoton. Du kanske tar på dig den uppgiften i nästa event?
Producent
2010-11-30 15:57
är det bara jag förresten som "stör" mig på "sikta mot stjärnorna" raderna? tay har väl aldrig varit med i det programmet?Spoiler små stjärnorna, är ett helt annat program =)
RmanSkrotumRapp P26 ja visst är jag tuff ? Men ärligt kolla kommentarerna efter 2x2 battlen hur mycket klagade inte folk på henne? Då kanske man kan tänka på att vänligt säga till henne att hon inte ska stå precis jämte kameran denna gången me? Men eftersom hon bara garvar åt alla rader folk i din klick lägger förstår jag att du vill ha henne där
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Du får gärna uttrycka missnöje med vilken enskild person i publiken som helst, men undvik gärna att kalla folk för fitta hit och bitch dit
är det bara jag förresten som "stör" mig på "sikta mot stjärnorna" raderna? tay har väl aldrig varit med i det programmet? vad jag vet om, och kommer ihåg så va det faktiskt Sikta mot stjärnorna, och inte småstjärnorna han va med i !
however håller jag med om att dom raderna är liiite väl played out nu..
jag vet inte alltså, jag hade gärna sett en Overtime faktiskt, då jag tyckte båda hade grymma punches även om väldigt för många inte såg Tays grymma rader riktigt.
men om jag ska dömma utav detta vi har nu så tog Nog Tay det för mig.
Han har ett sylvasst flow, feta rader och levererar.
medan cool kör på played out rader, referera samma saker mer än en gång (timefiller?) plus att hans flow och rim är pinsamma ibland faktiskt. kolla rond 2 bara, visst roliga punches men varfan e flowet o rimstruktur?
om jag måste dömma så är Tay vinnaren, men jag skulle vilja ha en Overtime!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
fbws Nej, Mr Cool har inte "hela sin fanbase" där - han råkar bara vara innehavare av något som kallas karisma och personlighet. Publiken dras med och skrattar med honom, till och med när han totalchokar som mot O-hund. Så enkelt är det. Problemet för Taylor är att hans rader är skrivna som om dom vore ämnade för ett beat. Man måste tyvärr behandla publiken som idioter och vara övertydlig med när det är dags att skratta, om man ämnar vinna ett dylikt battle. Mr Cool, allmänt vedertaget en av svensk raps skickligaste textförfattare, hade kunnat köra likadant men anpassar sin delivery efter situationen. Därför sopar han hem denna battle 5-0.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Producent
2010-11-30 16:28
Dizzy89 P21 en snabb google sökning visar att du vet och kommer ihåg helt fel =)
Fetaste battlen från båda hittills. Mr. Cool hade ett par riktigt roliga rader, men jag störde mig som fan på att han vid flera tillfällen kommentera sina egna rader som att inte publiken fatta dom.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
en snabb google sökning visar att du vet och kommer ihåg helt fel =) är det alltså så?
fan jag e ju helt 100 på att de va sikta mot stjärnorna fan! haha aja.
Problemet för Taylor är att hans rader är skrivna som om dom vore ämnade för ett beat. Man måste tyvärr behandla publiken som idioter och vara övertydlig med när det är dags att skratta, om man ämnar vinna ett dylikt battle. no offence men det va en kass ursäkt för publikens idioti på bra rader.
kolla på KOTD eller GT, där e alla grymma på flow o allting och får ändå med sig publiken.
jag kan dock hålla med om att tay kanske skulle engagerat sig mer Med publiken, men men..
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Jag skulle inte räkna varken mig eller de bekanta jag stod bredvid som delar av Mr Cools fanbase men det hindrade inte oss från att skratta som fan åt hans rader. "Jag blir helt paff, jag vill inte battla dig, jag vill spela luffarschack...vi tar den en gång till" osv är något av det roligaste jag upplevt inom svenska battles.
Dizzy Det är ingen ursäkt, det är ett konstaterande. Vi håller ju med varandra, publiken reagerar inte på bra rimstruktur som dom oftast gör i GT, utan dom reagerar på roliga rader och one-two punchline rap. Detta borde Taylor veta om innan battlen då det inte är första eventet, och därmed anpassa sitt framträdande efter det. Han får skylla sig själv helt enkelt.
....och till sist Skippa 4x4, snälla, snälla, snälla, snälla det drar verkligen ner som fan
Det är ingen ursäkt, det är ett konstaterande. Vi håller ju med varandra, publiken reagerar inte på bra rimstruktur som dom oftast gör i GT, utan dom reagerar på roliga rader och one-two punchline rap. Detta borde Taylor veta om innan battlen då det inte är första eventet, och därmed anpassa sitt framträdande efter det. Han får skylla sig själv helt enkelt. jaha! då fattar jag, förstod inte riktigt din plats i argumentet men nu ser jag att vi tycker lika ! :) och jag håller faktiskt med dig :)
....och till sist Skippa 4x4, snälla, snälla, snälla, snälla det drar verkligen ner som fan AGREED!!! varför inte bara köra 3 x 16bars rakt igenom...?
RmanSkrotumRapp P26 Mogen kommentar och smyghot... Jag stör mig på de personer som enbart fnissar konstant åt Cool, inte på alla som skrattar, hur fan kan du tolka det så ? Hade gärna masat mitt rövhål iväg till ett event om det inte vore så förbannat långt ifrån min bostad. Om du själv håller med om att det var en fet och jämn battle så kanske du fattar varför jag blir irriterad på att samma fnitterliga från eran tag team battle står vid kameran ÄNNU en gång och konstant tokfnittrar åt Cools rader, t.o.m. innan han har avslutat dom vissa gånger. S-oteric P24 Påtal om att Cool är övertydlig, hur ska du då kunna försvara att dom skrattar åt även de kassaste grejjer han lägger? Man hör inget stopp på fnittret, det är det som stör mig. Det enda som var DÅLIGT med Cool egentligen, var hans andra rond. Men den ronden verkar vara en väldig smaksak. Jag och nån annan tycker att den inte var nåt vidare eller t.o.m. skitdålig. Andra tycker att den var rolig, genialisk och guldvärd. Att han har haft folk på plats som överhypar är det ingen tvekan om, oavsett vad ni säger.
Alltså jag har inte läst tråden, men jag måste fan få ventilera mig lite. KASSSSSSSSSSSSSS PUBLIK. Vad fan är grejen liksom? Garvar åt allt Mr Cool säger, men sover på några feta av Tay. Raden om Organismen och Shazaam är ett monster. Likaså inledningen. Vidare är Mr Cool underhållande och rätt kreativ, förutom sin andra rond & sin övertydliga bait av "version av en smal person" Tay vann.
Vad fan är grejen liksom? Garvar åt allt Mr Cool säger, men sover på några feta av Tay. Där är en till. Många fler i tråden har även klagat på exakt samma sak, så jag har nog en poäng ändå angående kompisprops och specifik fnitterliga.
fbws P21 Hot? Jag ifrågasatte din internet-attityd och dina ordval. I övrigt skiter jag i dig. Du är en partisk liten hatare själv som kastar skit över Mr Cool i varenda jävla tråd han nämns i. Jag tror dessutom både jag och du vet den riktiga anledningen till varför du gnäller på nån i publiken som inte har med något att göra. Jag drar mig ur nu för jag vill inte bli indragen i meningslösa diskussioner, ännu en gång props till båda rapparna ifråga, och mina två nya favoritrader är Tay Tays "hela själen/Felix Herngren" och Cools Doktor Död-rad
Ni som klagar på publiken, ni är bara avundsjuka för ni inte kunde komma dit.
Jo en grej till, det är en helt annan grej att se det på plats än på video i efterhand. Men jag antar att den nya hiphop-generationen inte kan relatera till att vara på plats och känna av stämningen, d.v.s sånt som inte kan allt komprimeras i mp3 och avi.
Rman, självklart att du av alla skulle kalla mig partisk och hatare :D Hatar Mr Cool i varenda tråd han nämns i? Han har deltagit i 2 O-Zone events HAHAHA, det är 2 trådar. :) Förövrigt så har jag inte hatat nåt alls på Cool om du sliter upp ögonen och läser som normalt folk, däremot hatar jag på den överhypande fnitterligan, som jag nämnt alldeles för många gånger nu. Din flickvän eller nåt? Nåt är lurt, du blev väldigt bitter =) sotarpojken P23, hahaha ja lite avis kanske, hade faktiskt varit kul att vara på plats och vara en av få som skrattar åt DOM ROLIGA RADERNA :D
fbws P21: Tro mig, du skulle också fnittrat som en liten flicka ;)
Vadårå, är du en av dom som hörs vid kameran eller? ;)