I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Videon] Dags för avgörandet i Busta Rhymes raptävlingen!

Svensk Hiphop - Audio & Video

Producent

2009-09-30 10:46
1. Vann rätt rappare?
2. Varför?
3. Hur borde tävlingen utvecklas till nästa gång?

1. JA
2. Fonky har definitivt blivit duktigare på senare tid, så rätt vinnare såklart. Grattis ! Tävlingen handlade om den som pushade sina grejjer till max såklart, och det gjorde han duktigt bra.
3. Få med whoa snubbarna att göra en poll i trådarna, om så skulle funka bättre, och bättre koll dessutom.

Skulle gärna vilja se en City against City competition, UTAN etablerade artister.
Helst en riktig live tävling, back to the real stage kind of thing.
Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-09-30 11:12
Grattis till Fonky Fresh!

2009-09-30 11:18
Grattis brush! Stolt över dig!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-30 11:20
1. Enligt mig så måste jag svara nej.
2. Det är klart att man vill att den man röstat på skulle vinna. Fonky har dock gjort ett jävligt bra jobb med att pusha låten, helt galet. Riktigt bra jobbat.
3. Jag tycker att det borde vara ett annat system.

t.ex Den som får flest röster på whoa får 750 p. Den som juryn röstar fram får 750 p och den som får flest views på youtube får också 750 p. Då skulle det nog bli mycket mer rättvist också.

Aja, en bra genomförd tävling iallafall och grattis till Fonky.
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap
Moderator

2009-09-30 12:09
Whaaa! Tack som fan, grymt! :D

micKillah, du verkar ha hajjat skiten iaf.. tävlingen handlade ju om att pusha sin skit och jag pushade tills fingrarna blödde, nej skämtosido.. men på sätt måste jag ju faktiskt vara en värdig vinnare eftersom jag gjorde ju det tävlingen gick ut på.

-

"3. Jag tycker att det borde vara ett annat system.

t.ex Den som får flest röster på whoa får 750 p. Den som juryn röstar fram får 750 p och den som får flest views på youtube får också 750 p. Då skulle det nog bli mycket mer rättvist också."

- jag håller med fullständigt!

Ännu en gång, tack som fan!
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda: [email protected]

2009-09-30 12:36
Grymt jobbat Fonky! Jag tror poängnivåerna för flest röster på Whoa och poäng från juryn baserades på hur många views Husselhoffarn trodde artisterna skulle få. Fonky dödade tävlingen hands down och är en mycket värdig vinnare! Frågan är bara hur det gick till?!? Om man kollar hur många views de som ligger på 2-5 plats ser man tydligt att röstningen här på sidan och juryns poäng hade haft mycket större betydelse.

Som folk har nämnt borde systemet ändras i den detaljen. Jag tycker dock det är kul med poäng per view. Synd att en av deltagarna utklassade de andra så den sista spänningen i tävlingen uteblev. Vad sägs om attan får så många poäng som man får views fast delat på 4?

Hur som helst sjukt rolig tävling och sjukt kul att svensk hiphop bara genom en tävling tillsammans lyckades skrapa fram nästan 40 000 views på 48 timmar. Dessa tävlingar kommer nog bara bli större och större och mer och mer intressanta.

2009-09-30 12:59
fan va tråkigt att fonky vann, hans del var värdelös, skittråkig. Fan va trist alltså..
be the change

2009-09-30 13:08
Haha jadå han har nog "marknadsfört sig" bra, 8000 views sen 2 igårnatt, inte illa alls...
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Moderator

2009-09-30 13:31
therealbeat F22
Hur det gick till lär väl Bucc ta upp i intervjun antar jag så det kommer nog svar på det snart.

Ang. folk som kommer (det kommer nog bli en del) hata och säga att "Fonky var dålig, Fonky förtjänar inte och vinna, Fonky.. blablabla" så kan jag redan nu komma med ett svar i form av en fråga på dessa inlägg.

Om MBFIMG ville att den BÄSTA rapparen i den här tävlingen skulle vinna, varför då basera den HÖGSTA poängutdelningen på antal Youtubeviews?

Personligen tror jag inte den här tävlingen handlade alls om bästa rapparen, det handlade om vem som kunde leverera över en Busta Rhymes-instrumental och sedan pusha skiten från noll till vinst. Har jag fel Thomas?

Tack återigen!
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda: [email protected]

2009-09-30 14:10
Jag tror det är fusk! Fonky byter ip och ger den en till view varannan sekund! Där har vi det!

Aja, hoppas iaf att messiah får lite mer hype, för han är grym.
be the change
Moderator

2009-09-30 14:14
Hahaha, ah, jag gjorde det 10.000 ggr, mina fingrar bränner :/

2009-09-30 14:15
Personligen tror jag inte den här tävlingen handlade alls om bästa rapparen, det handlade om vem som kunde leverera över en Busta Rhymes-instrumental och sedan pusha skiten från noll till vinst.

Naturligtvis är det ju så men frågan är varför, hade ju varit roligare med en rap-tävling där man faktiskt tävlar i rap, inte i e-penis. Isåfall är det ju lika bra och mer spännande med ett lotteri eller nåt.

Anyway, fonky hade tydligen störst och är därför en värdig vinnare. Grattis man!

2009-09-30 15:08
Vad är felet på dessa kidz egentligen? seriöst.. väx upp!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-30 15:13
KidzZz, säger han som är yngst utav alla.

B-raz, alla har sin egen åsikt, och jag tycker det är synd att dom som droppade det fett inte hade nån chans att vinna. Men så var ju visst tävlingsupplägget, hoppas på annorlunda upplägg nästa gång.
be the change

2009-09-30 15:47
min röst går garanterat till pato pooh.flow o textmässigt samt inlevelse vägde mkt mer i kombinationen.
den som kan musik märker att pato e de självklara valet här.
de min åsikt om man tittar noga på kombinationen av performance för en sån här grej.

2009-09-30 15:47
1. Vem får er röst?
2. Varför får denne rappare din röst?
3. Vilka andra rappare var bra?
4. Vem var sämst och varför?
5. Vem tror du vinner?

1. Eboi
2. Tyngst flow och bra uttal.
3. Sam-E, Pato Pooh
4. Ett antal..
5. Eboi who else?
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
Moderator

2009-09-30 16:26
Grattis till biljetterna! Antar att lillebror följer får följa med?
Sen så var ju inte systemet jättedumt om man tittar på hur många views resten av rapparna hade, men är säker på att ni kommer på ett rättvisare sätt tills nästa gång.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-09-30 17:07
Med tanke på att herrn i fråga har ett någorlunda stort följe i yngre generationer gör att det inte blir särskilt uppenbart, men det är i en absurd skillnad i views och det finns ju väldigt lätta sätt att få upp views på videos med diverse program.

Bara en tanke sådär.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2009-09-30 17:32
1. Shazaam
2. För detdär tagningsnacket för föööör dope! hahaha samt att han mörda skiten
3. Sam-e , Pato Pooh
4. Dafne, för mycket luft typ..samt att de bara lät dåligt
5. Shazaam babyy!

PRCHEA!
Radikal är så jäla bra att även jag vill va jag! - Radikalneutral

2009-09-30 18:27
Säger som RR

1. Vem får er röst?
2. Varför får denne rappare din röst?
3. Vilka andra rappare var bra?
4. Vem var sämst och varför?
5. vem tror du vinner?

1. Sam-E
2. Han är störtskön och har fet verkligen fet lyrik och kan verkligen underhålla sin publik till 100% om inte mer!
3 Pato Pooh, han överraskade mig fett.. sjukt tung!
4. Dom jag tyckte var sämre var resterande artister... Den som var sämst är verkligen svårt att säga...
5.Jag tror Pato Pooh vinner men hoppas på Sam-E!

2009-09-30 19:51
Hahaha..
shades on my eyes you can't tell I'm .....

2009-09-30 20:10
Rap har väl ändå även mycket med smak att göra. Om man diggar någon eller inte menar jag dåra. Känns som att vem som helst skulle kunnat vinna och folk skulle ändå klagat. Jag tycker personligen inte att Fonky är närheten av bäst. Det tror jag han själv vet om. Dock jobbade han på hårt. Det lönar sig inte bara inom musiken utan allt här i livet.

Dock så är det tråkigt om han suttit och kliickat själv. Jag tror ju definitivt inte att det var meningen att folk skulle klicka fram massa views utan att faktiskt få massa människor att lyssna/titta på versen. Det handlar väl om vem som rappar bäst + kan få ANDRA människor att titta på videon och sprida den vidare för att de tycker om det de hör.

Vad tycker ni?

2009-09-30 20:15
Min röst: B-raz pga han är söt! Och någongång måste han få åka tåg själv , bra gjort alla andra.
Ni säger HERREGUD jag säger HERREKEWDAH!

2009-09-30 20:18
Haha kul att några dudes fortfarande sitter och röstar... "Jag tror han vinner" osv, när skiten redan är avgjord. Hahah=)

2009-09-30 22:56
Nu vet jag att det redan är avgjort men nu när jag ändå kollat igenom alla och läst igenom tråden så kan väl ändå lämna ett avtryck...

1. Sam-E
2. Galet kul och grymt flow, nice med samma rim genom hela oxå
3. fanns en del, kommer inte ihåg manmnet på alla men shazaam, numessiah bla.
4. season eller nåt som rappade skitkefft på engelska
5 fonky fresh? ;)

2009-09-30 23:04
Pinsamt skulle jag vilja säga.
Blunted in stockholm

2009-09-30 23:10
Messiah skulle ha vunnit
I'm in the bathroom with a tommy gun, droppin gangsta shit.

2009-09-30 23:18
sorgligt att en rappare som inte ens var på top5 ´vann

2009-09-30 23:24
men om ni nu tyckte någon annan skulle vunnit? varför hjälpte ni inte den rapparen istället för att klaga nu? fonky la ner tid på att skicka runt sitt youtube-klipp och på så sätt tycker jag han är en värdig vinnare..

2009-10-01 12:12
fonky vann skiten bra jobbat,men är långt långt ifrån den bästa rapparen i tävlingen.

2009-10-01 15:54
MIN RÖST GÅR TILL : Sam-E

2009-10-01 18:25
Jag har tre frågor till som vore väldigt intressant att få svar på.

1. Vem tror ni har mest views om en månad?
2. Vem tror ni har mest views om ett år?
3. Spelar det någon roll?

The game is still on!

MBFIMG - Swedish HipHop on CPR.
My Best Friend Is My Grind

2009-10-01 18:44
AHHHBOOWW!!! något jag har gått miste OM!! shiiitt... skulle dödat det här ..AHHHBOOWW!..

gräääättiizz till vinnaren ! se mig på nästa tävling!

P!

2009-10-01 18:45
en månad, fortf. Fonky, ett år? Messias. 3. CAREFACE eEGNELITLJNGEN
Blunted in stockholm

2009-10-01 18:48
Riktigt dålig kille. :)

Moderator

2009-10-01 20:10
Mycket konstigt att man inte hört någonting om varken tröjjan eller biljetterna, hmm..

2009-10-01 20:27
word Fonk.

2009-10-01 21:45
AhahH jAg tRoR oXå mBfImG hAr bLåÅsT eRR
be the change

2009-10-01 22:02
Sam-e och Eboi slaktade alla andra utan problem.
CHECKA MIN MUSIKVIDEO!

http://www.youtube.com/watch?v=gAlN0uQ5W8o

2009-10-01 22:02
Men måste rösta på sam-e för att han i helhet rockade bäst.
CHECKA MIN MUSIKVIDEO!

http://www.youtube.com/watch?v=gAlN0uQ5W8o

2009-10-01 22:08
4rmin

Du måste inte rösta alls, för det är redan slut =/ Tyvärr alltså, för lite för sent som man säger på engelska.

2009-10-01 23:25
haha schysst om priserna va ett skämt bara :D
Konse''

2009-10-02 00:32
Sam-e rösta jag på
ait

2009-10-02 02:47
Priserna var inte ett skämt, den skulle delas ut..

.... Men, vem vann nu då? Ja.. Precis.. Hehe

Då tror jag faktiskt
att utlovandet av pris till vinnaren av tävlingen helt
plötsligt blev ett skämt..

Jag älskar att sticka retstickor i sidan på alla som
höjer sig själva till skyarna. Speciellt i det här fallet
då vinnaren helt uppenbart, arbetat sig själv fram
till vinsten genom ett febrilt jävla klickande.

Messiah's skulle plockat hem detta om inte FÅNKYFRÄSHISH
hade mycket fjortisar på MSN som mer än gärna klickade
50 gånger åt honom.

We have all seen ya flashin' for dem young bitches
in webcam dude, what more?

Bara min åsikt, tack och hej faggots!

2009-10-02 03:20
varför äns rösta när de endå inte spelade nån roll, tur att man inte slösa tid på dom 4 jevla frågorna,, som att gå o rösta fram president utan att ens röst betyder nåt, bara för skojs skull... fett kul

jevla stekare..*puffpuff*
Ibancito <-- | where. Rythm Is Life, And Life Is Rythm ! checka dom senaste låtarna --> www.myspace.com/ibancito

2009-10-02 05:06
brrrrrrrrrrä hahaha

2009-10-02 05:16
shiiiiiiieeeeeeeeeet !!!!! läste precis lite här i tråden och jävlar !! =""#=%% visst att ja kanske inte droppade den tajtaste versen i den här tävlingen men alltså enligt mig... skam att fonky fruit vann asså.... inte värdig vinnare i mina öron.. ( +att kaniner e fula... )

2009-10-02 05:24
Anenkefali ( som för övrigt stavar sitt eget namn fel )
Du måste inte rösta alls, för det är redan slut =/ Tyvärr alltså, för lite för sent som man säger på engelska.

Sluta lek så jävla speciell jävla MUPP

2009-10-02 07:51
hahahahahaha

2009-10-02 09:34
Ey - Fonky... varför i hela friden skriver du här att du inte hört något om vare sig tröja eller tickets när du redan skickat namn på de som ska plocka upp tickets efter att jag mailat mig? Sluta upp med sån bullshit snarast.

My Best Friend Is My Grind