I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Videon] Dags för avgörandet i Busta Rhymes raptävlingen!

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-09-28 10:33

[Videon] Dags för avgörandet i Busta Rhymes raptävlingen!

Yup! Nu är det dags. Några minuter sent, men med en uppställning som heter duga. Tack som fan till alla som ställt upp och tävlat. Det ska bli otroligt intressant att se hur denna tävling och alla kommande tävlingar utvecklar sig. Svensk hiphop lever!

För er som glömt hur vi avgör vem som vinner så går det till så här:

Hur vinner du?

1. Se till att få ihop så många views du bara kan på din youTube-film på 48 timmar. Dina views omvandlas efter 48 timmar till poäng. 1 view = 1 poäng.

2. När inlägget med alla bidrag kommer upp på Whoa har alla användare varsin röst. Användarna på Whoa kommer kunna rösta fram sin favorit genom att helt enkelt slänga in en kommentar i inlägget med namnet på sin favorit. Givetvis har varje användare endast en röst var. Den med flest röster efter 48 timmar får 750 poäng. Den som kommer på andra plats kammar hem 400 poäng. En tredjeplats ger 300 poäng. Hamnar du på plats nummer fyra får du 200 poäng och kniper du plats nummer fem får du 100 poäng.

3. En jury, bestående av Sir David Husselhoff och Keynote från MyBestFriendIsMyGrind.com, samt ansvariga på Whoa.nu, kommer ha 750, 400, 300, 200 och 100 poäng att dela ut till sina favoriter.

4. När alla poäng är sammanräknade så har vi hittat vår vinnare.

Tycker du att Svensk hiphop ska ta mer plats både inom och utanför landets gränser? Tycker du att det är dags att scenen kommer till liv på riktigt? Se då till att sprida vidare MBFIMG's budskap och musik till andra som kan vara intresserade. All hjälp uppskattas enormt! Nu kör vi!

Sir David Husselhoff
MyBestFriendIsMyGrind.com
Twitter.com/MBFIMG

My Best Friend Is My Grind

2009-09-28 10:34
Nu kör vi !

2009-09-28 10:35
Please meddela mig omgående om något namn skulle vara felstavat eller om du känner att jag missat din mail med din film!

Det jag skulle vilja ha reda på från erhär på Whoa är:

1. Vem får er röst?
2. Varför får denne rappare din röst?
3. Vilka andra rappare var bra?
4. Vem var sämst och varför?
5. vem tror du vinner?

2009-09-28 10:52
Hahaha, min röst måste gå till Sam-E bara för röjet i videon. Näst bäst var Gomse, av uppenbara skäl.

Producent

2009-09-28 10:55
Mitt namn är lite felstavat, no biggie, inte Season, utan Seazon :)
Since 1984
@realgizlee // twitter
Rappare

2009-09-28 10:58
pato pooh helt klart!
Moderator

2009-09-28 11:01
Rob Mwuana, fy fan vad tung dude.. Aldrig hört honom förr, shiet!
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda: [email protected]
Producent

2009-09-28 11:01
Ge oss underdogs chanser nu ! Come on people !
Since 1984
@realgizlee // twitter
Producent

2009-09-28 11:11
Min röst går till mig själv såklart om man får det, Seazon Sparklez, om inte går min röst till Sam-E
Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-09-28 11:22
diggade juiz
Producent

2009-09-28 11:25
Moderator

2009-09-28 11:35
Var ganska wasted när jag spelade in, märkte i efterhand att det kanske inte var så tungt som man hade förväntat sig, men då hade kameramannen kickat hem så det fick bli såhär. Känner att det var såpass många feta med att jag skulle nog fan få lite halvt dåligt samvete om jag skulle vinna det här pga youtubeviews, knas!

Dock tycker jag Rallebrushan aka B-Raz droppar det på jävligt hög nivå!
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda: [email protected]

2009-09-28 11:38
Jag håller med Matte, riktigt tung !!

2009-09-28 11:50
Jag lägger också min röst på Rob Mwuana, skön röst, skön flow...

Cheers / Teach
My environment wasn`t ghetto, but I was

2009-09-28 11:55
1. Vem får er röst?
5. Vem tror du vinner?

1. Det måste nog, tråkigt nog, bli Shazaam den här gången också.

2. När han drar helikopter-raden och avslutar med sitt fnitter så var tävlingen avgjord för mig iallafall (no homo).

3. Sexfemman och Sam-E var sjukt tunga, men dom som överraskade mig mest var nog NuMessiah och Dafne (är nog lite småkär!).

4. Anenkefali, tyvärr. Jag vet att du är ett monster på texterna, men du har ett kasst flow och INGEN inlevelse.

5. Antagligen den som har mest tid att sitta och sprida länken/spamma på diverse forum. Gissar på AMC eller Fonky Fresh-bröderna.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-28 12:01
Jag lägger min röst på Juiz Af Ta-Fatt

2009-09-28 12:03
fett från alla tycker jag! må bästa man/kvinna vinna :)

fred!

2009-09-28 12:45
mm Dafne droppade det fett som fan... sjukt rapp i tungan. Ska lyssna genom alla innan jag lägger min röst.

2009-09-28 12:46
Från och med nu... skriv gärna:

MIN RÖST GÅR TILL: *********

Så vi kan hålla lite ordning. Som det ser ut nu så skulle jag sammanfatta rösterna:

Sam-E - 2
Juiz - 2
Pato Pooh - 1
Fort Nox - 1
B-Raz - 1
Rob Mwuana - 1
Shazaam - 1

Någon "höll med" Matte. Denna röst räknas inte eftersom jag inte vet vem Matte är.
Moderator

2009-09-28 12:49
MIN RÖST GÅR TILL: BIGGEDY FUCKIN B-RAZ

2009-09-28 12:49
jag röstar på sircuz!
http://www.soundcloud.com/mr-rnbck
http://www.soundcloud.com/brormusik

2009-09-28 13:00
min röst gå till : b-raz !
Moderator

2009-09-28 13:09
Juiz får min röst lätt! Kommit till en helt ny nivå med sin rapp, sjukt tung röst och lyric helt enkelt.
Sen var det många andra bra också, Sircuz, Pato Pooh och B-Raz bland annat. Rooftop skulle ju annars vunnit så lätt om han kunde lagt in någon rapp där, men kul att han släpper nått annorlunda mot det alla andra la ut.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-09-28 13:12
MIN RÖST GÅR TILL SAM-E

1. Vem får er röst?
5. Vem tror du vinner?

1. Sam-E saaa jag ju!!
2.För han e så jävla sepe, haha!
3.Eboi, Pato Pooh & Shazaam dödade skiten efter sam-e!
4. Anenkefali var riktigt seg att lyssna på, tråkig inlevelse..
5. Jag hoppas Sam-E vinner.. Men eftersom de inte handlar om skills(Eller ah lite om skills då folk HÄR röstar vem som e bäst) Men annars vem som får ihop mest views, känns det som nån av dom andra kan vinna det lätt med..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-28 13:13
Sam-E, Juiz och Pato va fetast!

Min röst hamnar på Juiz eftersom han är relativt okänd och ändå inte är så långt bakom så pass etablerade rappare som sam-e och pato pooh

röst: Juiz

2009-09-28 13:24
pato pooh!
soundcloud.com/jerrones

2009-09-28 13:24
Min röst går till Sircuz.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2009-09-28 13:26
1. Vem får er röst?
5. Vem tror du vinner?

1. Pato Pooh.
2. En kombination av härlig flow och avslappnad stil, man får även roliga "lyrics" som grädde på moset.
3. Sam-E, Eboi bl.a. Tyckte även att Gomse var gullig.
4. Vissa hade sämre ljud- och bildkvalité, vilket är ett minus.
5. Tror att Sam-E kammar hem pokalen.

2009-09-28 13:31
Min röst går till Sam-E :)

2009-09-28 13:46
1. Vem får er röst?
5. vem tror du vinner?

1. Sam-e haha
2. Galen flow , tunga rader , Helt enkelt snäppet över andra bidrag
3. Alla var bra på sitt sätt,
4, anenkefali , Föll inte mig i smaken bara
5, Tror Sam-e har en bra chans

2009-09-28 14:16
Min röst går till: Shazaam
"Visst är det vackert.."
Moderator

2009-09-28 14:24
1. Vem får er röst?
5. Vem tror du vinner?

-

1. B-Raz
2. För jag tycker han levererar riktigt grymt och har ett stadigt flow, shysst rhymes och grym attityd.
3. Pato Pooh, Sam-E, Rob Mwuana, NuMessiah m.f
4. Anenkefali/Gomse, jag tyckte det var lite ostadigt flow på båda dessa herrar.
5. Sam-E eller Pato Pooh

2009-09-28 14:45
min röst går till pato pooh!

2009-09-28 14:49
Röst; NuMessiah.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2009-09-28 14:58
Jävlar vad svårt. Många duktiga. Numessiah, sam-e, sircuz och shazam. Big ups.

Måste ändå rösta på min bwoie Dave här.

röstar på Sircöz!

2009-09-28 15:02
MIn röst går till : PATO POOH! haha tung e han

2009-09-28 15:30
MIN RÖST GÅR TILL: Pato Pooh :D

2009-09-28 15:35
MIN RÖST GÅR TILL: Fonky Fresh

2009-09-28 15:36
Min röst går till: Nube

2. Bäst rimstruktur, avslappnat flyt, bra punchlines och framför allt en stil som passar honom. Man kan inte vara vem som helst och prata om vad som helst.
3. SAM-E, Shazaam.
4. Locksén
5. Pato Pooh, han är way ahead vad gäller att pusha saker och redan igång vad jag sett.
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL
Producent

2009-09-28 15:42
MIN RÖST GÅR TILL: Seazon Sparklez
Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-09-28 15:42
Big up till Sam-E som spelat in sin vers och sedan mimat in i kameran! Street creed!

2009-09-28 15:44
Min röst går till: shazaam.. han vann p.g.a sin sista rad, annars hade det blivit svårt att välja

2009-09-28 15:46
Manager

2009-09-28 15:50
1. Vem får er röst?
5. vem tror du vinner?

1. Shazaam
2. För att han är bäst?
3. Sam-E och AMC
4. -
5. Shazaam
Redline!

2009-09-28 15:51
1. Dafne får min röst. 2. Skönt flow, skön text med bra rim 3. AMC, Sam-E, B-raz och Shazaam. 4. Nae jag vet inte, lyssnade inte på allihopa helt haha. 5. Sam-E
här får du lite kärlek

2009-09-28 15:56
1. Vem får er röst?
5. Vem tror du vinner?

1. Står mellan NuMessiah och Shazaam för min del. Lite synd att NuMessiah recyclade rader från sin EP, men i helhet är det ju en tung vers han lägger... Ja, NuMessiah får rösten.

2. Bra i allmänhet, bra text, bra flyt och bra delivery.

3. Som sagt, Shazaam. Även Pato Pooh och B-Raz tycker jag var rätt tunga.

4. Jag vet inte riktigt. Personligen är jag inget fan av rap som görs så snabb att man inte hör vad personen vill säga, så Eboi får väl ett minus i min bok. Men jag kan inte säga att han var sämst bara för att det inte föll mig i smaken. Antagligen jag som var sämst, men känns ju tråkigt att säga det också. Man kan ändå inte anti-rösta, så jag lägger en blank "vem är sämst".

5. Inte en blekaste aning. Tyvärr blir det väl någon som är större, just pga det. Lättare att få folk att se sina saker.

2009-09-28 16:17
Röstar på Messiahs vers jag

2009-09-28 16:29
Min röst går till pato pooh no doubt

2009-09-28 16:31
1. Vem får er röst?
5. Vem tror du vinner?

1. Sam E
2. Stog mellan Sam E och Pato Pooh, men diggade Sams flow och rimschema så jävla hårt..
3. Eboi tyckte jag var tung, men hade velat höra honom bättre..
4. Jag är ledsen, men det blir Anen.. Han har tunga texter som fan, men måste träna sitt flow lite till och framförallt deliveryn. Noll attityd känns det som. Sorry, men träna på!
5. Ingen aning, men jag hoppas på den fattigaste saten, resten kan fan betala själva!

Peace!
Hej

2009-09-28 16:36
1. Vem får er röst?
5. vem tror du vinner?

1. Min röst går till Pato Pooh
2. Han var bäst helt enkelt, Sam E gjorde det bra också.
3. Eboi, men jag tappade känslan där ett par gånger.
4. Ingen var sämst alla gjorde bra ifrån sig på olika beats och olika stilar, svårt att säga.
5. Pato Pooh helt klart!

http://www.dehdinpoik.com/
http://www.patopooh.com/

2009-09-28 16:44
1. Vem får er röst?
Shazaam

För att jag älskade raden "Har du mer än en gås? Då säger jag GÄSS/YES"

Splinter, Sam-E, Eboi, AMC

Dafne, helt värdelös rapp. Lät som hon var urtakt i början.
Rob Mwuana, därför "gangsterattityden" var så ansträng.

5. Vem tror du vinner?
Shazaam, om inte en del av whoakidsen har 500+ vänner/dickryders på facebook och dom lyckas sprida länken där...
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe