I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Vem har lagt den bästa "bumped into" versen hittills?

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-08-25 14:59
tycker verkligen den med afasi kvalar in. Den har ju tillochmed det klassiska matsnacket i början.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-25 15:11
sämst

trofast
lorentz

bästa

eboi
-pack you'r bags man, you are a tourist!

2009-08-25 15:39
stor, jacco och houman sebghati e dom fetaste ! och "MBFIMG" fortsätt me såna här, de e riktigt soft o höra
www.myspace.com/loniiproductions
www.lonii.se
http://www.youtube.com/user/Pacslife7196#p/a/u/1/lUHsa-HgMbk

2009-08-25 16:23
Det finns i alla fall vissa som tror på Trofast. Sir David Husselhoff fick precis detta i sin inbox:

Hey there,

I'm a college student in the US and first wanted to give great thanks to mybestfriendismygrind.com...it's really an awesome blog and a great way for those of us who don't live in Sweden to hear what's coming up on the hip-hop scene there. I have a quick question...is there ANYWHERE online where I can buy/download more of Trofast's music? I think he's one of the freshest artists I've heard in a long time and want to bump his music in my home town of Boston, MA. Let me know and keep up the good work.

Rameen

Blang!

Sir David Husselhoff
MyBestFriendIsMyGrind.com
Twitter.com/MBFIMG
My Best Friend Is My Grind

2009-08-25 16:36
Och! Inte att förglömma! NY BUMPED INTO UPPE! Jag sprang på SexFemman när jag var ute och promenerade på Söder tidigt imorse.

Jag träffade även Samson For President och Dida... och Shazaam... och ehh... ja, lite andra folk. Stay tuned! MBFIMG-TV är här för att stanna! =)

MBFIMG bumped into SexFemman >>>

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

2009-08-25 18:43
MBFIMG.com

Det vore fint om du ville springa på Max Peezay!
Sen tycker jag att du kan bjuda på en vers själv någon gång.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-25 19:06
Kommer de mer shit upp på Shazaam Husselhoff? :D
Fan va nice det hade varit om du spraing in i Ri-Fa! Smo Jo, nyaste snubben är riktigt fet!
"Visst är det vackert.."

2009-08-25 19:10
Corephase... Shazaam brukar kolla på film på Söndagar. Det är allt jag har att säga for now.

I'll keep you posted though. Det kaaaaaan vara ca 5 dagar kvar tills Shazaam syns på bloggen igen. Vem vet? Han verkar digga mig och det vi gör...

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

2009-08-25 19:55
Låter intressant som fan höru du! :D

Kul som fan det du sysslar med, sagt det förut men tåls att säga igen att det är riktigt grymt att du gör det här! DU ska ha cred! :)
"Visst är det vackert.."

2009-08-25 20:19
Ni har inte med när ni träffar Finess (stavning yo?) i mataffär typ ju!?
Den va fet tycker ja
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-08-25 22:33
Fame, ja måste ju faktiskt få säga det att jag skämms lite över hur du beter dig, trots att jag inte känner dig, vilket säger ganska mycket. När ja såg att du tryckt in ditt patetiska "jag står brevid Nas och rappar" klipp tänkte jag bara oh my god va skämmigt ungefär, men haha att du klistrar in den en gång till? Har hört ett par av dina låtar (en på din myspace och ett par på audio video), jag tror jag talar för de flesta här när jag säger att dina låtar är olyssningsbara. Inte för att du i sig är dålig, men beatsen är ju såå Dr Alban möter Culture Club, för att inte gå in på mixningen. Hitta snubbar som kan göra beats, Hitta snubbar som kan mixa och framför allt, ska du göra en musikvideo (ja jag såg videon till lucky), jag vet inte ens vad jag ska säga. Äh skit samma. Det går ändå inte att beskriva i ord hur dålig den videon var! Du kan ju skriva. Varför omger du dig kring idioter om du vill komma nånstans?! Du kan ju skriva.

Ingen big deal

Om jag får försvara mig lite, så var det så att jag la in ett inlägg till mbfimg och eftersom vi känner varann sen tidigare och jag har bytt artistnamn sen dess så la jag in klippet så att han skulle förstå vem han pratade med... Sen kom det in en donna och ville veta vart hon kunde hitta min musik och antagligen hade hon inte sett klippet jag länkade in sen innan så då länkade jag den igen för att hon skulle se vad jag går för...

Sen förstår jag inte vad som skulle va skämmigt med att posta en sån grej, alla har väl velat rappa med sin idol och jag var lycklig nog att få göra det så why not show it?? Dock borde det gjorts i ett annat format men om nån ber mig att lägga upp min musik och visa vad jag går för i tråden så är inte jag den som säger nej, har inget att skämmas för..

Sen vad du tycker om min musik, respekt för att du är ärlig, jag skulle inte vilja ha det på nåt annat sätt..
Vidare kan jag tillägga att lucky är min förstasingel ja, den kan väl provocera folk antar jag men oxå just därför den är förstasingel, dock är min skiva som kommer ut i november väldigt varierad och jag är helt säker på att du kommer hitta vissa guldkorn...

Sen vill jag be om ursäkt till trådskaparen för att denna diskussion gick väldigt offtopic och kom att handla om mig och min musik, verkligen inte min mening, men jag försöker alltid ge svar på tal så jag tycker att vi kan lämna det där...

Cheers / Teach
My environment wasn`t ghetto, but I was

2009-08-25 22:40
Fame - Det respekterar jag! Jag tycker inte det är off-topic heller. Det är intressant att veta varför folk tycker som de tycker. Man kan lära sig något från alla man möter i livet. Det är det jag försöker göra.

Kul att dy hänger med överhuvudtaget! Jag hoppas du diggade dagens "bumped into" med SexFemman.

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

2009-08-25 22:53
Cool man... Haha jag hänger med från min egna lilla vrå, har sett allt och hört allt, kanske därför man har en del åsikter men dem är till för att vädras...

Sexfemman var tung, diggade lyriken som fan...

Keep doing you

Cheers / Teach
My environment wasn`t ghetto, but I was

2009-08-26 00:08
skandal att inte fler säger att eboi var bland de bästa. sjukt skillad. jag vill definitivt höra mer av eboi. utöver det la aki det jävligt bra och (även om det är kompisprops) henry bowers.

2009-08-26 03:21
1. Serien är riktigt nice, kul att du tar dig tiden och underhåller hiphopsverige! Big up
2. Rah Balder, av den enkla anledningen att han sticker ut i sin vers, detta pga. utav det annorlunda rimschemat.
3. Trofast, är väldigt medelmåtta enligt mig, han har ingen riktig egen stil heller utan känns mer som en copycat över dagens "Rapideal"
4. Lorentz, PR är PR.
5. Movits, Max Peezay, Timbuktu, Allyawan
6. Med tanke på att scenen ser ut som den gör idag och att många är hungriga och vill ta plats, så kanske det vore en idé att ha nån form av "famous" och "unfamous", alltså lite "lilla scenen", "stora scenen"-variant. Detta skulle göra att duktiga men inte lika framgångsrika rappare fick mer hype, kanske tillochmed den man förtjänar. Sen skulle även folk som sitter här och surrar om att de skulle ha lagt det bättre än 95 % av dem som redan är med, få stå för sina ord. Vill väldigt gärna se hur folk som sitter och snackar om att de skulle lägga fetare grejer också framför det. För påstår man sig vara bättre än alla dessa, vill iaf jag höra dem, då lär de var riktig grymma. Självklart förstår jag att tiden är knapp och att You gotta make a living som alla andra, men finns tiden och viljan kan det nog vara ett alternativ.

I Lorentz-diskussionen:

Folk må hata honom för hur han ser ut, hur han rappar, hur han skriver, att han har mer fame, hans personlighet osv. Vad jag tycker i denna fråga är oväsentligt, men ni som tycker han får för mycket fame är ju tyvärr idioter som sitter och spammar hans namn. ALL PR ÄR PR, och namnet Lorentz blir ju bara större och mer hypat ju mer hat ni sprider över det. Att han har flest views och även flest negativa kommentarer talar ju bara för att denna teori stämmer, om ni som hatar inte höra mer av honom? Kolla inte på det...

Tycker att du gör ett bra jobb och tycker att du ska fortsätta vara hungrig!

Out
http://www.norliekkv.se

2009-08-26 08:47
Norlie - Grymt inlägg! Jag tycker att fler "underground-artister" borde göra "covers" på serien. Låt en kompis vara Husselhoff och spotta sen sönder dig och lägg upp. Det vore asgrymt. Kul att höra vad det skulle bli för kommentarer på tex Fame.

Get going rappers.

2009-08-26 13:04
Dom tre bästa:Rah Balder
Zacke
Paragon

2009-08-26 14:48
Wermin_Roaches - Skrev precis detta till mig i ett privat mess. Det du skriver är intressant för denna post. Därför lägger jag ut det publikt. Jag hoppas att du inte misstycker.

Wharrrrup...

läste lite i tråden om bästa vers i "bumped into". Där skriver du lite om att det är rapparnas fel om de inte får utrymme. Jag vet inte om jag helt och hållet håller med eftersom det till viss del är en resursfråga, men ur ditt och medias perspektiv så har du ju en poäng.

Har man inte resurser så får man skaffa sig. Ingen annan kommer hjälpa till. Det kan jag lova dig och alla andra här... 50 Cent tog tag i sin karriär, ingen gjorde det till honom. Samma sak gäller de flesta andra som lyckas och alla som vill lyckas. Har du inte det du behöver för att ta dig framåt i din karriär så skaffa dig det. Det är upp till DIG att lyckas och ingen annan.

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

2009-08-26 15:55
Först och främst ville jag hålla mig borta från den här diskussionen, så jag förstår inte att du la upp det där, ärligt talat.

Men om vi ändå ska snacka resurser så måste man ställa det i förhållande till vad vi snackar om - musik. Alltså bör det vara resurser kontra talang. Och då är det inte så att pengar och nätverk är något man bara skaffar sig.

Du tar upp 50 cent av någon anledning... men att vara MC behöver inte betyda att man vill bli mångmiljonär i USA. Det kan handla om att man vill kunna sprida sin musik till likasinnade genom medier såsom MBFIMG.

Hela den här diskussionen startade med att man ifrågasätter att man ger wacka MC:s utrymme medan riktiga talanger skuffar undan för att vissa är för lata att göra research och hellre rider lite på andras hype... klassisk kapitalism, även om det handlar om fickpengar. Problemet blir att man bara skildrar en sida av musiken och unga lyssnare kanske aldrig får upptäcka vad man egentligen gillar, vilket i sin tur kan innebära en förlust i talanger vad gäller den äkta hiphopen...

Ja, jag säger äkta...
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2009-08-26 16:20
Wermin_Roaches - Då ber jag om ursäkt för att jag la ut det här. Jag tyckte att det var intressant och att fler borde få höra både dina och mina tankar kring ämnet.

Du tar upp 50 cent av någon anledning... men att vara MC behöver inte betyda att man vill bli mångmiljonär i USA.

Först och främst; Jag tog upp 50 Cent, men skulle kunna ta upp vem som helst som lyckats inom hiphop. Ingen rappare i världen har lyckats utan att TA plats själv. Givetvis finns det olika sätt att definiera "lyckas" på. Eftersom jag vare sig är rappare, producent eller dj så handlar min "konst" om att bygga varumärken och utforska hur man kan marknadsföra artister på olika sätt.

Det kan handla om att man vill kunna sprida sin musik till likasinnade genom medier såsom MBFIMG.

Återigen... man kanske inte vill bli miljonär, man kanske bara vill synas på bloggar i stil med MBFIMG, Kingsize eller någon annan aktör som bevakar den svenska hiphopscenen. Även detta kräver att man jobbar. Ingen lägger upp musik med en artist som inte har en publik eller når dessa människors radar.

Hela den här diskussionen startade med att man ifrågasätter att man ger wacka MC:s utrymme medan riktiga talanger skuffar undan för att vissa är för lata att göra research och hellre rider lite på andras hype... klassisk kapitalism, även om det handlar om fickpengar. Problemet blir att man bara skildrar en sida av musiken och unga lyssnare kanske aldrig får upptäcka vad man egentligen gillar, vilket i sin tur kan innebära en förlust i talanger vad gäller den äkta hiphopen...

Det är min blogg. Med andra ord bestämmer jag precis vad jag lägger upp. Där har du helt rätt och jag lägger upp musik med artister som jag tycker är duktiga. Vissa mer duktiga än andra, alla med olika stilar, alla på olika nivåer i sina karriärer. Det enda de har gemensamt är att det tagit sig in på min "radar". Genom att jag träffat dem personligen, pratat med dem på nätet eller hittat deras musik på någon hemsida. För mig är allt som läggs upp på bloggen "äkta hiphop" i och med att det är rap på beats. Det räcker för mig. "äkta hiphop" är inte en stil enligt min uppfattning. Och, jag missar inga talanger... det är isåfall talangerna som missar vår sida. Har de inte mailat mig, spottat en vers för mig eller haft en produkt ute som lyckats nå mina öron är det inte mycket mer att göra än att se till att det hittar fram till mig. Samma sak här... INGEN GER DIG utrymme... du får se till att skaffa det själv.

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

2009-08-26 16:42
Jag håller helt och hållet med på alla punkter förutom en sak:

"äkta hiphop"/.../det är rap på beats

För mig så finns det ytterliggare kriterier för vad som skiljer agnarna från vetet, det äkta från det falska. Jag står fast vid att det faktiskt finns falska MC:s, och jag tycker faktiskt inte att det är framgången som bekräftar äktheten.

Annars skulle ju kvällstabloiderna anses som äkta journalistik.
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2009-08-26 18:00
J
ag håller helt och hållet med på alla punkter förutom en sak:

"äkta hiphop"/.../det är rap på beats

Vilka är dessa kriterier?

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

2009-08-26 19:16
Kriterierna för vad än bra rappare är väl lika abstrakt som frågan "Vad är god mat". Det handlar nog mest om personlig smak, vilken musik man växt upp med och först och främst vart. Det är ju inte så konstigt att folk i Södern i USA kan relatera till Scarface eller Bun-B, men det kan vara svårare om man är uppväxt i ett radhus i Sverige med middag klockan 5 - prick!

När vi ändå drar in matparalellen så är det ganska konstigt att folk pratar mer om musik och artister som denne INTE gillar än sånt som denne tycker om. Tänk om folk som inte diggar Nachos skulle vara inne på Internet och snacka skit om Tex Mex. Bjuda över polarna på en Old El Paso dinner och smaka av för att spotta ut.

Food ain't music, men ibland önskar man att så var fallet.

2009-08-26 20:13
Sam-E och Paragon gör det bra ifrån sig.
pistol

2009-08-26 20:28
1.Idén är riktigt fet
2.Shaazam , Sam-E
3.Trofast & Mofeta
4.Lorentz kommer säkerligen hålla sig kvar...
5.Frej , Allyawan , Ken
richyrich bitch !

2009-08-26 20:40
när vi ändå snackar om att ta sin plats, ingen som ger dig utrymme etc, så finns det väl inget bättre exempel är Critical, den mannen grindar hårt, pushar för sin skit. trevlig är han oxå, så en fjäder i hatten för dig!

ang "Bumped into" galet bra idé, gillar som bara den! bäst skulle jag nog säga att Sam-E var.
Och sen skulle jag vilja se Öris lr kanske Glaciuz

2009-08-26 20:43
Glaciuz vore väldigt intressant. Även Aaron Phiri och Kaashal-Tee... Eller varför inte ett samlat Mobbade Barn?

Sångare

2009-08-26 20:57
Sexfemman, Sam-E, Ayla-klicken, Zacke...Många var tunga!

Stöt på Aaron Phiri, Sveriges bästa freestylare
Choose a job you love and you will never have to work a day in your life.

2009-08-26 21:03
vad e äkta hiphop? konstiga ljud o covers på techno "beats"?

lyssna på krs o tillämpa på den svenska scenen

2009-08-26 21:57
Stöt på min lärare Aaron Phiri, han är grymmare än grymmast, trust me.

2009-08-26 23:38
Är inte Krs-One Krs-One? Borde inte massa vita kids från välbärgade folk på andra sidan planeten respektera Krs-One och INTE göra samma musik som honom? Det vore väl sjukt tråkigt om hela svenska hiphopscenen bitade Krs-One!?! Eller?!!?

2009-08-27 11:52
lyssna på vad han säger o vad jag skrev istället

2009-08-27 12:03
bästa e väll, shazaam, mofeeta, rahbalder och den ligan.

Sämst är utan tvekan bynclicken och trofast.
 "KEJK sa det förbjudna! Tamejfan! KEJK är whoas Harry Potter, han som vågar nämna honom vid namn. Lord Voldemort!"

2009-08-27 12:07
R.Muff - sorry! Satt på iPhone och få försvann filmen. Jag ska lyssna och återkomma.

My bad.

Producent

2009-08-27 14:01
Pato killed dat shit !

Sam-E var också en favorit
Fort Nox e tung med sitt delivery

Svårt, men min röst går till Pato
Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-08-27 14:23
Skulle vara galet med något från Ayo fan.

2009-08-28 16:29
Aki, Sam-e, Nube
riktigt tunga
"Charge it to the game, Ill bill myself"

2009-08-28 16:35
Jag hoppas att ingen av er som följt diskussionen om vad som borde få vara med i "bumped into serien" har sett att det nu finns ett inlägg i detta forum där DU kan lägga upp din egen version av "bumped into". Du kommer då, direkt, få folkets synpunkter på din musik.

Dessutom ligger det nu nya bumped into's uppe med:

MBFIMG bumped into Lazee >>>

MBFIMG bumped into Mexxi & Si-Kret >>>

MBFIMG bumped into Nube >>>

MBFIMG bumped into Samson For President >>>

MBFIMG bumped into SexFemman >>>

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

2009-08-28 17:53
1. Serien i sig.
2. Vem som är er favorit hittills.
3. Vem som ni tycker är helt klart sämst.
4. Vem ni tror kommer ha flest views om en månad? Just nu leder Lorentz överlägset statistiken med 5756 views.
5. Vilka har jag missat? Vilka borde jag springa in i snarast?
6. Vad är nästa steg? Vad skulle ni vilja se på MBFIMG-TV härnäst?

1.Riktigt grymt gjort asså
2.Ricky
3.Lorentz
4.Ja lorentz antagligen haha
5.Kartellen, Parham och Ågren
www.myspace.com/nMeMuzic D Dominus Up In This Slyna !
Skivsamlare

2009-08-28 18:13
du borde springa in i lite skånska rappare, no doubt!
Pikku @ Ta-fatt & LUCY N' LUKE
Producent

2009-08-28 18:50
nåväl kontakta Spakur och bumpa in i honom nu..

2009-08-28 20:20
1. fett!
2. lorentz, paragon, rabalder, shaaz
3. -
4. lorentz..
5. snook snubbarna, afasi, promoe
6. finns ju iofs lite redan men kul att se när folk spottar och arbetar med sina låtar/skivor osv i studion typ som paragons lilla serie inför "Glöd"
hets, stress, fest!

2009-08-28 20:28
en till som man skulle vilja se är ju fattaru-mackan!
hets, stress, fest!

2009-08-28 20:42
dwaaam
sexfemman och nube var off the hizzle shizzle fo rizzle
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2009-08-29 01:08
säger som Konstigt, Spakur skulle jag vilja se :)

2009-08-29 03:10
Så är vi alla överens om att Trofast i alla fall är bättre än Mexxi & Si-Kret?!

Producent

2009-08-29 17:53
Så är vi alla överens om att Trofast i alla fall är bättre än Mexxi & Si-Kret?!

nej

och varför gör du verkligen allt för att visa att du inte gillar deras klipp? släpp det bara och dra till grottan du kom ifrån..

2009-08-29 23:02
Precis, spring in i lite Skånska rappare!

2009-08-30 12:45
har inte lyssnat på alla men mofeta och shazaam va tunga.
Spring ner till öris!
where my smokers at?