I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Vem har lagt den bästa "bumped into" versen hittills?

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-08-23 13:35
1. Serien i sig.
2. Vem som är er favorit hittills.
3. Vem som ni tycker är helt klart sämst.
4. Vem ni tror kommer ha flest views om en månad? Just nu leder Lorentz överlägset statistiken med 5756 views.
5. Vilka har jag missat? Vilka borde jag springa in i snarast?
6. Vad är nästa steg? Vad skulle ni vilja se på MBFIMG-TV härnäst?

1. Kanoners
2. Mofeta vart fett skön
3. Lorentz med sitt pre-writtna shyt
4. Lorrefuckinglight såklart :'(
5. Crome! Allyawan! Newkid! Och mig såklart?
6. Plocka ut 2 snubbar från serien och låt dem battla.. Så får vi se vem som verkligen är bäst?
hatar forumsignaturer..

http://twitter.com/ARSVXO

2009-08-23 13:46
3. Lorentz med sitt pre-writtna shyt

HAhahahah så du tror alla andra improviserar sina texter? xD
"Visst är det vackert.."

2009-08-23 14:00
1. kul sak
2. Simme g och henry bowers (har för mig jag även sett en med frej men är ju inte med här)
3. har inte lyssnar på alla så kan inte säga något där,
4. ------
5. öris, ågren, marke, charlie, calle p, sebbe (brödersinsemellan), färska prinzen, hyper, promoe, bobbo, tay, ja där är några som skulle kunna va med

2009-08-23 14:22
hmm Houman, Mohammed Ali, Stor och Jacco är grymma som jag redan sett, ska spana in J-son nu, han brukar göra det fett.

2009-08-23 14:28
Jag skulle vilja se en vers av Pure P!

2009-08-23 14:31
Jag vill se Frej... En specialskriven vers med Frej vore galet. Sen skulle det fan vara nice med något från Dogge. :)

2009-08-23 16:05
1. Serien i sig.
4. Vem ni tror kommer ha flest views om en månad? Just nu leder Lorentz överlägset statistiken med 5756 views.

1. Tjock som fan.
2. Henry Bowers kanske..
3. Lorentz, diggar inte stilen alls...
4. Lorentz...
5. Toffer eller Martin Zamora
6. -
You can't stop the Prophet..

2009-08-23 17:15
1. Serien i sig.

1. tamam
2. sam-e , carlito aki mohammed ali, jacco, houman o pato pooh
3. pajasen lorentz, sneögat mofeta o trofast, diggade inte nåt dom la
4. tror på carlito aki mohammed ali, 4 tunga grabbar i en video fan
5. sebbe från kartellen, allyawan eller nån annan förortsrappare som vet vad dom snackar om.
6. skulle vilja se dig komma till min trakt o bli av med din kamera

peace
Ibancito <-- | where. Rythm Is Life, And Life Is Rythm ! checka dom senaste låtarna --> www.myspace.com/ibancito

2009-08-23 17:27
Hur det kan vara fel att få kärlek av scenen är för mig helt oförståligt. Förklara gärna vidare.

Därför att det dom gör enligt min definition inte är hiphop. Jag skulle tycka det vore jävligt fel om vi (inte jag och mina vänner, utan vi som i svenska hiphopare) helt plötsligt började hypa Kent också. Inte för att jag ogillar Kent och inte för att det är dåligt med en bred musiksmak, utan för att det bara inte är hiphop.

Är inte hiphop en stor gimmick i sig? Wu Tang var Gimmick med Ol Dirty Bastard. Necro, Ill Bill och La Coca Nostra är sjuuuukt mycket gimmick och image. Lil Wayne är image och gimmicks.

Det är skillnad på att ha en gimmick/image, och på att BARA ha en gimmick/image. Både Wu- och LCN-folket har tydliga inriktningar, men varierar sig ändå i både i och utanför den inriktningen när det kommer till textämnen osv. Bills senaste soloplatta är ett bra exempel, där finns allt från det sedvanliga knarktugget till outlandish konspirationsteorier till berättelser om hans familj till politiska budskap till introvers. ON TOP OF THAT så är/var dessa snubbarna rent raptekniskt väldigt duktiga, medan lorentz måste göra ljud, hitta på ord och förvränga dom till oigenkännlighet för att ens få sina låtar att rimma. Vad gäller Necro så tycker jag även hans grej är jääävligt tunn och är inte direkt något jag lyssnar på. Samma med Lil Wayne.

Mitt missnöje riktar sig mer mot lyssnarna än utövarna, varför ger vi så mycket tid åt nåt som vi själva tycker är dåligt och hatar på det istället för att ta till oss det vi tycker är bra och ge det mer tid?

Word, det är många människors "förtjänst" att lorentz är ett stort namn idag, det är knappast så att han bara *poff* en dag valde att TA plats, och så fick han plats. Även om det låter bra att säga att de bra artisterna får utrymme för att dom tar sig utrymmet så är det en väldigt tveksam sanning. En ännu mer tveksam sanning är att dessa artister skulle vara bra rappare bara för att de lyckas ta sig utrymmet, vilket jag tycker det ser ut som att mbfimg bitvis menar. Med det resonemanget så borde E-type vara Sveriges bästa rappare. (För övrigt tycker jag parallellerna mellan lorentz och e-type är alldeles för många för att inte dra liknelsen.)

Om jag får tala för mig själv så lyssnar jag på allt möjligt jag tycker är bra utan att ha ett ansikte och en föreställning om vem dem är, bra musik är väl bra musik, am I right?

Word igen.

2009-08-23 17:33
Favorit: Simon G
Sämst: Trofast
Vill se: Frej, Professor P, Afasi, Öris, Sebbe & PST/Q
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-23 17:36
För det första så har du glömt att lägga upp Afasi och M. Sakarias i den här tråden.
Förövrigt:

1. Serien i sig.
Kul ide och mycket underhållande. Props för att du orkar hålla på!
Rah Balder, Mohammed Ali, Henry Bowers
Trofast, Helno
Kommer nog fortsatt vara Lorentz
Movitz, Ken, Petter, Osten afv Mozzarella, Ison och Fille (kanske bonus med Fille som al-fadji)
Näääk, Promoe, Allaywan. Sen Sebbe från Kartellen och Öris, kan kanske bli svårt om de sitter inne.
Kaka från Kartellen borde du kunna fixa dock.
Mer med Medina och fler intervjuer i stil med Byn Clickens.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-23 19:06
NuMessiah P22, Fame m.f.l

Det ni skriver har jag fått höra av så jävla många rappare/producenter. Men helt ärligt, om ni inte gör den sortens musik, då spelar det väl ingen roll? Om ni inte gör musik som tilltalar 15 åriga tjejer så vill ni väl inte synas i sånna sammanhang heller?

T.ex. Jag gör musik som folk lyssnar på i bilen, bandspelare, hemma, på bussen osv. inte på discot eller friskis o svettis... så jag pushar inte min musik där heller... you get my drift?

Försök hitta vägar att nå ut till de som ni tror Er musik tilltalar, inte bara nå ut för sakens skull.. det finns en publik för allt, trust me!! Ni tävlar inte ens om samma lyssnare.

2009-08-23 19:08

2009-08-23 19:19
Critical - Du kan din grej!

Sir David Husselhoff
MyBestFriendIsMyGrind.com
Twitter.com/MBFIMG

My Best Friend Is My Grind

2009-08-23 19:21
Shazaams sista rad var tung.

2009-08-23 19:24
Tack_för_fisken - Jag har inte bumpat in i dem än. Jag har dock catchat dem rappandes innan jag började med "bumped into". Jag är redo att bump into em both whenever...

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

2009-08-23 19:26
Alltså som jag ser det är man musiker och artist och först efter det kan man indelas i olika genres.. men vafan bara för att jag rappar betyder inte det att jag måste strikt hålla mig till rap och det klassiska hiphopsoundet.. eller ens kalla mig för rappare.. jag kanske bara är en musiker som just råkar göra hiphop? Sen om jag vill göra en låt som är lite mer poppig så blir jag helt plötsligt inte samma artist längre enligt vissa? Jag gör ju fortfarande min grej och min grej är kanske inte det folk här kallar för 100 % hiphop.. men vad är hiphop, för mig är det som alla andra genres, det är musik och andra genres utvecklas ju.. varför skulle inte hiphop kunna göra det utan att gå ifrån att vara hiphop?

Sen kan man fråga sig vad musik är och det tycker jag är en konst och vad är då konst? Jag trodde i alla fall det var något fritt, något som är olika från person till person.. sen skulle jag personligen inte bry mig om folk kallar min musik hiphop eller något annat, jag är fortfarande en musiker som gör min grej och musiken är vad den är och kommer anses vara olika saker av olika personer..pop eller hiphop, bra eller dålig.. och det kan liksom ingen ändra på..

Nu skrev jag detta i "jag" form och kommer förmodligen bli hatad för det men det är okej jag kan ta det =)

2009-08-23 19:29
word på critical :)

2009-08-23 20:54
Durlind!

2009-08-23 20:57
Critical: Lugnt mannen, tyckte inte du lät sur, däremot tycker jag det du sa var lite missriktat. Det jag har skrivit här har jag inte skrivit som någon som själv rappar, utan som ett hiphopfan. Som en person som vill se hiphop utvecklas och inte avvecklas till förmån för kommersiell framgång. Och det du säger är precis vad jag sagt faktiskt, fast sett ur en annan vinkel;

Jag vill inte att lorentz & co ska ge upp sina femtonåriga PJ-fans, dom kan ta dom och behålla dom for all I care. Dom kan spelas i radio och på MTV 24/7, kul för dom. Det jag vill är att den scen som faktiskt borde tillhöra folk som gör hiphop slutar ge en så stor del av sin uppmärksamhet till dessa tvåtusentalets E-types och slutar tro att monetär/utrymmesmässig framgång är lika med skicklighet eller musikalisk talang.

2009-08-23 21:14
Nu Messiah Right On...

Det jag vill är att den scen som faktiskt borde tillhöra folk som gör hiphop slutar ge en så stor del av sin uppmärksamhet till dessa tvåtusentalets E-types och slutar tro att monetär/utrymmesmässig framgång är lika med skicklighet eller musikalisk talang.

Detta citat summerar väl upp vad jag vill säga...

För att tillägga ur en rappares perspektiv så är jag inte här för att bli känd till varje pris, till en image or whatever, utan för att min musik är bra nog att lyssnas på lite överallt..

My two cents
My environment wasn`t ghetto, but I was

2009-08-23 21:18
Varför lyssnar inte folk på din musik då Fame?om du nu är så skillad borde du ju ha hur mycket lyssnare som helst. Du kanske har riktat in dig på en för smal marknad. Att det helt enkelt inte finns så många människor dom lyssnar på den musiken du väljer att göra.

So, what's the fuzz about?

2009-08-23 21:25
NuMessiah - vad är utvecklande hiphop för dig? Hur låter den? Ge några exempel. Gärna svenska namn.

I wanna hear some new shit!

Fame - visa de som skriver här i inlägget hur en skillad emcee låter. Var kam vi lyssna? Perfekt tillfälle för dig att få höra vad folk tycker. Är Fame bättre än Lorentz? Är Fame bättre än Rah Balder? Ska bli kul att höra vad folk tycker...

Kan du inte göra en "unofficial bumped into". Låt en polare vara Husselhoff! Haha!

2009-08-23 21:28
Word på NuMessiah P22

NuMessiah svarade på vad han inte gillade vilket trådskaparen frågade... Sen får han mothugg och argument som avundsjuka kommer in, hehe så vackert...

Bumbpa in i Ken...

Eller kanske Markoolio och Etype... Balsam boys?

2009-08-23 22:07
vad är utvecklande hiphop för dig? Hur låter den? Ge några exempel. Gärna svenska namn.

Utvecklande hiphop för mig behöver inte nödvändigtvis vara att man gör något helt spaceat som aldrig gjorts innan, det räcker med att snubbar tar sin grej vidare till nästa nivå och kämpar för att utvecklas istället för att stå och stampa på samma ställe. Annat enligt mig väldigt viktigt är textförfattandet, vilket också råkar vara det lorentz & co brister som mest på.

Namn som spontant comes to mind är Stor, Roffe Ruff, Ri-Fa, Labyrint, Henry Bowers och PST/Q. Väldigt olika stilar som du ser. Jag inte är nån narrowminded dude som sitter och gapar om "FAKE BITCHES" så fort nån inte rappar om att sälja koks, men även jag har gränser...

2009-08-23 22:14
Bäst: Simon G, Shazaam, Mofeta, Henry Bowers

Sämst: Överlägset Lorentz. Den som kallar hans musik nyskapande ska få ett musiktips av mig: En rappare från New Orleans som heter Dwayne Michael Carter Jr och har rappat sedan 1993 (alltså lika nyskapande som Wu-Tang Clan). Seriöst, Lorentz har ju kopierat Lil Waynes stil till 100%, börjar han rappa på engelska så kommer man inte höra någon skillnad förutom att Wayne faktiskt är 10000ggr mer skillad rent tekniskt (trodde aldrig att jag skulle behöva skriva så om någon :S)

Skulle vilja se lite OG's som Dogge, Ken, Fille, Petter osv osv.

2009-08-23 22:29
Favorit: Helno, stor, muhammed ali o co
Sämst: Trofast, lorentz
Vill se: Slusken och fakal skulle jag helst vilja se dig bumpa in på för de e överfeta. sen finns det andra som tex Frej, Professor P, Afasi, kartellen, snook, taytay, näääk, 7års olycka, toffer, m zamora,
du är lika värd som bubblorna i min spottloska

2009-08-23 22:56
Well du kan hitta min musik på Länk till http://www.myspace.com/teach08

Du kan ladda hem Länk till http://www.speedyshare.com/559233955.html

Du kan också se mig rappa på scen med Nas som jag tidigare i tråden länkat till..

Kommer snart en skiva med 14 spår men enough about me

Jag menar inte att skryta eller nåt i den stilen, jag ville bara starta en diskussion
My environment wasn`t ghetto, but I was

2009-08-23 23:13
Rah Balder, Shazaam och simon G var ju klart dom bästa och i den ordningen också, resten var inte ens bra

2009-08-23 23:30
Word på det första numessiah skrev.

Bäst tycker jag Sam-E, Shazaam och Hnery Bowers va.
Sämst va såklart lorentz.

Jag vill se allyawan, pst/q, organismen, afasi, professor p, färska prinzen och roffe ruff

2009-08-23 23:34
Kul med disskution! Håll den på samma höga nivå! Jag ska kolla in musiken Fame! Är det någon som har en update på hur det gått hittills sen det här inlägget kom upp. Har någon gått om någon annan? Är det någon av artisterna som får hjälp av sina boys att klättra på "listan"?

Rappare

2009-08-24 01:27
måste säga schazaam och stor

2009-08-24 02:12
Grabbarna från ismen hade varit kul att se också
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2009-08-24 03:04
henry bowers, no doubt!

2009-08-24 11:52
grym jävla grej!

tycker daltone var bäst. sen rah balder. gillade troy jamz med. han påminner om crazy titch!

spring in i calle p! och roffe ruff, maskerad såklart.

2009-08-24 12:29
bäst
eboi
rah balder
sam-e
zacke

sämst
trofast
byn klicken
ted
http://www.johnlemon.se - varje dag

2009-08-24 13:47
Helno lägger den FET!

2009-08-24 13:54
Sam-E var bäst, Rah Balder var grym också, Ted tyckte jag var rolig. Henry är alltid fet.

Lorentz eller Frej var sämst

2009-08-24 13:57
Easyskanking - Frej?

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

2009-08-24 14:16
mbfimg, det kanske inte var nån bumped grej. sorry!
http://www.youtube.com/watch?v=owj9T4oG1aI

2009-08-24 14:33
EasySkanking - Stämmer bra! Det var inte del av denna grej. Men jag hoppas jag springer på Frej inom kort.

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

2009-08-24 23:42
Bäst: diggade Daltone's, den var fräsch, men freshest var fan Paragon
Sämst: Lorentz
Svaret på vem du borde springa på: Chords!
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2009-08-25 00:06
gillar sam-e mest!

jag bumpade in i ett helt gäng för en vecka sen. dock va jag inte lika hungrig som thomas..

2009-08-25 00:54
bumpa in i en battle hade varit råfett
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-08-25 02:32
Fame, ja måste ju faktiskt få säga det att jag skämms lite över hur du beter dig, trots att jag inte känner dig, vilket säger ganska mycket. När ja såg att du tryckt in ditt patetiska "jag står brevid Nas och rappar" klipp tänkte jag bara oh my god va skämmigt ungefär, men haha att du klistrar in den en gång till? Har hört ett par av dina låtar (en på din myspace och ett par på audio video), jag tror jag talar för de flesta här när jag säger att dina låtar är olyssningsbara. Inte för att du i sig är dålig, men beatsen är ju såå Dr Alban möter Culture Club, för att inte gå in på mixningen. Hitta snubbar som kan göra beats, Hitta snubbar som kan mixa och framför allt, ska du göra en musikvideo (ja jag såg videon till lucky), jag vet inte ens vad jag ska säga. Äh skit samma. Det går ändå inte att beskriva i ord hur dålig den videon var! Du kan ju skriva. Varför omger du dig kring idioter om du vill komma nånstans?! Du kan ju skriva.

2009-08-25 08:58
Några jag vill se bli bumped into:

Organismen, Öris, Sebbe, FÄRSKA PRINZEN, hade även vatt fett med Petter, AFC, PeeWee eller nån från natural bond

2009-08-25 09:39
1. Serien i sig.
Riktigt bra idé. Har varit kul att följa skiten.
Simme, Rah Balder och Sam-E. Fanns massa andra som var riktigt skarpa med, men dessa tre gillade jag mest.
Trofast är nog den som jag gillat minst.
Lorre.
Mackish Price, Frej, Ågren, Nimo Cheebs, Ison & Fille, Näääk (vet inte hur det är med fängelset och allt det där) och Eyen!
Ingen aning, den som väntar får se.

2009-08-25 14:11
Afasi - 9 103 views

Räknas inte den?
...och det är det som är så fint med whoa!

2009-08-25 14:27
Mögelfar... Jag tror den var gjord innan själva "serien" började. Det kanske var gnistan som tände Husselhoffs "bumped into"-eld...

Eller nåt.

2009-08-25 14:29
Jag såg även att SexFem nu lagt en vers. Bra grejer! Det märks att han hänger runt Stuffe.