I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Vem har lagt den bästa "bumped into" versen hittills?

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-08-22 19:32

[Video] Vem har lagt den bästa "bumped into" versen hittills?

Nu har jag bumpat in i en hel del rappare och andra artister runt om på Stockholms gator. Hela 36 stycken har det blivit. Jag kommer fortsätta ett tag och försöka haffa in flera intressanta namn framför kameran. Man kan kanske se denna post här på Whoa som "halvtid". Mer är på ingång!

Alla avsnitt i denna serie hittar du här under. Det vore skitkul att höra vad ni alla har att säga om klippen och detta:

1. Serien i sig.
2. Vem som är er favorit hittills.
3. Vem som ni tycker är helt klart sämst.
4. Vem ni tror kommer ha flest views om en månad? Just nu leder Lorentz överlägset statistiken med 5756 views.
5. Vilka har jag missat? Vilka borde jag springa in i snarast?
6. Vad är nästa steg? Vad skulle ni vilja se på MBFIMG-TV härnäst?

Tack som fan för hjälpen och att ni supportar svensk hiphop!

Lorentz - 5756 views.

Rah Balder - 2756 views.

Shazaam - 2124 views.

Simon G - 2079 views.

Jacco - 1765 views.

Aki, Carlito och Mohammed Ali - 1632 views.

Zacke - 1531 views.

Stor - 1435 views.

Byn Clicken - 1272 views.

Mofeta - 1265 views.

Adam Tensta - 1252 views.

Sam-E - 1234 views.

Eboi - 1204 views.

Henry Bowers - 1177 views.

Houman Sebghati - 1166 views.

Simon Emanuel a.k.a. Paragon - 1083 views.

Helno - 1072 views.

J-Son - 1051 views.

Rapper Ted - 849 views.

Trofast - 829 views.

Ricky - 827 views.

Anthony Mills - 817 views.

Pato Pooh - 779 views.

Finess - 764 views.

Dida - 755 views.

Mächy - 691 views.

Jah Rythem - 602 views.

Critical - 588 views.

Beldina - 583 views.

Oskar Hanska - 565 views.

Aj Da Griot - 510 views.

Lasse Fabel - 503 views.

Daltone - 458 views.

Troy Jamz - 445 views.

Cakeboy - 387 views.

Fort Nox - 286 views.

Sir David Husselhoff
MyBestFriendIsMyGrind.com
Twitter.com/MBFIMG

My Best Friend Is My Grind

2009-08-22 20:11
1. Mohammed Ali, Aki, Carlito
2. Shazaam
3. Stor
4. Jacco
www.randomsidewalk.com
http://twitter.com/basaricrs

2009-08-22 20:13
Dom sämsta var nog Daltone och Lorentz..
Du borde springa på Ison & Fille..
www.randomsidewalk.com

2009-08-22 20:27
Basaric - Vem tror du kommer ha mest views om en månad?

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

2009-08-22 20:35
1. Riktigt nice idé som antagligen underhåller de flesta svenska hiphop-fans.
2. Favoriterna är Rah Balder, Simon G och Henry Bowers.
3. Helt klart sämst är Lorentz. Det är nog också därför som han har flest views.
4. Rah Balder kommer nog att fortsätta öka. Även Lorentz av anledningen som nämndes ovan.
5. Snook-Danne, Promoe, Professor P.
6. Idén går nog att utveckla. Varför inte slänga in teman 'n shit?

2009-08-22 20:37
Dåd - Hur skulle du vilja se att teman slängdes in?

Basaric och Dåd - Vad är det som gör Lorentz så dålig och varför får något som är dåligt mest views?

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

2009-08-22 20:39
1. pördey.
2. lorentz.
3. zacke, shazaam och critical.
4. lorentz om du inte bumpar in i någon storfräsare.
5. newkid, sabo, m punkt och frej.
6. på min 50" LED-tv.
FUCK A BLOG DAWG CAUSE ONE DAY WE GON MEET

2009-08-22 20:39
Bästa;
1. Carlito
2. Aki
3. Bowers

Sämsta;
1. Trofast
2. Lorentz
3. Rah Balder

2009-08-22 20:55
MBFIMG.com: Lorentz får mest views p.g.a. att tjejer med blonderat hår och för mycket brunkräm gillar de han gör. Min favoriter va nog Bowers och Shazaam.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-22 20:57
Bästa:

Sam-E
Rah Balder
Eboi.
Stor.
Trofast.
Shazaam.
Adam Tensta.
Mohammed Ali.
Aki.

Sämsta:

Fort Nox.
Critical.
Helno.

2009-08-22 20:59
Och jag tror Sam-E kommer ha mest views om en månad eller två.

New Kid, Ison & Fille, Mange Schmidt, Mackan, Ayo, Kartellen... Det finna många man skulle vilja sen. Även battles vore galet grymt. Att få se Shazaam slakta rappare vore guld.

2009-08-22 21:08
Sam-E
Jacco
Adam Tensta

Dom 3 bästa enligt mig.
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap

2009-08-22 22:08
1. Serien i sig.
2. Vem som är er favorit hittills.
3. Vem som ni tycker är helt klart sämst.
4. Vem ni tror kommer ha flest views om en månad? Just nu leder Lorentz överlägset statistiken med 5756 views.
5. Vilka har jag missat? Vilka borde jag springa in i snarast?
6. Vad är nästa steg? Vad skulle ni vilja se på MBFIMG-TV härnäst?

2. Mofeta utan tvekan.
3. Lorentz och Trofast
4. Lorentz?....
5. Ågren, Marke, Promoe
..

2009-08-22 22:12
Sam-E, Simon G och Shazaam har lagt de fetaste verserna.

För övrigt hade jag lagt det bättre än 95% av de som varit med.

2009-08-22 22:17
Jeppehehe - Vart kan jag höra dig? Varför försöker du inte springa på Husselhoff?

2009-08-22 22:17
1. tycker det är underhållande att titta på nästan alla dom här avsnitten.
2. mina favoriter är Sam-E & jacco.
3. cakeboy
4. tror nog att lorentz kommer ligga först med views hela tiden, den som kommer tvåa tror jag är Sam-E
5. tycker du missat Fille, New kid & Sebbe från Kartellen.
6. svår fråga, kan tänka på det över natten så kanske jag svarar senare på den frågan.

2009-08-22 22:18
Simpa G är bäst, glömmer du inte herbert på listan btw?

Frej hade varit kul att se.

Lorentz är sämst, mestadels för att han är värdelös i allt han gör
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2009-08-22 22:25
Ge oss en Örisvers direkt från anstalten.

2009-08-22 22:49
Wörd på NuMessiah!

Men bäst hittills
1. Shazaam
2. Mohammed Ali
3. Daltone

Tycker du ska springa på, Smo Jo och Tay från Ri-Fa, Mickelito och Sober från Ismen, Newkid, Allyawan och Ågren!!

Och du ska ha cred som fan som gör det här, riktigt underhållande, tack!
"Visst är det vackert.."

2009-08-22 23:45
Varför inte springa på mig..

pyttsan säger ni, jag säger ni skulle chockeras!

2009-08-23 00:01
Springer man på varandra så springer man på varandra. Det är lite det går ut på. =)

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

2009-08-23 00:37
1. Mycket roande
2. Aki, lorentz
3. Zacke.
4. Lorentz fortfarande
5. Newkid,mickelito & ågren

2009-08-23 00:49
ni som säger lorentz är sämst haha ni kan ju inget om musik, stör mig som fan på såna som säger andra är dåliga men som själva rappar som stanislav , jävla horungar rent ut sakt ,

2009-08-23 01:10
skane sluta skämma ut dig, hah!
FUCK A BLOG DAWG CAUSE ONE DAY WE GON MEET
Sångare

2009-08-23 01:15
Detta formatet blir verkligen skit om personen framför kameran inte är bekväm i att stå och vifta med händerna och yo:a sig. Då blir det hela bara fruktansvärt.

Bäst: Rah Balder. INGEN konkurrens.
Sämst: Helno, vilket språk kör han på?
Är detta ett skämt?: Lorentz samt Torfast.

"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2009-08-23 01:17
SKANE
Du säger att vi som tycker att Lorentz är sämst inte kan någonting om musik, varför?
För att vi tycker att han är en liten värdelös wannabe rappare som dessutom sminkar sig?
Tänk dej om det finns någon som tycker att Stanislav rappar bra? Och ser att du klagar på han? Är inte du sämst då?
www.randomsidewalk.com
Manager

2009-08-23 01:45
Tjo Sir David Husselhoff

1. Själva serien är riktigt fet, skrattar varje gång snubben letar efter mat etc och plötsligt möter på någon sorts rappare, riktigt bra idé som lockar många.
2. Jag diggar Rah Balder och Sam-E mest, riktigt softa!
3. Lorentz, av den anledningen att jag inte gillar hans stil.
4. Ingen anings, mest views betyder inte alltid att den är bäst.
5. Jag tycker de vore intressant om du råkade krocka med Organismen och Timbuken.
6. Nästa steg blir att krocka med två samtidigt. Du krockar med en sen börjar den kicka sen kommer en annan plötsligt in så de blir en sorts cypher känsla, vore riktigt tungt.
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2009-08-23 01:54
Det vore riktigt kul att höra exakt vad alla som inte diggar Lorentz och Trofast stör er på. Samtidigt som det vore roligt att höra vad det är ni som diggar Lorentz egentligen diggar. Det vore kul att förstå hur ni båda tänker.

Holla!

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG
Rappare

2009-08-23 02:04
hmm kanske bara är jag men lät inte lorentz lite som lil wayne på den här? något med flowet. ...eller så är jag bara trött..haha Kanske d som folk stör sig på alternativt diggar?
http://www.myspace.com/bizzlebeats

2009-08-23 03:05
bara jag som tycker trofast känns väldigt gay när han rappar och gestikulerar?

annars va shazaam fetast av dom 6 klippen jag har kollat in hittills.

bra initiativ de här med videoklippen!
Detta är min forumsignatur

2009-08-23 03:42
Lorentz har ingen som helst substans och får en att tänka på obekväma wannabee-hiphop snubbar på högstadiet, en rejäl tönt som får hype av idioter.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2009-08-23 04:22
Organismen, Öris, Frej, och Sebbe tycker jag att du ska springa på : ))))
Blunted in stockholm

2009-08-23 04:33
Det vore riktigt kul att höra exakt vad alla som inte diggar Lorentz och Trofast stör er på.

Jag har inget emot dom som personer eller som artister, alla ska ha rätt att göra sin grej utan att bli hatade på. Det jag har problem med är att dom marknadsför sig som hiphop och får kärlek från scenen. Jag blir bara ledsen när jag hör lorentz droppa rader som "Vi gör det som PRRRRSCHEAH" eller när trofast lägger ÄNNU EN line om hur snubbar "ba hatar" på honom, med sin högpitchade kastratröst och tillgjorda dialekt. Att inte alla direkt genomskådar denna innehållslösa gimmickbaserade populärmusik får mig att skämmas å era vägnar.

Jag köper att snubbarna gör "sin grej", och jag köper att dom får en massa fans i form av femtonåriga tjejer med gummiband på byxorna som inte vet ett jävla skit om nånting utan är nöjda med att kunna dansa till deras discobeats, MEN JAG KÖPER INTE ATT HELA JÄVLA SCENEN OMFAMNAR TRAMSET MED ÖPPNA ARMAR.

Jag köper inte att communities och sidor som whoa och mbfimg lägger tid och energi på att promota, hypa och ge utrymme till dessa snubbar, för faktum är att dessa snubbar får all den hype dom förtjänar på heeelt andra ställen. Resultatet är att riktiga rappare skuffas undan - inte längre bara på radiokanaler och TV utan nu på den egna scenen.

Så, då var det sagt. Nu kan alla börja kalla mig avundsjuk, hatande idiot samt försvara lorentz status som innovativ rapkung i Sverige eller något.

"Universal truth is not measured in mass appeal"
- Immortal Technique

2009-08-23 04:35
word antar jag?
Blunted in stockholm

2009-08-23 06:16
word

Fetaste verserna:

1. Simon G
2. Shazaam
3. Helno

Lorentz kommer ligga först om en månad, enbart p.g.a. deras
fans i form av femtonåriga tjejer med gummiband på byxorna som inte vet ett jävla skit om nånting
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Producent

2009-08-23 07:27
Jag hejar på Daltone, han fick mig att börja lyssna på honom genom att jag hörde detta klipp. Apfett.

2009-08-23 09:45
1. roligt att det finns på svenska. samt att det är mycket frekvent och underhållet. högsta betyg på de.
2. henry brown och rahbalder....... och bt tror jag
3. lorentz och den andra bratten.
4. tror lorentz kommer hålla sig kvar...tyärr
5. färska prinzen, prof p, afasi
6. jag tycker matvraket borde pallra sig utanför 08. uppsala, göteborg och framförallt mlm har många duktiga mc:s. sen tycker jag även att det borde finnas lite mer freestyles, det är betydligt roligare att lyssna på freestyles än en massa gamla verser (och special skrivna).

det hade också varit roligt med någon form av pass the mic...att den föregående rapparen överlämnar micken (verbalt då ja) till nästkommande, fast det bli ju inte bumpd in to, utan snarare olympiskeld löpning...

2009-08-23 10:02
Jag skulle vilja se att du sprang på Nimo Cheebs, Nääk samt Ison & Fille
"Gud skapade inte människan, människan skapade gud"

2009-08-23 10:33
Jag skulle vilja se en vers av Pure P!

Fetast hittills är Zacke & sämst hittills är Byn clicken..

I got more kicks than Jackie Chan.

2009-08-23 11:00
Lorentz kommer ligga först om en månad, enbart p.g.a. deras
fans i form av femtonåriga tjejer med gummiband på byxorna som inte vet ett jävla skit om nånting

Word!

Sämst var nog Lorentz, fast ja ogillar honom o hans stil så

Bäst kan ja inte riktigt säga dem flesta körde de riktigt najs, men typ Mofeta, Adam Tensta, Shazaam, Jacco, Aki va väl mina favoriter
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-08-23 12:02
Det jag har problem med är att dom marknadsför sig som hiphop och får kärlek från scenen.

Hur det kan vara fel att få kärlek av scenen är för mig helt oförståligt. Förklara gärna vidare.

Att inte alla direkt genomskådar denna innehållslösa gimmickbaserade populärmusik får mig att skämmas å era vägnar.

Är inte hiphop en stor gimmick i sig? Wu Tang var Gimmick med Ol Dirty Bastard. Necro, Ill Bill och La Coca Nostra är sjuuuukt mycket gimmick och image. Lil Wayne är image och gimmicks. NWA var gimmick och image. - Gimmick och image är en del av att vara artist enligt mig. Vem vill lyssna/titta på någon som helt saknar utstrålning och som bara kan stå och rabbla massa rap?! - Har någonsin en rappare utan image kommit någon vart? Vore kul att höra vem isåfall...

Jag köper inte att communities och sidor som whoa och mbfimg lägger tid och energi på att promota, hypa och ge utrymme till dessa snubbar, för faktum är att dessa snubbar får all den hype dom förtjänar på heeelt andra ställen. Resultatet är att riktiga rappare skuffas undan - inte längre bara på radiokanaler och TV utan nu på den egna scenen.

Vilka är dessa "riktiga rappare"? Varför får de ingen attention tror du? Och varför är de inte tillräckligt bra på att skuffa till sig lite plats på scenen? Det gäller väl att ta plats. Inget i livet är gratis!

Vad säger ni?

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

2009-08-23 12:08
Jag undrar även varför små blonderade tjejer inte får lyssna på hiphop? Eller vad som gör det dåligt att de lyssnar på hiphop? Skulle jag vara artist skulle jag hellre ha en massa tjejer som lyssnar på min musik och dansar till den på klubben än massa "real" rapheads som står i ett hörn med en folkbärs och ser småsura ut. Det är lite att sätta sig över andra när man snackar skit om en hel generation av ett visst kön. På gränsen till rasism faktiskt. Skulle någon skriva att "det är bara små-negrer" eller "små-bögar" som lyssnar på Lorentz så skulle folk nog reagera mer. Små blonderade tjejer är antagligen små blonderade tjejer... vilket inte de personligen kan göra så mycket åt. - Sen så förstår jag inte varför "riktiga hiphoppare" ska ha monopol på hiphopmusik.

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

2009-08-23 12:15
NuMessiah förklarade nog det där relativt bra. Jag tror att folk stör sig på att dom blir för upphypade. Alla vill ju ha uppmärksamhet. Så det kan nog vara det folk stör sig på. Dom tar för stor plats?

Själv har jag inga problem med det. Men, andra?

Sen om man säger att det bara är "Fjortis-flickor" som lyssnar på sånn musik. So what?
Det är ju nästan den scenen man måste ta ifall man vill kunna leva på musiken. Tragiskt men sant. Och vad jag vet så är väll sånna flickor inte så förtjusta i tunga/djupa texter på nått platt beat. Utan dom vill ha lite party. Trofast, Lorentz.. & alla andra med liknande stil ger dom det. Eller har jag fel?

Keep doin ya thing!
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap

2009-08-23 12:23
Wizdom - Jag håller med dig om att det nog är det som dessa blonderade tjejer vill ha... men räcker det verkligen med bara dem? Tror du inte att det är fler än så som diggar Lorentz. På P3 och i Nöjesguiden, på Finest etc - Det kan väl inte vara blonderade småbrudar som jobbar där som hypar Lorentz?

Jag tror att folk stör sig på att dom blir för upphypade. Alla vill ju ha uppmärksamhet. Så det kan nog vara det folk stör sig på. Dom tar för stor plats?

Så med andra ord är det nog framgången som folk stör sig på mer än just musiken. Det börjar kännas mer som avundsjuka detta. Asså, inte från ditt håll, men anledningen till varför folk hatar på Lorentz. Att Lorentz just skiter i vad andra tycker och själv går och roffar åt sig den platsen han själv tycker att han förtjänar. Det kallas ibland för jantelagen här i Sverige.

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

2009-08-23 12:28
Nu har du en hel del frågor och funderingar men faktum är att folk följer bara hype, så jävla tråkigt..
Jag har inget emot Lorentz eller nån annan som försöker göra sin grej men varför får aldrig bra musik plats? Vet du hur många talanger som finns bara i min närhet som aldrig kommer få plats på svenska scenen?
Jag är en av dem... Folk med konstiga namn och överdrivna image är dem vi diskuterar varje dag på detta forum och utanför... Varför ha en överdriven image? Jag är grymt mycket bättre än dessa rappare om vi ska räkna skillz och talang men det räknar vi ju aldrig...

Kanske gått offline nu men Hoff du vet vem jag är och jag vet vem du är och har inget annat än kärlek för din grej, du har alltid kämpat för din grej så det är bara respekt från min sida..

Vad sägs om att springa på mig, det är nog dags att folk får se nåt annorlunda, nån som inte leker nåt utan bara är..

My environment wasn`t ghetto, but I was
Manager

2009-08-23 12:40
MBFIMG.com

Du de vore fet om du krockade med ÖRIS, typ besök tid. Fast där kanske inte kameror är tillåtet.
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2009-08-23 12:41
Jag har inget emot Lorentz eller nån annan som försöker göra sin grej men varför får aldrig bra musik plats?

Som sagt... ingen FÅR plats... plats är något man tar. Det är nog det första rappare som inte tycker sig få tillräckligt mycket uppmärksamhet måste förstå. Inget i livet är gratis.

Vet du hur många talanger som finns bara i min närhet som aldrig kommer få plats på svenska scenen?

Jag är ute och letar nya talanger dagligen så, ja, jag vet att det finns massa bra artister där ute. Dock är det mer deras problem än mitt att de inte får tillräckligt mycket uppmärksamhet. Återigen... ingen kommer GE dig uppmärksamhet. Det gäller att skaffa sig den själv.

Folk med konstiga namn och överdrivna image är dem vi diskuterar varje dag på detta forum och utanför...

Som sagt du skriver att det är såna artister NI disskuterar på detta forum. Det betyder ju att det är NI som ger dem hype. Om NI vill att andra sorters artister skall disskuteras så är det väl bara att köra igång?

Varför ha en överdriven image? Jag är grymt mycket bättre än dessa rappare om vi ska räkna skillz och talang men det räknar vi ju aldrig...

Jag vet exakt vem du är efter alla dagar i studion tillsammans så det är inget annat än av respekt för dig som jag skriver dessa grejer heller. När det gäller vilka folk jag springer på så är det helt enkelt så att jag springer på dem... nothing more, nothing less... rör man sig inom min radar och flexar bra skillz så är chansen stor att man blir en del av programserien.

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

En image är som förpackningen till en produkt. Om du ska sälja tex godis så behöver du en riktigt snygg påse hur gott innehållet än är. Detta är fakta och har fungerat precis likadant i flera hundra år. Folks hjärnor är programmerade så att det är viktigt att få en bra känsla för en produkt genom hur produkten ser ut. Vare sig du är en Common-rappare eller en Lil Wayne rappare måste du paketera din produkt rätt om det inte är så att du bara vill stå och flexa dina skills för polare i förorten.

du vet vem jag är och jag vet vem du är och har inget annat än kärlek för din grej, du har alltid kämpat för din grej så det är bara respekt från min sida..

2009-08-23 12:42
Tikkan - Jag har tänkt på Öris länge. Det vore galet... Vi får se vad som händer.

Sir David Husselhoff
Twitter.com/MBFIMG

2009-08-23 13:13
Jag vet att plats är något man tar och jag menar inte att det är ditt fel att folk som jag inte får plats, tvärtom faktiskt, det är såna som du som tar upp nya talanger...

Mitt missnöje riktar sig mer mot lyssnarna än utövarna, varför ger vi så mycket tid åt nåt som vi själva tycker är dåligt och hatar på det istället för att ta till oss det vi tycker är bra och ge det mer tid?? En fråga rent generellt till alla

Sen håller jag med dig om att ja det handlar mycket om image och hur man presenterar sig själv men min frågeställning ligger i varför det är så? Om jag får tala för mig själv så lyssnar jag på allt möjligt jag tycker är bra utan att ha ett ansikte och en föreställning om vem dem är, bra musik är väl bra musik, am I right?
My environment wasn`t ghetto, but I was

2009-08-23 13:19
Sam e och Shazaam!

2009-08-23 13:30
Lorentz var och är bästa! Klockren från början till slut!