Qnivqast Haha.. en bild säger mer än tusen ord.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
R0feman P23 Var det inte ett bra tag sen han kallade sig för anarkist?
Why the fuck can't emcees emcee no more?
Mig veterligen så kallr sig fortfarande promoe "vänster". Vilket han tydligt visar med den här låten att han inte är
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Alla säljer sig nu förtiden. Det är den nya hiphoptrenden. Man horar fram en singel, så man kan få lite fame från mainstream. Nu är jag inget stort fan av Promoe, diggar inte den där pk-stilen, och hålla på med nykterism och inte äta kött bara för politiska skäl, men det är synd att en sån duktig rappare måste göra en sån här sak. Det finns bara en som inte sålt sig helt än, vår kära Organism, låt oss knäppa händerna och hoppas att han aldrig gör det.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
alltså, det är typiskt hiphop att säga att han säljer sig för att han gör EN låt som från början var på skoj, och man märker ironin i det hela genom hela låten. han fick inspiration när han var på semester och såg alla svennar bete sig som semestersvenskar i regel gör. om han nu vill skriva om hans syn på saken varför i helvete skulle han inte kunna få göra det utan att kallas för sellout, bara för att låten inte har EXAKT samma upplägg som han brukar ha? tycker att han är precis lika kritisk mot svennar och samhället i denna låten som han brukar vara, textmässigt. dessutom är själva albumet guld och ett av de bättre albumen som släppts inom den svenska hiphop-scenen på ett tag.. punkt
Moderator
2009-05-19 01:48
Haha det här är ju som när Kizz fick en av sina låtar till "Årets discolåt", Promoe byter genre och jag är glad att jag aldrig släppt in honom i min spelare.
time isn't wasted when you're getting wasted .
julia says:
May 11th, 2009
promoe! stämmer det att du är kommunist eller är det bara bullshit? hoppas på det senare. peace
nej,
det stämmer inte. jag brukar kalla mig anarkist ibland, men egentligen vet jag inte om jag passar in under nån titel…
peace// promoe
Saxat från: looptrooprockers.com/guestbook/ seized F21: Förra veckan är ju inte jättelänge sedan ;-)
För övrigt går det att spela på om Promoe kommer uppträda på Allsång på Skansen under sommaren. 10 x pengarna om han gör det hos ett större onlinespelföretag.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
För övrigt går det att spela på om Promoe kommer uppträda på Allsång på Skansen under sommaren. 10 x pengarna om han gör det hos ett större onlinespelföretag. Jag skämtade om det när jag skrev det tidigare. Undrar om de följer whoa? :P
För övrigt går det att spela på om Promoe kommer uppträda på Allsång på Skansen under sommaren. 10 x pengarna om han gör det hos ett större onlinespelföretag. Hehehe
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har inte allas våran Rocky redan talat såhär om svenska folket i 10 år nu? Förutom att han super en hel del så är han ju minst lika cynisk och svenne-föraktande som Promoe nu "är".
Intressepenisen hårdnar!
bakeman P26 Aight jag visste inte att han fortfarande kallade sig för det, men han verkar ju knappast övertygad när det är "ibland" och att han eg inte vet om han passar under ngt sådant pol epitet. I övrigt:Men känns det svårt att klandra individen så hårt som du gör på ”Svennebanan”? –?Det som är svårt med den låten är att den är jävligt fördömande. Elitistisk, rent av? Du sparkar ju inte uppåt i alla fall. ”Soppatorsk och foppatofflor”, det är ju inte familjen Reinfeldt precis. –?Nej, det är ju inte det. Jag säger ”Looptroop rockers” också, lite för att visa att vi också skulle vara det, men det är egentligen lite falskt. Jag ser inte det som att Looptroop är svennebanan. Det är ett flummigt uttryck, det är ju inte svart eller vitt att ”han är svennebanan och han är inte det”. Det handlar mer om vissa företeelser som jag kan snöa in på, saker i svenskheten som jag tycker är sjuka. Sen skrev jag bara en lång vers där jag radade upp en massa sådana grejer. –?Jag är ju från Västerås … Fast det är egentligen inte något som bara finns i småstäder. Fast … Jag är från Öland. Det är ju helt klart tydligare på landet. Men ska man mäta lycka är det väl inte säkert att vi är så värst mycket bättre? –?Nej, det är helt klart. Om man lever det livet och tycker att det är sjukt fett med Finlandsfärja, då mår man väl bra av det, antar jag. Jag har varit på Finlandsfärjor själv och jag tycker att det är ren pina. Men då har jag alltid åkt för att vi har velat ha med oss bilen på turné i Finland, jag har inte gått in för Finlandsfärjeupplevelsen. från DN:s intervju http://www.dn.se/kultur-noje/musik/intervju-promoe-svennebanan-kraksangen-1.846161
Why the fuck can't emcees emcee no more?
Moderator
2009-05-22 00:26
Nu har Promoe svarat på blogginlägget som någon länkade här innan i tråden. Svaret finns att läsa på
Looptrooprockers.com/ .
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Läste precis svaret i bloggen. Kolla Moraltestet jag länkade till i Audio/Video. Säga vad man vill, men Västerås stolthet Mårten Edh är ett geni. Enkelt.
fattar inte ens varför folk ska börja tjafsa om Mårten och hans texter när han dödar dom gång på gång. så mkt smartare helt enkelt.
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."
helt okej video, har varit trött på svensk alkohol-kultur alldeles för länge, skönt och se att någon plockar fram lite vettig propaganda mot svennebanan. mer sånt, hela promoe, åt helvete med alkoholkulturen.
Catapults Ent.
alltså, det är typiskt hiphop att säga att han säljer sig för att han gör EN låt som från början var på skoj, och man märker ironin i det hela genom hela låten. han fick inspiration när han var på semester och såg alla svennar bete sig som semestersvenskar i regel gör. om han nu vill skriva om hans syn på saken varför i helvete skulle han inte kunna få göra det utan att kallas för sellout, bara för att låten inte har EXAKT samma upplägg som han brukar ha? tycker att han är precis lika kritisk mot svennar och samhället i denna låten som han brukar vara, textmässigt. dessutom är själva albumet guld och ett av de bättre albumen som släppts inom den svenska hiphop-scenen på ett tag.. punkt
Jag diggar, för texten, för kritiken I den, för att den är så medryckande att halva Sverige varav hälften är svennebananer, kommer stå och pumpa sin näve till den i sommar. Stämmer mycket väl :) Såg det hända typ 5-6 gånger under igår och idag. Folk gillar verkligen låten i alla fall.
Det värsta med låten är att han knappast skulle gnälla på sina jamicanska homofobpolare på samma sätt.
R0feman: Haaaha du måste skämta? Så om han gör en låt om skrockiga saker som svennar gör, så har han ett ansvar att ta sig an alla skrockiga saker som alla folkslag i hela världen gör? Jag antar att du menar att han har "jamicanska homofobpolare" pga av att han samarbetat med jamaicanska artister och då har ett ansvar att göra en Jamaican-Banana, sen en German-Banana, Norsk-banan osv med alla nationaliteter han på något sätt samarbetat med? Ska vi vara sådana så är det väl ändå så att om någon svensk rappare har ett världsperspektiv i sin musik så är det just Promoe När man läser vad folk skriver här, verkar summan av kardemumman vara att dom som tar åt sig och saknar självdistans är dom som hatar på denna låten.
kungariket: Nej eftersom han utalar sig om att det är något hemskt med "svenskheten" i intervjun i DN. Att det är så himmla mycket som han stör sig på. Givetvis har inte skyldighet till att spela in något sådant alls, men det som fick mig att bli sur över låten var intervjun i DN. Hans elitiskta syn på människor är så vidrig. Varför är han bättre än någon som gillar Carola? Varför är det fel att åka finlandsfärjan?
"När man läser vad folk skriver här, verkar summan av kardemumman vara att dom som tar åt sig och saknar självdistans är dom som hatar på denna låten." Eller så tycker man bara att låten är allmänt dålig? Kom igen för fan, det är verkligen inte en av hans bättre låtar.
Varför är han bättre än någon som gillar Carola? Varför är det fel att åka finlandsfärjan? Han säger inte någonstans i låten att det är
fel att lyssna på Carola eller att åka finlandsfärja. Han beskriver bara saker som är ganska typiskt för ganska många i Sverige. Han har inte sagt att det är negativt att lyssna på Carola, det måste vara något du själv tycker eftersom att du utgår från det. Jag kan känna igen massor av rader i den låten från min omgivning. Och folk jag visat låten för har lämnat kommentarer i stil med: "haha, fan vad mkt saker som stämmer in på mig!" osv osv. Utan att bli sura på något sätt. Jag själv vet att ett par rader stämmer in på mig iallaf. Tillomed Promoe själv erkänner sig skyldig till vissa av raderna, då han har sagt:
"Det finns väll en svennebanan i oss alla". . Så dina anklagelser för att han skulle tro sig vara bättre än andra känns lite taget ur luften.
Sätt på en Carolaskiva, lägg dig i solariet.. och skaffa lite självdistans för fan! Det här är inte en låt vars innehåll är på blodigt allvar..
Han säger inte någonstans i låten att det är fel att lyssna på Carola eller att åka finlandsfärja. Han beskriver bara saker som är ganska typiskt för ganska många i Sverige. Han har inte sagt att det är negativt att lyssna på Carola, Så nu menar du att han bara beskriver svenskheten och läggen ingen som helst bedömmning i det? Varför pratar han då inte om våran vackra natur eller om allemansrätten? Om det inte ligger något som helst negativt bakom det ska jag skriva ett personligt brev till han och be om ursäkt Självklart ska man kunna skratta åt sig själv, det är töntigt att inte kunna det. Det kan jag med, särskillt när det kommer till kläder och musik Tillomed Promoe själv erkänner sig skyldig till vissa av raderna, då han har sagt: "Det finns väll en svennebanan i oss alla".. Sammtidigt säger han precis efteråt att han inte alls tycker looptrooprockers är svennebannaner.Sätt på en Carolaskiva, lägg dig i solariet.. och skaffa lite självdistans för fan! Det här är inte en låt vars innehåll är på blodigt allvar.. Nej jag ska kamma dreadsen istället...
Suck, gå och lägg dig. Som någon sa, varför fortsätter folk att gnälla när Promoe varje gång reply:ar tillbaka och dödar kritiken? Är det ni rejält inbitna hiphop-skallar som helt enkelt inte kan acceptera att Promoe når ut till större massor - eller att ni helt enkelt inte är ensamma i klassen/umgängeskretsen om att känna till Promoes musik?
Visst, budskapet är kanske bra, det kommer vara ironiskt och kul, hihi. Men när man kör ihop något discobeat och gör en refräng överdrivet dålig och poppig refräng, då är det sellout! Och Promoe var väl emot sånt innan, tycker han har en falsk stil.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
R0feman P23: Håller med om att just intervjun i DN, i mitt tycke, stjälper Promoe något. Mvh P19: Varför kan man inte tycka beatet är fett? Filthy har väl producerat och det brukar låta ungefär så när Filthy producerar. Beatsen på Fläcken är i mångt och mycket liknande och halva amerikanska södern låter så här. Håller dock med om att refrängen är dålig. Men tror inte att den säljer, snarare stjälper. Men sen tror jag att han vill att folk ska lyssna på hans musik, konstigt vore ju annars.
Självklart ska man kunna skratta åt sig själv, det är töntigt att inte kunna det. Det kan jag med, särskillt när det kommer till kläder och musik bara för att fortsätta min monlog jag hade bråttom till Wilhelm Freddies utställning innan den stängde idag. Grejen är att promoe inte bjuder på sig själv utan att han i mitt tycke hånar andra. Promoe är det som saknar självdistans. Hade låten handlat om att det kanske är lite fånigt att var 35 ha dreads släppa en platta som heter "white mans burden" som handlar om hur jobbigt det är att vara vit,medelålders och ha ett hus på österlen. Då hade det varit humor i låten, men nu saknar han helt självdistans till att göra en sådan sak utan hackar istället på folk som dricker lådvin... Jag menar plz. (Promoe jag vet att du läser här) Hur känns det? Skämms du inte?
Asså alla verkar tro att detta är en seriös låt? har jag missförstått eller är det inte en samhällskritisk låt? den är väl ironisk eller? typ som en nyare version av livet är en fest
Så nu menar du att han bara beskriver svenskheten och läggen ingen som helst bedömmning i det? Varför pratar han då inte om våran vackra natur eller om allemansrätten? Om det inte ligger något som helst negativt bakom det ska jag skriva ett personligt brev till han och be om ursäkt Jag skulle vilja säga att han beskriver många saker som är typiskt för svenskar, i vissa fall är det negativa saker. So what? Jag skulle inte vilja säga att han "BARA FOKUSERAR PÅ DET NEGATIVA". Varför han inte lyckades pressa in en rad om allemansrätt är väll mindre intressant.. Något jag hela tiden försöker poängtera är att innehållet inte är fullt ut på blodigt allvar. Och om låten som helhet bara är negativ, och han själv ser sig som bättre, vilket du verkar tycka, varför då skriva raden:
"Bon Jovi Covers, living on a prayer: Looptroop Rockers!" ?
När man läser vad folk skriver här, verkar summan av kardemumman vara att dom som tar åt sig och saknar självdistans är dom som hatar på denna låten. Du glömde oss som tycker att beatet, texten och refrängen är värdelösa.
Beat the odds like an abusive freak show owner
varför hetsa upp så över att en låt är sellout? Tryck på "next" bara så kan ni lyssna på resten av låtarna på albumet istället
Sant, resten av plattan var skitfet, därför tycker jag det är tråkigt att han va tvungen att slänga in svennebannan, som inte riktigt passar in på resten av skivan.
Orkar inte gå igenom alla kommentarerna men fan vad folk tjötar om den här låten. Som jag ser det så är videon otroligt klockren i dess sammanhang med låten, vissa puckon säger typ "sell-out", men låten har ju sitt sound av en anledning. Sedan att det blivit en slags svenne/partille-johnny anthem på samma sätt som Rusiaks "hiphoper" missuppfattades är ju bar akomiskt. Musikaliskt sett är dock låten vidrig..
Västkust Rockerz
Gillar låten.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Jag förundrades över raden
Minnesluckor barn med syrran , vill alltid vara kvar i fyllan vadå Barn med syrran? ska det vara svenskt?
"Ja å syrran fick barn samtidigt då va"
Jag tror att Promoe vill ta musiken till en högre intellektuell nivå, och ett steg upp från kommunister och anarkister hittar vi fulla svennebananer på solsemester.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
yessir: Känns som raden "barn med syrran" kommer något oprovocerat.
Moderator
2009-06-28 22:54
Var hittar man svaret på kritiken från skarpa kniven? Hittar ingenstans man kan gå bakåt i bloggen på ltr's hemsida. Någon nämnde (och senare höll någon med) att han har dödat all kritik mot honom. Kan ni länka kritiken och hans svar?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
För övrigt tycker jag inte Promoe har "dödat" någon kritik alls. Hans försök kändes mest desperat och stundtals även barnsligt.
Intressepenisen hårdnar!
bakeman P26 hmm vad menar du? jag tycker raden e skitkonstig. syftar han på inavel e väl det inte så jävla svenskt eller?
yessir: Jag uppfattar det som att han syftar på inavel i ren aggression. Det är iaf vad jag hör när jag hör raden. Så, gott och gott. Jag menar att den raden är tok-onödigt hård. Men jag kanske har missuppfattat den. wasteapa01 P21: Håller med om att han skulle ha avhållit sig från att svara på kritiken. Svaret är nästan pinsamt, speciellt knepet att tipsa motparten om att korrekturläsa. Dagisfasoner! Sådan kritik tycker jag rakt av visar att man har lite att komma med.
bakeman P26 jo lite så jag känner me, och jag tycker det är skitkonstigt då resten av låten inte alls går i det spåret, och när låten ifrågasätts går han dessutom ut och försöker försvara allt den handlar om... kvinnomisshandel och inavel är alltså genomsnittssvensken enligt Promoe? jävligt knepigt tänkt tycker jag
äsh vad ni klagar, svennebannan är uppenbarligen en rolig låt om oss svennar (ja jag är svnne, proud over it) jag skrattar när jag hör låten, tyckerv den är tung
Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?
Skivsamlare
2009-07-02 12:35
Det hade varit väldigt roligt om han hade bjudit lite på sig själv istället, alltså om han hade gjort en låt som handlade om 35 åriga veganer & "vänster-anarkister" som inte har rakat sig sedan mitten på 90-talet och snattar röda linser på konsum.. Men self righteous som han är....
markulinen P18 du var inte lite störd. jag klagar ingenstans, utan undrar varför han har med 2 jävligt konstiga meningar?
När låten kom tyckte jag den inte var speciellt bra, och konceptet var gammalt, men fan klart grabben ska få tramsa sig över eurodisco om han nu vill det. När låten kavlas ut på Jamba och Absolute Dance anser jag dock att ironin och samhällskritiken går lite förlorad och det känns mer som att promoe vill tjäna lite deg å temat var en klen ursäkt att få göra det. Det känns lite som att annordna en kommunistisk middag på mc donald´s eller nåt.
Ridå
om gästerna pratar väldigt tyst om hur mycket dom ogillar kapitalismen, för dom vill ju ändå inte bli utkastade. Broskburgarna är för goda för att man ska ge upp dom för dammiga politiska värderingar.
Ridå