I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

organism 12, är hans flow verkligen så bra?

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-06-03 17:54
kohler

javisst... moget.. så,, va väl itne så svårt??? bra där.. som en normal människa...
självklart tycker jag att du saknar smak me, det är inget å bråka om.
det är bara bra att alla inte har samma smak... då skulle nog världen se helt cp ut....

S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag)
WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP

2008-06-03 18:11
Solid, av ren nyfikenhet.

Säg ett par bra svenska rappare.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2008-06-03 18:12
Haha, detta var verkligen nåt utav Best of Whoa.

Go Solid!
right on.

2008-06-03 18:24
haha fyfan va sjukt roligt det är att följa detta :) nån moderator har inte funderat på att låsa tråden för den känns ganska OT? (hoppas inte, för detta är så jävla skoj =) )
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat

2008-06-03 20:50
så här långt trodde jag inte de skulle gå, kul o läsa hur folk tycker o tänker!
o just de.. du är jävligt äcklig också.

2008-06-03 21:01
det verkar råda en ny fanatismvåg kring org12 haha.. så bra är han inte, och flowet tycker jag inte är särskitl bra. och texterna nu för tiden har han tappat. hans musik är för dimmig. och jag har lyssnat på honom sen han gjorde kasettband och givit honom ny chans gång på gång.

första skivan var jag typ 14. och tyckte den var skitbra och rolig. det handlar väl om åldenr och när jag lyssnar idag kan jag garva åt skivan och digga liksom, av nostalgiska skäl. men flowet där är ju inte flow, det är ordbajs. och texterna saknar vettiga budskap? tänk att nån ens säger det. karlakarl är inte en budskapslåt från början ifall nån nämner den. det vet dom som minns den från början.

andra skivan faller mig bättre i smaken men återigen vadå budskap? haschpoesi kallas det och det är soft liksom. men inte vettiga budskap. flowet här gillade jag när den kom, men om man lyssnar på skivan är det otroligt enformigt i slutändan, flowmässigt liksom, inte musikmässigt. jag rankar den som en av dom bättre skivorna i svensk hiphop.

och dom senaste mixtapen tycker jag inte alls r bra, hur kul är dom på en skala? flowet är hur tråkigt och enformigt som helst. och rimmen och texternas budskap alldeles för förutsägbart,.. ken är mer oförutsägbar liksom, vilket idet här fallet inte är bra, fö rken kör iallafall en slags stil där det inte spelar nån roll, han har sin lyssnarskara liksom som diggar det,. men org 12 har tappat helt klart.. förstår inte alls fanatismen kring honom nu. finns mycket annat att lyssna på liksom som ger mer.

men det är min åsikt och jag respekterar och lyssnar p åen del av hans musik. tycker bara det är synd att han inte tilltalar mig alls längre. kanske har jag vuxit upp och inte är målgruppen längre (av alla inlägg här att döma kanske)

2008-06-03 21:05
jag kansk eitne var fjorton på första skivan, var säkert lite äldrhe, men det var runt tiden,, mitt minne är inte det bästa.. men hoppads att poängen framgår ändå

one..

2008-06-03 21:13
easyskanking

Synd att du tycker så, men ändå väldigt moget förklarat.

2008-06-03 21:15
Jag kan inte annat än hålla med föregånde tallare om att organismen har tappat påå senareår. hopppas på att skivan som kommer håller samma klass som ppdsmp. Trodde jag var en sån som gillade allt med org12 men verisioner vol 2 var fakitiskt rikigt dåligt så när som på På din grinn.

Sen så var ju bakom kulliserna inte menat att ha något budskap de va ju battlerap vafan då är meningen punchlinesroliga rim o saker. Men man behöver inte hata på org för det,ja menar hatar någon på Big l? jaa vissa men inte många fanemig. Han hade inte många budskap att komma med. Ja menar bara för att det inte är budskap suger det ju inte, det har alltid funnits battle-rap inom hip hopen och jag tror och hoppas att det kommer fortsätta.

Sammtidigt kan ja liksom älska att bara sätta mig ner o lyssna på lite Immortal Techunique, Mos Def eller common.

Det är blandningen som är det bästa. Förstår mig inte på folk som bara gillar en sorts hip hop.

amen
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time

2008-06-03 21:38
anenkafali, det handlar bara om att man berättar sina åsikter utan att gå till angrepp. jag tycker att en diskussion ska innehålla reson.

kohler. anledningen att jag tog upp det där med budskap är för att debatten även började innefatta budskap också. organism 12 är inte för mig en budskapsrappare. det har han aldrig varit, men det gör honom inte sämre än houman sebghati som jag också gillar. jag gillar dock houman mer. jag förstår inte heller folk som lyssnar på enbart en musikstil, jag lyssnar på ken ring när jag känner för det och jag kan pumpa öris när jag känner för det för att sen pumpa wu tang.

2008-06-03 21:56
exakt vad jag menar, man måste inte vara så trångsynt o säga "öö alla som inte har budskap suger vafan rimrunkade" eller "shit asså han kan ju knappt rimma"

Jag lyssnar på i stort sett alla namn på svenska scenen som har kan rappa, dock så har jag såklart favoriter. Men man behöver inte rida någon rappares kuk bara för man gillar den. Alla kan göra skit finns ingen som inte gjort dåliga låtar.

2008-06-03 22:53
håller med om att versioner vol.2 var dåligt och 1an också faktiskt

2008-06-04 09:26
jaa gillade faktiskt ett gäng låtar från verisioner 1 men 2an va faktiskt inte nå å hänga i julgranen.

2008-06-04 09:29
Halv Sex var bäst från Vol.1, från Vol.2 är många låtar bra, men ingen är ju i riktigt samma stil som hans låtar brukar vara.

2008-06-04 10:12
Han är jävligt överskattad.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2008-06-04 16:36
Vem har gjort originalet till "Jag e glad ändån"? Känner igen det som fan men kan inte placera..
My Louis slippers, polo top
linen shorts so my balls dont get hot

2008-06-04 17:09
Tycker att han visst kan ha soft flow på vissa låtar, som till exempel i "i ditt hus". Annars tycker jag hans flowteknik passar bra till hans röst och till hans texter. Visst det kan bli lite utdraget att lyssna på i längden men å andra sidan tar han igen den biten med sina texter som är alltifrån underhållande till djupa. Tänk er om organism 12 skulle försökt köra med samma poppiga stil som snook eller vem som nu räknas som bra på att flowa, skulle nog inte gått så bra ihop.
För att det är ute med forumsignaturer.

2008-06-04 17:23
BossHogg

Det lär inte finnas något original, eftersom den ska med på nya plattan.

2008-06-04 18:40
Så pass? Isf är beatet jäävligt likt något annat...

2008-06-04 20:51
Yes det är orginal. Producerat av Filthy om jag läst rätt.
För att det är ute med forumsignaturer.

2008-06-04 21:14
Götgatan levererar.. Luthagsesplanaden diggar. Uppsala är game.

2008-06-06 01:16
Hahaha påhopp i halva tråden :D så jävla komiskt

"Så att ni aldrig hört en bra vers sist ni hörde min
Knäppte dig och din fru på er bröllopsmiddag inne på burger king"
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-06-06 01:21
doggson
Klassiska rader från ett klassiskt spår från ett klassiskt tape osv!

"Så ta bort den där köttbullsdialekten och ta och harkla min vän
sparkar dig i ansiktet, skriker deja vú och sparkar igen!"

2008-06-06 01:34
Jo brukar kolla dom när jag får tråkigt, var länge sen man verkligen asgarvade och var tvungen att lyssna igenom vissa låtar.

Organism 12 är kunglig
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-06-06 10:50
Nu e jag lite väl involverad i det hela för att kunna ge en rättvis bedömning men Org12 är det absolut bästa som nånsin nuddat en mick i uppsala(förutom när jag e där) o senast Jacco - Vår betong(detta e det bästa från Uppsala sen O12)

Jacco o org12 e varandras motsatser på många sätt men deras gemensamma nämnare e ju de snygga rimmen hela vägen o det behöver inte vara antingen eller.. Man kan lyssna på båda..

MEN, att alla inte kan gilla honom e ju självklart.. Han har en speciell stil o den funkar inte i alla sammanhang.. Jag har många polare som inte kan lyssna på honom pga "alla ord".. Det kan jag så klart förstå.. Jag pallar inte lyssna på Immortal Technique pga att han e en låtsasrevolutionär som inte vet NÅNTING utan bara spelar på saker som amerikaner e för dumma för att fatta men det e MIN ÅSIKT.. Jag kan förstå att IT verkar tilltalande för folk som inte har nån koll på världssituationen i stort o vill därför inte dissa honom.. En pseudointelligent latino som har fått hybris av sin egen(bristande) kunskap är han i mina ögon iaf

Däremot att säga att Org12 e fett mobbad i uppsala och att alla hatar hnom så e man inget annat än jävligt avundsjuk på nån annan istället för att fokusera sig på att få sina egna grejer att låta så bra som möjligt..

Dessutom så kan jag inte hitta många låtar av Mobb Deep, Bone thugs eller nån annan av artisterna ovan för den delen med "vetttigt budskap"

Varför inte bara lyssna på olika grejer vid olika tillfällen??
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2008-06-06 12:37
T2dafuckin, det var lite det jag ville få fram, man lyssnar väl helt enkelt på utifrån vilket humör man är på. förövrigt håller jag med om jacco.. !

2008-06-06 13:37
Hans flow är inget speciellt (eller jo det är det, men går knappast att jämföra med Afasi typ)

Anledningen att man lyssnar på honom är väl hans rim/texter, så extremt bra!
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2008-06-06 14:55
eller jo det är det, men går knappast att jämföra med Afasi typ

Det går inte att jämföra för att dom flowar på helt olika sätt.

2008-06-06 15:12
Han flowar ju nästan alltid likadant, men vissa låtar är ju lite mer tempo o lite fetare flow. Men som sagt han är nog sveriges bästa lyriker. Han e skön =)
du är lika värd som bubblorna i min spottloska

2008-06-06 19:03
Afasi flowar ju som någon annan sa på ett helt annat sätt han o adams-ray flowar ju på ungefär samma sätt, organismen gör det inte ofta men även han gör det ju på ett fåtal låtar.

2008-06-06 19:09
Get Throwed på verisioner 2 flowar han på samma sätt som afasi.

2008-06-06 19:10
verisioner vol 1 ska de va

2008-06-07 00:07
Satt och läste lite skit i tråden och höll på att dö åt nån jävla " solid " , shit man du vet inte vad du snackar om ! ;) gå och lägg dig

2008-06-07 02:52
Hahaha den här tråden hade man roligt åt. :D
Men iallafall till rubriken... Org 12 har nog tappat lite lyrik med åren om jag måste vara ärlig... Kan vara att man är lite äldre nu eller så gör han inte lika bra texter längre...
Och flow det försvann ungefär samtidigt som seron.
//Like i would carE\\

2008-06-07 08:29
T2dafucking....

du skrev till mig antar jag...

att du tar O12 före Imortal T är ju ..ahhh. det går itne gemföra. sne bild säger du??? hahahaha. du lever ju helt i "pappa har pengar heja Reinfeld och Bush" värld tydligen och har noll koll på verkligheten...

man har olika smak men O12 mot IT är som att gemföra Promo med Markoli. asså det är bara pinsamt.det GÅR inte gemföra. omöjligt.
Anledning till att sveriges hiphop suger extremt gemfört me resten av världen är att folk har din smak här! om man hört Mob deep och Imartal Teqnik. så är O12 en markoli gemfört me dem. allt blir bara en komisk sörja.

lysna på DED PREZ - PROPAGANDA! och lär dig nått!. musikaliskt OCH politiskt!!

kom inte in i en O12 fanboy forum tråd och säg O12 är bättre än IT och tro du har rätt asså för 10 fanboy håller med dig. tre ord jag måste upprepa! komiskt,patetiskt och tragiskt. ok om du nämner Promeo eller nån med skillz.

aja, MIN ÅSIKT. så länge vi njuter av våran egen musik smak önskar jag dig en trevlig helg!

2008-06-07 09:15
äh fyfan... känns som å försöka lära en hund kör bil.... varför fösöker jag änns???
inte erat fel att ni missat dem bästa när det ända som spelas i media är 50cent, adam tensta och afasi..... man gillar ju melodier och musik så tackar man och tar imot....

jag skrattar och stänger av...

lämnar denna fanboy tråd nu så ni får älska o12 i fred...

2008-06-07 10:45
Solid, personligen så tycker jag att IT är keff, jag har amerikansk hip hop.. är jag dum i huvvet för de? ågren är sveriges bästa rappare tillsammans med Öris. Är jag dum i huvvet nu för jag säger de?

jag kanske kritisera org12´s flow i denna tråd, men han är absolut sveriges top 2 tsm med öris..

Solid, P24 beter sig som P12, luktar efterblivet här.. idiot!

2008-06-07 11:45
Solid du får ursäkta, men efter en lyssning på ett par av dina låtar (Av vilka samtliga jag stängde av såfort du satte igång) förstår jag varför du har dina åsikter.

Du är värdelös.
Skitkass.

Det är ju ganska självklart att du inte gillar Ågren när du nämner "Ken och feven" som inspirationskällor, jag antar att pst/q är en av sveriges sämsta lyricister i dina ögon?

För övrigt väldigt kul att se dig försöka lära öris om rap.

"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2008-06-07 11:50
Solid.. Det va inte till dig så ditt svar va bara skumt.. Du säger att jag inte vet nånting o sen säger till mig att lyssna på Dead Prez(?) för att lära mig nått.. HAHA..

Jag tycker inte att Dead Prez eller IT e dåliga rappare, inte Promoe heller för den delen men JAG gillar inte musik som har en pekpinneskänsla (då menar jag typ, tyck så här för detta e det rätta o vi e revolutionärer)

Om du på fullt allvar tror att IT eller Dead Prez kan lära mig nånting om världspolitiken så e du helt ute o cyklar.. I så fall måste jag nog hänvisa dig till:
1. ett bibliotek
2. Dokumentärer
3. Prata med folk som kommer från ställe som gör att dom vet nått

Du har fastnat för en image av amerikanska artister som bara är just det, EN IMAGE..

Tillbaka till ämnet:

ALLA har ett flow, frågan är bara va DU föredrar
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2008-06-07 13:07
Lime personligen så tycker jag att IT är keff WHAT? säger du bara så för att göra solid arg eller?

T2dafukkin kan hålla med om pekpinnekänsla om man snackar om IT men Promoe? han utgår väl mest från personligt plan?

2008-06-07 13:09
T2dafuckin P62

det är möjligtvis som du säger, men det är också en image, men om man verkligen föredrar de så är de bara så. Jag föredrar svensk hip hop, men det är ingen image? bah nått jag tkr e dunderfett!

2008-06-07 13:14
Exe-Poused P0

jag tkr faktiskt rent ut att amerikansk rap är skit, har inte en enda amerikansk låt på datorn för jag tkr helt enkelt det är skit.

2008-06-07 13:16
T2fucking exakt...

jag gillar oxfile. du gillar pizza..... i mina ögon....
ur svenskars ögon.... jag gillar hamburgare. du gillar pizza....
vem har bäst smak??? jag bryr mig inte.det är en "smaksak". jag säger min åsikt bara i ett O12 forum å då får jag skit från cp barn O12 fanboyz, hade de vart IT forum hade de vart tvärtom så klart. då hade folk garvat åt er ist som säger O12 e bättre än DED PREZ, de finns bara inte....

de inget å discutera om. så är det. vi har olika smak.du behöver inte hänvisa mig till ställen jag har mer koll än du har på.... sluta lysna på pappa (100%att han röstar blått)

å Lime kan fortsätta suga av sin pappa....

å App??? bara för du blev våldtagen som barn behöver du inte hata folk som itne har din smak horunge. ken å feven e INTE insperations källor men dem har bajsat ut bättre musik än O12....i sin tid....

å alla fanboyz som svär åt mig utan att komma me nått vettigt är horungar och kan fortsätta dickride O12....

resten som uppförsig som folk önskar jag trevlig helg till...

SKRIV INTE TILL MIG för jag pallar inte "lära hundar köra bil" mer...

HEJDÅÅÅÅÅÅÅÅÅå

2008-06-07 13:19
Lime okey så du tycker ågren är bättre än typ Notorious BIG?

2008-06-07 13:23
Exe-Poused P0

helt ärligt, ja de tycker jag.. han har kanske inte bättre texter o så, men helt ärligt sätter jag på en ågren låt hellre än NB, har fan inte ens en låt me snubben, he must me keff!

Solid P24

jag sätter pengar på att du skriver P24 men är en liten skitunge som sitter hemma o tror dig veta nått.. jag ber dig lämna tråden!

2008-06-07 13:29
haha har du inte ens en låt borde du inte ens uttala dig,mensynd för dig du missar mycket bra genom att vara så trångsynt

2008-06-07 13:30
Lime

HAhhaAHhahhahAHhahha,,, e Skåda finare än ferrari?? hahahahah

asså e du på riktigt??????,,, O12 bättre än IT och B.I G???

HAHAHhaHhahHHHAhHAHHAHAH... I rest my case

aaa, ville se ditt svar bara.... sista gången jag kollar i denna tråd. LOVAR. blir bara frustrerad. så undra inte varför jag inte svarar sen. för jag tänekr itne äns klicka hit mer. detta är ju sjukt ....skriv PRIVAT isf om det nu är så jävla viktigt att jag svarar...

AHhahahaHhahahhahahahhaHAhahaHhahahha

2008-06-07 13:30
Lime P18

jag sätter pengar på att du skriver P24 men är en liten skitunge som sitter hemma o tror dig veta nått..

Ursäkta men... Du som sitter och säger att Biggie är keff i jämförelse med Org12 borde nog göra hemläxan pysen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-07 13:33
exe-poused, det handlar ju inte om vem som är bättre, det handlar om vad folk lyssnar på. hur gamla är alla i den här tråden egentligen..

2008-06-07 13:37
easyskanking okey vad ville du få fram med ditt inlägg förutom att framställa dig själ som en mogen och mystisk person..åh han verkar så cool berätta mer!snälla!