I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

organism 12, är hans flow verkligen så bra?

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-06-03 10:58
Solid

Men är det svårt att förstå att Organism 12 har budskap? För övrigt har han gjort en "fjortishatarlåt" (innan uttrycket fjortis var lika poppis som idag). Hiphop Horor, heter den.

Du får naturligtvis ogilla honom på vilka grunder du vill, men lyssna igenom lite olika låtar (gärna nyare) innan du säger att han inte har budskap. Ett tips till dig är väl På din grinn. Inte lika djupt budskap som Petar på döda saker med pinnar-plattan, men ändå ett fast tema. Inget tungt budskap kanske, men lagom lättsmält och jävligt soft låt. Annars är Utvandraren (och hela Petar på döda saker med pinnar-skivan) najs, men betvivlar att du gillar det på samma sätt.

2008-06-03 12:03
Anenkefali...

som sagt, jag hört mer än jag vill, har sett han på scen flera gånger oxå så jag vill hälst slippa höra han mer. samma sak gäller T-roc exempel som är ännu keffare.

men som sagt, finns inget bättre. tyvärr. bästa från uppsala nånsin är Kung Henry och av en simpel anledning. han har sin egen stil, helt keff är han, O12 ha mest skills men allt blir en ända stor tonlös röra av hans matrial....

men som sagt tar bajs diare...
men BRA är han fan inte....

jag axepterar din åsikt även om jag inte håller med. det är här jag ska komma med alternativ till dig å säga lysna här , det här är äkta hiphop men som sagt. Det finns ingen.
Dem flesta suger... iaf dem som rappar på svenska,,, de va ok några år sen men ingen har kommet med ny stil (på svenska) så det är helt dött asså. O12 är bra gemfört me andra men som sagt säger det inte ett piss.

Promoe. och ibland Timbaktu..... sen är svenska hiphop scenen tragisk. måste va bland de sämsta i världen känns de som,,, pop/dansband stylish folk har i blodet eller nått... hahaha

aja,, palla ritne me denna tråd, har sagt mitt och lysnat på er....

avslutar som jag brukar i sånna trådar...

Vi får vara överäns om att vi inte kommer överäns, eller har olika smak iaf.

peace

S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag)
WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP

2008-06-03 12:57
Solid

Organismen har ju budskap det är fucking fakta men du förnekar det. Jag förstår inte..

Låtar som Får jag lov, veritas, 1000 alper, Utvandraren HAR ju ett budskap det är inte fråga om åsiketer.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time

2008-06-03 13:01
ett sista inlägg angående buskap da.

jag tycker itne de... jag tycker buskapen försvinner i alla ordrim och cp flow. pluss, det är få låtar. plussatt dem är dåliga musikaliskt....

så nee, det är ingen rappare som förmedlar buskap. nån låt hit å dit men i det stora hela är han katastrofalt dåligt....

2008-06-03 13:52
Okej okej vi FATTAR, du tycker han är dålig, gå och lägg dig nu. Slår vad om att majoriteten av alla som lyssnar på svensk hiphop diggar hans musik. Så lägg ner ditt crap. "AXXXEPTERA" att resten tycker han är grym.
Careface..

2008-06-03 14:06
spree.

jag har redan axepterat de men tänker ändå säga min åsikt. varför tror du svensk hiphop suger??? för att folk som du har bajs smak... ställ inga frågor till mig da om du inte vill ha svar lixom ,va fan tror du. du kan fortsätta lysna på adam tensta, marcolio och fattaru...
SKÄMS!Majoriteten gillade Lilleman oxå, syntes på försäjning listorna.... skullle de va positivt??? det är ju just de som är problemet

Tack vare sånna som dig keffa artister får så mycke luft.

fortsätt lysna du, så sätter jag på Outlawz eller Mob deep. så sslipper jag få skratt attacker när dem rappar.

marcolio, lilleman, adam tensta, lazy, Ayo, fattaru, O12, t-roc..... behöver jag säga mer???
sen låter ni rappare som Houman Sebgati försvinna med vinden å ignonerar han totalt.
pinsamt fan.

SKÄMS!

2008-06-03 14:13
Solid

Å andra sidan, hur stor är T-Roc?

jag tycker itne de... jag tycker buskapen försvinner i alla ordrim och cp flow. pluss, det är få låtar. plussatt dem är dåliga musikaliskt....

Har du hört låtarna han la som exempel?

2008-06-03 14:26
Anenkefali....

Nej, men det är stor chans att jag har hört dem förut men han har inte en ända låt som fastnat på mitt minne och som sagt har jag hört jävligt mycke av han både skivor, mp3, nätet och live....

u like, i dont like.... svårare än så är de inte...

jag gilalr Imortal Teqnik, Twista, Bonethugs, Shan Paul, Ika muth, m.m

andra gillar 50 cent, The Game, Eminem, Britny spears, Soulja Boy...

mer än så är de inte,,, jag tål inte O12.... så,, ÄR VI FÄRDIGA??? kan ni sluta ställa frågor till mig nu.... vi kommer ju iingen vart,,, inse de.....

2008-06-03 14:31
Solid

Men att säga att låtarna är dåliga musikaliskt, det är väl ändå lite väl? Visst, du kan ogilla flowet och raderna, men t ex Diamanttårar är bra musikaliskt?

2008-06-03 14:37
Solid P24

Skäms på mig?

Du måste helt fucking DUM i huvudet om du jämför Makoolio med Organismen ? :S D har du inte lyssnat på svensk rap alls..

För det andra ställde jag ingen som helst fråga till dig? Bad dig bara hålla käften för vi har fattat dina störda åsikter nu. Fortsätt lyssna på ditt skit och sluta klanka ner på vad andra tycker om. Bara för att du säger att det är KEFF musik betyder det inte att det just är KEFFT. Vem fan e du liksom.

P.S
ACCEPTERA*
Careface..

2008-06-03 14:44
Anenkefali

Kan inte utala mig då jag inte minns, men HAN persnoligen är tondöv... om folk sjunger i reffen är de annan sak....

asså jag HATAR 50cent... men tillåmed han har gjort en eller annan ok låt lixom.... (han är itne tondöv iaf)

men det är just musikaliska han faller på... lyricen är meningslös och flowet patetiskt och tondöv är han. ÄNDA han är bra på är svenska språket, thats it....

så, hoppas vi kan släppa de här nu... släpp mig iaf, diskus me andra...

2008-06-03 14:48
Ja du Solid du lyssnar ju på musik med bra budskap som Shan Paul ... jaha! men du fårstår jag, du är bara efterbliven.

förresten du gilllar allså bone thugs? Jaha men den svenska motsvarigheten heter Fattaru som du längre upp hatat på och gämfört med markolio. Kan inte du förstå att alla här inne tycker du är sjukt pinsam. Ingen annan tycker som du och du klagar på oss och våran smak? ÅÅÅÅ

de e ingen som förmedlar budskap? Men snälla har du lyssnat det minsta på Fattaru, Pst-q, Chords, Afasi, looptroop, osv osv osv! Det verkar som om du hatar innan du ens gett dom en chans. Varför e houman bättre än ´dom rent budskapsmässigt? Snälla!

Shiett mannen kolla på dig själv...

2008-06-03 14:51
Spree...

det är ju du som kommer in å klankar på MIN åsikt.... dem andra ställer frågor. jag svara.. sen kommer du från ingen stans och du har itne sagt en ända vettig rad....

DU SA MAJORITET gillar han... då tog jag fram Markolio och lilleman som Majoritet oxå gillar... gemföra?? nej... bara bevisar hur jävla keff smak majoritet har.... majoritet gillar pop och bajs musik....

det är ju du som har problem med mina åsikter... skriv itne till mig da din skojjare....

AXEPTERA går snabbare å skriva och när man sitter och jobbar på Apoteket med kunder i luren så skiter man i stavning på whoa.... man skriver snabbt mellan samtal....

vem är du som ber mig hålla käften när jag diskuterar me andra????

stick din horunge...

2008-06-03 15:03
Du kan inte hålla käften alltså.. Meningslösa människa. Vi fattar din åsikt. Svälj några sömnpiller och sov sött.
Careface..

2008-06-03 15:08
Spee

du är ju handikappad. vadå VI ,,, vart fan kom du ifrån??? vill jag prata me andra,, så kan du suga på din pappas kuk och inte säga nått..... eller kom me nått vettigare än "håll käften"

fucking horunge.. synd om dig. gå å dö din mammaknullare. annars har vi en del på apotket som kanshe kan hjälpa dig.... 25treo comp i glaset skulle göra dig gott din stackare...

så , skriv vafan du vill nu. jag kommer totalt ignonera dig....

2008-06-03 15:11
men det är just musikaliska han faller på... lyricen är meningslös och flowet patetiskt och tondöv är han. ÄNDA han är bra på är svenska språket, thats it....

Det där är inte åsikter, det där är återigen bullshit. Lyriken (lyricen går väl inte snabbare att skriva?) är allt utom meningslös, flowet är inte patetiskt och vad grundar du tondövheten på?

Majoriteten gillar pop och bajsmusik, ja. Organism 12 har ingen större fanskara, direkt. T ex Maskinen är det många ointresserade som gillar, men Organism 12 och MBMA är det nästan bara hiphopare som gillar.

2008-06-03 15:54
Solid kul att du påstår att du har bra svenska när du stavar som en jävla kratta. Dessutom verkar du ganska efterbliven för att vara 24 år, inget illa menat. "Fucking horunge.. synd om dig. gå å dö din mammaknullare". Märks ju att du har grava brister i ditt ordförråd. Sen är dina argument om dina åsikter inte särskilt stabila. Föreslår att du tänker över det du skriver innan du postar.

Organismen skulle aldrig varit uppskattad för sin lyrik om den inte innehöll något, eller?
http://www.goteborg.se

2008-06-03 16:07
hmr...

jag skriver ju bara horunge till dem som hoppar på mig först! som inte säger nått vettigt. å de är bara spree hitilss.. så vadåå??

kan inte jag tycka illa om en rappares musik utan att 40 fjortisar och 30 rassar ska hopp på mig??? det är min åsikt HAN SUGER!.... och om du missa det jag skrev så skrev jag att jag inte hinner kolla stavningen... de blir micket ahr (har) och många kolal (kolla) å engelska Lyrics.

jag ahr inte kallat dem andra massa fula saker, eller hur? för ddem säger vettiga saker och sin åsikt. även om dem säger det frustrerat.
jag hålle inte med dig å dem för 5 öre.... är jag eftebliven bara för de??? undra vem som ska växa upp då?

jag tycker han är tondöv... helt... jag tycker att hans texter suger och hans flow är patetiskt. jag tycker de. varför ska folk svära och hoppa på mig för jag tycker så????

du gillar hans flow, jag gör itne de, varför är din åsikt stabilare då?? vad säger att du har rätt??? majoritet?? samma majoritet som gillar Soulja boy då eller?

jag erkänner iaf, jag kan ha fel. men ajg tycekr så.... å jag frågar inte dig (som folk skriver till mig) "blev du tappad som barn"??? bara för jag inte håller me deras markolio smak lixom

GE ER FÖR FAN! sluta gråt för jag itne gillar eran bög idol lixom

2008-06-03 16:12
Solid

Jag frågade om du blev tappad som liten för att du skrev helt fruktansvärt retarderade saker utan anknytning till någon som helst realistisk bild av Organism 12

nån måste ju skina å då har vi en rappare som cp texter och flow och en bögig röst i fel tonläge på beats från 80talet. hans flow är långt i från bra. det är texterna folk gillar när man kör typ "ekorren satt i granen, tomten var far till barnen" sånt som går hem

"Markolio smak"? Varför blanda in Markoolio, retard? Ja, jag kallar dig saker, det är liksom för att lägga dit lite extra tyngd, du verkar ju inte haja riktigt annars.

kan inte jag tycka illa om en rappares musik utan att 40 fjortisar och 30 rassar ska hopp på mig???

Ganska fjortis att kalla alla för rasister.

2008-06-03 16:21
Anenkefali

asså är O12 din bror eller flickvän eller nått? varför gråter du för jag itne gillar han...
varför tror du att du har rätt??? du tycker han har bra flow, jag tycker tvärtom.
varför ahr du rätt? ahhahaah, fattar inte.... du säger itne häller nått vettigt utan BARA DIN ÅSIKT SOM JAG RESPEKTERAR SOM DU INTE GÖR!!!! jag tycker du snackar ren bull när du säger han kan hålla ton... asså det är ju ren bullshit, du tycker iten så, jag gör de. vafan e problemet??? Markolio blanda jag in för att nån sa MAJORITET GILLAR... shit, fatta...

är inte du rasse??? då är du fjortis.... patetiskt att inte respekera andras åsikt bara för du tycker han håller ton, dags å inse du är lika tondöv???

han e keff,,, jag tycker de, om du inte respektera de så tycker jag synd om dig

2008-06-03 16:26
haha, solid goes göra bort sig..

Tänker mest på sättet han argumenterar på, då han är 24 år.. (om han nu är det)

2008-06-03 16:29
Det här är fortfarande inte ens nära en Organism 12-text
det är texterna folk gillar när man kör typ "ekorren satt i granen, tomten var far till barnen" sånt som går hem

Jag accepterar din åsikt, du accepterar min, men du grundar dina åsikter på ren idioti. Där är skillnaden. Sen kan man ju fråga vem som gråter, din grammatik skriker "JAG SLÅR PÅ TANGENTBORDET AV ILSKA"-mentalitet.

Årets citat:

är inte du rasse??? då är du fjortis

Lämnar "hahaha" åt andra, men jag är nästan säker på att det kommer förr eller senare.

2008-06-03 16:34
är inte du rasse??? då är du fjortis

Hahaha!

där kom det.

2008-06-03 16:39
Jag tycker ågren har bra flow och gör grymma låtar och är bland sveriges 5 bästa lyriscister,enkelt..men tycker ändå ni går på Solid lite hårt,han har ändå rätt till en åsikt och håller med honom att bara för att majoriteten tycker någon är bra betyder det inte att det är bra för det..isåfall hade ju Crazy Frog räknats som vettigt musik i princip..

2008-06-03 16:41
Exe-Poused P0

Absolut, det är inte det jag tycker är weird. Men kolla på kommentarerna han spottar ur sig då och då, underhållande ju :)

2008-06-03 16:46
aninkfali och andra

jajaja,, ni har inget å säga helt enkelt så ni försöker knäcka mig med ord vitsar och klanka på min stavning m.m. patetiskt. bara för ni inte respekterar min åsikt... vad grundar du på att han hålelr ton??? det om något är ren idioti.... men din åsikt. jag respekterar utan att fråga om din pappa våldtagit dig som barn eller liknande....

så fort jag skriver typ... "ne asmas låt är ingen bra" så kommer de 30 fjrotis fans och svär åt mig och 40 rassar "det är för du är blatte"... så skratta på ni,men det är sanningen...

att ni inte bara kan säga som en normal människa "tycker du? jaha, håller inte med dig för de och de". istället för jo,, "Gud sa till mig han har bra flow, jag har rätt och du blev tappad som barn".

tror ni jag tar åt mig när 5 who horor och organism 12 fans klankar ner på mig? jag garvar ju bara åt er...

synd om er som inte kan visa respekt. men så är det bakom data skärmen.

2008-06-03 16:49
Solid

Hur jävla respektfullt är det att kalla det där "ekorren satt i granen, tomten var far till barnen" för något Organism 12-liknande? Som man bäddar får man ligga, liksom. Knäcka dig med ordvitsar? Inga ordvitsar har sagts (vad jag vet), och knäcka dig klarar du så bra själv.

2008-06-03 17:02
haha shit, detta va sjukt underhållande.. du har ju inga argument till VARFÖR han har dålig lyrik, är tondöv osv. kan du ge några exempel? Jag tycker han har ganska mycket budskap i en del låtar.. aja jag orkar inte kasta mig in i denna diskussionen men en sak är helt klart och det är i alla fall att soild (P24?!?!) är drygast på whoa.nu....
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
Rappare

2008-06-03 17:03
Solid

Oavsett om Org12 är tondöv eller ej.. jag har aldrig hört en låt där Org12 försöker hålla, eller ens ta en ton..?

2008-06-03 17:07
MEN AJG TYCKER HAN E KEFF!!!

ÄR DET SÅ SVÅRT ATT AXEPTERA OCH RESPEKTERA UTAN PERSNOLIGA PÅHOPP!!!!?!?!?!

är det de??? alvaligt???? måste ni flockas som fjortisar och skyddar eran bög idol som ett gäng britny fanns????

2008-06-03 17:09
Solid

...väntar på svar...

Din argumentationsteknik är en skam, synd att du inte märker det själv.

2008-06-03 17:17
mitt??? hahahaha vadå argumentera????

jag gillar itne hans flow,,, argumentera?? det är väl smak sak,,, du har ju inte sagt så mycke mer än att du gillar hans flow, lyrik m.m.... men TON han håller fel TONLÄGE. de låter kefft, fel pch fördjävligt.... jag tycker de, ger det dig rätten att kalla mig fula saker????

det handlar om åsikter... jag kan ta era fast jag tycker den är fel..

det är ju du som inte kan hantera min åsikt å börjar tjura som ett barn och bråka å ge mig ett gott skratt.....

ÄR DET SÅ SVÅRT ATT RESPEKTERA ANDRAS ÅSIKTER UTAN ATT BRÅKA???

jag tycker han e keff, du tycke rinte de, vi har våra anledning.... jag kan släppa det där...
det är ju du som inte kan axeptera det, så det är jävligt synd om dig som inte respekterar andras åsikter. kan inte va lätt för dig i verkliga livet

2008-06-03 17:17
ÄR DET SÅ SVÅRT ATT AXEPTERA OCH RESPEKTERA UTAN PERSNOLIGA PÅHOPP!!!!?!?!?!

Läs igenom dina inlägg igen. Sedan kan du fundera på vem det är som slänger iväg personliga påhopp åt höger och vänster.

2008-06-03 17:19
Ch1ll

som sagt,, ajg börjar ALDRIG utan försvarar mig bara...
så du har helt fel

2008-06-03 17:21
vet nu hur det är?

det är som att gå in på en Britny spears konsär och säga "hon suger". så hugger fjortisfansen och bråkar och svär EXAKT som ni gör nu.... är ni O12 grupies eller??

ni kan ju inte ta en åsikt som en normal människa iaf. det har ni bevisat

2008-06-03 17:23
här har du gjort det största misstaget:

jag respekterar utan att fråga om din pappa våldtagit dig som barn eller liknande....

Det var DU som frågade HONOM om han blivit våldtagen som liten, remember?

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta..

2008-06-03 17:25
Solid

Du måste ju kunna argumentera för din sak när du slänger ur dig saker som
det är texterna folk gillar när man kör typ "ekorren satt i granen, tomten var far till barnen" sånt som går hem
,
osv...

Sen är det här också heeelt taget ur luften
kan inte jag tycka illa om en rappares musik utan att 40 fjortisar och 30 rassar ska hopp på mig???

Det är ju även fakta att han har budskap i låtar (inte alla, men många), så du kan inte säga att det är "din åsikt" att han inte har det.

2008-06-03 17:26
För övrigt skrev jag det första jag gjorde att jag respekterar din egentliga åsikt men fattar inte varför du spottar ur dig random idiot saker hela tiden efter det.

Och till slut, om du vill att andra ska respektera vad du tycker, borde inte du då respektera vad andra tycker, dvs att du har fel?

Fundera på det där ett tag du :)

2008-06-03 17:28
Snart kommer det (tråkigt om jag hinner först)

"AXEPTERA MINA ÅSIKTER FJORTISAR OCH RASISTER!"

2008-06-03 17:29
hahaha, Ch1ill... du är ju bara för mycket...hahaha, svårt efterbliven???

för andra gången da för du va den trögaste människan hitilss...

HAN BÖRJA MED PÅHOPPET ATT JAG BELV TAPPAD SOM BARN!!!
fatta du nu, elelr ska jag säga igen??? jag säger igen för säkerhets skull

han börja, jag försvarar mig.. jag börjar ALDRIG med sånt. jag svär ALDRIG om ingen gör de mot mig först...

ser ni itne att ni håller på som små britny fans eller???

LÄR ER RESPEKTERA ANDRAS ÅSIKTER!

2008-06-03 17:30
Solid varför har du inte motargumenterat mitt inlägg?

Jag respekterar inte dina åsikter för att det är ren bullshit. Ungefär som att säga "50 cent ÄR en bättre rappare än Nas och Jay-z tillsammans, jag tycker han har bättre röst, flow, texter, rappar på bättre beats så tycker jag, ni måste respektera mina åsiker eftersom det är ni som har dåliga smak.

2008-06-03 17:32
Solid

Tjugofyraåringen dödar konversationen med hjälp av Britney Spears. Rasister och fjortisar lämnas gråtande. Jo, jag ser det. Du har nog rätt trots allt.

Det är nu man skulle haft "Spoiler-ruta", men....

retard

2008-06-03 17:40
kohler

BRA DÄR!!! TACK... vadå, tänk om man tycker så????

jag såg en rubrik där jag tolka att han ville ha folks åsikter angående O12....
så jag gav min åsikt.... jag ahr inte sagt att du har fel.tvärtom jag sa tillåme att ni kanshe har rätt..... men jag hatar han, det är MIN ÅSIKT... ska jag itne få säga det utan att folk ska svära åt mig och hoppa på mig som små O12 dickrider grupies???? jag respekterar din åsikt. och dem andra fjollerna.... det är ju dem som inte kan respektera min....

jag kunde lämnat det så.... men det är ju grupisarna som inte kan de.
tyck han e bra. kul för dig lixom, varför kan inte ni säga samma sak??
"synd du inte gillar han". men nej nej, dem ska flockas som fjortisar.

angående lyricen, jag kan ju inte hans rader utantill, men dem tilltalar mig inte. jag tycker de mästa är nonsens,,,, kan inte jag få tycka de utan att nån ska fråga om jag blev tappad som liten??? du tycker han har bra lyric. ok, kul för dig... så... är det så svårt å respektera de???

fattar du nu????

RESPEKTERA ANDRAS ÅSIKTER!!!! UTAN PERSONLIGA PÅHOPP!

2008-06-03 17:43
Solid synd att du inte gillar han

2008-06-03 17:45
Solid

Synd att du inte gillar honom, ännu mer synd att du visar det med ett jävligt omoget beteende.

2008-06-03 17:45
Exe Poused

hahahaha,, aahhh, TACK.... kul för dig som gilla han =D (om du nu gör de men jag antar det)

2008-06-03 17:48
Anenkefali...

inse,,, du börja ju,, du som inte respekterade min åsikt och vill ta upp en diskution.... det ända omogna med mig är att jag hoppa på din fjortis våg och börja bete mig precis som du gjorde mot mig...

men "synd du inte gilla honom" . fattar du inte att vi hade sluppit bråka om du sa det i ditt första inlägg????

aja,, känns som ni börjar förstå och respektera,,,
precis som jag respekterar er

Solid aa jag tycker han är skitfet,tänkte först skriva att du inte verkar ha gett honom en ärlig chans men om jag tänker efter har jag inte gett rappare som du lyssnar på typ Houman en ärlig chans,men immortal technique tycker jag är bland världens bästa mc's..

hahaha, svårt efterbliven???

Nej, såvida du inte smittar av dej :)

HAN BÖRJA MED PÅHOPPET ATT JAG BELV TAPPAD SOM BARN!!!
fatta du nu, elelr ska jag säga igen??? jag säger igen för säkerhets skull

Detta hör inte till saken, du sa att du respekterar andra utan att säga något sådant, men det har du beviserligen inte gjort, även om han började. (Han-började-syndromet är ofta förekommande bland dagisbarn för övrigt)

LÄR ER RESPEKTERA ANDRAS ÅSIKTER!

Från början sa jag att jag respekterar dina åsikter som sagt, förstår inte varför du fortsätter älta det.

Detta börjar bli roligare och roligare, men för din egen hälsa känns det som att du gör bäst i att släppa detta nu. Om du inte fortsätter att kalla oss för rasister, bögar och britny fans, så kommer vi inte fortsätta argumentera, har du inte förstått det än?

2008-06-03 17:49
Solid synd att du saknar smak. synd att du inte gillar org12.

ok?