organism 12, är hans flow verkligen så bra?
Ja, nu kommer ca 90% av whoa skriva att jag e dum i huvvet, men jag har också åsikter. Jag tankade hem organism 12´s nya låt "jag är glad endå" (helt lagligt). Och hans flow är ju hur lätt som helst o matcha, lyssnar igenom gammla låtar, va är de som igentligen är så speciellt?
o just de.. du är jävligt äcklig också.
Ibland så tycker man att han är grymm, iband tycker man att han är grymm. Han en är bradålig rappare enligt mig. Samma sak som att säga att en person är fulsnygg :)
Ibland så tycker man att han är grymm, iband tycker man att han är kass ska det stå.
Flowet är väl inte den största anledningen till att man lyssnar på Org.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
bearC, nej jag fattar de, men alla säger att org12 har de bästa flowet inom svensk hip hop, då undrar jag bah hur dem tänker :)
Han har ett väldigt säreget flow, har alltid diggat det, men det jag fastnade för hos honom som rappare var hans fantastiska ordlekar och punchliunes
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Bästa flowet e kanske att ta i men han kan ju verkligen flyta jävligt bra lyssna typ på bracka från bakom kulliserna där har han grymt flow om du frågar mig. Sen på senare plattor har de ju inte varit battle rap utan mer personliga texter och då tror jag inte flowet stått i centrum om man säger så. Förut var de nog mer vikitgt för han me flow o kul rim osv. pz
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
har nån "bracka" så jag får höra? :)
Tigg inte piratkopierat material, köp skivan eller önska låten på radio ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Jag tycker inte han har bra flow, ganska dåligt om jag ska vara ärlig. Men det är helheten & hans kreativitet som gör han bra, sen har han ju en egen stil oxå..
be the change
Mabande, va fan hittar jag skivan?
Sen är det en smaksak vissa tycker att snubbar som har bra flow rappar snabbt, andra tänkter på strukturen flowet e byggt på osv. Jag tycker Orgen skiner ofta med sitt flow, han är en väldigt bra lyricist också. Att påstå att han är dålig på flowa är befängt, men tycka får man göra som man vill.
Enigma has spoken!
Han har inte det modernare diarréflowet, men visst fan kan snubben flowa. Flow står som sagt inte i centrum i hans låtar, men han kan flowa.
Punchlines och ordlekar var det ja !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ja, nu kommer ca 90% av whoa skriva att jag e dum i huvvet, men jag har också åsikter. Dummmmm i huvvet var det ja. Ågren är bäst <3
Lime jag har aldrig hört nån sagt att Ågren har bästa flowet i Sverige? Han är ganska långt ifrån på den biten, känns som han inte försöker ändra det heller.. men det är som sagt texterna som är i fokus på Ågrens låtar.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
lyssna på "får jag lov" från "peta på döda saker med pinnar" och märk att ågren kan flowa.
PAO!
Han har flow som fan, även fast det kanske inte stämmer över med det horiga jävla fjortisflow som är inne bland småttingarna nowadays...
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
har har lika dåligt flow som håkan hellström sjunger, trots det blir är båda grymma lite konstigt men så är det
folk har missuppfattat hela tråden, visst han kan flowa, men när folk påstår att det är sveriges bästa så undrar man..
Men vem har påstått att han har bäst? Han har välldigt säkert och skönt flow kolla på han live missar nästan alldrig ett ord. Andra rappare kanske låter bra på vissa låter men sen går de åt helvet live
Enda gången jag hört honom fucka up var på "Dom vilka idioter" när han körde diamanttårar precis innan.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
I introt till Versioner Vol.2 är han fet både flyt-och textmässigt! Enligt mig
Kort och gott: - Ja
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.
han har inte sveriges bästa flow, det är rim, ordlekar och punchlines han och pst/q är bäst på =)
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
tycker han är fett överskattad, men det är bara jag. Alla kan inte gilla samma saker lixommmmm
Vilka säger att han han bäst flow i Sverige? Jag har aldrig hört ett pip från "the others"
"Han har inte det modernare diarréflowet" "Han har flow som fan, även fast det kanske inte stämmer över med det horiga jävla fjortisflow som är inne bland småttingarna nowadays" dan8 P17 - "tycker han är fett överskattad, men det är bara jag. Alla kan inte gilla samma saker lixommmmm"
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
AiQue Du antyder att han är en av småttingarna som söker efter fjortisflow? Eller ska jag bara kolla på South Park och sova?
Anenkefali Du förstod det rätt, så nu kan du vara nöjd med dig själv, bädda ner dig och titta på South Park!
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
Org12 har egentligen rätt stelt och enformigt flow. Lite beroende på vilka låtar man lyssnar på, men i regel är det rutnätsflow med 2 och ibland 3 rimsschema per två rader.
Producent
2008-06-01 23:30
Passa Din Mick (med Ison) Tiden Är Nu (med T.R) Coffee Shop - Candy Shop Get Throwed med Large Berghagen i dom låtarna har han ett jävligt flow asså.. men sen är de väl som alla andra säger, de är hans texter med ordlekar m.m som jag också har fastnat för, men gillar faktiskt inte hans nya låtar så värst mycket..
http://www.soundcloud.com/luegoods
Nu kom jag på en till han flowar grym på nämligen Katter och hundar.
skivorna han gjort har alltid varit starkare än dom mixtapen jag hört. antagligen för att han måste höjja standarden mer på en skiva vilket e självklart oavsett vad lixom. lyssnare har krav o så har väl han också. jag tycker inte personligen han har de bästa flowet. men snubben e no doubt duktig. 1000alper måste va en av de låtar jag gillar med honom.
Direkt svar på frågan i rubriken: JA! Flowet i kombination med textens innehåll och struktur gör honom till en av de bästa Sverige. Detta borde alla kunna skriva under på. Oavsett om musiken/soundet inte faller en i smaken. Om man TYCKER att någon är bra/dålig är något som ständigt diskuteras i de här forumen. Lite svårt att komma längre i sådana diskussioner än; "- Jag tycker att han är dålig." "- Jag tycker du är dum som tycker det. Jag tycker att han är bra." "- Jag tycker att du är dum som tycker att jag är dum. Det här tycker jag är dåligt..." "- Jag tycker att du är dum som tycker att jag är dum för att jag tycker att du är dum. Det här tycker jag är bra..." ... osv, osv.
... och det jag menar är att det kanske skulle vara på sin plats om alla på den här sidan kunde började tänka på att vara mer sakliga i sina inlägg. "- Är flytet så bra?" "- Ja. DÄRFÖR ATT... " "- Nej. DÄRFÖR ATT... " Man blir lätt less på alla inlägg där folk bara tycker (gärna och aldrig sällan om folk som postat högre upp i tråden). (Ja, jag vet att jag gick in och mest tyckte och gick offtopic fullständigt, men kan någon komma med ett argument som talar för att rapparen i fråga har dåligt/mediokert flow och/eller inte gör sig förkänt av uppmärksamheten/intresset kring honom?)
Har läst så mkt i tråden , men det som är bra med ågren är ju hans texter inte hans flow enligt mig iaf =) peace out
han är inte bra någonstans...
rawkillz P16, hiphopexpert och allvetare, har talat.
Han e keff och överskaddat men mindre keff än vad som finns i sverige. nån måste ju skina å då har vi en rappare som cp texter och flow och en bögig röst i fel tonläge på beats från 80talet. hans flow är långt i från bra. det är texterna folk gillar när man kör typ "ekorren satt i granen, tomten var far till barnen" sånt som går hem,,, massa nonsens bara för de ska rimma. INGET BUDSKAP what so ever. men sverige gillar inte Imortal Teqniq budskap ändå så.... rent bajs helt enkelt. men gemfört med all diare som finns så är väl bajs de bästa som finns i sverige idag.pinsamt är det iaf.
S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag) WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP
Solid Du har aldrig hört Organism 12 va?
hahah solid antagligen är du för korkad för att förstå hans texter isf. du kan fan inte påstå att han inte har budskap i sina texter? inget ont mot dig, men om du är invandrare och har svårt för svenskan så är det förståligt att du tänker som du gör, men du är ändå långt ute och cyklar.
http://www.goteborg.se
Anenkefali. varför änns säga så???? bara för du tycker han e bra måste alla andra göra det??? jag har hört han fler gånger än vad jag vill. axeptera att alla itne har samma åsikt som dig.
hmr- Säg inte så, man blir rasist då. (Fråga mig, blivit rasiststämplad som fan i en tråd för att jag anser att inom svenska hiphopscenen är det inte många "invandrare" som har mycket att komma med...) För övrigt tror jag att han är invandrare, men han verkar inte ha språkproblem. Lyssnade på hans soundclick. Men alla förstår ju inte svåra texter heller...
hmr jag ahr svenska C så inga problem där kompis... samma som dig axeptera att folk inte har samma smak... jag gillar mob deep, IT, 2pac, Twista, Blues, å gamla Ken låtar... att höra på folk som O12 är pinsamt.... han är pinsamt jävla keff att de finns bara inte... DU gillar.... Jag hatar det... AXEPTERA!
Solid Du är pinsamt keff. Jag accepterar att du inte gillar Organism 12, men att du kommer med skitsnack som
nån måste ju skina å då har vi en rappare som cp texter och flow och en bögig röst i fel tonläge på beats från 80talet. hans flow är långt i från bra. det är texterna folk gillar när man kör typ "ekorren satt i granen, tomten var far till barnen" sånt som går hem Liksom, vad fan dillar du om? Blev du tappad som liten?
Solid "ekorren satt i granen, tomten var far till barnen" Då undrar jag vilken Org12 låt du hört.. :S Och sen när är det rader som går hem? Om snubben inte driver är det tragiskt.
Anenkefali... hahahaha, när ord inte räcker till måste du ta till persnoliga påhopp va??? det är vad jag tycker, vad är ditt problem? det är du som är våldtagen som barn och tindöv som kan lysna på CP:et gå å sug klart på pappas kuk nu din horunge
Omen sånt är vanligt i vad jag kallar "luthagen rapp", jävligt vanligt här om kring... vanligt i uppsala och säkert i hela sverige... han rappar skit som inte betyder ett shit, oftast.
Solid Va? Det är en personlig diskussion, och du snackar bara skit. Frågan "Blev du tappad som liten?" var bara ren artighet; en inbjudan för dig att använda det som ursäkt för ditt nonsens. Det du säger är ju inte åsikter, du snackar ju ren skit. Ditt textexempel har ju inte en grund någonstans, och är absolut inte ens i närheten av Ågrens sämsta texter. Bögig röst? Det är ju en åsikt, visst. Fel tonläge? Det är en felaktig åsikt, men visst, en åsikt. Beats från 80-talet är ju bullshit... Ingen åsikt, bara något du slänger ur dig. Hans flow är bra, ett stabilt och tydligt flow, men du har en annan åsikt, och det får du ha. Dina texter är för övrigt grymma, lyssnade på någon låt och hörde...inte så mycket faktiskt, men något om "guzzar", så du är på god väg. Mot vad vet jag dock inte.
Anenkefali... man skriver itne så, då ignonera jag dig... men nu skrev du med lite vett iaf så... asså, jag har växt upp i uppsala och har jävligt bra koll och sammarbetat med många uppsala rappare, uppträtt på samma sceen m.m... å det är min åsikt, jag gillar itne snubben av dem anledningarna jag skrev. jag tycker inte han har nått vettigt å komma med. han är en clown i mina ögon och hårt mobbbad är han i uppsala oxå. han är pinsam i mina ögon. så är det... musikaliskt är det bara tragiskt sen min egen musik. smak sak,gillar man O12 förstår jag om man inte gillar våran musik jag försöker ha budskap iaf. "HORA" låten handlar ju om hur dumma fjortisarna är och att dem skadar sig själva,,, sen att jag har en studio av värde 3000kr INKLSUIVE dator är nog anledning att man knappt hör ett ord på mina låtar om man itne lysnar 10 gånger typ.