I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad tycker vi om Frondas bidrag i melodifestivalen ?

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-03-01 21:08
nu har han ju åkt ur också
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-01 21:15
Han "dans" var rolig. Såg ut som han stod på glödande kol.

2008-03-01 23:15
One.

"nej han delar din morsa med oss andra"

whaa? Vad fan liksom? Är det Fronda som skriver dina "comebacks"?

Att folk lägger ner sig på att hata artister som mange och fronda beror nog mest för att han får svensk hiphop att framstå som så fruktansvärt löjlig och tragisk.

2008-03-01 23:30

Grymt av Fronda! han gjorde sin grej bra, han spelade inte nått som han inte är, han va sig själv!

iskall... Word Up!

2008-03-01 23:35
one

nej.
DJ

2008-03-01 23:46
one:

Du verkar rätt avundsjuk? Annars vet jag inte.

Om det glädjer någon så tyckte jag att Fronda var aningen bättre i direktsändning och när man hörde hela låten. Klart lyssningsbart utan att må dåligt, men inte mer.

Och jag tror inte att jag skrivit av Fronda särskilt många gånger tidigare, kanske ingen. Men när något som i alla fall kallas hiphop är med i Sveriges största musiktävling så är det klart att man måste kolla upp det och se vad man tycker.

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2008-03-01 23:50
"Om jag fick chansen att vara med i Melodifestivalen så hade jag aldrig tvivlat, och det hade inte ni heller..."

Eeh, jo?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-02 00:02
eeh jo.

och "one" du kan ju inte mena refrängen inte låter äckelpop?

2008-03-02 00:05
Ja tycker den va askals :)
Svängig och grejjer. Tummen upp :)

Vart typ lite ledsen då han inte kom vidare.
Men men... Han gjorde det bra ändå.

2008-03-02 00:13
Ska inte den här tråden ligga i forumet "övrig musik"?

2008-03-02 00:21
jo, absolut

2008-03-02 00:23
NickeMannen P22

huh? läs vad jag skrivit. jag e väl den enda som supportat och bara ser det postiva?

2008-03-02 02:04
Han gjorde ju verkligen ett bra jobb o blanda hiphopen med schlager, så säga vad man vill om fronda och sånt men säga de va en dålig låt e rätt svårt.

Men de e ju ingen låt som kommer spelas fler gånger.

2008-03-02 02:33
Men de e ju ingen låt som kommer spelas fler gånger.

du kommer ju knappt får käka upp det där om en vecka :D

2008-03-02 05:26
vart kan man kolla på detta? råka missa sebbes bidrag.

2008-03-02 10:39
Fronda slutade vara hiphop för längesen.. Sjalen gjorde ju inte Sebbe mer hiphop direkt. Nää han är knappast det största inom svensk hiphop. Att så många männsikor ogillar honom måste ju betyda något, även fast whoa är känt för många hatare så är det väl kåta 14 åriga tjejer som gillar Fronda. Men de som kallar sig lite mer mogna har lagt honom bakom sig. Det finns så många som verkligen står för hiphopen och inte gör det till nån jävla tjejtidning om ni förstår vad jag menar..

Vara med i melodifestivalen:
Okej schysst PR,
Fronda i melodifestivalen och annars:
För barnslig

Peace // AK!
Rapologic Rhyming And Cuttig (RRC)

2008-03-02 11:37
Han gjorde ju verkligen ett bra jobb o blanda hiphopen med schlager, så säga vad man vill om fronda och sånt men säga de va en dålig låt e rätt svårt.

Tycker du verkligen att Hiphop ska blandas med Schlager?. Det låter bara helt fel i mina öron någe sånt kan man verkligen kalla sellout. Och man behöver inte vara sellout för att kunna leva på sin musik, känner en gitarrist som har levt på sin musik sen 1969 och han har verkligen valt vilka han ska och inte ska jobba med. men då är han ju så jävla bra att han håller i alla väder också.

DJ

2008-03-02 11:59
one:

Precis.. de flesta av oss andra här skulle ju skämmas som fan om vi hade varit Fronda igår, så vi är inte så avundsjuka med andra ord.

//NickeMannen
I'm back!

2008-03-02 12:04
Teambanan:
gitarren kostade 4,500 :-

Nickemannen:
Nej, det ska vi inte. Men saken är den att varje gång fronda dyker upp i något sammanhang så ska alla "riktiga" "äkta" hiphopare spotta honom i ansiktet.
Och för mig, som rappare och som lyssnare på hiphop så känns det väl bra om artister kan försöka komma in i branchen ännu mer. Jag säger inte att jag tycker att fronda är världens grymmaste emcee eller liknade men han gör ändå sin sak, och brinner för den. Det är något som jag tycker man borde ge honom "cred" för. Personligen så lyssnar jag hellre på en låt där det händer lite än en loop med samma eviga tugg om hur svårt det var att växa upp som barn. Men det är ju bara min åsikt...
"Skulle väl åka dit som en inbrottstjuv /<br> som bara vips dyker upp som en tillbakaspolad simhoppsbrud /"<br>

2008-03-02 12:07
iLLh sa de
www.myspace.com/naturmusic

2008-03-02 13:48
Det gäller att bredda sin musiksmak. Låten var skön faktiskt =)
Jockish @ B-vik

2008-03-02 13:50

Säga vad man vill om fronda och hans musik, men han vet i alla fall hur man får uppmärksamhet.

och som dom säger, Bättre ökänd, än okänd..

hoppas det går bra för honom, det är kul att melodifestivalen utvecklas. Nästa år ser vi kanske vi se lite mer "Äkta" hiphop. vem vet?

2008-03-02 14:07
sorry..

hajjade just att det var i går han var med.. haha..

2008-03-02 14:11
jasg tyckte den var ok!
Shadowartworks.Com
Myspace.Com/Shadowlabs

2008-03-02 15:24
Vad fan yrar alla om? Det är Fronda rakt igenom, han är en levande legend. Har ni ens lyssnat till texten eller? Fattar ni vad det handlar om, lyssnat ni på texterna eller? Lyssnar ni på Frondas andra texter? Det är Fronda och det är bra, okej beatet kanske lät lite annorlunda och schlageraktigt. Men vad spelar det för roll, att man har ett gladar beat? Visst har han haft bättre, men jag tycker inte det var dåligt. En skala mellan 1-10 får det bli 7,5.
From the bottomless pit..

2008-03-02 15:56
fcarlsson:

många av oss minns Fronda från D6AA/EFterblivna tiden och hans äldre solo grejer, då lät han inte såhär på något sätt, och jag (och säkert flera med mig) tyckte han gjorde bätre musik då

2008-03-02 16:37
NickeMannen P22

ja usch, känns som du precis som alla andra hatare tror att allt ni gör och tror är så rätt, när det egentligen bara handlar om okunskap och ni har fått allt så jäkla fel.

orkar inte säga samma saker om och om igen, men tror du alltså helt ärligt att du kommer få chansen att ens välja den framgång som Fronda har idag?

Kanske bara känns nära för dig eftersom han fanns här ett par år sedan, och du på något sätt tror att du kan jämföra och relatera, men vad han gjort de senaste åren är ljusår före din och alla andra hatares utveckling.

Men man väljer ju helt enkelt vad man vill göra i det här livet och vad man vill åstadkomma. Du är säkert en sån Jag supportar och siktar högre i alla fall.

DJ

2008-03-02 17:42
one:

Haha.. vad är ditt problem? Är ni ihop, eller?

Jag, liksom 99% av Sveriges övriga befolkning, skiter väl i Fronda. Det handlar inte om okunskap utan om att Fronda hade med en låt i melodifestivalen som inte var hiphop och dessutom dålig. Jag är inte intresserad av "den framgång som Fronda har idag", eftersom jag inte gör musik. Men helt ärligt så var Fronda med i ett kval till melodifestivalen, det gick dåligt och han är bortglömd igen imorgon.. Kom ner på jorden?

Nä, nu lämnar jag den här tråden för jag har sagt det jag vill säga.

Jag hoppas Dogge kommer med i melodifestivalen nästa år. Jag tror han skulle göra sin grej och jag tror att många skulle uppskatta det. :)

//NickeMannen
I'm back!

2008-03-02 17:54
NickeMannen:

Dogge har tydligen skickat in bidrag till melodifestivalen två gånger men aldrig fått vara med.

2008-03-02 17:57
Vad alla ni verkar ha missat är att Fronda, Snook, Mange Schmidt är just SVENSK HIPHOP. Klart som fan att fronda inte gör en gangsterlåt i medlodifestivalen, för det får inte bli för mycket hiphop, då blir svennarna rädda. Svensk hiphop är inte amerikansk, här gillar vi att lyssna på rap som handlar om gulligull.
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.

2008-03-02 18:00
Fiyah P25

Kan hålla med dig, men lyssna på texten! Fast jag håller med dig, bättre då än den här låten! Lätt. Men Fronda är ändå Fronda.
From the bottomless pit..
DJ

2008-03-02 18:00
Fiyah:

Ja, jag hörde också det. Jag tycker det är lite konstigt faktiskt, om man ser till t.ex. Frondas låt eller kebabpizza-låten för någon vecka sen så tycker man ju att Dogge platsat bättre. Jag vet ju inte vilken/vilka låtar han skickat, men det finns ett par på senaste plattan som jag tror skulle funkat i melodifestivalen.

//NickeMannen
I'm back!

2008-03-02 18:05
Det är Fronda rakt igenom, han är en levande legend.

Sveriges Tupac. Hiphopens Jimi Hendrix

one 

Grabben du verkar lite insnöad i din värld. De flesta på whoa rappar inte så vi är inte avundsjuka på hans utveckling heller.

Problemet med Fronda är att hans musik är så menlös, tråkig och helt enkelt rakt igenom dålig. Att du sen ser upp till honom som en hjälte är väl en bra indikation på hur musikaliskt lagd du är och därmed hur bra chans du har till kändisskap...
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2008-03-02 18:06
NickeMannen P22

vad är ditt problem? Är ni ihop, eller?

ooookej, vi lämnar den lilla debatten där så lämnar jag också tråden.

2008-03-02 18:11
rostad - "Populärast inom svensk rap" är inte samma sak som "representativt för svensk hiphop".

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-03-02 19:43
Ja han måste ju ha gjort nått bra eftersom två trådar om hans mederkan i meloditramset har gjorts och ganska många har skrivit, och han har nog fått många att kolla på skiten,många som inte gillar han men måste bara kolla/lyssna för att ev. skriva skit om det...

Finns en anledning varför han var med, för att få visa upp sig , inte för att han ville åka ner till ja vilket land det nu var till finalen...

Och jag tycker han gjorde rätt, min tjejs mamma som hatar hiphopare o sånt diggade han rejält och ville ha fler låtar med han,han har nog fått fler fans tack vare detta. Så var är det för fel med det?

man måste ju synas eller höras för att få ut nått av sin musik

2008-03-02 19:49
håller med marcus68
Shadowartworks.Com
Myspace.Com/Shadowlabs

2008-03-02 20:42
Tycker du verkligen att Hiphop ska blandas med Schlager?

Nä det tycker jag inte, men alla med ett musiköra kan höra att gjorde det på ett bra sätt.
Sen fall de e fel eller rätt e en helt annan sak.
Riktigt fel om du frågar mig.

2008-03-02 21:02
Trevlig tråd:)

2008-03-02 22:34
Moderatorer-Nickemannen eller någon annan:

FLYTTA HELA DENNA TRÅD TILL ÖVRIG MUSIK ELLER TV-FORUMET.

Om Fronda väljer att ställa upp och själv tycker att hans musik passar bäst i melodifestivalen så har han per definition diskvalificerat sig för att diskuteras under svensk hiphop. Vi blir överösta av meloditjafset i alla medier var vi än går. Låt oss åtminstone slippa det här på whoa. Snälla...
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
www.beatheartsblog.com

2008-03-02 22:41
"Om Fronda väljer att ställa upp och själv tycker att hans musik passar bäst i melodifestivalen så har han per definition diskvalificerat sig för att diskuteras under svensk hiphop."

Haha.
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...

2008-03-02 23:00
Låten sög styggt.

2008-03-03 00:36
låten va ju bäst av dom som va med iaf
 Chamillitary Mayne

2008-03-03 00:38
haha vi ska inte ta i så vi skiter på oss

2008-03-03 00:44
söööööööög!.. skämmer ju fan ut sig för all frammtid..

2008-03-03 01:08
OOO alla ni som klagar vad fan har ni gjort som är bättre da?? Har ni  spelat för miljon tittare? Tjänar ni pengar på eran musik?

Ni ska bara hålla käften

2008-03-03 01:12
haha skönt resonemang marcus!! :)
ses

2008-03-03 01:47
Att säga att svensk hiphop inte ska förknippas med Schlager är en självklarhet eftersom Schlagern inte bara är en genré, det är en utdöende genré, de få som håller schlagern vid liv idag är typ Linda Bengtsing och kanske ett par till. Ser man till bidragen så är det mer popsnören, mer balkaninfluenser o.s.v. Själva konceptet har dött ut och det har pågått rätt länge.

Idag består melodifestivalen av ett slutet sällskap bestående av typ Björkman, G-son, Ingela Pling och Alexander Bard som bjuder in sina närmaste vänner samt ett par "halvkändisar" till sitt årliga reklamjippo. Musikmässigt är det ett riktigt lågvattenmärke. Mark Levengood sa förvisso att melodifestivalen representerade den svenska folksjälen, vilket kanske var sant för 15-20 år sedan men vakna upp för fan, Amy Diamond, Fronda, Slå-mig-gul-å-blå-Frida. Snart får de slå ihop den årliga Energygalan med Melodifestivalen för det är snart samma sak.

Jag är inget schlagerfan men genrén i sig har ett "historiskt" värde, och även en stor fan-base(i Sverige), låt Linda Bengtsing och kompani få dominera, det är ju deras show. Fronda får stå för det han gör, jag tyckte varken eller om han bidrag, det var varken schlager eller hiphop.
http://www.myspace.com/dirtydonline

2008-03-03 06:01
Säger som nån annan här över. Frondas låt var den bästa av bidragen.
Men som Dirty_D sa, det är Linda Bengtsing & Carola och co. show.
Det är som att Slipknot skulle uppträda på Upp In Smoke Tour.
DJ

2008-03-03 09:43
Den här avslutning på skivbolagets biografi är för övrigt humor:

"Han har alltid gjort, och kommer alltid att göra sin grej, vilket bl.a Melodifestivalen och Let’s dance fick erfara genom ett vänligt, men bestämt,
-Nej tack !"

Borde kanske uppdateras nu... :)

//NickeMannen
I'm back!