I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Top 5 fula rapnames?

Svensk Hiphop - Allmänt

2007-12-21 12:21
Kul att folk tycker att Öris är fult:P Typ "Byt ut namnet Öris mot något vettigt!" xD Liksom Fredric Öris lär ju inte byta efternamn? Whatever. Sen är ju Leo ruskigt fett, förstår inte att folk kan klaga på det. Otis är också snyggt, rent allmänt.

Det är något med "Hubler" jag inte gillar. Inte personen, namnet. Vet inte vad.
I tego arcana dei!

2007-12-21 12:25
Demento P21  du har inte så snyggt namn heller, så klipp dig och skaffa en blogg istället för att sitta o klanka ner på andras namn
UTE NU! Osten af - Hiphophjälten (Official HD)
http://www.youtube.com/watch?v=UTj-1HJvSSI

2007-12-21 12:26
Men tråden handlar väl om fula rapnamn, inte om fula namn i allmänhet.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-12-21 12:46
mozzarella P25
haha näe det tycker inte jag heller. men jag skaffade mitt användarnamn efter en spanskalektion för ca 6,5 år sen, inte när jag i vuxen ålder bestämde mig för göra karriär som musiker. förstår du skillnaden?

Rappare

2007-12-21 12:47
Någon ovanför i tråden påstod att Ågren är ett fult artistnamn.
Vattefack? Herr Ågren är ju ett av de asballaste artistnamnen i Sverige.

wikipedia:

Herr Ågren är en fiktiv person som representerar bakfylla, ånger eller ångest (ågren).

Hur ballt kan det bli?

2007-12-21 13:01
vad jag menar är att jag inte bryr mig om sånt längre, tycker det är totalt orrelevant, det är bara namn och ljud, men men, eran ålder brydde man sig om sådant...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-12-21 13:03
scrotum P17

Jätteword, Ågren är sjukt coolt.
I tego arcana dei!

2007-12-21 13:36
mayornas P34
jag brukar tycka att du har ganska vettiga åsikter men nu får du ju fan ge dig...klart att ett artistnamn kan vara fult. slutade du bry dig om allt annat som låter och ser fult ut när du mognade också? jag sätter inte likhetstecken mellan kvalité och artistnamn, jag tycker inte att alla rappare jag radar upp är dåliga och jag "bryr mig" inte i någon högre utsträckning än att jag gör en tråd på whoa om det...tror ärligt talat inte att du hade yttrat dig överhuvudtaget om jag inte inlett tråden med att placera din polare på topplistan...

2007-12-21 13:59

ok jag har kallats för osten sedan 1991 och sen la jag till ändelsen af Mozzarella när jag började rappa år 2000, så vad är då skillnade med ditt namn respektive mitt? jag har haft mitt i snart 8 år

2007-12-21 15:05
mozzarella P25
skillnaden är att jag inte försöker marknadsföra mig själv som artist. ditt namn är fult, face it.

2007-12-21 16:39
Demento P21 ok! vad bra tack för att du upplyste mig

2007-12-21 21:33
det är lugnt, jag bara säger att det ej är viktigt för mig om vad folk heter, bara dom gör bra musik, precis som du själv tycker, och jag skulle skrivit precis samma sak även om gubb ej var med, tycker dock skrivna ord är annorlunda är "fula" människor och sådant som låter dåligt för det är något som uppfattar på ett annat sätt, t.ex defekter och fel i ton, off beat rimmande eller något sådant, ord är bara ord, och det kanske var dumt av mig att använda ålders skillnaden, sorry ok
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-12-21 22:11
Då kan jag förstå att någon mindre begåvad person uttalar det "Lasse".
Hahahaha, gjorde min dag. :D

OT Mange Schmidt låter inte särskilt hiphop. Sen så har jag aldrig gillat Fonky Fresh, varken namnet eller rapparen. Det låter så svenskt när han stavar funky med o, och han rappar ju på svenska, så han kunde ha valt ett annat namn. Emilush är också konstigt. Affe låter som ett annat ord för spy / spya, och ni alla borde skämmas för att inte ha nämnt Dogge Doggelito. Visst, man ska ta det namnet med en nypa salt, men det ryker "Sveriges Snoop" över hela namnet ändå!
Would I shit you? You're my favourite turd.
Hangaround

2007-12-21 23:57
Emilush , hur tänkte han ? Emil Usch ?
http://www.youtube.com/watch?v=AmBcILu8hCY
Rappare

2007-12-22 00:10

Jag både älskar och hatar det på samma gång: Will.i.am, det är faktiskt gode finurligt men de stinger i ögona på nå sätt.

Här på Whoa har jag fulast artistnamn.

facebook.com/idiomatisk - fan page

2007-12-22 02:29
Finns det inte nån snubbe som kallar sig NeYo eller liknande? Kan ju vara det mest skrattretande nånsin isf..
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
Rappare

2007-12-22 02:33
Jepp, finns en RnB snubbe som heter Ne-Yo som gör låtar om sina ex.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2007-12-22 03:21
Brutteh... Usch, ryser
Shazaam...Blä. Ja hela Ri-fa har som sagt otroligt fula artistnamnt. musiken är ok dock. Tay-tay dat dude låter fruktansvärt löjligt.
Gubb är fult ja
lillen
Fonky fresh
Rickard mé k

finns många

2007-12-22 17:31
Kebne Kaiser kanske inte är så ball
keeft

2007-12-22 17:47
Slick Pulla.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2007-12-22 22:06
magnus schmidt. både namn och han. avlid.
Illmaticly ill

2007-12-22 22:33
BC99 P24

helt klart, lät bara så sjukt roligt när han på fullt allvar trodde att han heter "lasse"
Poet

2007-12-22 22:40
MR-J: Fast med tidigare nämnda rapnamn i den här tråden, så kan man ju inte klandra honom hehe
At the gates of Eternity...

2007-12-23 15:02
Hubler. Hur kommer man på det? Låter som ett super nintendo spel.
Careface.

2007-12-23 15:15
pstQ e ju bara va?!  känns som 4 helt ransom bokstäver. koolast e eye n eye de e phet.
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "

2007-12-23 15:15
*random
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "

2007-12-23 16:01
 Lil' Kidney haha!ngn tysk snubbe.

ingen som nämnt Eminem???lika snyggt som originellt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-23 17:46
Adam Tensta
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-23 18:32
Hubler låter som en datornörd, sen Rikard Med K är ju förjävla fult också men gillar han skarpt så det får va :)
Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2007-12-23 19:02
PhatSniper P23

heter inte Pst/Q Peter Stenqvist eller nåt?:P
det kommer iaf från hans namn så det är inte helt random
pz
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
Skivsamlare

2007-12-23 19:48
"Hubler. Hur kommer man på det? Låter som ett super nintendo spel."

"Hubler låter som en datornörd"

"Det är något med "Hubler" jag inte gillar. Inte personen, namnet. Vet inte vad."

Jag har fått 3 röster. What do I win?
http://www.soundcloud.com/adamkross

2007-12-23 20:10

hate...

Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol

2007-12-24 20:09
Lillen är ett namn jag hatar.

2007-12-24 21:03
Mickelito är väl inte med på top5 snyggaste i varje fall. Sen finns det ju en jävla massa andra som döpt sig efter doggelito skiten.

Sopan som försöker lyckas i audioforumet vid namn Lillehoé måste väl vara mest pinsamt åtminstonde.

Själv "släppte" jag väl mina gamla godingar som just Qustaph och det är ju direkt taget från alla de andra ställen som man reggat på ~. Inte heller så snyggt. Riktigt fult faktiskt.
Bara lito som saknas efter.

Qustaphlito

Osten af mozzarella är världens bästa namn!

2007-12-24 21:05
ostface killah!
Kung i undre världen

2007-12-25 00:38
ja pstq/q är en omskrivning av hans riktiga namn, precis som leo heter leo ruckman...

2007-12-25 00:42
leo´s första rap namn var dock "leo troubleshooter" eller bara troubleshotter", precis som ps the mariginal error hette racklas, gubb aka g tha gambla har hetat siege och lite andra engelsk ljudande namn, t.om med jag körde med havoc långt innan mobb deep...

2007-12-25 12:40
Beväpnad Tjockis är ett namn jag förundrat mig mycket över....sedan håller jag med det många skriver att Märta är ett förbaskat fult namn att försöka få cred med :)
JKIBMM

2007-12-25 14:26
Shazaam och Beväpnad tjockis är sjukt balla..

men ärligt talat vem bryr sig om namnet? Det är väl låtarna som spelar roll, samma sak som att dömma en bok utifrån dess framsida.

2007-12-25 19:26
1. Queff
2. Beväpnad Tjockis
3. Mobbade barn med automatvapen
4. Ice-T
5. Pee Wee

2007-12-25 19:37
populärmusik

2007-12-25 21:20
Beväpnad flykting har jag en låt med, ska tydligen va en alban som rappar. Vet inte hur jag fick låten bläddrade bara lite runt i gammal musik på datan.

2007-12-25 23:37
Såfort jag hör Tay-tay dat dude tänker jag på Jabba The Hut i starwars, vet inte varför :)

2007-12-26 00:00
mozzarella - Jag tror att poängen Demento försöker få fram är att "Osten af Mozzarella" inte låter som ett namn på en "seriös" musiker. Det låter faktiskt lite "Svenne Rubins" eller "De vimsiga skorna"-aktigt och kan nog avskräcka folk från en första lyssning om de inte hört dig tidigare.
Så oavsett om du (privat) kallats "Osten" i 16-17 år så kanske det för utökningen av din lyssnarkrets skulle varit bättre att ha ett "artistnamn" som skilde sig från smeknamnet : /

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-12-26 00:58
korrekt.

2007-12-26 08:51
Demon Traktor

va fan? Visst det är kattla och unikum från d6aa.. Men ändå! Vad i helvete är det för namn!
Fucka ur!

2007-12-26 09:39
Hard White!

2007-12-26 13:30
Mabande P30 det kanske är det som är meningen att det skall vara ett namn som sätter sig på hjärnan. har man hört det en gång då glömmer man det inte i första taget, men visst smaken är som baken. Jag skulle verkligen inte vilja heta typ MC Fredrik det tycker jag fan är töntigare.

2007-12-26 17:27
Jag tycker egentligen att det är betydligt töntigare att heta något "coolt" typ Masta Killa, än att försöka lägga in humor i namnet, typ "Osten af Mozarella"...Fast beror väl lite på vad man rappar om också.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Poet

2007-12-26 19:53
Mozzarella: Bara fatta läget pysen, ditt namn låter kasst och för att vara ärlig så representerar ditt namn din musik också.
At the gates of Eternity...