I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

En tribut tråd till Dogge och TLK

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2006-11-28 22:19

En tribut tråd till Dogge och TLK

 

Idag ser vi han i reklamer, sponsor galor och i princip alla tv-serier överhuvudtaget som har nått och göra med Martin Timmel. Vi skrattar åt honom, hånar honom och hatar honom. Men vi har glömt vem Dogge är.


När jag nyss kom hem från en hård träning, satt jag åt och nudlar, och hörde en gammal TLK låt i bakgrunden. Då slog det mig hur underbara dom är. "Snubbe trodde han var cool", "Var är mina ca$h?", "Blend dom", "Shonnar vet", "Fördommar", "Ainaziz", "Diggar din stil" är alla jättebra jättebra låtar.


Många, eller, ja, alla av oss på det här forumet har växt upp med Dogge. Vi har älskar hans musik och fått många av oss innerstads ungar att faktiskt ha velat bo i förorterna, och fått förortsbarnen att vara stolta över var dom bor.


Jag vill bara hedra Dogge och resten av TLK för de underbara albumen de gav oss, och jag vill tacka Dogge att när han valde att ta ett steg bort från vad han en gång vad att sluta med musiken.


Låt oss göra det här till en tråd då vi inte hatar Dogge för det oförlåtliga han gör idag, utan för att minnas det fantastiska han gjorde innan det. Till Dogge, till TLK, troligtvis den mest relevanta hiphop gruppen någonsin.

Jag själv minns hur varje fredag under början av mina pubertala år, när man var runt 11-13 år, upptäckte en värld bortom Turtles, satt och lyssna på "Mitt Kvarter", spelade Tony Hawk 2 på PlayStation, och var mer hiphop än jag egentligen någonsin varit i hela mitt liv. Jag har bara TLK att tacka för det.

UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!