Producent
2006-12-29 00:50
Jag tror Dogge har haft vanliga jobb också, jag tror han har jobbat som både taxichaufför & jobbat i kök.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
I Skuggan Av Betongen är fortfarande LÄTT den bästa svenska platta som gjorts. Co-signar det där. Det är något magiskt med den plattan. Fr start till slut, till & med DJ Tony introt är klassiskt. Det är något med tiden den kom ut också, invandrarklimatet i Sverige var helt annorlunda. Flera år efter att den släpptes förstod jag uttryck som sho, bazz, len, bonanza etc som ingen som inte bodde i förorten kände till, inte jag iaf. Det var en upplevelse på nytt när jag lärde mig vad fan han menade med sina texter. Ingen flowar som en zuttad Dogge '94:"...precis som Haile Selassie rastafari, vi gillar party, betongen e som en jävla safari, så håll dig lugn, håll dig i bilen, låg profil len..." Sinnesjuka störda rim men ändå priceless.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Orka bry sig om vad Dogge knegar med? Tiden innan "Mitt kvarter" efter att "Skuggan av betongen" floppat var gruppens rock bottom. Dogge körde ju tom svarttaxi i Stureplan en tid, åkte in på kåken, var långhårig och såg ut som en lodare. Tror inte han vill tillbaks dit igen. Plus att hans nya kneg verkar soft, vem skulle inte banga lite när & fjärran o kändispoker. Sen är han änkling också, give the man a break. För mig är han en hjälte iaf. Aja det är bara att kolla på dom som dissar, jag läste i Stureplan.se om att Dogge sålt sig, som om dom det var viktigt för dom att Dogge bevarade det äkta?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
word tlk forlife
Bubba / Sadulisten > ALL!
Dogge skulle kunna komma med en clownkostym på SVT chefens barns födelsedag. Han skulle ändå inte "hora" som vissa vill kalla det. Dogge med TLK har gjort mer för svensk hiphop än vad någon nånsin kommer att göra. Ni, alla lallare är löven, TLK är trädet. Glöm inte det. Och förövrigt så är Dogge tok ball i sina reklamer, typ de ända som jag inte sappar från. Garvar varje gång.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
"Dogge har en familj att försörja.. ni tycker det är löjligt när han livnär sig med reklam.. vad ska han göra då? Sälja heroin? och när han torskar på det? familjen? .. tänk innan ni talar." naaaw
grejen är ju att dogge har barn å se till osv, då är det pengarna som måste rulla in och han gör vad som krävs för det, reklam osv kanske e sellout men dogge is the shit och han är e riktig hustlare, money talks aiight
WHaT eVa! DaAh!
Skivsamlare
2007-01-01 02:11
Skönt att höra en ny åsikt. Är, dock, som AIKare fett besviken på Dogge att han åkte på VMtour med bajens tomte. Det gjorde att han sjönk ytterligare i mina ögon.
stab yourself to the beat
håller med systemfel, vafan, dogge har en familj att försörja! Han har haft jävligt mycket knas genom åren och endå laddat oss med flera feta låtar och plattor! VAFAN klagar folk? Vadå? han sjönk, han håller inte på samma fotbollslag som jag? OCH!? Låt han leva sitt liv, snacka om att ge ett finger..
soundcloud.com/brormusk/sets
Ingen kan bli stor utan hat. Har man fame har man kommit långt synd att det inte accepteras
lära utan att tänka är meningslöst, att tänka utan att lära är farligt. (Kung Fu Tse, Kina)
Ganska mycket spottande på mig i den här tråden men jag skiter i vad massa smutsiga patetiska stillösa hiphop idioter tycker om mig, jag vet att jag har rätt och ni fel. Big up till Dogge, ljuset skymmer skuggan som faller från Mellandagsrean..
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
Har typ aldrig gillat hans musik. Tycker han har dåliga texter. Dock gilla jag honom som liten, men Petter och MBMA tyckte jag var tusen gånger grymmare
Inget snack om att "Mitt kvarter" var ett riktigt skönt album med bra texter
Habba habba
dogge är äkta asså Jag hade lirat korten exakt som han
Haha, "streplan.se". Vafan är det? Låter inte som nån som ska predika om keepin it real iaf! Haha...
www.myspace.com/juniornatural
Jag kan inte ha varit mer än 10-11 när jag köpte första albumet, tyckte det var cool, diggade. Men ärlig talat, att jämföra honom med eminem musikaliskt är som att jämföra kalaspuffar och mjölk med smörstekt lövbiff, folié grillad potatisklyftor och gräddsås. 97 freestylade eminem texter som dogge inte ens skulle kunna drömma om att skriva ner. Jag hatar inte, tyckte det var bra och kan inte säga annat än att han var en pionjär, men det är viktigt att inte förväxla saker och göra felaktiga liknelser bara för att nostalgin får det att kännas korrekt. Sen har ju eminem gjort en hel del bättre saker av sin "fame" än vad dogge gjort, han har ju t ex signat proof och obie, han har gjort 1 fet och en ok D12 platta. Så nu lugnar vi hästen tycker jag. tack för mig.
Ointresserad av alla.
Nja, snarare Sveriges svar på Eminem. En riktig bra musiker som inte kunde kontrollera fame. dessutom så tackar dogge ja till 5000 spänn för ett reklam -sälj din själ- jobb(inga exakta siffror) medans eminem tackar nä till miljonbelopp för samma grej. Men för att inte komma off topic, inte alls meningen som diss mot dogge, jag anser inte att någon kan riktigt jämföras med eminem(ok, några, men dom kan räknas på en hand) Men det är skillnad på att ha varit nominerad till rockbjörnen och vunnit en oscar, fått stående ovationer på grammy. Men som sagt R.I.P TLK
Ointresserad av alla.