ASSÅ sån jävla hjärntvätteri det här är. utan dessa jävla youtubklipp hade inte hjärntvättade ungdomar vetat vad det var. Fråga era föräldrar om de vet något om illuminati. De bör ju göra det om illuminati e så helvettes jävla stort, men de gör det inte för de sitter inte på internet o blir hjärntvättade. visst illuminati kanske har funnits o finns. Men inte fan är illuminati ett jävla världsstyre som folk verkar tro. Att diskutera om illuminati med någon som tror på det är lika hopplöst som att argumentera med någon från jehovas vittnen. utan internet = ingen hade vetat va illuminati var för något hejsvejs
du är lika värd som bubblorna i min spottloska
VRGNHNS: Älskar dina antaganden.. det säger en helt del om dig själv ;) Det är jag som är rainman
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2012-01-31 20:05
Jag har aldrig haft något emot folks tro, folk får tro vad dom vill så länge det får dom att må bra. Jag har absolut ingenting emot att ni tror på illuminati. MEN, när man börjar lägga fram "bevis" för sin tro, som inte bevisar någonting så är det bara patetiskt. Varför skulle ett ord som rainman bevisa att det finns någon demon bara för att det upprepas i musiken? Fattar ni hur många gånger NIGGUH och HOMIE upprepas i låtar? DÄR HAR VI DEMONEN! lol
//TW
Folk som tror på Illuminati hamnar i samma osmickrande kategori som folk som tror på gud/gudar. Alltid lättare att skapa sig en uppfattning om omvärlden genom att kolla på några youtubeklipp än att faktiskt läsa till sig kunskap som inte grundar sig i hokus pokus. Fruktar ni Illuminati-människor också för jordens undergång nu när Jay-Z och Beyonce fått en avkomma?
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Roethlisberger Folk som tror på Illuminati hamnar i samma osmickrande kategori som folk som tror på gud/gudar. Nu är jag ingen Illuminati hetsare, men Illuminati är inget som Dan Brown har hittat på om du tror det. Så när du skriver "Folk som tror på Illuminati" så dina ord all tyngd.
Nu vet jag ju iof inte om du menade att "Folk som tror att Illuminati har/hade en annan agenda än vad jag tror"
Sedan att hetsa över Jay-Z och andra möjliga marinettdockor kan jag tycka är lika onödigt som du uppenbarligen tycker, men det heter inte UnderHållning utan anledning skulle jag tro. Det finns andra viktiga saker som kan göras för att motverka
en världselit, tex att försöka få staten att inte låna ut miljarder till IMF eller att gå med i ECB's pakt för att "rädda" euro länderna. Slänga ut Carl Bildt ur regeringen hade nog inte skadat det häller.
369 F26 Om du nu skulle vara seriös med din post, vilket jag inte tror att du är. Så fins det väldigt mycket bättre material att visa upp för folk om man vill informera om Illuminati.
Men för att hålla trollandet igång och för att folk ska undra vad fan det är med musik industrin så postar jag en klassiker =) han blev dock mördad han också
----------------------------------------------------------------------------
Det är trist att man ska jobba, jag kanske tittar på den där exposén på lunchen
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Rektum Haha John Todd alltså, vilken höjdare. Och att han dessutom är delvis ansvarig för hela den moderna myten är ju fantastiskt. Jag förstår inte hur ni kan undvika att känna er jävligt lurade Jag plockar bara lite höjdpunkter ur John Todds liv, karriär och åsikter, och postar lite länkar sen, det är så bra så jag gärna ser att alla läser allt In 1969, Todd joined the United States Army, later saying that he did so with the intention of establishing a coven of witches. He claimed to have served as a Green Beret in Vietnam before being transferred to Germany, where he killed a commanding officer. His explanation for not serving jail time for this was that the Illuminati freed him from jail and eliminated his military records. These records were later recovered by investigative journalists working for Christianity Today, who found that he had never been to Vietnam, but was only stationed in Germany for a few months before being discharged for psychiatric reasons and drug abuse" "In 1973 allegations surfaced that he had been making sexual advances toward young women and teenage girls at Christian meetings and a Jesus Movement coffeehouse, was incorporating witchcraft teachings into his Bible studies, was carrying a .38 handgun into church meetings, and was using drugs. In addition, he impregnated his wife's teenage sister" "...Todd also claimed that John F. Kennedy was still alive and that he had been Kennedy's "personal warlock" "Todd resurfaced in the evangelical Christian community in late 1977, this time claiming the existence of a vast Satanic conspiracy led by an order of witches called the Illuminati... He claimed to have given, as a member of the Illuminati, $8 million to Pastor Chuck Smith of Calvary Chapel to launch the Christian rock industry, which Todd said was a Satanic invention to entrap Christian young people in rock music and its "demonic beat".... He also claimed that Jimmy Carter was the Antichrist and that the Ayn Rand novel Atlas Shrugged was the Illuminati's blueprint for unleashing a planned Satanic takeover. He urged Christians to stockpile weapons and food in preparation for a Satanic takeover in 1980" "Todd was arrested in May 1987 for the rape of a University of South Carolina graduate student. After his arrest, he was additionally charged with sexually molesting two children who attended a karate school where he worked. He was convicted of the rape in January 1988 and sentenced to 30 years in state prison" Härr är två höjdåsikter från hans föreläsningar:Most of the cast of the Star Wars movies were gay men who had slept with the producers, culled from The Young and the Restless. Most Israeli license plates contain the number 666. Läs mer här, det är lätt värt det: http://en.wikipedia.org/wiki/John_Todd_(occultist) http://swallowingthecamel.blogspot.com/2011/03/prodigal-witch-part-iii-john-todd.html
asså...vet inte vart jag ska börja. Jag har varit intresserad av konspirationer i många år nu och visst finns det något i det men inte på det här viset. Det här är en ny teori som växt fram ur noja och religion/historier. Lär er grunderna och lär er symbolerna. Det finns en elit, NWO är väl på sätt och vis sant, den håller på att skapas och har gjort det under många år, men alla är inte överrens om det är för onska eller inte. Många tror ju dock att det kommer att bli ett slags Big brother samhälle...men det har vi ju i stort sett redan. Noja inte över gömda demoner och budskap i musik, även artister har väll läst om illuminati och använder det för att deras musik ska få mer spelningar. Jag lovar att Jay-z har tipsat alla andra om att det hjälper försäljningarna. Sen, visst, vi blir hjärntvättade, men det är väll mer en hjärntvätt till konsumtion och smygreklam och annat sublimt,och det finns säkert i musiken med men jag tvivlar starkt på att dessa hiphop snubbar är med, som kendrick lamar säger i låten hiiii power: Who said a black man in the Illuminati Last time I check, that was the biggest racist party. vilket stämmer, För dem handlar det om blodsband...till viss del kan jag tro på David icke men han är lite väl...out there ibland. Sen hela grejen med illuminati, från början va de faktiskt de goda typerna, som ville rädda förnuftet och vetenskapen som blev brändt av kyrkan, men kyrkan infiltrerade många av dessa grupper och förstörde. Det är klart att många säger olika när det handlar om Eliten eller illuminati, men man får faktiskt ta vissa saker med en nypa salt och verkligen titta om det finns några bevis. Det är ju bara att fråga i detta forum,många här har ju lyssnat på hiphop i många år, är någon här ...vad de nu sa att man skule bli av att hör rain man fler gånger...eller sa dom att han skulle komma om tillräckligt många tillber honom? Jag förstår om ni tror på det här men då måste ni också tro på bibeln, eller? Diskutera gärna och fråga mig om ni undrar nått om konspirationer.
MTMTX
Det fantastiska med manga konspirationsteorier är att de i sig själv, inkorpererar även information som tycks strida mot teorin, och sammanfogar det med den utvalda information som de bygger pa, där lever och växer de i en vacker symbios. :-D Det är i praktiken, ur en "troendes" ögon, omöjligt att motbevisa teorin, hur galen den än tycks vara. Todd var uppenbarligen framed, och detta stärker ju bara den pastadda konspirationen. Hans saknad av trovärdighet - är hans trovärdighet.
The pain became stronger, the dream weaker, and I realized I was going to live after all.
men.. eftersom att jag är ett fan av galna sagor, tilltalar det ända mig.
The pain became stronger, the dream weaker, and I realized I was going to live after all.
galna sagor? hörrö, håll i shortsen! har du hört hur många låtar dom säger regn i? detta MÅSTE vara sant!
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Hahaha fjantigaste skitet jag sett! Illuminati-folk är precis som evangelical christians i USA och andra religiösa fanatiker i den mån att de är omöjliga att diskutera med. De har rätt punkt slut och tycker man annorlunda är man hjärntvättad eller dylikt. Sorgliga människor. Med logiken i det här klippet borde alltså även finnas vampyrer och varulvar, eftersom många stora författare skriver om dem (t.ex. True Blood, Twilight) och många kända skådespelare porträtterar dem i mainstreamfilmer från Hollywood. Hur fan orkar man?
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Det är gammal (o-)hederlig magi som många artister sysslar med. Det finns otaliga citat från artister och skådelspelare som öppet har sagt att de antingen kanaliserar när de skriver eller låter en entitet träda in i dem under akten. Och detta ska alltså inte förväxlas med det som kallas för att hamna i ’flow’. Denna sorts magi kräver att man bjuder in någon entitet genom sin fria vilja och sedan avanceras till ritualer och offergåvor. Finns också hur många handböcker för sådant som helst. Och i sina egna ögon så dyrkar de säkert inget ont eller ser sig själv inte som onda människor. Det är en form av spiritualism som vuxit fram ur olika former av uråldrig mysticism. Det är en andlighet att uppfylla sin materialistiska kapacitet, sin njutning, att ta för sig, att ’lyckas’, att vara ’fri’. Den suddar ut gränser från moral, och anser att man inte ’andligt’skall begränsa sig, utan leva fullt ut. Vilket ju ganska tydligt blir en väldigt egoistisk och materialistisk levnadssätt. Och det är just det som dessa artister blir utnyttjade i. De blir kanaler att sprida en falsk definition på vad lycka, frihet och framgång ligger i, en grov begränsning av verkligheten. Och den riktar in sig till barn för att så tidigt som möjligt disorienteras från sig själva. Att få dem att efterlikna något som EGENTLIGEN inte finns, att sträva efter något ouppnåbart. Det spelar ingen roll vad människo-puppetsen tror att de gör. Dem är bara markörer för att påverka den stora massan. På ett sätt är de säkert väldigt andliga osv, de går igenom olika utvecklande stadier och initieringar. Men det är krafterna som påverkar dem som vi borde lära oss mer om. Genom att bla titta på den populärkultur som finns och vad den representerar. Ingen kan neka att den inte blir grövre för varje år, vidare skulle jag argumentera att den suddar ut gränser av moraliska frågor. Det blir accepterat och till och med eftersträvansvärt att vara destruktiv. Det målas upp på ett så glamoriserande sätt att man sugs in i den mentaliteten. Öppen sex, våld, missbruk, att köra över andra för sin egen njutning. Att hata religion, att hata Gud, att hata moral följer också med i programmet. Saker som skadar människan i en stor skala, men människan vill känna sig helt oberoende, så den bara rusar vidare i sitt högmod. På 70-talet var artister mycket mer öppna med vilken slags livsåskådning de hade, och såklart det påverkar deras uttryckssätt genom musiken, film osv. Vilket idag fortfarande är väldigt tydligt idag men inte lika öppet.
Men är ni på riktigt? Eller trollar ni bara? Så jävla svårt att utläsa.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Diggeridoo - såå, eh, haft några superfundamentalistiskt kristna präster över på sistonde?
Producent
2012-02-04 15:15
Är ni verkligen såååå långt från verkligheten att ni aldrig ens varit inne på ett bibliotek t.ex? där finns det huur många böcker som helst om t.ex, magi som involverar ritualer bl.a Helt sjukt hur fast ni är i det västerländska samhällets dimma alltså! Kanske dags att söka lite inåt och om större saker än vilken som är McDonalds nyaste hamburgare, vilka som vann fotbollen igår, vilken brud som är sexigast eller vilken som är den senaste mobilen,, det där är illusionen ni är fast i.. Wake up, you're a spiritual being having a human experience!!
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Jaha, delar man inte dina asikter sa är man en hjärntvättad kapitalistisk materialist som aldrig funderar pa nagot annat än hur sjukt snygg bruden som star där borta är?.. Det finns böcker om allt, precis allt, hur mycket som helst, det i sig säger inte ett smack, du far rekommendera eller referera till nagon bok da.
haha måste säga att de roligaste med detta faktiskt är att argumentet för det är typ "expand your mind, man" xD
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Producent
2012-02-04 17:06
nej jag menar inte att man behöver dela mina åsikter,, hur kan det vara mina åsikter om att magi är riktigt när det utövas globalt t.ex? kolla biblioteket, en bok som heter "high magic" t.ex
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Tori Amos:
“I don’t consider Lucifer an evil force. We can all tap into that free-running current of distorted energy.” Vidare sager hon:
“I feel such a sadness from hin. I vry and feel his presence with his music. I feel like he comes and sits on my piano. Yet this is a pretty serious being. I’m a little squirt when you think what a very serious force this is.” –Spin: March, 1996 p.46.
Peter Evans, känd från de gamla Rosa Pantern filmerna erkände att han hade kontakt med samma entiteter som bibeln förbjuder och förklarar:
”It’s rather like being a medium, and laying yourself wide open and saying, I want a character to inhabit my body or I want a spirit to take charge of me so that I can produce what I hope to produce.” – The mask behind the mask, Peter Evans, p.198.
Robbin William sager:
“Litterally, it’s like possession- all of sudden you’re in.. you just get this energy that starts going… But there’s also that thing- it is possession. In the old days you’d be burned for it… But there is something empowering about it. I mean it is a place where you are totally- it is Dr. Jekyll and Mr. Hyde, where you really can become this other force.” –US Magazine 1/99 p52.
Williams roller och filmer han spelar i har underliggande toner till homosexualitet, new age religioner och magi, vilket styrs av dessa entiteter.
Carlos Santana:
”Music is the vehicle. Vehicle for the philia and the musical supernatural…” Santana har också sagt att han har kontakt med en entitet som identifierar sig själv som Metatron. I ockult historia har Metatron förknippats med ögat på traiangeln. Enligt Aleister Crowley representerar ögot satan.
Satana säger också:
”I know it sounds new age… but in my meditation, this entity- with is called methatron- he said, ‘We want to hook you back to the radio-airwave frequency. We want you to reach junior hogh schools and universities... we are going to connect you with the best artist of the day- then we want you to present them a new menu. Let them know that they are themselves, multidimensional spirits with enormous possibilities and opportunities. We want you to present them with a new form of existence that transcends religion, politics or the modus operandi of education today’...” – Rolling Stone, August 19, 1999, p.48.
Och där ser vi budskapet tydligt. Det är precis som new age, ockultismen (hemliga sällskap), satanismen, teosofin, ufologin osv predikar. Samma budskap fast hos olika grupper.
”I heard this entity wanted me to know I would be hooked up with the right writers, musicians and producers for the purpose of reaching high school and college kids. So, my inner instructions were clear… All the people who played on the record said they heard my music before I called them, or that I appeared in their dreams or something.. They knew what was coming before they got the call.” – Los Angeles Daily News, October 3, 1999, L A Life, p.3-4.
Och precis på detta sätt utnyttjar dessa entiteter människor. Det må vara artister eller andra talesmän, som David Icke. Entiteterna får personerna sig kännas utvalda och speciella, att de har en viktig uppgift att skapa ett skifte i den kollektiva medvetandet. Ett skifte i perceptionen. Vilket helt går i linje med ockultisterna m.fl.
”There is an invisible radio that Jimi Hendrix and Coltrane tuned into, and when you go there you start channeling other music.” – Rolling Stone, March 16, 2000, p.87.
“You meditate and you got the candles, you got the incense and you’ve been chanting, and all of sudden you hear this voince: “Write this down.” Precis så gjorde Crowley, Alice Bailey och david Icke med. Samma metoder, samma budskap. Det är också samma budskap som säljs genom UNs andliga bokförlag som heter Lucis Trust, där Lucis från början stod för Lucifer. De promotar denna slags andlighet och budskap.
Oprah Winfrey:
Här följer några citat om hennes kontakt med andevärlden:
You cannot only use your body and physical self this is how I see acting, I ask my body to be the carrier for the spirits of those who have come before me in a way that is most meaningful to the character…just become the vehicle for that carrier. I try to empty myself and let the spirit inhabit me Oprah’s private struggles are displayed in an entry of her diary as she takes on the task in her Movie “Beloved” Winfrey has said:
I ask God for grace, and the power of the spirits....Calling on you. Calling on you...I really believe I can call her up. Her and so many others. I'm counting on them If there is some question what she means by this, it is further explained in Time magazine, that wrote of these spirit guides:
Oprah Winfrey calls these her 'go there' moments, spiritual episodes of divine guidance that far transcend the chatty exchanges with her studio audiences- Sometimes the epiphanies carry the voices of Negro slaves-Joe and Emily and Dara; Sue and Bess and Sara. Winfrey says that she has come to know each of them personally and calls them in at will to guide her in her work. The spirits began visiting her a few years ago... And she said:
I tried to empty myself and let the spirit of Seth inhabit me...Every morning, before my scenes, I lit candles and said the names of these slaves. I prayed every day to the ancestors. (sources: Oprah Winfrey By Jason Kovar- http://www.goodfight.org/hwowinfrey.html - Daring to go there By Ron Stodghill Chicago Oct.5, 1998 http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,989225-1,00.html)
Shirley Maclaine:
”If you’re somebody like myself, and there is millions of us out there, who are interested in astrology, meditation, numerology…” I had seen so many channels and mediums over the past few years, I decided I would apply the same thing to show business. I simply… channeled a character that we had created… This time I allowed the character to inhabit me… I trusted that the magic would work… channeling and inspiration had become one in the same.” Denzel Washington:
What I did, I got down on my knees, and sort of, communicated with the spirits, and when I came out, I was in charge. Intervjuare: “Powerful scene.” Washingtong: 2Powerful scene, I couldn’t have acted that.” James Dean:
“I have a fairly adequate knowledge of Satanic forces.” Dean lät sig bli uppkopplad till en entitet, han beskriver det som:
“sort of two people in the same skin...telescoping back from the other...the person inside would seem to drift up to the surface of the skin.” Räcker det så? Det är så öppet att det är helt omöjligt att neka det.
Kan tillägga att 1977 hölls ett hörande i senaten i Washington D.C. Där talade man om ett projekt som hölls under 50-60-talet av bla CIA. Projektets namn känner nog de flesta igen nu, MK Ultra.
Det var ett olovligt projekt som gick ut på att kartlägga olika psykologiska beteenden, tex vilka stimuli kommer att producera specifika reaktioner. Detta gjordes genom att bla skeppa över tusentals forskare från Tyskland som hade arbetat för nazisterna.
Med relevans till tråden så var några av MK Ultras objekt att forska på: aspekter av magi och extrasensorisk perception.
Ni tror inte de efter det lyckades sofistikera sina upptäckter för att applicera på oss? Är inte det makteliten gjort genom hela historien?
Där dog tråden! :)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
cliche - Jag har en bok som heter "The book of werewolves" som handlar om lykantropi, finns varuvlar?
DMAt haha:D De frågade ju om belägg. Vilket bättre belägg än folk som själva berättar om sig själva. Men folk som inte VILL tro hittar väl på olika orsaker för att blockera det som sanning. Och försäkrar sin perception om verkligheten skyddad från okända ting. Grizzly P24 Sluta löjla dig nu. Sen för att löjla tillbaka, så är det väl du som har (läst?) boken som kan svara på den frågan;) Att hålla på med supernaturella principer (magi) har väl inget med varulvar att göra. Läste du mina inlägg med citat från artister (då tråden nu handlade om mediafolket, men det finns gott med citat jag kan klistra in från andra yrkerkategorier)? Magi är lika urålders som människans utveckling av medvetandet. Det är lätt att sitta och håna och skratta åt något som man inte tror på. Och varför man ofta inte kan tro på det är för att man inte förstår sig på vad det egentligen handlar om. Det finns väldigt många människor som håller på med sådan här principer. Som sagt, de propageras också av UNs andliga bokförlag. Det finns många böcker om dess verklighet, man måste precis som man studerar allt annat läsa på för att få en metaförståelse av den. Det är då man får de rätta glasögonen. Just kontakt med dessa entiteter är inget jag skulle rekommendera dock. Jag själv ville bli shaman ett tag i mitt liv och började dra till mig dessa entiteter. Men min personliga upplevelse och den ’troslära’ om dessa entiteter jag följer, är att dem på ett eller annat sätt alltid är manipulativa. De utnyttjar oss medan tror att vi får hjälp eller utnyttjar dem. De kan ge oss fantasiska upplevelser, information av verkligheten som annars vanligtvis är dold för vår perception. De kan få oss känna oss utvalda och kan manifestera världslig framgång. Därför många blir lockade till dem. Man blir girig till den världsliga verkligheten. Men jag förstår också att det låter helt sinnesjukt om man inte har någon kunskap eller erfarenhet om detta.
Helt sjukt hur fast ni är i det västerländska samhällets dimma alltså! haha.. du tror du vet allt.. därför tror jag att du inget vet
"life's a garden, dig it."
Hehe hur som helst big upp till alla som postat citat och videos, bästa tråden på länge, keep them coming!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DiggeriDoo - Jag löjlar mig absolut inte. Jag ställde en fråga utifrån den logik cliche använda för att rättfärdiga någon form av tro på magi.
Observera åskvädret och syndafloden i början av klippet. Jag börjar bli lite omvänd
Grizzly P24 Fast han är ju seriös när han skriver. Från min skärm ser det heller inte ut som att du använder dig av någon logik, utan istället försöker förlöjliga ämnet som vi diskuterar, bara för att du inte verkar förstå den, och verkar inte ha så stort intresse att försöka göra det. Hur menar du att du jämför varulvar, som Cliche inte själv nämnt något om, med supernaturell magi? Som bla handlar om att manipulera energi, och att hamna i kontakt med en annan sfär av verkligheten? Oavsett om man själv tror på det eller inte, så finns det många utövare av dessa principer. Cliche och jag m.m. återberättar här vad dessa människors tro är för något. Vad du kanske gör, är att försöka hitta sätt att själv inte behöva tro på det, kanske för du inte har någon referensram till den verkligheten i din mentala erfarenhetsvärld.
VRGNHNS Denna 'magi' som du länkade till är en illusorisk trollerikonst, där utövaren utför en illusion. Det är alltså bara tricks. Den andra sortens magi är något helt annat som bla innefattar ritualer för att manipulerar energi (tex framkalla/kontakta entiteter), och manipulering av ens eget medvetande till andra existentiella/spirituella plan. När vi i tråden säger magi så menar vi den sistnämnda.
Denna 'magi' som du länkade till är en illusorisk trollerikonst, där utövaren utför en illusion. Det är alltså bara tricks. Stanna du i din lilla låda ;)
Jag är iaf omvänd and I aint turning back to babylon, sing with me
VRGNHNS hahaha xD låda-punchline! fett respektlöst att klanka ner på andras religion dock, olagligt/otillåtet dessutom va?
fett respektlöst att klanka ner på andras religion dock, olagligt/otillåtet dessutom va? Hade det verkligen funnits någon sådan lag så hade det varit ens medborgerliga plikt att bryta mot den... Angående Illuminati så ligger det väl "teoretikerna" i ungefär samma kategori som de som tycker Harry Potter är satanistisk propaganda.
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu
Två saker tycker jag är mycket märkliga: Att de generationer som växt upp med internet, och från barnsben alltså borde lärt sig hur otillförlitlig informationen är ändå är dom som köper de mest sanslösa och vansinniga påståenden. Att de myter och konspirationer man helst vill lita på så många gånger är så uppenbart högerkristna och mest verkar vara uppdaterade versioner av att "pop och rock är djävulens påfund" och "judar är snikna och onda och styr världen i hemlighet". Herregud när ni läser era konspirationsteorier och nickar glatt till sanningarna ingen annan vågar säga; funderar ni aldrig på vem som är avsändaren?cliche Jo visst; "Det finns fler saker i himmel och jord, Horatio, Än vad som drömt om i din filosofi." Men böckerna du hittar i den övernaturliga hörnan på biblan utmärker sig snarare på sin uppenbara brist på bevis än motsatsen. Visst kan det finnas både magi och små grå som lirar runt och kidnappar oss; men även du måste väl gå med på att allting som någon påstår i en bok eller en internetsida inte är sant; och om det inte är så, hur har du då tänkt det skilja det sanna från det felaktiga? Har du någon som helst metod eller tror du bara lite hipp som happ på det du har lust till?Diggeriddo Om man bortser från att dina citat förmodligen är tagna helt ur sina sammanhang, att dom kanske inte beskriver något konkret utan pratar i metaforer, och att om du skulle fråga dom en gång till så skulle personerna i fråga förmodligen inte säga att dom kanaliserar demoner; så är det ändå knappast så att "Det är så öppet att det är helt omöjligt att neka det". Det känns snarare som modern fortsättning på myten om att Robert Johnson skulle ha sålt sin själ till djävulen för att bli grym på gitarr; som förstås är en variant av Faust. Jag ser inte några som helst skäl att ta det där på allvar, även om myten kanske har en viss romantiskt charm.
dundermannen skrev: Att de generationer som växt upp med internet, och från barnsben alltså borde lärt sig hur otillförlitlig informationen är ändå är dom som köper de mest sanslösa och vansinniga påståenden. Tror snarare att det är internet som har format dessa personers världsbild. Tidigare generationer är redan uppfostrade att avspisa denna typ av information.
Det är väl ganska logiskt att informationen sprider sig till en mycket bredare publik nu med internet. Jämfört med förr i tiden då de flesta hade väldigt begränsad kunskap om dessa saker. Då de ockulta böckerna för det mesta förvarades i biblioteken hos de olika grupperna. Informationsåldern ni vet? Informationen sprides snabbt nu och därför finns det såklart också ett överflöd av helt osammanhängande kopplingar och galna saker. Så det finns information och information. Galenskaperna är ofta en biprodukt av en ofullständig förståelse på de seriösa. De seriösa som faktiskt läst ’deras’ egna litteratur och ’traditioner’ och citerar ockultisterna själva. Sen tycker jag det är en simpel ursäkt att skylla på högerextremism. Religion tar avstånd ja. Men dessa läror är lika gamla som religionen. Men det är inte religion som hittat på att det finns människor som utövar denna formen av spiritualitet. Det är inte heller de som definierar vad det är de utövar. Vad de gör är att ha en annan syn på verkligheten bakom utövandet. Men som sagt, forskare finns som visat vad dessa människors troslära är, så det är fortfarande ockultisternas egna tolkningar som man får reda på. Men själva den ockulta trosuppfattningen är motståndare till religion. Och dagens ’kändis-konspiratörer’ själva tillhör dessa rörelser. David Icke, som själv kanaliserat flera av sina böcker, följer Alice Baileys doktriner, som är en av den största gudmodern inom detta ämne i modern tid. Hon spelade en stor roll i att göra dessa läror mainstream. Idag kallar vi det new age. Hon kanaliserade också de flesta av sina böcker. Lika så gjorde Aleister Crowley. Och alla dessa kanaliserade budskap är motståndare till religion. Zeitgeist har gett sin cred till och har haft Jordan Maxwell som handledare. Jordan Maxwell följer även han Alice Baileys doktriner och har många ggr hyllat hennes arbete. Han har också kontakt med entiteter som säger åt vad han ska göra. Alla dessa personer öppet medger att de får sin ’vägledning’ av olika slags entiteter, de tillhör olika grupper, men budskapet är alltid densamma. Vilket mer i så fall tyder på att dessa entiteter tar olika form till olika grupper för att få igenom sin agenda. Så nej, jag skulle inte säga att vi nickar och sväljer allting. Men att det finns en konspiration är för tydlig. Att vissa av mina citat kan vara något ur sina sammanhang visste jag redan. Men nu handlar tråden om kändisar och flera av dem är väldigt tydliga och går ej att övertolka. Oprah, som är en av de största i mainstream idaghar ofta pratat om sin andekontakt. Carlos Santanas uttalanden är också väldigt raka och tydliga. Det är inga metaforer, det är så dem gör buisness.
DiggeriDoo - Jag älskar själv konspirationsteorier och tror hellre på än avfärdar övernaturliga ting, så någon generell svårighet att ta till mig den här typen av saker har jag absolut inte, men detta är bara för mycket. Anledningen att jag använde varulvar i mitt exempel är att det även skrivits en hel del seriös litteratur om lykantropi och under historiens gång är det en hel del människor som trott på det helhjärtat, precis som det som diskuteras i den här tråden. Jag tycker även att det är lika troligt att varuvlar faktiskt finns som att de här energierna/entiteterna/demonerna finns. Det var inget försök att förlöjliga ämnet även om jag är oerhört skeptisk till den här grejen. Jag tror snarare att alla droger och mediciner och all stress, ångest osv som med allra största säkerhet florerar i de kretsar där de här personer är verksamma är en stor del av grunden till sådana här citat. Jag tror även att artister som Eminem osv mycket väl skulle kunna använda folks naivitet och viljan att tro på såna här saker i sin musik bara för att röra om i grytan och få folk att snacka (Det lyckas verkligen).
Sen är konspirationsteoretiker (och det är ni, vare sig ni vill eller inte, tills motsatsen är bevisad) mästare på att vinkla citat och information för att passa in i de ramar de vill och även otroligt benägna att "läsa in" saker i symboler, uttalanden osv utan att det egentligen finns någon grund för det om man ska vara helt krass.
Jag tror man kan hitta "bevis" för precis vad som helst om man bara anstränger sig tillräckligt mycket och inte utgår från några som helst vetenskapliga, metodologiska ramar.
Grizzly P24 Lite spoilervarning på dina inlägg, här satt jag o sjöng på raining men liksom....
Vad är det som är för mycket menar du? Att det finns människor som sysslar med detta eller att alla människor som sysslar med detta inbillar sig? Jag känner flera som håller/hållit på med sådant. Från svart magi, att träna sina extrasensoriska sinnen, som kommunicerar med sina 'hjälp-andar' till en frimurarfamilj som pratar om och tror på andevärlden. Och dessa är människor som har höga positioner i sina yrken. Det finns miljontals och miljontals som har kontakt med sådana saker.
Jag tycker även att det är lika troligt att varuvlar faktiskt finns som att de här energierna/entiteterna/demonerna finns. För mig är det meninglöst att jämföra varulvar med andliga ting, det är två helt olika saker.
Jag tror snarare att alla droger och mediciner och all stress, ångest osv som med allra största säkerhet florerar i de kretsar där de här personer är verksamma är en stor del av grunden till sådana här citat.Som sagt, tråden handlar om artister. Och många av citaten och uttalanden går inte att tolka på något annat sätt, du försöker hitta ursäkter för dig själv för att slippa tänka på det. Men jag kan gå över till andras citat?
Också, som sagt, så är detta inget modernt, utan man kan hitta referenser till dessa praktiker mer än tusen år bakåt i tiden. Det är en helt egen vetenskap. Det är faktiskt så att inslag av mysticism och ockultism var en integrerad del av vetenskapen förr i tiden. Väldigt många av våra stora upptäckare har vart alkemister/mystiker/ockultister. Det är inget hemligt eller något som har blivit tillskrivet dem av andra.
Jag tror tvärtom att man måste anstränga sig riktigt ordentligt för att inte behöva tro på sådant.
Diggeridoo - Jag är rätt övertygad om att dom som sysslar med den där magigrejen du tydligen varit inne på är antingen bluffmakare eller folks om väldigt gärna vill tro och därför inbillar sig eller har upplevelser som dom väljer att tolka som magiska. Men visst det är ju spännade med Aleister Crowley och svartmagi, demoner och annat smått och gott. Så du får gärna försöka övertyga mig; men jag skulle vilja ställa samma krav i så fall som jag har på vetenskap, att du redovisar ett tydligt system för hur du skiljer sanning från skoj, vad du har för krav för att något ska vara bevisat. En metodologi helt enkelt.
Det förstår jag absolut att du är om du inte haft andliga upplevelser och allvarligt sökt andligt. Kanske folk så gärna inte vill tro, och lämnar så pass många männskors påståenden och erfarenheter, och seriös litteratur, bara för att de tror redan att de redan vet. Det finns fullt med gamla uppfinnare och vetenskapsmän som vart ockultister/alkemister som tillsammans med den ockulta kunskapen utvunnit sin vetenskapliga kunskap. Och det finns moderna utvecklare och uppfinnare som gjort seanser på ayahuasca, med shamaner, eller tagit annan psykadelia, bara för att i sin tripp få information från de ’varelser’ som de träffar på i sina trippar och genom det får informationen som de behöver. Och de som gör automatskrivningar skriver om saker som de inte har en aning om. Visst kan man räkna med att det finns många bluffmakare. Men det finns så många som har kontakt med dessa saker och den teori har blivit väl beskriven i deras egen litteratur. Och om man fördjupar sig i det med en öppen inställning, utan rädsla. Att vara beredd och acceptera att man kanske kommer finna något som rör om hela ens väldsbild. Att på riktigt bli objektiv från sina egna tidigare värderingar och förutsägelser. Man måste försöka förstå och testa på deras egen mind-set, utifrån deras litteratur. Går man in med inställningen att allt är bluff och inte på riktigt så kommer man inte ens göra den ansträngingen att egentligen ens försöka förstå. Man har redan bestämt sig att det inte är sant och då kommer man motarbeta allting, försöka hitta ursäkter eller argument mot allting. Så jag kan inte övertala dig om du själv inte är villig att dwell into the unknown:) Ateister och icketroende är en minoritet globalt. Ofta med en arrogant attityd, att deras form av tro skulle vara det mest normala och vanliga, vilket helt enkelt inte stämmer och har aldrig gjort.
dundermannen: Har du någonsin varit i kontakt med något andligt? Om inte så borde du inte uttala dig så pass mycket. Jag tycker att du fyller din uppgift väl då du pressar fram ännu intressantare inlägg av DiggerDoo men det är ungefär som att diskutera ett mattetal och börja argumentera hur lösningsformeln kom till. Den bara är där. Öppet sinne är svaret på det mesta. Tro inte blint på allting som ni läser eller hör utan tänk logiskt och tänk på allting ur ett "teori-perspektiv". Att sitta och diskutera filosofi och teorier är jävligt roligt då man kommer fram till att det finns mycket saker som man inte tänkt på tidigare men som sedan får ett sammanhang ur just ditt livsperspektiv. Ifall "konspirationsteoretiker" innebär sökandet efter sanning så får ni väl kalla mig det. Jag blev lyckligt förvånad över att en sådan här tråd fanns på Whoa då det är ruskigt underhållande oavsett vad man tror. Rock the block
:)
DiggeriDoo - Nu använder du enormt bekväma argument, men så brukar det alltid sluta när man diskuterar med folk som är insnöade i sånt här eller t.ex. fundamentalistiskt religionsutövande. Tråkigt men ofrånkomligt verkar det som.
DiggeriDoo Lite offtopic kanske men du tror på... Att tex ritualbruk av Voodoodockor ger utdelning? En entitet är alltså egentligen inte en entitet utan ett sinnesstillstånd man måste tro är en entitet för att kunna förstå att sinnestillståndet faktiskt är en entitet? Jag ber verkligen om ursäkt om jag verkar asdryg, jag är nog det, sen måste jag rekomendera folk att dra på raining men samtidigt som man är i tråden, då kommer man iaf jag till ett högre andligt tillstånd