I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Svenska polisen helt jävla galna

Övrigt - Webbsidor

2008-03-20 12:11
hahahahaha varför stannade dom överhuvvtaget, bara för vi skulle få höra pliten vråla hahaha
Izak gillar smala tjejer, men tackar aldrig nej till en feting..

2008-03-20 13:28
LAGEN:

Polis ska avakta så länge trafikanten inte utför en fara för övriga.

svår bedömt de där, hur stor fara gör en mobbe för andra?
en polis får exempel inte meja ner en moppe eller bil som inte kör allt för tokigt utan ska avakta. men köra men på troarer och vinglar och som bilförare kör in i andra bilar så måste polisen reagera snarast och kraftigt.

så igentligen får polisen inte meja ner 2 på moppe så där men såg ut som dem hade sagtat enr rejält i slutet så dem tog vell chansen...
S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag)
WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP

2008-03-20 13:35
ProNoob X16
Radiobil (Volvo v70 2.5T har 210 hk) toppar CIRKA 210 km/h.

God jul med din jävla 300 km/h
They have gun control in Cuba. They have universal health care in Cuba. So why do they want to come here? – Paul Harvey<br> ___________________<br>

2008-03-20 13:38
Glömde D5an Toppfart 215 km/h.
Acceleration 0–100 km/h 9,4 s.

Ett kylskåp med andra ord.
They have gun control in Cuba. They have universal health care in Cuba. So why do they want to come here? – Paul Harvey<br> ___________________<br>

2008-03-20 13:52
Det är väll inte så jävla konstigt att polisen jagar dom. Att köra utan hjälm är olagligt och att skjusta är olagligt under 20 år har jag för mig. Jag hade också blivit vansinnig varför stannade dom inte?

2008-03-20 13:53
sa ju det pronoob
RekFoto

Graffare

2008-03-20 15:10
Har dem där poliserna aldrig varit på ett sjukhus förut eller? Vad fan tänkte dem med som jagade ett par ungdomar utan hjälm i ca 70 km/h? han som kör kan bli stressad nog och köra på ett staket eller någonting så dem flyger frammlänges utan hjälm? tror ni polisens första hjälpenkurs kan vara till ett uns hjälp mot ett sprucket skallben? Polisen gjorde fel som jagade ungdomarna, men ungdomarna gjorde fel som kör så fort utan hjälm.. det är problemet med dagens ungdom, dem tänker inte efter före, dem tänker efter när dem sitter på kåken eller är förlamad från nacke och ner.
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2008-03-20 16:04
ProNoob

Haha, du är verkligen en pronoob. Den enda polisbilen i Europa som gör över 300 km/h är italienska motorvägspolisens Gallardo. Finns iofs två i London också. Den gör 309  km/h. Hmm, Volvo T5/D5 vs Gallardo. Hmm.

Sen har Tyskland iofs en Brabus-trimmad Merca som borde göra upp mot 350. Frågan är om den är i trafik eller inte.
"En del människor byter parti för sin övertygelses skull. Andra byter övertygelse för sitt partis skull." Winston Churchill

2008-03-20 16:08
Aja, 300 lite överdrivet, men som sagt, Lycka till att köra ifrån en på stora vägar.
No you!

2008-03-20 16:33
Ghost Rider gör ju det så, the king of the roadzzz
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-20 16:37
köra ifrån en polisbil är väl inte så svårt. många som gör.

med moped på stora vägar nej det är klart att det inte går.
RekFoto

Lyricist

2008-03-20 16:51
ProNoob:

300 knyck? hahahahahaha. Grabben kan sina bilar ser jag:)

Dock har du rätt i att dom går snabbare än trimmade mopeder och att det absolut är korkat att försöka dra ifrån dom på landsväg.

Ungarna skulle stannat direkt, så hade dom kanske fått lite trevligare bemötande och eventuellet kommit ifrån det med en varning.

2008-03-20 17:04
Det e jue en cross moppe, vrf inte dra ut på ngt järde? (stavning på det?)
No you!
Graffare

2008-03-20 17:06
Gärde är det
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2008-03-20 17:07
haha, okey, lite hjärn släpp ;p
No you!

2008-03-20 17:12
kanske inte fanns nått gärde!
RekFoto

2008-03-20 17:20
PuGe P19

Well, polisen stoppade dom (till synes vid en lekplats) innan de hann in på småvägar och körde ihjäl ett barn eller någons mamma på söndagspromenad.

Tänk före.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-20 17:44

Bortser du från komradio och helikopter så är frånkörning av polisbil ganska skitenkelt om du har en lite motorstarkare bil. Men nu finns dom där hjälpmedlen, så nej, köra ifrån polisen är inte lätt.

"En del människor byter parti för sin övertygelses skull. Andra byter övertygelse för sitt partis skull." Winston Churchill

2008-03-20 17:59
Vad fan ska polisen göra då om småungar kör en moppe för fort, osäkert, utan hjälp och antagligen gör det även om dom inte ligger efter.. Dom är en trafikfara vare sig det är snutjag eller inte.

Polisen gör ju rätt.. Dom vägrade ju dessutom att stanna när polisen kom med blåljus och vinkar in dom vilket är ett brott också så dom får skylla sig själva

2008-03-21 11:42
som någon annan sa
Hellre att den där snorvalpen bryter handleden än att han ska mejja ner en dagisklass

2008-03-21 11:52
är du dum i huvet varför skulle polisen ha dieselmotor? du får gärna visa upp din källa...

jag har ingen källa men jag snuten själva har sagt till mig att det sitter 2.4L turbo som är om-mappade och chiptrimmade i både volvo och saab radiobilarna..

vad det var för snutbil i videon vet jag inte men det är knappast deras snabbaste..

i vilket fall som helst gäller det att ha snabbare fordon än snuten, så har man sitt på det torra :P

(volvo s60 R)

2008-03-21 12:11
aina_spanar X0

är du dum i huvet varför skulle polisen ha dieselmotor? du får gärna visa upp din källa...

http://www.teknikensvarld.se/provkorningar/volvo/v70-d5-polisbil/index.xml

2008-03-21 12:19
aina_spanar X0

just sånna som dig är rätt störande. skaffa källa först. Jag skrev att det var disel eftersom jag vet att det är disel motorer dom har. Likaså ambulanserna. inte  trimmade bara största disel motorn.

någon som sätt Ghostrider 5? det är ju rätt pinsamt när han kör i bilen och polisbilarna kommer aldrig ifatt även att han kör hur sakta som helst. sveriges poliser är pinsama.
RekFoto

2008-03-21 12:24
Oj.. den var ju aktuell.. det står att snutdieseln är på den NYA volvo v70.. hur många sånna finns ute i yttre tjänst??? ne just det..

det är fortfaraande dom lite äldre v70 och kombisaabarna som är dom bilar man riskerar att bli jagad ute i samhället, och dom har 2.4 liters turbomotor.. det ända man har till sin fördel är väl att dom är riktigt tungt lastade och ombyggnaden av bilen lär ju också bidra med en hel del extravikt..

det som verkar lite skrämmande i artikeln är dock att det kommer komma volvo T6 AWD som radiobil..

men men.. har man en volvo s60 R så spelar det ändå ingen roll hahaha...

dom får ta och skaffa sig lamborghini gallardo som i italien....

2008-03-21 12:25
REB hahahah ditt pundarhuvud... dom är trimmade i fabrik av volvo och saab själva.. skulle jag brytt mig ett piss om den här diskussionen så skulle jag letat upp källa men det gör jag inte.. så kasta ner dig själv i en brunn och stanna där..

2008-03-21 12:31
Det är väll inte så jävla konstigt att polisen jagar dom. Att köra utan hjälm är olagligt och att skjusta är olagligt under 20 år har jag för mig. Jag hade också blivit vansinnig varför stannade dom inte?

Det där stämmer säkert men jag började småskratta lite när jag läste det. Det känns som ett sånt där brott som att kissa utomhus, går inte riktigt att ta seriöst.
tåg, tåg och...tåg!

2008-03-21 12:33
Känns även som ett väldigt svenskt brott...
tåg, tåg och...tåg!

2008-03-21 12:36
jag VET att de allra flesta polisbilarna inte är trimmade för fem öre. Dock använder poliserna ofta de kraftigare motorvarianterna...dock orginal.

Sen finns det givetvis vissa undantag...trafikpolisen i vissa distrikt tex.
RekFoto

2008-03-21 12:40
men du kan ju tro dom är trimmade?? som det stått på alla GAMMLA sidor har dom inte vart trimmade så varför börja nu??

nu för tiden förbjudet att trimma alla nya bilar eftersom att dem numera är helbilsgodkända så Det är inte förbjudet att chipptrimma bilen om du gör en ny registreringbesiktning när den är modifierad
RekFoto

Producent

2008-03-21 13:17
Användaren är inloggad PuGe P19

"det är problemet med dagens ungdom, dem tänker inte efter före, dem tänker efter när dem sitter på kåken eller är förlamad från nacke och ner."

haha men för i helvete.... du är 19!

Tyckte det var bra gjort av killarna, fett töntigt med hjälm.

2008-03-21 14:12
Laserotto P21

hnadlar nog mer om att du kan köra ihjäl andra. Aldrig tänkt längre?

2008-03-21 14:51
One

För att JAG inte skulle ha hjälm på mig?
tåg, tåg och...tåg!

2008-03-21 15:13
Laserotto P21

förstår inte vad du menar?

2008-03-21 15:19
one,

han menar att HAN inte skadar någon bara för att HAN inte har hjälm på sig.
RekFoto

2008-03-21 15:28
Just precis! Det var ju det här jag tyckte lät lite roligt, som någon skrev längre upp:

tåg, tåg och...tåg!
Graffare

2008-03-21 15:45
The_Donut P17 Med dagens ungdom menar jag dagens idioter, inte dagens ungdom, jag är fortfarande ungdom men långt ifrån en idiot som kör utan hjälm med trimmad moped.

2008-03-21 16:44
REB P19

Tänkte det, men det lät så brutalt jävla dumt att jag inte trodde han kunde mena det.... tragiskt.
Hangaround

2008-03-21 16:56
Tycker det är den svenska ungdommen som är helt galna. Kör ifrån snuten utan hjälp på en trimmad EU-Moppe.
Hangaround

2008-03-21 16:57
hjälm skall det så klart stå...

2008-03-21 17:32
REB.. att du ens orkar tjata emot..

De vanligaste polisbilarna vi ser ute i nuläget är chiptrimmade 2.4t Volvo V70 och Saab 9-5Kombi!

Dom chippas i fabrik och jag kan tippa på att dom ger säkert minst 200-230 häst, men väger desto mer så det jämnar ut sig.. men har som sagt ingen riktig källa

orkade till och med leta på google men hittade bara referenser till andra internetforum.... kontakta själv polisen, dom är skyldiga att lämna ut sådana uppgifter, om du nu verkligen bryr dig.. men du har fel i alla fall..

2008-03-21 17:52
One

hmm ok, men du skrev att det handlade om att köra ihjäl andra.  Kör jag på nån så dör den väl inte lättare för att jag inte har hjälm på mig?
tåg, tåg och...tåg!

2008-03-21 18:17
Laserotto P21

fattar inte vad du jiddrar om. skiter väl i om du har hjälm eller inte? det enda jag bryr mig om e att det finns idioter som leker i trafiken och kör ihjäl andra oskyldiga människor. punkt.

2008-03-21 18:20
Laserotto P21
om DU kör utan hjälm och DU åker omkull när DU är ute och åker moped så är det VI andra som får betala DIN sjukvård. så att det inte kan drabba någon annan än dig själv är inte helt sant...

2008-03-21 21:37
Demento P21

Ja för den summan av skatten är mycket att klaga över :)

Men ja, idiotiska ungdomar.
Var inte länge sen här polisen gjorde "mopedrazzia". Alla som körde utan hjälm stannades och mopeden testades ifall den var trimmad eller inte. Eller om dom misstänkte att den var trimmad även om körde med hjälm.

2008-03-21 21:57
aniar_spanar

hopp, men du har fel. promies
RekFoto

2008-03-21 22:39
Synd att ungjävlarna inte ramlade framför bilen, det hade varit rätt åt dom. Dumjävlar rent ut sagt. Bra av snuten att gorma som han gjorde. Ungjävlarna kanske fattade LITE i alla fall.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2008-03-22 03:42
Psycholess P27

man kan ju hoppas

2008-03-22 11:00
Jag kan ju här och nu säga att jag är bilmekaniker jobbar på Volvo här i Gävle.... jag har både servat, reparerat och kört polisbilar. Det ända jag kan säga er att dom är HEELT orginala, inga planing av topp eller högkomprisionskolvar, inge chip trimmning.

Helt orginala

2008-03-22 12:42
Och för att citera trådskaparen:

Får poliserna göra så dära?

Dom har inge hjälm och det dära polis jagandet kunde leda till deras död

Men du Einstein, då gör jag så att jag drar och rånar en bank nu, på mc. Så skiter jag i hjälmen så kommer ju ingen polis jaga mig, fan att ingen har tänkt på det tidigare.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2008-03-22 13:34
Vafan är det som händer egentligen? Blir de rammade eller? Skönt av killarna iaf att dra upp kamera under snutjaget hehe.

Minns när jag körde moppe och blev jagad av snuten. Moppen gick väl bara i 70-80, men tog bara 2 min att bli av med snuten. In på cykelväg och köra runt lite så var snuten borta.