I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Massaker på Delfiner i Japan. [film]

Övrigt - Webbsidor

2006-12-19 11:52
det mest tragiska är väl att filmen ligger uppe på en sida vars "slogan" är "daily entertainment"...
Orale!

2006-12-19 18:12
det är sånna här filmer som man bara klickar backåt på..

2006-12-19 18:42
sjuka jävlar ni som inte känner sympati när ni kollar på filmen...
tecken på västvärdssjukan..en hjärna matad med media, o annat skit, slutar reagera på saker som passerar in...Varenda normal människa vet väl hur man slaktar ett gör så att det inte lider..man huggr av halspulsådern på stora djur, eller sätter en kula genom hjärnan , små djur kan man ju hugga huvudet av..
fan vad sjuka ni som sitter o säger att det e rätt åt flipper..
saddister..sadomassorkister..eller hur det stavas e vad ni är--
..varför inte cutta folk i centan som e 10 år också...sjuka jävlar!!!

2006-12-19 22:16
fan  läncken funka inte för mig =(
AdOo den fede

2006-12-20 02:56
Varför böla? Åk ner och volontärfiska istället! Bra pengar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-20 02:59
fucking fett
AdOo den fede

2006-12-20 12:05
haschpuppie P13
volontärarbete ger inga pengar.

funkyass P22
Det är ju för fan tvärtom din blinde fan. Det är det som har blivit hjärntvättad av media att vissa djur är mer värda än andra. Att det skulle vara mer synd om delfinerna än tonfiskar, hajar, torskar eller laxar är bara hypokrati på hög nivå.
Visst hade det varit fint om dom hade gett delfinerna ett skott i pannan istället men i vissa kulturer är mer intresserade av maten/pengarna än om djuret lider.
Rehab is for quiters.

2006-12-20 12:13
är väl alltid obehagligt att se djur plågas ihjäl, men det känns ju lite som om folk blir lite extra upprörda för att delfiner är söta och kan hoppa genom ringar.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2006-12-21 00:48
Ja, jag håller med.

Många av dom människor som reagerar på sånt här tänker inte ens över att dom faktiskt äter djur t.ex. Eller köper kläder gjorda av djur. Ni stödjer en industri som tjänar på lidande och död.

Skillnaderna i lidandet är små. Lång tid eller milijontals gånger per år. Kor känner också ångest. Grisar, höns, kycklingar, minkar.

Reagerar ni så tänk ett steg längre.
www.google.se

2006-12-21 06:57
Nåja, de djur jag äter är till stor del onaturliga mutanter som avlats fram för ett enda syfte, att ätas. Och jag gör hellre det än äter sönder de naturliga ekosystemen som är meningen att vara via naturens lagar. Sen har djur det ganska bra i Sverige men säkert inte perfekt, det säger jag inte. Försöker köpa bra kött, ägg osv från djur som har det bra och strövar fritt mm. Bra slakt är inte något som kanske eller inte är möjligt pga resurser utan det borde vara ett krav hos alla.

//Peace

2006-12-21 13:54
Nåja, de djur jag äter är till stor del onaturliga mutanter som avlats fram för ett enda syfte, att ätas. Och jag gör hellre det än äter sönder de naturliga ekosystemen som är meningen att vara via naturens lagar.

Vill man äta någon levande varelse är det lite svårt att inte fucka med de naturliga ekosystemen på ett eller annat sätt. Det där måste vara det mest motsägelsefulla jag läst på länge.
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2006-12-21 17:17
JaeLee

Enkel matematik? Ett par miljarder människor äter hjortarna och vips så tar de slut. Sen då? Ska vi äta hästarna? Nej, dagens grisar, kor etc är inget annat än framavlade köttiga klunsar som inte skulle överleva en sekund i det fria, de skulle frysa/svälta ihjäl. Och ja, det är bättre att de hålls på bondgårdar där de kan födas upp och föda ett par miljarder människor. Om du inte förstår den här matematiken så gå om skolan JaeLee...

2006-12-21 17:30
Jag klarar inte av att se djurplågerifilmer så jag skiter i att kolla på den. Särskillt delfiner, de är så jävla underbara. Har simmat med delfiner och hållt i fenan och åkt omkring. Helt underbart