det är ju iof bättre än som en del folkslag gör. Slaktar djuren innan dom dödat dom, alltså flår dom levande. Sliter av hela deras hud.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Fett tragiskt det där med delfinerna, men något som jag tyckte va fett kul va att dom tog med det där med skolbarnen som gick förbi när dom delfinerna dödas bara för att göra allt mkt värre.. som om det inte är hemskt nog...
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
typiskt amerikanska filmare.
Off topic. men det är som dom där "worlds most amazing videos". Det är alltid NÄRA. FARLIGT bla bla bla. fast egentligen är det mesta bullshit och överdrivet... inte i fallet med delfinerna då, men iaf. ni hänger med
Redan när man hörde valet av bakgrundsmusik förväntade man sig något i MichaelMoore-anda .D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare
2006-12-17 23:05
Stackars.. fy fan hur kan man göra så, fattar inte
Fyfan :(
Jag pallar inte ha ett citat här.
Sätt ett skott i huvvet på varenda jävel som gör sånt där dom är inte värda att leva!
Always on the Grind
aa de e bara ett djur men, ett smart djur som även dom har känslor o känner sympati m.m. vilket e bevisat...DISCOVERY CHANNEL!
...::: N.a.m.e.l.e.s.S. CreW :::...
jag tycker det här var helt sjukt. finns det ngn protestlista??? och alla som blir upprörda. kolla vad ni har på mackan. ALLA djur förtjänar att leva. så om ni bölade nu ska ni ta mig fan inte ta en hamburgare efteråt. dubbelmoral. och en av de hemskaste sakerna i filmen var ju det där som lepra skrev. att dom sticker ett par eftersom delfiner inte lämnar en skadad familjemedlem. fy fan för människor alltså.
Varför gör dem på detta viset? det är ju världen snällaste djur! åtminstånde döda dem barmhärtigt
skriv på. bättre än ingenting!
the petitionsite var ju fan världens bästa sida. n u vet jag vad jag ska göra på jobbet imorgon.
varför är det alltid från japan sånna här skumma grejjor händer ?
SKU - SKU - SKULASON!
men varför blir ni upprörda? dom gör ju samma grejer med fiskarna och korna..? "tackas töööta små delefiiinner" :( var går gränsen för att man ska tycka synd om djur..?
tycker inte att det spelar någon roll var det är för djur. döda det om du ska, men gör det fan så snabbt och så minst smärtsamt som möjligt Varför ska man döda djur överhuvudtaget? Finns det någon bra anledning? Vi behöver ju knappast döda djur för att få mat eller kläder liksom.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
nosferatu: DU kanske inte behöver djur för att överleva. men så finns det en liten grupp som faktiskt inte KAN leva utan att äta djur. ta mig t.ex jag är "allergisk" mot klorofyll, ja jag vet att det låter jävligt löjligt men så är det. den här trevliga "allergin" gör att jag egentligen inte borde äta något från växtriket utan min kost består då mest av just djur och vitamintabletter, kul, tro mig.
Oväntat att detta skulle bli en vegan/vegetarian vs. köttätare-tråd...
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
kött e gott!
Jag har inte tagit mina piller idag.
Barnaerskoent haha eller hur.
SKU - SKU - SKULASON!
IraQ "Varför gör dem på detta viset? det är ju världen snällaste djur!" För att köttet anses vara en delikatess i Japan, och för att fiskarmännen ska tjäna lite pengar.
Och tro för fan inte att de är snälla. Delfiner är onda varelser, på tok för lika människor. Delfiner är det enda djur man vet om som våldtar för nöjes skull, gruppvåldtäkter är ingen ovanlighet.
Delfinhannar mördar ungar för att själva få nuppa.
Dom är i alla fall smarta nog att slicka rätt rövar. Rädda några människor och leka gulliga bara för att människorna ska blunda för resten av deras missdåd.
Näe fy fan.
Happy hunting boys!
Rehab is for quiters.
Varför tycker folk bara synd om "söta" djur? Jag skulle vilja se någon vara "human shield" för t.ex. sill. Sen vad det gäller boskapsslakt i sverige. Har en vän som kör lastbil (dock inte boskap). Han berättade en gång hur boskaps-åkarna gör för att få plats med fler djur i varje last. De packade in så många de kunde först, sedan körde de runt på gårdsplanen så att djuren packade ihop sig ännu mer, då kunde de få plats med 2-3 till. Detta var dock bara ett exempel, vem vet - han kanske var ett rötägg. Dock är det 100 % sanning. Jag viftar inte med någon flagga för djurens rättigheter, jag äter kött, jag har inget emot slakt ...men någonstans har vi alla en gräns. När jag hörde det där, då började man fan undra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
De borde veta bättre, delfiner är tillsammans med apor de smartaste djuren på vår planet med språk, sociala relationer och en förståelse av världen som t.ex. inga fiskar har. så det är mer fel att döda något för att det är smartare? Alltså är det helt OK att döda handikappade, dom fattar ju ingenting ändå..
fullfjädrad när jag kickat en gås..
pigglaen Är du efterbliven? Läs tråden igen så kanske poletten trillar ned när du läser mitt andra inlägg. Men å andra sidan, om du är efterbliven kanske du inte förstår ett skit... Tråkigt för dig isf...
Et skott i pannan hade ju varit lite bättre..
"Varför tycker folk bara synd om "söta" djur? Jag skulle vilja se någon vara "human shield" för t.ex. sill." word på det ....
Get Random!
jag har empati för alla djur. men det verkar ju inte vara så många som har det?
jag tycker självklart att akten är sjuk men det är fortfarande bara djur...
Get Random!
Meningen när jag startade det här vara bara att uppmärksamma folk om slakten på djur. Jag kan tycka det är inhumant sätt dom gör det på. Det tycker jag, det borde finnas ngt annat sätt... men faktum är ju att dom lever i vattnet, det är svårt att fånga delfiner, så sättet dom gör det på är faktiskt enda sättet... inhumant och vidrigt som fan... men att det ska bli ngn mob mot dom som gör det är bara löjligt. Det är deras yrke, som vilken slaktare som helst. Kolla t.ex. jägare, dom går ut i skogen, skickar hundar efter älgar så dom springer så mycket att de har panik sen skjuter dom dom, med tur ett dödande direkt skott, men det sker i regel bara 1/10 av skotten, oftast behöver dom skjutas minst två gånger.. Det finns inhumana handlingar överallt. Det gäller bara att se dom, men när det kommer till vissa djur så väljer folk att inte se det, men som nu, med delfiner, som ju "alla" tycker är så fina, då blir det folkstorm. Sen om människor ska äta kött eller inte, ja, absolut. det behöver vi, den som säger ngt annat är lite, hm, kretin tycker jag. Det är synd om flipper i filmen. Men enda sättet att döda dom är ju att få upp dom på land, när det gäller cutta dom levande så..... det är ju svårt att cutta dom döda liksom? Vad ska man använda? motorsåg? Livet är hårt vänner. inte bara för flipper. Fast som jag skrev tidigare. Ska man döda dom, försök göra det så lindrigt och humant som möjligt. ciao
Redaktionen
2006-12-18 21:09
Detta är ju för att förhindra ett Simpsons-halloween-avsnitt! Ha överseende.
namaste
Alltid intressant att bevittna hur olika människor uppfattar saker och ting beroende på hur deras bagage ser ut. Men vissa i den här tråden måste för h-e tänka till lite innan de hamrar iväg på tangenterna commando style. "Nackskott på cp-japaner"... för att de fångar och slaktar djur? Visst, det sved lite i min själ också när jag såg de stackars delfinerna ligga och sprattla på golvet. Varför? För att jag, liksom de flesta här inne, kan identifiera mig med delfinerna eftersom de till stora delar fungerar som oss. Och så är de ju såååå söta... Att VI tycker att delfiner är rara, snälla och oskyldiga (vilket de bevisligen inte är - de är precis lika j-vliga som människor) betyder ju inte att de japanska fiskarna måste dela VÅR uppfattning baserad på VÅRA värderingar. Era j-vla hycklare... ni lipar säkert för koalornas skull också...
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost
men den jävla krokodiljägaren var ju hur dryg som helst och provocerade alla djur.
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi
Lepra: Kan du berätta hur ett humant dödande går till? "Ja goddag! Jag heter Börje Andersson och jag hade tänkt att vi skulle ta och döda dig idag.. Vad säger du om det?"
shit va många vegiterianer och veganer verkar skylla allt på köttätare.. Det är livets cirkel kära ni, inte att döda delfiner men för människan att äta kött... plus att det smakar väldigt mumsigt..
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Jag må vara okänlig, men nu blev jag fan hungrig.
My heart lives in my vagina.
Sän F22 Word, liv som liv.
8 diagrams!
Lepra Man kan inte säga att det är synd om Flipper. Hans ettriga tjattrande förstörde min barndom i samma anda som gör att jag älskar konceptet att Arc kallar sina lökinrullade kängurubiffbitar för "Skippy" (a.k.a. the bush kangaroo).
påve_one P20 Men fjant.
Inte vet jag hur ett humant dödande går till, men ett snabbt och så lite kännbart som möjligt.
Tänkte inte ens kommentera ditt inlägg först '
amfetaminpsykos ok?
varför adresserar du mig?
Vilka äckliga jävla hycklare ni är. Stackars Flipper, stackars Babe, stackars Skalman, hälsad vare McDonalds.
<br>
Äh, McDonalds funkar ju bara på fyllan, är smaklökarna i full funktion så smakar ju någon/några av de lokala gatuköken bättre!
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
Lepra För att du drog upp att det var synd om Flipper .D
BOMBA JAPAN
"Keep your friends close but your enemy closer"