I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför väljer man ett öppet förhållande?

Övrigt - Vardagsfilosofi

Groupie

2009-02-03 05:33
Jag har ett "öppet" förhållande, men man kan kanske kalla det ett "hälft" förhållande också.
Det ligger lite i det du säger att man vill ha tryggheten kvar, men spänningen också. Lite äta kakan men ha den kvar, men för att det ska fungera så krävs det en solidrelation mellan båda parter, att man skiljer på sex och kärlek som någon skrev.

Anledningen till detta är för min del 45 mil i avstånd, men det ligger mest till grund med att vi är bästa vänner och inte ett kärlekspar och har inte varit det egentligen, trots våra 3 år tillsammans innan det blev såhär....
Så vi är väl i praktiken en kille och en tjej som är bästa vänner med varanndra och pratar dagligen, men inte hindrar oss själva, eller varanndra, för att vara öppen för förslag...., men det är för att vi är realistiska och inser att om man bara kämpar emot sig själv och varanndra leder det inte till något bra i slutändan iaf.

Jag älskar henne, men inte som en pojke älskar en flickvän och inte som en vän älskar en vän, utan något där mitt i mellan...
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Groupie

2009-02-03 05:34
inte hälft utan halvt menar jag hehe.

2009-02-03 09:07
Lepra

Jag älskar henne, men inte som en pojke älskar en flickvän och inte som en vän älskar en vän, utan något där mitt i mellan...
- Det där var väldigt intressant skrivet, jag antar att nya sett till förhållanden även kräver nya slags strategier.

Fast hur funkar det? Helt ärligt talat, är det samma sak fortfarande efter att ni infört sex i vänskapen? Har själv flick-vänner, men tror inte någon av oss skulle kunna prata lika öppet om allting och ha samma vänskapliga relation om det fanns spänning i luften.
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL

2009-02-07 17:43
asså de e extremt vilket tålamod vissa har här bara för att försöka få trångsynta människor att förstå andra..blev så frustrerad då vissa inte kan fatta andras syn på saken att jag endast pallade läsa första sidan...
Big up till alla förnuftiga människor där ute
Groupie

2009-02-14 04:41
T-M-K
- Det där var väldigt intressant skrivet, jag antar att nya sett till förhållanden även kräver nya slags strategier.

Fast hur funkar det? Helt ärligt talat, är det samma sak fortfarande efter att ni infört sex i vänskapen? Har själv flick-vänner, men tror inte någon av oss skulle kunna prata lika öppet om allting och ha samma vänskapliga relation om det fanns spänning i luften.

Vi har alltid haft sex i våran relation. Det är inget som förändrat ngt direkt.
Vi har mera gått ifrån ett förhållande till det här och inte från vänskap till det här.