Jag är 202 cm och mår skit.
18 bast, båda mina päron är långa så jag antar att de är därför..
Hur som helst så är jag så fruktansvärt less på att vara lång, på att vara så jävligt lång. Det går inte mer än max 20 min utan att jag tänker på de, och tror mig, jag har försökt att skita i det och bara acceptera. Min längd ger mig så kasst självförtroende att jag ofta struntar i att hänga med polarna ut och festa, gå på spelningar eller what so ever.
Jag tror jag skriver detta pga. att jag så sent som i helgen fick nobben av en brud pga min längd, och pga att jag inte pallar folk som går förbi en på stan och viskar till sin polare "oooh shit" eller pga folk på bussen som frågar "hur lång är du egentligen?"
För folk som inte har detta problem låter det säker som en skitsak men fakum är att jag inte står ut med det och har flertalet gånger varit i kontakt med läkare ang diverse opperationer. Antar att det låter helt galet men jag vill bara vara normal och kunna vara den glada kille jag egentligen är och jag vill göra allt som jag vill göra och njuta av livet.
Ville bara skriva av mig och få "hjälp" att få självförtroendet tillbaka. är det någon som är i samma sits som jag och har några tips?
Skriv helst inte “Det e bara att acceptera“, jag har försökt och försöker varje dag..
ehhh.. kanske är segt om du är JÄTTE smal också.. men fan var GLAD att du är lång.. jag är 1.96 fast jag är ganska välbyggd också.. det finns massa möjligheter om du är stor.. typ basketproffs eller boxare eller sån bouncer på klubben eller typ vad som helst som kräver nån stor biff..... spelar det EGENTLIGEn nån roll vad folk säger på bussen eller i skolan eller på jobbet??? vet du inte egentligen bäst om dig själv? aja tycker synd om dig fan det kan inte vara kul att inte trivas med sitt utseende.. men fan din längd är inte så enorm egentligen.. tycker bara du borde softa ner skita i alla andra, börja gymma och spela basket sen skratta åt alla när du tjänar 530 miljoner dollar om året i NBA.. (och ge lite cash till mig för ja tipsa ju dig eheheh ) aiiiiiiit softa peace
Straight up Menace
de e fett å av lång! dock är jag "bara" 195, tungt å av över 2m!
Brudar gillar långa män i vuxen ålder, vänta å se bara så blir allt bättre :P
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Moderator
2007-02-06 12:03
Önskar att jag var lite längre. även om jag är 175 eller nått så känns det ibland som att man inte är riktigt vuxen, folk får titta neråt för att få ögonkontakt och det perspektivet har funnits sen man var barn liksom. Man träffar brudar som är längre än en själv och sånt känns inte super maskulint. Se bara till att inte klä dig så du ser extra lång ut, satsa bredrandigt och lägg på dig en massa muskler så ser du mest stor ut och det är inte helt fel.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
tjejer gillar långa killar,bah vad jag hatar dom :P jag vill bli över 2m.jag är 1.73,vi byter??
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2007-02-06 12:20
önskar jag va så lång med fette spänst så jag hade kunnat döda basketkorgen :P
i make music
hahaha hörru ja va fan 140 typ när ja va 15 basst, e 17 nu och 171cm o ja vill ba bli längre fan skit i folket på bussen fyfan. who gives a fucK about them ;)O
Tutilooooo
lickthechalice : hehe, de med basketproffs känns inte jätte rimligt men tack for att du tog dig tid och skrev! Har gymmat i några år och väger 105, så det med jättesmal är inget problem som tur är!
Chuck-Chirac : Fan vad schysst! Verkligen glad för hans skull! fred
Legoland P21 : Då delar vi kanske lite samma problem med ändå inte :) tack för ditt inlägg!
Statsminister P19 : Om det skulle vara möjligt anar du inte hur mkt jag skulle ge för det.
Och tack till alla ni andra som skriver, man blir faktiskt muntrare för varje liten positiv grej man läser, tro det eller ej.
Om du inte redan är stor också, så träna dig stor.. Det är ju grymt för tusan.. Var stolt över dig, det ska du vara...
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller
Och som några påpekade, det ska ju inte spela någon roll vad folk tycker eller säger, men det är svårt att bortse från det varje gång. Allt har nog med självförtroende att göra
Själv är jag 196 cm, men kanske från skillnad från dig så har jag 103 kg muskler :) Ursäkta men, hur mycket väger du? Om du tex hade styrketränat lite så hade du nog inte gjort den här tråden. Alltså, alla tjejer som jag känner brukar tjalla att den och den tjejen tycker att (Ursäkta konstiga skrytet men here we go) rumpa. Av alla jävla ställen man kan se i en kropp så är de rumpan. Över till dig, jag et hur det känns. Men du måste försöka på något sett antingen gymmma, träna något annat. Ja nånting där din långa kropp passar. Jag har tränar kickboxning i 2 år och jsut nu en kampsport som kallas MMA och allt som har med brottning och lås att göra. Där känner jag mig duglig, fast nu pratar du om tjejer men so what. Dom ser ju hur duktig jag är när jag tävlar. Jag har också fått dumma frågor som "Hur lång jag är!" men då säger jag helst det med stolthet och inget pinsamt.
spetsnaz : Helt ärligt hade jag gråtit av lycka om jag hade blivit dom där 6 cm kortare! Väger 105 kg och dom flesta ser mig som såkallad "biffig" (även om jag absolut inte är någon hulken, långt därifrån). På tal om rumpa så har jag desverre komplex för min :)
Men som sagt, jag är inte jätte biffig och min kropp är inte helt propertionelig, ska träna så jag känner mig nöjd på den punkten, kan nog ligga ganska mycket på den punkten!
punkten punkten, sorry :)
Snoop dogg kan kan väl inte vara längre än 190-194 max?
1
När man är 18 (plus/minus några år) så mår man alltid skit och man hittar alltid en fantastiskt anledning till varför man, av alla, ska dras med den ena defekten efter den andra. Håll ut, mannen, det är inte så farligt som du själv upptäcker om några år, tvärtom, du kommer att uppskatta din längd mer.
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen
Skivsamlare
2007-02-06 13:40
Jag är 196 och stolt över min längd. visst tycker man då och då att ett par cm mindre inte skulle skadat men det är inte mycket att göra åt. Vi har ju möjligheten att alltid se ner på folk, inte alla som kan göra det med hedern i behåll! Visst kan frågan "har ni dom här i 47?" locka blickar men som james brown sade: be proud, be beautiful!
fair enough..
som vissa andra i tråden önskar också jag att jag vore lång. eller iaf längre än vad jag är. men visst, jag förstår dig. det är aldrig kul att stå ut från mängden till det mer extrema, oavsett vad det än gäller. du får väl helt enkelt försöka bita ihop och ja... ta det för vad det är? svagt råd, jag vet. men iaf. sen appropå långa rappare som nån ovan tog upp så är typ... snoop 192 cm master p 191 cm the game 194 cm rock (heltah skeltah) 19x cm chali tuna 196 cm (jag hade en lista på min pres tidigare. därför jag minns.)
Jag är 196 cm,,, Längden är ändå inget man kan påverka så det är bara acceptera och skita i vad folk tycker. Det är en sak om man är fet eller nåt, men vafan, skit i det. Tjejer som nobbar en p g a längden är ändå inget att ha...
Jag är 1.80 vilket när medellängden tror jag men jag känner mig rätt kort. Skulle gärna bli längre, visst över 2 m är väldigt mycket men jag ser mer möjligheter med det än nackdelar. I alla fall för mig som är relativt sportintresserad. Dessutom vet jag många tjejer som diggar långa killar... Jag kollar alltid rätt respektingivande på långa killar på stan.
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!
din_mamma87 är fet!
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen
Fördel o vara lång^^ , bara o åka till usa och börja spela basket;D Faaan va coolt:P
-.-DMX-.-
jag hade en poalre som va 2,18. där har du en lång man,å då gick vi i 9an tror jag. han va längsta 87an i norden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Du kan vara glad att du förmodligen aldrig kmr åka på stryk om du inte bara står stilla..
jag är 14 och är 186-187.... wussy
Get Random!
hehe tänker på simpsons avsnittet med den långa mannen i mini-bilen :) hehe, lycka till! (och köp en stor bil)
Jag ääääälskar långa killar, no freakin' question 'bout it. Jag själv är 1,75 och även om jag ibland önskat att jag varit aningen kortare så är jag stolt över mig själv. And I think you should be to.. jag föredrar lätt killar i din längd en killar runt 1, 75 - 1, 80. :)
Inte läst tråden men men ... jag är 154cm ! Och jag lovar dig, ibland är det sjukt jobbigt att vara kort oxå Folk tror att man är runt 14
Jag vill ha roligt , inte trevligt
Försök bygg upp din självkänsla så kommer du digga din längd som fan... Hell, jag önskar att jag var längre men försöker trivas med hur jag är... alla är olika. Du är orolig vad andra tycker... tänk inte på det sättet... du vet inte vad folk tänker utan du har föreställningar om vad folk tänker. Du inbillar dig att de tycker att du är konstig och så känner du dig obekväm. Vissa tycker det är coolt.. få tycker nog knappast att det är konstigt eller nåt negativt. Känner en del långa folk... man tänker ju inte på folks längd när man lär känna dom heller. Och som andra säger... vänta några år så kommer du bli säkrare i dig själv och till slut kommer du digga att du utmärker dig från mängden. Bara du känner dig trygg i din roll som lång kommer andra folk digga det och se upp till dig (hahaha se upp). Det är en ond cirkel du måste bryta... Det är inte din längd du stör dig på egentligen utan något annat tror jag... chilla för fan och göra inget dumt som du kommer ångra.
På tal om bruden som dissade dig för längden så tror jag inte hon var mycket att hänga i julgranen. Sann harmoni inom ett förhållande kan endas uppnås då det finns nån form av intulektuellt utbyte och en sån brutta tar inte med något sådant till bordet. Du är lång, du är stor, du är stark. Du skulle kunna skina i självförtroende om du såg din längd som din gåva istället för ditt problem.. och när folk skiner av självförtroende då går saker väger för dem så.. Se din längd som lösningen på ditt självförtroende problem, inte som orsaken.
facebook.com/idiomatisk - fan page
Mycket posetiva saker som man blir skitglad av att höra! Verkligen!
Wermin_Roaches P25 : Kanske du har rätt, jag hoppas på de! Tack
Kloak P20 : Hehe, den lockar grymt med blickar! Inget som känns som något hyper problem dock
goodfellas P20 : Jag är själv också väldigt sportintresserad, inte såpass mycket att jag får ut speciellt mycket av att vara lång dock :/ -
"Jag kollar alltid rätt respektingivande på långa killar på stan" - Vet inte om det är sånna blickar jag får men dom kan kännas som "fan vilket missfoster" - blickar. Men ska gå in med inställningen att dom är av det slaget du nämnde nästa gång jag är på stan! Tack för pepp btw!
sköt_dig_själv P0 : hehe, jag har fått stryk alltför många gånger :)
blazeandamaze P21 : Lycka till med vad?
Quiet F60 : Tack! är du tjej eller kille?
JXP är du tjej eller kille?
/P
banananna: Jag är tjej ! Men även om tjejer ska vara korta så är 154 FÖR kort . Du blir aldrig tagen på allvar . Trust me
man blir aldrig tagen på allvar* ska det ju såklart stå
johanelverby P22 : Det ligger nog javligt mycket i det du sager, jag hoppas det som fan. Det har nog ratt mycket med mitt sjalvfortroende att gora, har aldrig kannt mig bekvam i mina klader, innan jag blev lang och grov var jag kort och tjock, tro det eller ej. Men det ar sa konstigt ocksa, for jag ar valdigt nojd med mitt utseènde i ovrigt och har egentligen inga problem att fa/traffa brudar. Jag ska spara det du skrev och tanka pa de. Stort tack!
Rainmaker : Det med bruden var inget forhallande eller sa, kan lika garna dra historian. Va pa krogen dar hon satt och titta som fan och sag grymt bra ut, hon kom fram till mig dar jag satt i baren och borja snacka, nar hon fraga om vi skulle dra nan annanstans sa var jag ju inte sen pa att tacka ja, na jag stallde mig upp och vi skulle ga sa sa hon att hon foresten inte kunde dra fran sina kompisar och blabla..
Men iaf! Det ar nog samma med det du sager som med johanelverby.
"Se din längd som lösningen på ditt självförtroende problem, inte som orsaken." Jag ska ta med mig det. Tack
Forovrigt sa blir jag grymt glad och peppad av att bara lasa traden! Nastan sa man blir stolt eller, hehe. Tack alla, det betyder mer an vad ni tror.
Jag är rätt lång och kompenserar det med att gå som quasimoto. Each to its own i guess.
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS
Du får alltid tänka att de flesta är hellre över 2m än under 170cm, själv är jag 180cm lång och utan tvekan kortast av mina polare.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
Jag trivs med mig själv, men lite förändringar skulle jag vilja göra. Bli lite längre (Är 165cm), börja träna på gym och börja använda linser. 2 kan jag utan någon vidare ansträngning, men att bli längre. Tja, alltså det är helt ok att vara i denna längden. =)
*snaark*
Jag är 180 vilket är ganska långt för en tjej, och jag hade precis som du extrema komplex för det i grundskolan. Då var jag visserligen inte så lång men jag var ändå minst ett huvud längre än alla (både tjejer och killar) i min klass fram till åttan ungefär då vissa killar började växa om mig. Jag blev kallad för giraffen och storken och allt möjligt men till slut orkade jag inte bry mig längre. Nu gillar jag att vara lång och många säger att de vill vara så långa. Dessutom är det snyggt med långa killar! Det är praktiskt att vara lång också, du når upp överallt ser över alla på konserter osv. Det ändå dåliga är väl att man lättare slår i huvudet i saker.
Långa pojkar är hett :) Jag äälskar att klänga och krama på såna och snosa dom på halsen som ja når så perfekt, (är 176) finns inge bättre.
Leker live eller?
Yeeeeah F19 : Ja du lär inte få problem att delta i "Top Model" med dne längden :)
banananna P18 I'm a woman. =)
Priyan vart har du läst att The game är 194cm?? jag som är runt 188 ..var längre än honom när jag stod vid honom
och vem fan är du?
Jag är motsatsen, mår dåligt för att jag är så kort ibland :(
Live Hard, Die Young
Man träffar brudar som är längre än en själv och sånt känns inte super maskulint. Kan hålla med dej där Legoland
Live Hard, Die Young
Alltså, som någon redan sagt; du har inte dåligt självförtroende pga att du tycker att du är för lång, du tycker att du är för lång pga att du har dåligt självförtroende. Om ett par år kommer du nog vara klart nöjd med din längd. Särskilt om du är/blir biffig, det är snyggt och det tycker väldigt många tjejer också. För övrigt trodde jag först att du var tjej när jag såg tråden, och tänkte "fan, stackarn..." men som kille är det lungan!
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
skulle lätt velat vara 2 meter +, det måste vara riktigt mysigt att ha koll på allt som händer omkring en, se över alla, och inte behöva sträcka sig lika mycket som nu . :P se den som en jävligt positiv sak, fett najs :D
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke
Svar: Flytta till Nedeländerna, vi kan flytta hur som helst inom Europa i och med EU nu. Där har de den högsta medellängden i världen. Runt 185 cm. Där skulle du vara en i mängden för det lär ju växa tvåmeters snubbar på träd där. Amsterdam är trevligt har jag hört.
-=The True Almighty Oracle=-
Sorry, näst högsta för nation, det finns afrikanska folkslag som är högre men det är en väldigt liten och homogen folkgrupp, inte ett land med miljoner invånare.
Oraklet: Semmy Schilt från K-1 bland annat ;)
många lär ju iallafall se upp till dig... det är ju bra.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Ja, Bas Rutten - 185 cm. Alistair Overeem - 198 cm Valentijn Overeem - 190 cm Semmy Schilt - 212 cm Gilbert Yvel - 188 cm Ernesto Hoost - 189 cm Peter Aerts - 192 cm Remy Bonjasky - 193 cm Där har vi mer eller mindre alla kända fighters från Nederländerna, typ Ramon Dekker undantagen men han var en liten muay thai snubbe. Flytta till Nederländerna och känn dig mindre utanför säger jag bara, om det nu är så svårt att acceptera dig själv som du är.
=) du får bli fett bra på basket och bli världskänd . Sen om du är 2 meter så kan du använda 3 e benet för göra tjejer nöjda med :D ?