I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

folk saknar djup !

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-02-27 18:20
vilket kort och gott är att vara sig själv och ta livet för vad det är.
och försöka uppskatta det man har, ist för att tråna efter det man saknar....

2005-02-27 18:20
exakt...
Don't be offended
This is all my opinion
Ain't nothing that I'm saying law

2005-02-27 18:21
well då har vi rett ut den saken. vad är nästa att ta oss hän? ;)

2005-02-27 18:32
hhaha ellerhur.. hmm world peace ska jag o supernerd ta hand om såå.. hmm nåt annat ?
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 18:34
nej vi kan ta oss an världsfreden nu. what about it?

2005-02-27 18:42
näää det är min o supernerds jobb
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 18:45
jaha här stänger vi ute folk. :(

2005-02-27 18:56
GunJah : det känns härligt att många faktist reagerat på denna tråd.. kännsskönt.. :D

du är inte ensam heller
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 20:59
priyan, för mig får du vara med :)

håller med tankarna om osäkerhet, d där ni snackade om.. och ska man balansera d ytliga med det inre går det ju bara dra slutsatsen att ett fint inre gör det yttre vackrare.. oftast.. därför anser jag att personligheten hos nån e way viktigare.. jag är nog naiv
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-02-27 21:02
supernerd ... jo men det är klart att den man är insidan gör den man är på utsidan.. men det jag försöker säga är att bara för att man är fin på insidan så betyder det inte att man är ful på utsidan... eller om man tänke tvärtom.. bara för att man är fin på utsidan så verkar folk tro att man får bete sig hur man vill
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 21:07
:)

skumt nog så håller jag med i allt du skriver och det händer typ aldrig här på whoa.. hehe.. stay great!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-02-27 21:09
supernerd... yeah. i dig u to
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 22:50
Old-Fashioned
Håller med till 100%.
Hur orkar folk vara så jävla ytliga och okompliserade hela tiden?
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2005-02-27 23:14
yol: bra !!! då vet du att du inte är ensam o tycka så.. det finns faktit människor med hjärnor här ute
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-28 01:33
Old-Fashioned F22: I feel you... för mig är det i ögonen allt finns. Allt, verkligen ALLT (alltså grejen är, jag menar verkligen det). Sen handlar resten om hur man gillara att ge uttryckt åt sig själv. Jag menar we're all humans och vi gillar att uttrycka oss, right? Sen vill vissa uttrycka sig genom att ha på sig senaste jeansmodet medan nån annan vill uttrycka sig genom musik, nån annan genom att måla, nån annan genom att ha en viss frisyr, nån annan genom att sminka bort sin trötthet, osv.

Jag vet inte, men för nåt år sen hade jag skitsvårt för folk som brydde sig så jävla mycket om utseendet att de var tvugna att prata om det. Men varför ska man göra livet onödigt sofistikerat?

Jag ville alltid träffa nån vars personlighet lyste av godhet och livsglädje som jag skulle kunna diskutera politik, filosofi, böcker och filmer med. Men livet är så jävla kort alltså, folk inser inte det. Det är så jävla lätt att döma folk för att dom hellre snackar om sina jeans än om brasiliens gatubarn eller invecklade filosofiska frågor. Tycker man om såna diskussioner så go for it! Jag älskar att diskutera saker som får en att tänka ordentligt, men jag älskar också människor och livet. Och då sitter jag långt hellre på nåt ställe och får en trevlig tjej att skratta och njuta ännu mer av livet än att grubbla ännu mer. Grubblar gör jag tillräckligt i min ensamhet eller när jag läser böcker som skrivits av disharmoniska själar och som man vet att man kommer må dåligt av att läsa men som man läser ändå... hehe.

Du skriver att du finner det svårt att komma tätt inpå folk utan att gå igenom tre månaders ytlighet och att du träffar ganska mycket nytt folk men att få tilltalar dig. Well :( Jag tycker det handlar jävligt mycket om vad man ställer för krav på folk. Det enda kravet jag ställer på folk är att dom ska sakna snake eyes och att dom inte ska ge mig någgra negativa vibbar (genom att dom bär på för mycket disharmoni) för då pallar jag inte med dem så länge. Men annars tycker folk olika om vad som är en fulländad person eller inte. Personligen slänger jag sånt i soptunnan och anpassar mig efter folk och umgänge. Vissa vänner kan jag bara göra musik med, well fine för vissa andra vänner kan jag bara gå på promenader med och snacka om livet med, det är också fine för andra vänner kan jag bara gå på klubbar med, osv.

En gång i tiden irriterade jag mig skitmycket på folk, men fan vad det är enkelt. Det är superneklet, men vore det inte trevligare att slippa slösa kraft och energi på att irritera sig när man kan delta i samtalet och ha kul istället. Två personer jämför sina mobiler, gud vad ytligt! Men vore det inte softare att dra ett skämt som får allesammans på gladare humör istället? Inklusive dig själv? Utan att det ska vara på bekostnad av någon annans glädje.

Istället för att hata på folks ytlighet så kan man göra så att dom känner sig trygga med en, då kommer man nära en person, om det är det man vill. Om ens inställning är; "Neeej, jag vill inte diskutera löjliga kläder, jag vill diskutera MENINGSFULLA saker" , så sätter man omedvetet en press på den andra personenoch sån känns oavsett man vill eller inte.

Ta det lugnt, älska folk för vad dom är utan att ställa krav. Visst folk kanske diskuterar dokussåpor som du aldrig ens kan tänka dig titta på, men det går alltid att byta samtalsämne...

Jag har inte sagt allt vad jag ville säga, men här är redan alldeles föööör långt, så nu avslutar jag...

"True friendships comes when silence between two people is comfortable. "
Music for film: http://www.nimashams.com

2005-02-28 10:19
Xena P27: öh ok, nu har du fått säga din sak, men vad hade det med ämnet att göra?
Music for film: http://www.nimashams.com

2005-02-28 11:11
Bano I've got yo back... det vet du :)

2005-02-28 17:47
solo : men dt är exakt vad jag menar.. fast jag menar att jag jag tycker man ska kunna prata om allt.. alltså det är så svårt att förklara men mitt mål är att bara för att man är ytlig behöver man inte bra ha det som sin grej.. varför kan man inte vara öppen.. varför måste tex så många tjejer som har märkes kläder bara ha de som levnadstil.. jag kanväl ha dior samtidigt vara smart o vilja utvecklas som människa... förstår du vad jag menar.. jag har många vänner som är exakt som ajg vill jag är inte negtiv mot människan i sig.. jag kan verkligen njuta av migg liv.. detta är inte någto som ajg går o står mig på.. utan den kvällen jag skrev denna tråd så råkade ajg bara tänka dessa tankar.. o kom fram till att dte är intemycket folk som tilltalar mig

Du ahr rätt med det där att man sätter självsina egna krav på vad som tilltalar än. och just detta är vad jag säger det finns inte mycket folk som jag träffar bara sådär som jag fastnar för.. allt ajg skriver är självklart ur mitt perspetiv

o jag klagar inte på att folk paratar om kläder jag .. pratar gärna om kläder :D tycker väldigt mycket om snyga kläder... men det är bara ännu endel av mig... jag har nog svårt för folk som ska vara bara på ett sätt tror jag...

Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-28 17:49
xzena : jag förstår dig inte.. jag har inte sagtatt pengar är ont ellre att folk som gillar sånt är dåliga... jag ahr inget emot sånt.. vill man ha familj o vara gift så är dt upp till dem...

jag säger bara vad det är för presoner som JAG uppskattar.. thats it.. samma ska som ajg inte trivs med mäniskor som tänker som dig så trivs jag inte med folk som bara pratar om prylar

Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-28 17:51
förövrigt.. köper jag gärna den senaste mobilen.. tycker om sånt.. ajg beundrar mobilen lika mycket som jag beundrar ett träd jag tyckte va snyggt som jag gick förbi

Solo:
föresten.. det handlar inte så mycket om att jag säker vänner ( med tanke på citat du ahde sist) för mig handlar det min syn av människor önskar jag var bättre.. jag sgäer int att jag ska bli vän med alal som tilltalar.. för dt är itn säkert vi kommer överns trots jag tycker om människans syn på saker o ting

get it ?
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-28 17:54
jag gillar människor som tänker .. oavsett vad de tänker på ..

alltså att man har en anledning till at prata om kläder osv... för vadå det finns folk som håller på med design....

att man inte bara följer med massan utan att tänka..
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-28 18:25
Det mest ytliga jag vet är alla dessa människor som inte tar sig tid att se andras djup :P
I'm back!

2005-02-28 18:48
doggland: haha bra sagt..
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-28 21:52
Old-Fashioned F22
Kom och häng lite me mig och mina vänner..
vågar du köra på mig igen då fitta?

2005-02-28 21:54
why: haha snällt... :D kommer snart :D
Don't be offended
This is all my opinion

2005-03-01 00:28
Hur vet jag om människor inte vill komma mig nära eller om jag inte tillåter människor att komma nära?
Göteborg på låtsas.

2005-03-01 12:07
jag har båda egenskaperna iallafall......
Everyone brings us happiness, Some as they arrive, others as they leave!