folk saknar djup !
Är det bara jag som är så himla less på allt ytlighet. Även jag har märkes kläder... plattar håret och sminkar mig o håller på. Jag mår bra av att vara fin... MEN.... Varför kan man inte ha båda egenskaperna .. att det inte ska vara det enda som är viktigt... Är så himla less på folk som deras största problem är ... att håret färgades fel färg.. eller klipptes fel... Saknar människor som man bara kan prata med om allt.. även om jeansen är snygg och andra vardags filosofiska ämnen är bara så himla frustrerad ! Det finns så få människor där ute som tilltalar... mig.. fler som känner så ?
Don't be offended This is all my opinion Ain't nothing that I'm saying law
ja men varför.. jag fattar verkligen inte varför det måste bara så... varför måste man antigen vara värsta jävla skumma flummot eller värsta ytliga fittan ?
old-fashiooned. känenr du inte människor som kan parat jeans, smink och sånt samtidigt som de faktiskt kan intressera sig i andra saker? som poltik ? sm världsliga problem? som kärlek? älskar fan mitt kompiscrew =) vi diskuterar fan allt från palestina frågan till varför fotbollar är av läder, till hur man beskriver en färg och miljöpoltik ..jhelt enkelt allt möjligt. försök se efetr nya typer människor då . för de som bara tänker på ytligheter är väl inge intressanta?
Femme fatale
Amar : klart jag känner sånt folk.. jag menar bara allmänheten.. i helhet....
old-fashioned. fast jag teor inte det är så. jag tror de flesta kan diskutera allt möjligt. mend et tycke rja inte automatsikt medför att människan har ett djup elle intressant själ men det är klart de hade varit roligare med människor som kan visa fler sidor än vad dem gör
Femme fatale
Amar: men även om folk skulle ha djup.. så är de jävligt dåliga på att visa det.. varöfr kan man inte prata om bra skaer direkt man träfas varför måste man först gå igenom 3 månaders av ytlighet innan man lär känna människan på riktigt.. ?? Jag träffar ganska mycket nytt folk mest heltiden och det är få som tilltalar mig överhuvudtaget...
old-fashioned jo jag håller med dig. jävligt sant at det är så jävla segt och svårt att komma folk tätt inpå har dock tur. folk har lätt att öppna sig för mig vilket jag tar som något väldigt fint. förtroende är vackert och då har folk lättare för att visa djupet av dem.. men det är jättekul med fol ksom är öppenhjärtade
Femme fatale
älskar folk som bara kan vara sig själva utan att gömma sin osäkerhet bland ytligheter.. eller kaxigheter.. sen handlar djup för mig inte bara om politik osv.. utan det är bara en känlsa av att man får ett utbyte av människan man man lärs sig nåt nytt som är filosifiskt eller visdom
"I'm not like them....but I can pretend..." så är jag tvungen att leva mitt liv....
•pave paradise•
ihabia.. jag känner så med många faktist.. typ att jag umgås med dem när jag har kul eller att jag umgås jag med några som är super trevliga Fast jag känner så från deras sida.. jag är sällan falsk
Igår kväll var jag ute på en liten tilställning. Jag har varit på muggen och går till barenoch vad ser jag? Jo några grabbar som jämför mobilerna sina. Oldie Jag förstår vad du menar!
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
Håller också med dig för den delen.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
baboso: tack !! alltså dt känns som om mycket som händer i mitt liv är roligt o "lyckligt" men det ger mig ingen soul food
skulle inte kalla mej själv falsk...är bara helt omöjligt att vara öppen mot vissa...t ex ytliga. känner nog rätt lika med det du känner, att det inte finns så många man kan snacka allt om.
•pave paradise•
Jag finner ingen tillfredställelse i mycket jag gör tyvärr.. känns som om mycket man gör är bare en vana....
Dels är det medias fel och dels är det uppfostran (eller snarare brist på). I hela mitt liv har jag kanske träffat ett halvdussin människor som jag genuint känt är värda all min uppmärksamhet och tankekraft.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
skylined : vad är detta ?
tngsten: exkat vad jag menar.. med tanke på så mycket människro det finns .....så finns det få som man kan sitta o prata med en hel natt utan att bli less
Old-Fashioned F22 Vad föreslår du för lösning på problemet då?
tngsten : Vet fan inte.. blir bara så besviken på männskligheten... vill få mer utav livet .. utan att behöva åka till ett fattigt land ose det hemska .. som många gör som soulserch... som det är sagt tidigare ligger det mycket i uppfostran... men eftersom jag är som jag är oxå så verkar det som om jag skrämmer folk..
Skylined : aaight.. ska kolla in den =)
Old-Fashioned F22 Meh. Skäms inte för att du skrämmer folk. En stor del av meningen med livet omfattar att man ska skrämma skiten ur nyss-tagit-studenten-tar-sabbatsår-svenn e-banan-soulsearches-till-thailand-pucko n.
tgnsten : kunde inte sagt det bättre.. hahaa... *hgih five på dig*
Old-Fashioned F22 Ehm.. Okay.
tgnsten : det sa var rätt asså .. förstod du inte att jag menade det?
Det är en ålders- och umgängesgrej tror jag. Så länge hårfärgningen blir det centrala i ens liv så kan väl folk få leka lite med håret om de vill. Att bli hel utseendefixerad måste vara som en ond drog. Det ska vara en kul grej det där med stil egentligen. Alla har stil, det är ofrånkomligt. Det som gör världen så kul är att alla har så olika stil. Därför är det lite trist när alla ska haka på modetrender och se exakt likadana ut. Visst kan man väl följa ett mode, men måste man köpa en tröja av exakt samma modell som alla andra? Fungerar inte en egen kombination av märken över hela kroppen? Att bara byta färg räknas inte! (Tänker mycket JL-tröjorna nu faktiskt, men det är ett gott exempel).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Old-Fashioned F22 Jag förstod. Mitt svar på din high-five var "okay" :)
evolution... men tex triple five soul är ett sånt märke som har förlorat dess innebörd.. var bara tvyngen att nämna det
counter: problemet är att jag har kul på krogen.. men det är när ja står o röjer loss till musik som är bra dansar självo skiter i alla.. hatar fylla... jag är absolutist
Världen är uppbyggd på ytlighet! är fan trött på det!
*snaark*
tgnsten: ha okej.. trodde du typ idiot förklara mig tänkte höra en karate spark :P
furder: WORD ! fast lite av varje är bäst
Är du inte "snygg" är du ful och inte värd någonting enligt dom populära t ex. det finns en massa oändliga saker som har gått snett i våran värld! uuusch säger jag bara
*snaark*
furder: det är är less på är att snygga personer måste vara på ett sätt o " fula" på ett sätt..
Old-Fashioned Absolut. Det passar bättre in i hiphopvärlden än JL :) Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag köper egentligen det jag gillar. Blir oftare skeptiskt till något om det är trendigt. Sen finns det tidlösa grejer som alltid håller. Oftast relaterat till färg, t ex svart, vitt och grått. Men jag avstår inte från något enbart för att det är trendigt. Gillar jag det och behöver ett plagg så kan jag köpa det "trots" att det är trendigt. Men det är behövandebasis kan man säga. Gillar för närvarande piket-shirts en hel del. Synd bara att de snyggare är lite dyrare (t ex Fred Perry). Eller rutiga skjortor, typ Ben Sherman. Det blir lite stilblandning faktiskt, men ändå hyffsat eget. Märkena är en sak, men det är komponeringen som avgör. Folk verkar gå runt i skoluniformer i dag. Det ska vara en sån tröja och sådana byxor. Inget eget tänkande. Märkte att mitt förra inlägg inte riktigt skrevs klart. Är lite för trött för att tänka färdigt. Vad jag nu ville komma fram till där vet jag inte. Ungefär som det här tror jag... :)
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
vad menar du att du inte alltid är opåverkad ??
men vad bestämmer igentligena att en människa är snyggare än en annan? Jag kan ju vara ute och se nån och säga "hon är inte snygg". dom så kallade "snygga" personerna är så här lagom bitchiga mot dom så kallade "fula" personerna för att dom tycker att dom är mer värda! MEN vi skall igentligen inte dra alla över en kam utan att det är dom "populära" som är såna. Ogillar sånna personer så starkt
*snaark*
Evolution P21 Märkligt att någon som påstår sig vara inte intresserad av trend, att denne kan mycket om märken och just.. eh.. trend.
evolution.. alltså jag älskar tex triple five soul men är så less på dess märken för det känns som om folk har det fast de inte ens känner till musikstilen och klädernas ursprung de har det för att det har börja säljas överallt o alla har det.. därför köper jag tex inte sånna märken.. för att jag gilar inte det.. däremot gillar jag eckö bara för att det inte är trendigt i allt jag gör tänker jag så.. samma ska med WE de har fina kläder men det är inte kul... det finns ingen mening med att se ut som alla andra och inte har sin egna stil som visar vem man är.. jag tror man kan läsa mycket mig på grund av min still vilket verkligen är blandat... sen tycker jag att man faktist kan avgöra mycket av folks kläder.. ush vet inte vart jag ska brörja eller sluta med det som ajg tycker är irriterande
Är du inte "snygg" är du ful och inte värd någonting enligt dom populära Är väl själv närmare ful än snygg på den skalan. Träffar du nån så lär de känna dig för den du är, och det räcker oftast långt bara du är dig själv. Det brukar räcka så, så länge du inte är ute efter krogragg på en köttmarknad (kan iofs funka även där bara man vill). Bara slappna av, det är inte hela världen. Softa med folk du gillar istället så ordnar sig allt. Går jag ut på krogen så är det för att ha kul med polare, och ha kul åt köttmarknadsfolket ibland eller bara ta några öl och slappna av. Jag är absolutist i ordets rätta bemärkelse, men jag är inte alltid opåverkad Haha :D Oavsett vad du menar, så låter det kul.
furder: i och med "snygga" för mer uppmärksamhet tror de att de kan göra o bete sig hur de vill tgnsten: jsut vad jag pratade om.... kunna märkerna .. men ändå inte tycka att det är ens allt... o att bara det är viktigt
Jag är absolutist i ordets rätta bemärkelse, men jag är inte alltid opåverkad förstod inte heller... absolutist betyder att du aldrig dricker eller tar någon drog .. eller röker osv.. har jag fått för mig.. det är ialla fall vad jag är
Men dom flesta kan inte acceptera att man ser mindre attraktiv än dom så får man ingen chans! hehe har trötthets hjärnsläpp 8-O!! kommer inte på någonting :S
*snaark*
furder: inte för att ta upp din ålder som en viktigt faktor.. men jsut i din ålder så ärdet mycket sånt.. sånt förändras jag hade jätte dåligt självfötroende... o inte alls poppis bland killarna osv.. var inte poppis överhuvudtaget tror jag. o inte så trendig heller förden delen.. var jävligt egen.. men senare på ären så har jag faktist gillat dem komplimangerna jag fått.. som inte bara varit " o va snygg du är" vilket oftast är den sämsta komentaren du kan få
tngsten Det är inte så svårt att vara uppmärksam på det man ser på stan eller runt omkring sig dagligen. Skillnaden ligger i huruvida man ständigt jagar efter det senaste eller bara uppmärksammar det. Om Fred Perry sen anses trendigt vet jag inte. Det handlar fortfarande om vilket sorts plagg man har. Man ser och hör så mycket om massvis med trender jämt. Old-Fashioned Just WE är ett märke jag tycker har gått bort sig. De symboliserar märken som blivit en stor fluga för tillfället. Sortimentet tunnas ut, och blir allt mer enformigt. Se bara på deras tröjor i dag. Rätt snygga, men lite större variation kunde de väl ha? Sen kanske de har snygga byxor men det är en annan sak. Den som köper WE för märket och trendens skull vill så klart visa det, och vad är bättre än en stor blaffa över bröstet? Inte flashar du med en liten lapp på bakfickan?
Ni är roliga människor. Vafan är det här att diskutera, ut och träffa folk istället om ni inte känner några som tilltalar er.
Jag vet att ni tänker på min ålder! Ni har dom åsikterna ni vill ha det är ok! jag uppskattar allt folk säger om mig som är snällt! jag vet att när jag blir äldre kommer jag att bli mer tacksam för dom kommentarerna jag får så visst. jag har ingenting att säga för att jag är 14 (snart 15 :D)år men hej då. ha det så bra alla som läser detta. PS: hiphop och trance är 2 sköna musik stilar :D
*snaark*
evolution: måste ersänna att jag både har ett party topp och jacka av we men båda är väldigt diskreta... alltså har oftast inget emot märken bara man inte har dem endast för deras syfte.... sen haar jag street/ hiphop klädstil ere nån avalla så ska fan jag ha WE och inte nån jävla snobb på östermalm liksom
Evolution P21 Tycker synd om dig som omges av människor som tydligen uppvisar klädesplagg med tillhörande trend(er). Jag kanske också är omgiven av sånt, men jag lägger det knappast på minnet. Sållar bort skiten från det väsentliga. Yes yes.
devv: är trött.. var ute igår o träffa mass nytt folk.. man orkar int det varjedag
furder : det var int så jag menar.. lyssnar gärna till din åsikt... hoppas du inte tog åt dig fel.. det jag menade är att.. det som jag tycker är så hemskt med denna värld är typ tio gånger värre när man är tonåring. i alla fall för mig