I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

folk saknar djup !

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-02-27 00:30
WE gör fula kläder, punkt. Men ni säger att det är pga den stora loggan? Vilka "hiphopkläder" har inte stor logga? Hiphopkläder är oftast helt wack och knasigt fult.

2005-02-27 00:31
tgnsten: alltså är man uppmärksam människa ( vilket jag är) så märker jag allt sånt.. både det djupa och det " trendiga"
Don't be offended
This is all my opinion
Ain't nothing that I'm saying law
Admin

Hehe, menade inte att du ska skämmas för att du har WE. Inte alls. Det var bara bra som exempel. De kan göra riktigt snygga kläder. Men bara det att de har gått från skate- till bratsmode i många fall är lite trist. Det skrämmer ju bort den "vanliga" publiken. Men jag är av åsikten att folk kan ha vad de vill. Kläderna gör inte personen, det är attityden. WE kan symbolisera både "hej se på mig!" och en som bara har det för att det är lite snyggt eller skönt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

devv: enlig din åsikt.. ja
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 00:33
Old-Fashion jag tog det på rätt sätt hehe! men jag insåg att jag inte hade nån åsikt värdig att skriva här för jag tycker inte det. eller jo den är ju värdig men inte värdig att skrivas av en 14 åring :P det är lungt :)
*snaark*
Admin

2005-02-27 00:35
tngsten

Du bor i Stockholm. Rör du dig ute så kan det inte undgå dig att se vad för slags trender som dominerar bland folk? Lite olika i olika delar av stan. Bara kul grej. Men jag gillar iofs att titta på folk ibland. Även i plugget så märker man av vad för slags folk som klär sig i vissa stilar. Däremot så är väl inte nämvärt många i min umgängeskrets (om äns någon?) några riktiga trendslavar. Kanske någon förresten. De flesta är verkligen sig själva. Väldigt skönt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2005-02-27 00:35
furder: ska du ha stryk eller.. alls åsik är värdig... *tittar strängt på* säg allt du har på hjärtat vettja
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 00:36
Evolution jag är rädd :S!
*snaark*

2005-02-27 10:34
Evolution P21

Heh du har en poäng, MEN jag brukar faktiskt inte lägga märke till kläder bortom eventuella palestinasjalar och fjällrävenjackor.
Om jag ser dessa byter jag snabbt riktning och går åt andra hållet från den plaggbärande individen.

Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

2005-02-27 11:16
Jag håller med att människor saknar djup, men håller inte med om att större delen av världen består av ytlighet som vissa har sagt. Ju större perspektiv man får, ju fler människor man möter, globalt eller inrikes, märker man att det jämnar ut sig rätt bra mellan ytliga och djupa människor emellan.

Problemet är att Sverige är ett litet isolerat och inskränkt råtthål, där du kan bli betraktad som en alien när du försöker ta kontakt med okända människor. Det är den kalla mentaliteten som leder till ytlighet. De flesta har sin "klick" att samtala om djupa saker med, men tröttnar och klagar på att andra är så ytliga. Det gör jag med. Men de kanske inte är så ytliga egentligen, utan väljer att prata om ytliga saker med folk de inte känner så bra för att svensk mentalitet säger "nu ska vi inte bli för privata" typ. Det blir liksom genast svårare för folk att våga prata djupt när det är med "bekanta" eller okända människor, vilket jag hatar. Men visst, det finns rent av ytliga och blåsta människor, men den beskrivningen som många ger här, kan vara en helt annan person bara man vågar skrapa lite på ytan..

Ja, jag generaliserar i vissa saker.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-02-27 11:18
tngsten- varför skulle du vända om någon haren palestiansjal på sig? det är en folklore sjal som är traditionellt plagg för kurder som araber
Femme fatale

2005-02-27 11:38
supernerd: Jag håller med dig helt.. det där med att dt jämnar ut sig.. men eftersom min vardag finns i Sverige så förstår du vad jag menar...Jag förstår verkligen inte varför man inte man prata om viktiga saker ibland varför måste man gå igenom några månaders bekanskap först.... för att jag ser juh et ytliga jag vill veta mer... och som du sa.. man känner sig konstig och för på om man tar upp djupa ämnen

Athgnazo: som jag sa dill Furder oxå.. jag lyssnar gärna till din åsikt det är bara o säga va du tycker åldern har inte så mycket med saken o göra...o jag förstår vad du menar.. man ska kunna vara fin utan att vara ytlig det är stor skillnad på dem två sakerna

Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 11:53
old-fashioned

jo, förstår helt vad du menar med att vardagen är här, och det är tragiskt. Krama om dina vänner hårt! plus... skit i vad andra tänker, var en alien, var framåt, "skäm" ut dig själv, var på... så kommer iaf några att charmas av det (vill jag tro) och faktiskt våga dela med sig.. det funkar om man är envis :)

..om det inte funkar, så kanske du borde flytta utomlands! :D

en annan grej jag kom på är att jag ofta lyckas koppla bättre med blattar, vilket just kan vara av anledningen att de har samma alien-mentalitet och kommer vill komma en närmare fortare.

så är dte ju fel att generalisera, men hoppas ni vet vad jag menar.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-02-27 12:05
supernerd: Men du jag tänker faktist inte ändra på mig själv...jag är skit stolt över mig själv...tycker bara att alla andra är fel :D detta kommer att låta sjukt men det är så få människor därute som värdesätter de fina egenskaper jag har.. alltså det låter jätte egoistiskt men jaghar bra självförtroende och är skit stolt över den jag är... önskar bara att fler människor inte var så rädda för folk som är lite djupare o lite svårare att förstå.. folk tar så lätt den enkla vägen..

nu vet jag inte om du förstod riktigt.. men fråga om du inte gjorde det
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 12:13
old-fashioned

hehe, du ska vara skitstolt över dig själv! så borde fler känna. jag förstår allt du säger och ser inte det egoistiska med det. du kan även vara världens klokaste människa, men om du inte gör försök till att få de övriga tröga att förstå det, så hjälper du inte dig själv. det jag menar är att man får försöka göra nåt åt situationen, behöver inte nödvändigtvis betyda att man ändrar på hela sin personlighet. tror bara inte att det ska vara så lätt att alla sugs in till en, som om det stod "underbar" i pannan på. u get my point? :) folk tar den enkla vägen, vare sig det är dom ytliga eller du. det gäller att båda håll tar den svåra vägen, som egentligen är dne enklaste :)

nu vet jag inte om du förstod riktig, men fråga om du inte gjorde det :)

2005-02-27 12:20
"Set your own standards. Not everybody can do what we do
We can't do what everybody else does. Alot of people get
comfortable playing follow the leader. But if you want to
see change you need to be the leader to follow.
" / jag tror jag har tagit det från dileted peoples =)
( detta står på min pres. och är ett av mina motton i livet)

Du har så rätt det där med att om båda tar den svårare vägen så blir det ..det enklaste... och vet du om man är som jag osv så kommer människor som uppskattar se det fina i en.. medans de andra som blir rädda.. är väl egentligen ingen man vill ha i sitt liv
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 12:22
smith: jag är en väldigt glad och posetiv person så det är inte så att jag inte kan njuta av mitt liv bara för att jag råkade lägga upp en tråd om detta... utan tvärtom... ibland är det skönt o se om man är ensam om ens tänkande bara

man behöver inte prata om ens barndom familj eller andra känsliga ämnen det är inte det jag menar.. det jag menar är bara att man kan disskutera exakt samma ämne utan att vara ytlig.. jag kan disskutera kläder som jag gjorde tidigare i tråden utan att vara helt hjärnlös o bara följa modet.. ..
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 12:25
well, det låter som ett bra motto faktiskt. dilated e grymma btw :) mitt motto är att vara mig själv, ändra på mina dåliga sidor och försöka förstå folk bättre. (oj så pretto det lät.. let's save the world now! inte meningen)

men du vet ju ekvationen då.. var dig själv, så kommer allt bli bra! jag vet att jag har en bit kvar till att vara så underbar, så jag måste jobba lite för att få folks uppmärksamhet :)

2005-02-27 12:28
hehe... men alltså ingen är perfekt.. jag har mycket o bara stolt över men har massor som jag vill ändra på.. ett av det jag vill ändra på är att bli starkare.... psykiskit alltså... att kunna hantera svåra situationer utan att känslomässigt bryta ihop...

hah vi borde ställa upp för miss world eller nåt " and world peace" hahaa
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 12:39
hehe grymt.. med det självförtroendet så borde du ju våga vara på, och charma folk, göra så att folk vågar kliva ur sitt negativa, och distanserade skal. go alien! :)

det låter jobbigt.. men vad menar du med att känslomässigt bryta ihop? ha lätt för att gråta eller mer allvarliga saker?

hmm.. MISS world blir nog lite svårt för mig, men world peace låter bra.. andlig revolution like whoa :)

2005-02-27 12:44
joda jag ska charma alla :D hih..

hmm har faktist lätt för att gråta o har känslor om allt... alltså vill kunna kontrollera allt...ett av de största målen jag har är at kunna finna bekräftelse inom mig själv.. alltså ett exempel jag ska inte behöva höra från en kille att jag är vacker jag ska kunna tala om det för mig själv osv.. alltså att vara en stark individ som älskar människor, men samtidigt vara en stark ledare

vet inte hur jag ska förklara riktigt

hah ska jag o du satsa på o fixa världen ? :P

en till sak jag gillar människor som är super otimistiska.. orka gå runt o säga världen är hemsk helatiden.. ibland tycker man det men man ska även se det fina i allt
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 12:56
tror man måste lära att älska sig själv om man ska kunna leda och älska andra fullt ut. att gråta och ha känslor om allt tycker jag är en gåva, behöver inte alls vara negativt. men framkallas breakdowns av att man inte är nöjd med sig själv, då är det jobbigt.. att finna bekräftelse tror jag tar tid, eller så kommer det aldrig för vissa.. så många faktorer i ens liv som påverkar om man lyckas eller inte.. men jag tror att det kan hjälpa om du släpper tvångstanken att vilja kontrollera allt. det känns som ett hinder du sätter, innan du ens börjat med mindre frågor.

vet inte hur jag ska förklara riktigt heller..

tror superoptimism kan födas ur djup pessimism.. där folk som upplevt nederlag och jobbiga händelser möter nåt positivt, som totalt kan ändra deras tidigare känsla.. som verkligen kan känna optimism. tror man kan se det fina i allt lättare om man sett olycka.. tycker om folk som är allmänt optimistiska, men kan störas lite av det också ibland.. vissa går bara runt med mentaliteten där de naivt verkar ha glömt typ "ååh, blommorna är fina, åh världen är underbar idag" - det kan också en ledsen person se och samtidigt konstatera att världsläget är fucked.

caimpaining for worldpeace

2005-02-27 12:59
måste bara få säga det var detta jag menade med att folk saknar .. just det du har.. förmågan att disskutera sånt här utan att man blir rädd. -*klappa på axeln*

jag håller med dig.. föresten ey sluta analysera mig.. haha u know me to good..
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 13:02
hahahaha sorry! =)

2005-02-27 13:03
supernerd.. jag förlåter dig :P
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 13:08
great! :)

men bara för att påpeka! genom att du tog initiativ med denna tråd, fick du fram det du önskade, prata "djupt".. det behöver inte bero på mig, tror fler skulle svara om du konfronterade i vardagslivet.. be an alien, det kryllar av oss! :)

2005-02-27 13:46
vad sa vi om att analyser va vavavavavva??
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 14:01
Old-Fashioned F22: vad är djup för dig?
Music for film: http://www.nimashams.com

2005-02-27 14:07
Djup för mig är iallafall när man med en person känner sig helt avslappnad och disskusionsämnet är nåt som cirkulerar över vardagliga livet med alla dess frågeställningar.
Med andra ord att man kan prata med nån om vilka coola handskar utan fingrar fast med en påse man kan dra över så att det blir tummvante, man har skaffat eller om huruvida Freiwald är helt borta med vinden eller bara lite.
Sen är, vad jag förstått Gilmore Girls ett trevligt samtalsämne hos vissa.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2005-02-27 14:47
hahah baboso du är skön.. håller med dig

solo: vet inte riktigt hur jag ska beskriva det.. för mig är det något man känner.. ganska direkt man träffat en människa.. kroppspråk och sånt.. det handlar inte så mycket om ämne som jaghar sagt tidigare det är hur man pratar om ämnet... verkligen svårt att beskriva... men du vet känslan man får av att skit denna person är spännande och intressant.. inte sånna som man kan läsa av direkt... made my self clear ?
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 17:03
jag är inte direkt fin utanpå, men jag har fräscha kläder :P
mitt inre är jag väl mer stolt över ...så jag antar att jag inte är värst ytlig? ...hmm...

kärlek för fan.

2005-02-27 17:08
daviden : du är den som det borde finnas fler av och du är den som jag sätter som ideal i detta ämne.. :D både prata kläder o religoon mitt i natten :D

Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 17:10
old-fashioned

det finns ingen gud ...jaaa, såklart, så det ska vara ju, det finns ingen gud.
du är också idealet i din egen tråd, och det lär jag inte vara ensam om att tycka, det finns ingen gud.

it's all love... det jag säger ju! :)

2005-02-27 17:14
gud finns.. tyst på dig

gud är love
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 17:24
har inte sagt att det inte är så.. det fattar man självlart men jag menar nog mer om dem man pratar med osv
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 17:33
jag tror det är osäkerhetens fel. osäkerheten och oroligheten inför att inte duga till. ty visar man sina djupare sidor blottar man oftare sitt inre och jag tror folk är oroliga för att de ändå inte skall duga till och därav känna att det är deras egna personlighet det är 'fel' på...

2005-02-27 17:33
priyan: exakt.. folk döljer mycket för att de inte litar på sig själva
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 17:38
trist det där... världen skulle må så mkt bättre om man började se varann för det inre till större del ist för det yttre vill jag (naivt?) tro...

2005-02-27 17:49
man kan ha båda tycker jag.. man kan se det fina på både ut o in sidan
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 17:52
jo precis.

make love with the inside / fuck with the outside
love the inside / fuck the outside

eller nåt :)

2005-02-27 18:00
nääää nu är du fan helt ute
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 18:02
inte för att jag var överdrivet seriös ovan egentligen men exakt vad motsatte du dig?

2005-02-27 18:03
vadå fuck da outside... man ska respektera kroppen lika mycket som det inre.. själv klart
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 18:06
Old-Fashioned:
ja det motsätter jag mig inte. men det är ändå rätt fascinerande hur många låter utseendet vara den dominanta sidan. tyvärr. :/

för övrigt sitter jag i lyriktag så jag tänkte högt där egentligen...

2005-02-27 18:09
hehe okej.. men sa bara vad jag tyckte... säger mig emot sånna tankar

jag vill att folk ska finna en balans mellan dessa två delar
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 18:10
jag tycker inte folk ska behöva finna någon balans, däremot hoppas jag på att folk någon gång kommer till insikt kring hur de själva faktiskt fungerar och agerar...

2005-02-27 18:12
jaaa samma ska som att finna balans inom säg själv .. osv
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 18:13
att finna det som passar var och en... en balans mellan allt.. att inte ha behovet att vara överdrivet ytligt och att det är det enda som räknas eller tvärtom där allt det ytliga inte räknas..
Don't be offended
This is all my opinion

2005-02-27 18:14
med andra ord vill vi att man ska kunna känna att man kan vara sig själv...

2005-02-27 18:15
exkat.. men jag önksar att vara sig själv inte bara är ytligt eller så..vill även att folk kan se mening med saker o ting.. eller uppskatta matriella saker osv
Don't be offended
This is all my opinion