Chris Brown
Såg ju runt stan kring turnén med Chris Brown, som landar snart i STHLM, affisher med misshandlad Rihanna, uppmaning till bojkott..... Varför? Jo, vet att han misshandlat Rihanna och vem tusan tycker att det är ok?? Men om man har begått brottet och straffad för det är man på banan igen! Eller vad ska vi ha för samhälle? Då kan vi väl istället alla beväpna oss med järnrör...!
Så nu ska du jämföra SD och Chris Brown, haha! Ja, det är komiskt att folk fortfarande betalar Chris Browns lön trots att han bankade sin flickvän gul och blå. Vissa människor kan komma undan med vad som helst. Människor är dumma i huvudet.
Den som söker - han letar.
Själv har jag absolut nolltolerans för det han gjort, möjligtvis pga min uppväxt, men jag co-signar iaf Portnasim.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag kan tycka att man borde bojkotta honom endast pga hans dåliga musik...ärligt, den borde han straffas för
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
Hur många profiler på svenska scenen har fördömt den här killen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Men om man har begått brottet och straffad för det är man på banan igen! Han är ju inte färdigstraffad, hans straff pågår just nu (villkorlig fängelsedom i fem år). Så inte ens i juridisk mening är han "förlåten" ännu.
Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com Missa inte världens bästa radioprogram
Starka Personligheter.
Jo... Men vem är för och supportrar misshandel? Nu var jag inne på att när tusan får man komma tillbaka till samhället då? Begått brott, dömd och straffad, är man då fördömd resten av livet och aldrig mer välkommen tillbaka till samhället? Då kan vi väl lika bra införa livstid i fängelse för t.ex. alla dömda misshandelsfall... Eller det jag menade med att då kan vi ju alla istället beväpna oss med järnrör om det är sådant samhälle vi vill ha ..
Han är ju inte färdigstraffad, hans straff pågår just nu (villkorlig fängelsedom i fem år). Så inte ens i juridisk mening är han "förlåten" ännu. Och det blir mindre än fem år... Men det är tiden för straffet det hänger på alltså?
Vad som är sitta av ett straff enligt böckerna skiljer sig rätt markant från att bli "rentvådd" i samhällets ögon, vilket du som brottsling aldrig blir... Med variation i hur illa du blir betraktad beroende på vad du gjort. Att Krille Brun blir så pass hatad (av folk som inte är fans) beror väl på att hans gärning skiljer sig så markant från den persona han målar upp i sin musik
Men det är tiden för straffet det hänger på alltså juridiskt så är det ju så.
sen får ju var och en bilda sin egna uppfattning i ett fritt samhälle.
jag kommer aldrig acceptera honom pga att han slog en dam sönder och samman.
Battlerappare
2012-11-19 12:35
Vare inte stureplans gruppen som gjorde de? Dom "nya" affisherna asså
jag kommer aldrig acceptera honom pga att han slog en dam sönder och samman. Lite "såna" banor jag funderar över.. Varför har vi fängelser, och varför skall d komma ut om d ändå aldrig blir accepterade... Själv i min bok när du begått brott och straffad är du på banan igen. Är det inte bra med jury och domare att avgöra detta... Eller medborgargarde, låta pöbeln med sitt hat själva köra jury och domare...
Tänker inte försvara Chris Brown då jag tyckt att han från dag ett var en omogen liten fjant, långt innan han smackade upp Rihanna. Nu tänker inte jag gå in på termer om "kvinnomisshandel", då jag anser att man inte ska slå den man älskar, period. Rihanna var känd för att vara precis lika rowdy och jobbig att göra med från vad jag förstår. Ursäktar inget, but I'm just saying, she's not a saint och även den mest sansade människan kan få spel någon gång om man trycker på hans/hennes knappar alldeles för länge. Ingen ursäkt, men en förklaring. Kom ihåg att Notorious, Big Pun, John Lennon, Bob Marley med fler var kända för att vid något tillfälle ha slagit sina partners. Hur mycket jag ogillar Chris Brown, så har faktiskt han fått sin beskärda del av skam och bestraffning. Personligen hade jag inte velat se han någonsin igen på en scen, men jag kan säga samma sak om Rihanna. Och det är inte relaterat till deras slagsmål (yes jag kallar det för slagsmål och inte misshandel). Återigen, man slår inte den man älskar. Kvittar vilket kön den personen har.
At the gates of Eternity...
Lite "såna" banor jag funderar över självklart ska man ha avtjänat sitt straff efter den tid/böter man blivit dömd till.
men visst måste var och än äga sin egen uppfattning? varje enskild person måste få ha sina egna åsikter!
sen skulle jag kunna tycka att det är onödigt att lägga ut bilder på offret och mana till bojkott EFTER att han fem åsr "dom" är över.
men när det avtjänas på ett mycket fördelaktigt sätt för den dömde så skriver jag under bojkotten rakt av!
Personligen hade jag inte velat se han någonsin igen på en scen, men jag kan säga samma sak om Rihanna. Den listan kan bli lång! så har faktiskt han fått sin beskärda del av skam och bestraffning. Exakt och that's it. Allt annat är bara skitsnack. Alla rattfylleris ter då som kör på folk i tid och otid.... Efter dom och straff måste alla oavsett få en chans! man slår inte den man älskar. Kvittar vilket kön den personen har. Den tror jag många skriver under på. Tyckte bara det var så fånigt med denna bojkott mot Chris Brown. John Lennon, Bob Marley med fler var kända för att vid något tillfälle ha slagit sina partners. ... apropå listor som kan göras långa... Och aldrig straffade för detta. Tänkte göra en lista här men...... Blir för lång
Blweria skrev: jag kan tycka att man borde bojkotta honom endast pga hans dåliga musik...ärligt, den borde han straffas förHaha! Jag håller faktiskt med.
Det är väl klart som fan man ska bojkotta det? Så som jag förstår det så verkar han inte vara särskilt ångerfull i heller.
Han var inte ångerfull i början, sen när han förstod allvaret i det och började böla på scen osv, så fattade han det. Och jag tror det var i samma veva som folk började förlåta han. För man såg verkligen att han inte verkade bry sig alls i början, att han trodde att han var untouchable. Bottomline is, I think he's a prick. Jag såg det i han långt innan hela Rihanna grejen skedde.
sen när han förstod allvaret i det och började böla på scen osv det där måsta ju vara sånt sjukt jävla skådespel!
skulle jag fuckat någon på samma sätt som honom och känna ånger hade jag aldrig satt min fot på någon scen. helvete...jag hade gömt mig djupt under marken....eller kanske förhandlat vilkoret mot faktiskt fängelse.
ok jag märker ju att vi här har folk med mer koll på den här liraren än jag har, så jag måste bara fråga: hans tatuering på halsen som ser ut som ett sönderslaget kvinnoansikte som han skaffade efter hela rihannagrejen, vad är dealen där?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Producent
2012-11-19 15:11
Att han inte ångrade sig förrän han själv drabbades negativt av det han gjort är väl inte särskilt ärofyllt? Det tyder ju på att han inte ångrar att han spöade skiten ur sin flickvän, utan det han lider av är att folk tog det på större allvar än vad han själv gjorde/gör... Jag är för övrigt inte alls med på resonemanget som förs här, varför ska juridik påverka vad jag tycker om en person? Jag skiter väl i om han fick 10 dagsböter eller 10 års fängelse, gärningen är väl det väsentliga. På samma sätt som jag inte bojkottar en artist som torskat för narkotikainnehav om så personen får livstids fängelse, och på samma sätt som jag för evigt och på alla sätt och vis skulle bojkotta en våldtäktsdömd artist oavsett vilket juridiskt straff den får (förutsatt att han bevisligen är skyldig förstås).. Och på samma sätt som jag helt enkelt skiter i att lyssna på artister vars musik inte tilltalar mig oavsett om de är världens största hjältar privat. Observera att jag inte "bojkottar" breezyleezy (har nämligen aldrig varit ett fan) utan jag pratar nu mer generellt om personliga värderingar. Jag tycker de f.d. fans som bojkottar hans musik p.g.a. riri-misshandeln gör helt rätt om det följer deras personliga värderingar. //RiRi-LoVeR
https://soundcloud.com/jakkthemixer
Blweria : Jag tror det var äkta när han grät. Men som Jakkhammer säger, varför ska han börja torska sponsorer, folk säga upp kontakten med han, vägra arbeta med honom osv, innan han på riktigt inser vad han gjort? Och då är han ju uppenbarligen inte ledsen över att vad gjorde i den meningen att han gjort något fel, utan snarare att han blir bestraffad för det. Men jag förstår att han vart förvirrad. Många källor som vittnar om att Rihanna var minst lika svinig och brukade bete sig allmänt omoget (vilket hon fortfarande gör), det inkluderar att hon brukade slå honom också. Two wrongs don't make a right. Men jag kan förstå att han känner sig förvirrad att hon blev offer, medan han blev boven i dramat.
Graffare
2012-11-19 16:15
I mina ögon är han en kvinnomisshandlare och han kommer inte sluta vara en kvinnomisshandlare bara för att han avtjänat sitt straff (vilket han inte ens har, enligt Ametist).
My stomach got young dead orphans in it I eat from trash cans at abortion clinics -Jus Allah
Graffare
2012-11-19 16:16
För övrigt anser jag inte ett omoget beteende stå i paritet med ett demolerat ansikte.
My stomach got young dead orphans in it I eat from trash cans at abortion clinics -Jus Allah
Visst, bojkotta är tillåtet... Men många åsikter kring detta ovan tycker alltså som dömd och straffad är det kört för resen av livet och kan väl då stanna i fängelse på livstid eftersom det ändå är kört att försöka sig på att komma tillbaka till samhället? Eller är han mer välkommen efter par år till(efter strafftiden)? Eller vem ska bedöma kriterierna av vilka kvinnomisshandlare som är mer svin än övriga och vem som får komma på banan igen och vilka som inte??
Nu har jag aldrig misshandlat en kvinna i mitt liv. Aldrig höjt en hand. Närmaste jag kommit är väl när man brottades med syrran när man var yngre :P Men det är bara korkat att säga att en gång kvinnomisshandlare, alltid kvinnomisshandlare. Huruvida Chris Brown fortfarande är aktiv med det, vet jag ej.
Graffare
2012-11-19 16:57
Nu är inte jag särskilt insatt i det specifika fallet. Men om vi snackar i allmänhet och gör ett antagande att någon misshandlat sin tjej så räcker det inte, i mina ögon, att man sitter i ett år eller två för att man ska vara välkommen in "på banan" igen.. ett straff medför inte per automatik en beteendeförändring. Visa att du ångrar dig på riktigt, engagera dig ideellt för att hjälpa utsatta kvinnor eller liknande så kanske det börjar likna något.
Producent
2012-11-19 18:37
folk som slutat röka har inte slutat röka förren dom hjälper andra utsatta rökare till att sluta?
Moderator
2012-11-19 18:45
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
folk som slutat röka vs
folk som misshandlat ANDRA personer eller annan person.
jag ser en skillnad men jag tänker inte avslöja vad det är....
So do I haha :P
Graffare
2012-11-19 20:08
Konstigt skrev: folk som slutat röka har inte slutat röka förren dom hjälper andra utsatta rökare till att sluta?Briljant liknelse där!
som ni overdriver!
rihanna var ju klart med pa det som alla andra beefs
Battlerappare
2012-11-19 22:36
Alla som kollar på illdoctrine är kloka
Nu tänker inte jag gå in på termer om "kvinnomisshandel", då jag anser att man inte ska slå den man älskar, period. Word!
Många glömmer att det även finns män som blir misshandlade av "sina kvinnor". Det verkar otroligt nog rätt vanligt att tjejer tycker att det är helt okej att slå till sin kille när han har gjort något fel. Dubbelmoral gör mig galen. Fysiskt misshandel syns medan psykisk lämnar osynliga spår. Våld är aldrig okej!
Jag gillar inte Chris Brown, men helt ärligt vad är dealen? Han är redan dömd för det brott han har begått. Ja, det är verkligen avskyvärt det han har gjort, men om folk vill fortsätta lyssna på hans musik så är det upp till dem anser jag.
Folk borde kanske istället bojkotta Roman Polanski? Vore intressant att se om dessa förespråkare av bojkott gjort det. För har han sonat sitt brott? Nej, precis. Jag har jättesvårt att se Polanskis filmer även om jag ändå kan och har gjort det, men det känns fel på något vis.
Graffare
2012-11-19 23:22
Män blir slagna av sina kvinnor, visst. Men det är fan ingen produkt av en lika djupt rotad som skev könsmaktsordning. Nästan 30 000 anmälningar årligen där kvinnor blivit slagna av sina män i nära relationer, plus ett mörkertal. Undrar hur motsvarande statistik ser ut för män som misshandlas av sina kvinnor?
Nästan 30 000 anmälningar årligen där kvinnor blivit slagna av sina män i nära relationer, plus ett mörkertal. Undrar hur motsvarande statistik ser ut för män som misshandlas av sina kvinnor? Få som vågar anmäla... Likaså män som blir våldtagna etc
bara for man varit en idiot en gang i livet behover man inte vara det foralltid ..eller
Graffare
2012-11-20 02:58
VRGNHNS skrev: Nästan 30 000 anmälningar årligen där kvinnor blivit slagna av sina män i nära relationer, plus ett mörkertal. Undrar hur motsvarande statistik ser ut för män som misshandlas av sina kvinnor? Få som vågar anmäla... Likaså män som blir våldtagna etcJag säger inte att det inte förekommer, men att påstå att den problematiken ens är i närheten... då ÄR man ute och cyklar. Men presentera gärna något vetenskapligt underlag som styrker det påståendet, om det nu är vad du påstår.
stayblack
Nej, inte vad jag påstår... Jag menar att jämförelsen blir skev för att motsvarande statistik rörande män är nästan obefintlig då det för det första finns färre fall(håller alltså med där) och i den absoluta majoriteten av fallen vågar inte personen anmäla.
Det här klippet illustrerar rätt närliggande hur långt manlig stolthet går före att krypa till korset. Inte samma som att bli spöad av frugan men poängen är där:
Sverige är ändå ett föredöme när det kommer till att fördöma... Beltran, Pappa di och Sandz har väl inte mkt till fanbase nu?
Men det känns som att i hiphopvärlden i stort kommer du undan om du spöar på frugan, åker dit för våldtäkt etc men inte om du tex skulle komma ut som gay...
stayblack Poängen var med andra ord att strukturerna visst finns där men det är även dessa strukturer som målar upp kvinnan som det försvarslösa könet i så gott som alla sammanhang. Män misshandlas oftare av män än kvinnor, tycks det lika synd om dom? Nej för "boys will be boys". Har en polare som blev runtslappad av sin brud, inget han kommer ta till domstol, han "vågade" inte heller slå tillbaka. Fö är jag av uppfattningen att kvinnor också kan våldta även om det i de flesta fall rör sig om "aggressivt övertalande" till sex. Ovanstående exempel skrattar folk rakt ut åt.
Många glömmer att det även finns män som blir misshandlade av "sina kvinnor". Det verkar otroligt nog rätt vanligt att tjejer tycker att det är helt okej att slå till sin kille när han har gjort något fel. Dubbelmoral gör mig galen. Fysiskt misshandel syns medan psykisk lämnar osynliga spår. Våld är aldrig okej! Exakt. Jag har också fått på käften en och annan gång av ett aggressivt ex. Men jag måste säga att det finns nog inget fegare än att slå någon som man vet inte kommer slå tillbaks. Stundtals utsatt situation, oavsett om man är man eller kvinna. Man vill ju inte slå tillbaks och vart går gränsen för självförsvar? Speciellt om det är en fysiskt mindre kvinna. Värst är ju fan om man är in public, alla tar ju för givet att det är tvärtom, att det är mannen som pucklar på kvinnan tex. Men som sagt, det är verkligen inte att jämföra med de miljontals kvinnor som blir misshandlade på daglig basis.
And by the way, Fuck Polanski. Att man ens försvarar en människa som han är verkligen beyond my mind.
Men det känns som att i hiphopvärlden i stort kommer du undan om du spöar på frugan, åker dit för våldtäkt etc men inte om du tex skulle komma ut som gay... Hip Hop världen? Efter att jobbat period i byggbranschen så kan man med d tankebanorna även inkludera den gruppen, byggbranschen. Så nu ska du jämföra SD och Chris Brown, haha! Svårt att förstå kanske. Men i ett demokratiskt samhälle är det bättre att efter begått brott och straffad så är man på banan igen. Är väl bättre än att en lynchmobb beväpnar sig med järnrör för att skipa rättvisa...men helt ärligt vad är dealen? Han är redan dömd för det brott han har begått. Som nån sa och det är väl så ett demokratiskt rättssystem måste funka...
Visa att du ångrar dig på riktigt, engagera dig ideellt för att hjälpa utsatta kvinnor eller liknande så kanske det börjar likna något. I fallet har domen och straffet redan utdömts. Någonting vi INTE behöver är lekmän som tycker, råder och leker domare.
ingen är perfekt. ska man bojkotta alla som begår misstag har vi inget kvar att lyssna på. nu gillar jag inte chris brown, vare sig hans musik eller handlande. men det här är bara löjligt. att slå sin tjej är bögvarning som houman sebghati sa en gång, men fortfarande är det inget vi har att göra med.
det här känns lite relevant för tråden. när jag läste denna artikel så tycke 50% att det var ok att sprida sexbrottsdömdas namn. Pedofil väl inte riktigt samma sak som Chris Brown och Rihanna bråkar och Brown misshandlar va? Pedofil är ett av det värsta brotten som finns, jo jag har t o m egna barn och tanken gör mig spyfärdig och spontant mordbenägen.... Men samma sak där, dömd och straffad för brottet och därmed på banan igen. Men visst parti vill införa dödsstraff i Sverige och detta brott skulle kunna platsa på den skalan.. Eller livstid, aldrig mer komma ut levande... Det handlar ju då helt enkelt om olika synsätt på vilket samhälle vi vill ha... Vi kan ju åter införa system med bödlar oxå, första gången du stjäl höggs ena handen av, fortsätter du rycker nästa kroppsdel osv. Pedofiler får kuken avhuggen och överlever fanskapet lär han aldrig mer våldta åtminstone...
eller så kan man se pedofili som en sjukdom och vårda dessa sjuka individer livet ut? för visst är det stört med pedofiler? en poäng i min länk är att belysa olika moraler. var man sätter sin egna personliga gräns. att en sjuk begår ett sjukt brott bör ju ses som en psykisk instabilitet och därför ska denna vårdas. kanske hela livet. att låta det bli som i usa är förkstligt! och när det kommer till att slå den man älskar så kan man inte, generellt sett, skylla på psykisk ohälsa. lägger man också till att personen ifråga är en internationell stjärna plus att rättssystemet låter denna GÅ FRI även fast han är dömd så tycker jag att man ska vända den lilla fjanten ryggen. och uppmana annat folk att göra likadant.
eller så kan man se pedofili som en sjukdom och vårda dessa sjuka individer livet ut? Jepp och så sker i många fall. plus att rättssystemet låter denna GÅ FRI även fast han är dömd så tycker jag att man ska vända den lilla fjanten ryggen. och uppmana annat folk att göra likadant. Släpp d där nu technoskalle, eller det är väl inte för musiken va... Och så är det utdömt gällande detta fall, låt rättsväsendet sköta det istället, nu är vi ju igen nere i pöbelmobben liksom....en poäng i min länk är att belysa olika moraler. var man sätter sin egna personliga gräns. Just d, därför av vikt att ha demokratiskt neutralt rättsväsende. Tänk om folket, pöbeln var jury och domare..... Nej tack! Och ska vi engagera oss på riktigt, konsekvent som motståndare till alla som misshandlat kvinnor är det många artister bl.a som bör bojkottas men aldrig görs....
Har väldigt svårt att se nån sexuell läggning som en sjukdom... Om det nu är gummor, barn, träd, djur berlinmur eller whatever... Hetro och homo är uppenbarligen också benägna att ge sig på folk som inte är med i leken, har de då en sjukdom? Sjukdomen är mänskligheten i sig. Om du som peddo håller dig till att jerka till mangaporr tycker jag inte det är några problem. Där kommer igen "strukturerna" in också en 13 pojke som blir påsatt av sin lärarinna är en "lucky bastard" i omvänt fall är det skottpengar på den manlige läraren.
Som sagt och tänker på det precis ovanför hur illa och åt helvete det skulle kunna se ut; Låt för guds skull rättsväsendet sköta detta till 100%!