I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

When we grow, this is what we can do - dokumentär om cannabis

Övrigt - Blandat

2012-09-14 08:26
framstår och verkar Jaha... Och?

Har du allvarliga problem att förstå andra människor?

Angående ämnet verkligen!
Moderator

2012-09-14 11:57
Till egentligen alla ämnen måste det ju höra att man argumenterar på ett ärligt vis där man lägger fram stöd för varför meningsmotståndaren har fel och varför man själv har rätt.

Jag vill fortfarande veta om du inte inser hur pass långt efter brb2009 i diskussionen du är?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2012-09-14 13:21
Till egentligen alla ämnen måste det ju höra att man argumenterar på ett ärligt vis där man lägger fram stöd för varför meningsmotståndaren har fel och varför man själv har rätt.

Egentligen.. Visst, men trådens ämne inget utrymme för tyckande eller troende, blir endast korrekt med ren fakta.

Jag vill fortfarande veta om du inte inser hur pass långt efter brb2009 i diskussionen du är?

Jag har rätt han fel. 10-0 till mig!

2012-09-14 13:37
Egentligen.. Visst, men trådens ämne inget utrymme för tyckande eller troende, blir endast korrekt med ren fakta.

KaptenKrok:

Besvära dig inte ens mer, det är 1000 - 0 till idioterna.

2012-09-14 14:38
Besvära dig inte ens mer, det är 1000 - 0 till idioterna.

Hahahaha... Vad var d jag sa! Beatrice Ask junior liksom.
10-0 till mig igen!

2012-09-14 15:03
nu får ni fan skärpa er. Håll er till ämnet och om ni märker att ni inte hålla er på en saklig nivå så sluta bara svara den andre och leta istället nya vinklar och annan fakta och slå tillbaka ovanför bältet. Var inte så jävla kåta på sista ordet om ni inte har något vettigt att komma med.

2012-09-14 18:27
man blir så ledsen när man ser alla sånna här dokumentärer men ingen fattar ändån, kommer komma 10 sånna här dokumentärer till och inget har förändrats
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-09-14 18:28
ungefär såhär
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2012-09-14 19:01
man blir så ledsen när man ser alla sånna här dokumentärer men ingen fattar ändån, kommer komma 10 sånna här dokumentärer till och inget har förändrats

Hur menar du? Att folk vägrar ta till sig det i dokumentärerna?
At the gates of Eternity...

2012-09-14 19:03
Ja det är det jag menar, hur mycket fakta man än har så verkar det som om folk som chefar bara stoppar fingrarna i öronen och nynnar
Moderator

2012-09-14 21:10
Den där åsnan är ungefär så som jag ser Forward i diskussionen mellan honom och bc2009. Även fast jag håller med om att cannabis bör legaliseras snarast.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Poet

2012-09-14 21:42
Vanilla: Ja, anti-intellektuellt är det minst sagt.

Kapten: bc2009 haha? Slog du ihop oss till en person? :P
Moderator

2012-09-15 10:45
Haha ja jag ville egentligen bara visa lite subtilt att jag har genomskådat att ni är samma person som bara visar upp olika sidor av dig :P
Poet

2012-09-15 13:04
Ja, cannabis ska ju enligt skräckrapporterna göra en schizofren och psykotisk :P
Producent

2012-09-15 13:28
Man kan ju vända på det och fråga sig hur skulle livet vara utan cannabis?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Poet

2012-09-15 15:21
Beroende på vem du frågar, så hade det inte varit ett särskilt roligt liv.

Marijuana räddade mitt liv

2012-09-17 10:38
Hahahaha, första man får se är d fejset asså. Tuuungt! Tommy Körberg var oxå ute härom veckan och nämnt om det positiva.
Graffare

2012-09-17 12:16
Är ni nyfikna på cannabis medicinska verkningar så är ni välkomna att söka på denna hemsidan. 800 A4-sidor av länkar till olika studier.

http://www.othersidefarms.com/granny-crows-list/index.html
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2012-09-17 12:24
BRB ö- Jag är mycket väl medveten om att det finnas andra preparat än benzo. Jag har prövat allt från Stillnoct till diazepam till valerina natt..

Inget fungerar lika bra för mig personligen.
soundcloud.com/brormusk/sets

2012-09-17 12:27
catapressan?, melatonin?, modafinil?

tvivlar.

Poet

2012-09-17 13:14
Ugglan: Tack mannen :)
Graffare

2012-09-17 13:34
BC99 P29

Tack själv för att du driver frågan :)
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2012-09-17 16:28
Är ni nyfikna på cannabis medicinska verkningar så är ni välkomna att söka på denna hemsidan. 800 A4-sidor av länkar till olika studier.

Snabb granskning visar att det är ENBART "pro" studier som visas på sidan, hur tror ni dumma människor att ni någonsin skall få till en seriös debatt om ni väljer att bortse från alla negativa studier?

För sådana finns det mängder av också.

Finns det annat än oseriösa aktörer på denna site som vill kunna "röka holk" fritt.

2012-09-17 16:41
Och f.ö, "P30" och förstår (bevisligen) inte vad en _STUDIE_ är för något, det du länkat till är en samlad "databas" där det finns länkar till _tidningsartiklar_ som talar om olika studier, som mest så finns det uttalanden från involverade i studierna representerade.

Själva "studierna" lyser dock med sin frånvaro fullkomligt.

http://www.othersidefarms.com/granny-crows-list/index.html

Tror man på riktigt att en sådan länk skall tas på allvar i en debatt så kan man ju torrt konstatera att ibland går ju inte hissen hela vägen upp.

Det är ungefär som att jag skulle vilja argumentera emot förintelsen och enbart posta länkhänvisningar till "revisionism.org"

Förstår någon här vad empirisk bevisföring ens innebär?, för på dessa tre sidor kan man lätt börja ifrågasätta hurvida det står till med ens grundläggande kunskaper för vad som gäller och har merit i en debatt där man ämnar (påstå) sig föra fram sådant med en rent vetenskaplig grund.

Vem som helst kan länka till slask artiklar som avhandlar div studier, det går ungefär 14 på ett dussin på en månad, men hitills har inte en käft länkat till någon studie som ger stöd.

2012-09-17 17:08
Melatonin: Ja. Senast nu i Augusti under min semesterperiod då jag var ute och reste och inte kunde frakta med mig CB överallt.

De andra två: Osäker men prövat väldigt mkt olika sedan tonåren, de ämnena har säkert vart på tal. Minns inte precis alla varianter jag testat då jag haft sömnproblem hela livet.

Vad tvivlar du på? Att CB får mig att sova bättre?
soundcloud.com/brormusk/sets

2012-09-17 22:52
brb2009

Kan du, utan att hacka på min person och upplysa mig om att du minsann inte har någon bevisbörda på dig, länka till ett par negativa _STUDIER_? Tar dessa upp några permanenta kognitiva försämringar hos vuxna (kan vi låta bli att tjöta om vad som är vuxet är det uppskattat, du fattar vad jag menar) människor? Finns det några egentliga risker utöver det faktum att rök aldrig är fördelaktigt att suga ner i lungorna?

Och framförallt, finns det tillräckligt med risker för att motivera fängelsestraff för personligt bruk? Vare sig det är ovanligt eller inte finns det faktiskt i straffskalan.

Narkotikastrafflag, och du kan scrolla ner för ringa brott.

2012-09-18 13:42
http://gd.se/ledare/debatt/1.5103501-arrangera-inte-en-narkotikafestival

Sorry, vet inte hur d ska bli klickbart men kopiera o klistra så kommer väl artikeln.

Vansinnet fortsätter. Ruggig läsning måste jag säga. Bara i Sverige kids, bara i Sverige.
Tusan ska man göra...? (Känner arrangören, jobbar själv i musikbranschen)
Poet

2012-09-18 14:33
Poet

2012-09-18 14:35
Är det inte konstaterat att just reggaefestivalerna runtomkring i landet (Öland Roots och Uppsala mm) är de lugnaste, men självklart ska snuten alltid trakassera med sin närvaro?

2012-09-18 14:58
Fördjävligt var ordet. Känner till arrangören som fick fly Uppsala efter år av slit p g a trakasserierna, flyttar till Furuvik och nu börjar hatet spridas därifrån också.

Bara i Sverige! Notting Hill festivalen i England pågått i decennier, Summerjam i Tyskland också pågått några år, Rootom (heter den va?) i Spanien....

Varför inte i Sverige kan man ju naivt fråga sig. Och igen; varför aldrig denna uppmaning till bojkott och förbud vid övriga musikfestivaler när det misshandlas, våldtas och övriga brott med brottsoffer? Ja just ja, uteslutande vit publik och det krökas så folk ligger i drivor utslagna av denna tunga drog och det är helt ok och uppmuntras.

Poet

2012-09-18 15:21
Ja just ja, uteslutande vit publik och det krökas så folk ligger i drivor utslagna av denna tunga drog och det är helt ok och uppmuntras.

Du sa det jag tänkte på haha. If it's all white, it's alright...
Producent

2012-09-18 15:43
Vad jag har hört så ville Uppsala ha kvar reggae festivalen, det var bra för deras turism o.s.v men eftersom polisen var på arrangören så bytte han arena.
Har inte alltid Hultsfred haft mycket mer fylla, slagsmål och våldtäkter än Uppsala Reggae, Öland Roots t.ex.
Hultan har t.o.m mer än Roskilde, då är Roskilde en större festival med mindre vakter och poliser.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2012-09-18 16:21
Hultan har t.o.m mer än Roskilde, då är Roskilde en större festival med mindre vakter och poliser.

roskilde got the weed:)
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2012-09-18 17:08
Vad jag har hört så ville Uppsala ha kvar reggae festivalen, det var bra för deras turism o.s.v men eftersom polisen var på arrangören så bytte han arena.

Flyttade pga trakasserierna från polisen enligt arrangör.

Har inte alltid Hultsfred haft mycket mer fylla, slagsmål och våldtäkter

Samtliga festivaler alltid mer, betydligt, än på URF och nu Furuvik.

roskilde got the weed:

Och besökare med detta nyttjande tillhör den ordningssamma skaran.

2012-09-18 17:17
Samtliga festivaler

samtliga skräp/pop-festivaler kanske....
den här och liknande är dom absolut bästa http://https://boomfestival.org/boom2012/
tyvär kommer dom aldrig komma till sverige. för människor får inte ha kul här:(
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Moderator

2012-09-18 17:41
Boomfestival är sjukt nice! Jag har aldrig sett en så stor samling människor samverka så bra som just där.

2012-09-19 08:57
Betyder det alltså att i Sverige pga av dess vansinniga, galna och bevisligen felaktiga hållning och restriktioner kring cannabis inte kan ha större reggae festivaler som t.ex. i Furuvik?? (Pratar inte om barn utan målsman som raglar omkring och som skall omhändertas, precis som på övriga liknande)

2012-09-20 22:10
alla haschtomtar samlade i samma tråd vilket sammanträffade...
Dra åt helvete
Poet

2012-09-20 23:22
Och alla troll också tydligen...