I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur full har du varit?

Övrigt - Blandat

2009-08-11 09:25
Vaknart upp hemma runt tio tiden i soffan haft ett vagt minne av att jag suttit i en polisbil i ropsten. 2-3 månader senare dimper det ner ett brev om att jag suttit i fylle cell och att jag missat min tid med socialstyrelsen . har inget minne av fylle cellen .

" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "

2009-08-11 11:43
jag har en minneslucka på ungefär ett halvår, så full har jag varit..
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-08-11 12:09
Top 3 idiotier:

* Skitit på golvet hemma hos mor & far, efter att fuckat
syrrans cykel i ett potatisland & blivit lätt påkörd.

* Dragit vapen för de sa jag hade ful frisyr på 7 eleven.

* Hoppat från balkongen; knäckte mina revben + pajade fejset.

Ja, fan det är så mkt dumt, jag får grov angst bara jag tänker på det..

*bonus:
kul minne: När Millencolin back in the days spelade på club 700
i Örebro, den kvällen blir jag så kanackas, jag har små fragment
av hur jag är på giget, krogen, hur jag är på svartklubb hos HA,
hur jag vaknar till i en taxi med Howlin' Pelle & sist när
jag vaknar hemma hos min flickvän, utan mobil, plånbok & nycklar & lyan är tom.
Jag minns hur jag vinglar ner till Mcdonalds o börjar gråta...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-11 14:36
Jag har varit så full att jag var på förfest, hann spy ner hela lägenheten, få 2 klädombyten, skrika och gapa för att jag ville sova på balkongen i 10 minus och ramla ner i en trappa. Turligt nog gick det fallet bra.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2009-08-11 15:24
* Jag har varit full nog att vinglat fram till en snutbil, suttit mig i baksätet och sagt: "Nu kör vi antingen till fyllecellen eller hem till mig" (Det blev fyllecellen)

Haha. Hur reagerade konstaplarna?
Walking the street of dreams

2009-08-11 15:55
har vart så jävla sket full så många ggr att jag inte vet vilken gång som va värst.. Men en som ligger högt på listan är nog en skolavslutning när jag var 13. Drog i mig x antal öl, x antal glas ren vodka och en liter häxa. Detta var det året min bror slutade 9an och skulle fira stort då som man gör. Det slutade med att jag skallar en gungställning 3 ggr tills jag däckar, rullar ner i vattnen ett antal ggr, spyr som en hora och sen får min bror bära hem mig och lämnar mig nedanför där jag bor för jag säger att nu hittar jag hem. Han går och jag konstaterar att jag bor inte alls här(vilket jag gjorde) går runt berget ett halvt varv och väljer den mest branta backen upp, rullar ner för den 3 ggr innan jag kommer upp och vinglar hem och lägger mig. Vaknar dagen efter och minns inte shit och inser att fuck nu ska jag på min egen avslutning..
Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt

2009-08-11 19:18
Från tor-sön, FYFAN! Allt kändes som en lång jävla dag. Va sjukt full, inget minne alls. sjukaste
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-11 19:44
cameraobscura
men mannen ifråg hade spelat i ett band på scenen så jag var bara engagerad åskådare.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2009-08-11 21:12
Naizo: Om jag ska vara helt ärlig så minns jag inte riktigt... Det enda jag mindes var att dom sa: "Ska du spy så gör det fan inte i bilen". Jag spydde inte, tror jag.
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller

2009-08-11 21:26
Jag sa till en riktigt fin dam att hoppa av mig för att jag skulle sova. Hon blev inte smickrad.

2009-08-11 22:42
Jag har varit jävligt full..
my name is xelly smelly

2009-08-11 22:46
Varit så full att jag stod på krogens dansgolv i 4-5 timmar utan avbrott.. Och jag kan inte ens dansa. :E

2009-08-11 22:53
Jeppehehe19

Ujujuj..du gjorde fyllemongot..

2009-08-11 22:59
har snott ett skarpladdat automatgevär från en israelisk värnpliktig och sprungit runt och låtsatspangat mot mina kompisar med den. killen jag snodde vapnet av riskerade ett par år i finkan för att ha blivit av med sitt vapen i tjänst, själv mins jag inte ett dugg förrän dan efter när jag fick återberättat vad jag hade gjort. nästan tur att jag mådde så fruktansvärt dåligt av bakfylla att jag inte ens orkade bry mig om att ha dåligt samvete.

har även haft en tolv-timmars bläcka en nyårsafton för ett gäng år sen, vad jag lyckades med då har fortfarande inte tillräcklig tid passerat för att jag ska kunna se tillbaka på och skratta.

det var nog två av mina värsta. har nog mer humoristiska historier på lager men nu handlade det ju om de mest packade:)
http://www.kommandot.se/wp/

2009-08-11 23:35
Jag har varit så full att jag var på förfest, hann spy ner hela lägenheten, få 2 klädombyten, skrika och gapa för att jag ville sova på balkongen i 10 minus och ramla ner i en trappa. Turligt nog gick det fallet bra.

Fan hälften försvann ju:(

Fortsätter här.
Tilläggas bör att jag kom hem till mormor och mofar som jag bodde hos då, satt i morfars knä och grät och förklarade att jag älskade honom. Att han var den bästa morfarn ever.
Allt detta på 1.5 timmar. Måste blivit drogad aldrig blitt sådan innan.
Jävla snefylla alltså.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2009-08-12 00:10
Naizo: Om jag ska vara helt ärlig så minns jag inte riktigt... Det enda jag mindes var att dom sa: "Ska du spy så gör det fan inte i bilen". Jag spydde inte, tror jag.

Hehe. Det säger väl sig självt egentligen, men, bra jobbat! :)

2009-08-12 00:30
fy fan alkohol är en jävla skitdrog egentligen,vet inte hur många ggr jag blivit för full o spytt..blää

ska fan lära mig att dricka måttligt
http://mutualism.blogg.se/
https://vitsvart.wordpress.com/

2009-08-12 01:09
en roadtrip genom södra Sverige ganska nyligen.

1. En polare får ett samtal från en annan polare som säger "du det är lite problem kan du komma ut och lösa det" så går han ut från krogen och ser han som precis ringde står med två polisarmar som håller upp honom. Polaren övertalar poliserna om att han ska slippa fyllecell i Kalmar (dom var på öland) genom att sätta honom i en taxi till campingen. Polaren som styrde upp det för den fulle polaren kommer tillbaka till campingen vid 6-tiden övertygad om att den andra polaren ska ligga där och slagga men det gör han inte utan han kommer några timmar senare efter att ha blivit väckt av en barnfamilj vars uterum han sovit i ett par kilometer ifrån campingen.

2. När två i gänget senare hamnar i fyllecell i Malmö så blir två av dem satta i fyllecell den första blir utsläppt vid 6 den andra en timme senare då ligger han som vart utsläppt fört däckad utanför polishuset, var av poliserna säger "Du få bort din polare här ifrån annars lägger vi fan in honom igen".

3. En annan av polarna vart så full att han hoppade inte i en hage och brottades med en gris vilket resulterade i att han totalförstörde sina klälder.
 DIF!
Rappare

2009-08-12 02:39
Har en jäkligt skön historia:

Jag och min gode vän hade tänkt att ta en soft kväll ute med två kvinnliga arbetskollegor på Söder i Stockholm. Vi började bärsa jävligt fint och sen ba small det och jag och min polare vart tokpackade.
Vi hade fått nys om att vi hade ett helt gäng kompisar på en central krog. Sagt och gjort tog vi en taxi och hoppade in. Kruxet vara bara det att när vi kommer dit blir vi nekade av vakten två gånger. Vi klunsar om vem som först ska planka in i rökrutan och vi båda glider smidigt in.
Det tar typ kanske 30min innan en av mina polare från kompisgänget blir utkastad och dom bestämmer sig sedan för att kasta ut mig också.

Jag glider till tuben och precis när jag hoppar på känner jag att jag måste kräkas. Jag satt och höll inne spyan i dryga 30min innan jag kom hem.

En jääävligt sliten kväll
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2009-08-12 02:44
På tal om dricka o alkohol.
Visst är det så att folk dricker mer i norrland än i södra sverige??
Jag tycker t.o.m. att det är skillnad på drickandet i jämtland jämfört med Sundsvall.

Sen har jag hört att systembolagen i Östersund säljer mest alkohol per invånare,
och dom säljer också mest öl av alla systembolag i landet.

2009-08-12 12:45
Nja enligt aftonbladets ledarsida så råder det iaf en jämn kosumtion av alkohol mellan stad och landsbyggd, när det kommern till ungdomar iaf.
 DIF!

2009-08-12 12:47
Ice, jag bodde i norrland i ett halvår för att sedan bo i skåne ett halvår. I skåne drack dom jag umgicks med jävligt mycket hårdare än dom i norrland.
Det gick inte att hålla jämn takt med dom.

Rent statistiskt så är det antagligen så som Bob säger dock.

2009-08-12 15:24
Ice: Jag är från norrland och bor i gbg och min emperi tyder på att svenskar gillar fylla lika mycket oavsett var i landet man befinner sig.
En rotnonchalant kannibalistisk kulturkameleont med omättlig hunger för allt från tahitisk högerprogg till ethiopisk slapstick.

2009-08-12 15:26
skottar däremot, dom dricker inte alls så mkt som man tror!

2009-08-12 16:25
Top 3 idiotier:

* Skitit på golvet hemma hos mor & far, efter att fuckat
syrrans cykel i ett potatisland & blivit lätt påkörd.

* Dragit vapen för de sa jag hade ful frisyr på 7 eleven.

* Hoppat från balkongen; knäckte mina revben + pajade fejset.

Ja, fan det är så mkt dumt, jag får grov angst bara jag tänker på det..

*bonus:
kul minne: När Millencolin back in the days spelade på club 700
i Örebro, den kvällen blir jag så kanackas, jag har små fragment
av hur jag är på giget, krogen, hur jag är på svartklubb hos HA,
hur jag vaknar till i en taxi med Howlin' Pelle & sist när
jag vaknar hemma hos min flickvän, utan mobil, plånbok & nycklar & lyan är tom.
Jag minns hur jag vinglar ner till Mcdonalds o börjar gråta...
HAHAHA bäst
http://mutualism.blogg.se/
https://vitsvart.wordpress.com/

2009-08-12 16:26
Jag blev aspackad på en Org12 spelning och försökte utmana honom på battle under spelningen- genom att kasta papperslappar där det stod "Jag utmanar dig på battle" på. Han bara skakade på huvudet, och det var nog lika bra det. En annan gång lyckades jag hamna i battle med Beväpnad Tjockis- jag fick fetspö naturligtvis, men jag tyckte mest det var kul att ha battlat någon såpass stor inom svensk hiphop. Fick dock höra av lite annat folk att jag hade skämt ut mig. Tur att jag inte har något street cred att förlora :P

En polare har lyckats med betydligt mer imponerande bravader. Han dricker sig epelepsikaratefull, tar cykeln hem (genom centrala göteborg en helgkväll) trots att han knappt kan stå och helt saknar lokalsinne, lyckas på något sätt ta sig till huset han bor och låsa fast hojjen. Allt han behöver göra är gå över gatan och upp för trappan så är han hemma... då bestämmer han sig (halvvägs över gatan) att det är så ansträngande att han borde sätta sig ner och vila lite.

Det slutar med att han vaknar i fyllecell. Polisen hade nästan kört på honom när han satt och sov mitt i gatan.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2009-08-12 18:09
jag och ett par kompisar söp med ett par Clowner från ryssland...beat that!
Essen sie mein scheisse!?

2009-08-12 23:38
Jasså, fan jag trodde det var bara vi här uppe som drack som idioter :D
Men iaf så har jag hört att systembolagen i Östersund säljer mest i landet delat på antal invånare, men det kan ju också bero på att det inte finns så många systembolag i Jämtland.
Och sedan så har jag hört att systembolagen i Malmö säljer minst, men det tror jag beror på att många köper utanför Sveriges gränser.

Men vad jag har märkt av att bo här i Sundsvall i ett år jämfört med Östersund är att jag inte tycker folk är lika fulla och beter sig som rent sagt idioter här nere jämfört med där uppe :D

2009-08-13 00:17
Offtopic.

Bolaget i Strömstad omsätter antagligen mest under sommarhalvåret iaf. förbannade norrmänn!

Jag blir nästan aldrig full. En gång jobbade jag och en kompis svart åt 2 killar som har en blomsteraffär här. Efter 2 veckors jobb bjöd dom hem oss på grillning och lite förfest, sen ut på krogen.

Drack whiskey ganska hårt hemma hos dom, och vid 11 på kvällen beställde dom in 2 brickor whiskey åt vårat bord på krogen (jag dricker inte ens starksprit). Strax efter det blir det helsvart. När jag vaknar på morgonen har jag spytt helt svart nedanför sängen vid fotändan. Och spytt ner en hel tvättpåse (sån stor ikea) med nytvättad och vikt tvätt, med nu en stor svart blaffa över.

Kanon!

För övrigt enda gången jag fått minneslucka. spydde tydligen 5-6 gånger under 5 minuter bilfärd också.
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-08-13 00:35
UncleSam P30
Nu blev jag besviken, jag som trodde Organismen battlade "vem som helst, hur som helst, här o nu, idioten, puckon, snillen eller även dom som är som du" :(

2009-08-13 18:19
så full att jag ramla ner på spåret i tunnelbanan, däcka, blev påkörd och antagligen skulle dö.
Just because i stand over you don't mean you understand me

2009-08-13 18:22
Nu blev jag besviken, jag som trodde Organismen battlade "vem som helst, hur som helst, här o nu, idioten, puckon, snillen eller även dom som är som du" :(

Kommer inte det från det klippet när han battlar någon som "ser ut som grodan boll"? Någon som har?

2009-08-13 19:00
Jag är rätt säker på att det är från en av hans låtar. Hur som helst, det var vad jag trodde också, men tydligen drar han gränsen vid packade studenter som inte kan stå upp själva.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2009-08-13 19:06
Det var den här battlen jag tänkte på. Han säger det i slutet, men det är möjligt att det kommer från någon av hans låtar..

2009-08-13 21:12
Naizo P20
Åh, längesen man såg det där klippet, shit. Streetzone!
My three year old son can do that, and I don't even have a son!
Poet

2009-08-14 00:12
haha jag va där
VIOLETA PARRA - Gracias a la vida

2009-08-14 02:56
Naizo P20
Ja låten heter Vem Som Helst och är från Vem Som Helst EP

2009-08-14 08:39
Ice P19:
Mkt riktigt så kommer det Norrmän och hjälper Bobbos försäljning i ÖSD samtidigt som Skåningar handlar på utlanne.

Jag har provat båda.

Självklart beter sig folk som idioter i Sundsvall, vad trodde du? De är ju klyktattare!
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2009-08-14 12:02
haha fy fan vad dålig han från Gävle är
 DIF!

2009-08-14 18:08
jag var så full att jag la jackan på golvet när jag skulle sova.
Moderator

2009-08-14 19:18
"jag var så full att jag la jackan på golvet när jag skulle sova."

Äckligt beteende...
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-08-14 19:58
jag vill vara anonym

2009-08-15 01:04
en gång när jag kom hem upptäckte jag att mina pärons katt råkat vara instängd på rummet ett tag. den var så glad över att få komma ut att den hade lämnat en liten present till mig på min kudde. så när jag full som en kastrull och kunde döda för att få sova placerade mitt välformade huvud i horisontell position rkade jag alltså lägga kinden i en härligt ljummen kattskit. fyllehistorien var ju nu den att jag var så full att jag inte orkade gå upp och byta utan sov med ansiktet inkletat i bajs, och jag visste nästan om det. det var lite äckligt att vakna upp nästa morgon
http://www.kommandot.se/wp/
Moderator

2009-08-15 01:20
Fast kom på nu att jag var jävligt full nu senast också. Var på baren i staden liksom, det är extra billigt med öl och cider innan 23:00 så man dricker ju upp sig som faen då. Sen blir det ju en massa shots och mera öl, jaah, ni vet hur det blir liksom. Krockar i folk hela kvällen, personalen blir förbannad på mig (fast seriöst, så tyckte jag att jag var jättetrevlig och skötte mig jättebra!) så när klockan började närma sig två så tänkte jag att det var lika bra att dra mig. Letade upp en av mina kompisar för att fixa ut min tröja och mitt paraply.
Har en kvart hemåt från stan ungefär, så tänkte att jag lika gärna kunde äta nått också, så vinglar ner till torget för att beställa en pommes. När jag väl ska beställa märker jag att jag inte kan prata rent, sluddrar bara och får inte fram nått vettigt, så blir till att peka. Somnar vid bordet jämte allt folk, och någon får komma ut med min mat. Äter ett par pommes innan jag börjar vingla hemåt. Staplar mig fram genom staden, skulle skicka sms till min kompis för att berätta att jag var okej men det visade sig att en 6 personer till fick mitt fyllesms. Promenaden på en kvart blir till en och halv timme, och spyr upp maten i tre omgångar utanför jobbet.

Next up; Whoaträff @ gbg!
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-08-15 02:26
jag har bara minnesluckor från hela kvällen/natten
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2009-08-15 12:43
En gång vaknade jag upp i min farmors badrum.
Åh fyfan, jag har aldrig skämts så mycket när hon väckte mig.

Ganska kul så här i efterhand dock, haha.

2009-08-15 13:50
trodde showen dom hade på tallink båten va kareokebar.....
Att skicka en homosexuell i fängelse är som att släppa lös en unge i en godisbutik

2009-08-15 18:10
drack ett par öl här om dan

2009-08-15 22:48
Har fått mycket minnesluckor, så det mesta är vad jag har fått återberättat. Dricker inte speciellt mycket längre. :)

En småpinsam grej var på en nyårsfest hemma hos PenDragon för ett antal år sedan. Däckade före tolvslaget på hans toalett, vilket tydligen slutade med att hans farsa fick skruva bort låset för att se att jag inte höll på att dö eller något annat kul. Vaknade i Pens säng med honom sovande på golvet jämte och av hans skick att döma så hade han nog varit lika jävla packad. :D Om jag inte minns helt fel så hade en annan kompis även gått och däckat på deras andra toalett så samma procedur fick upprepas där.

När vi ändå är på temat, så söp jag en kväll bort Pens farsas mountainbike värd 5.000 kronor. Det var iofs inte en annan kompis fel i mitt tycke, men 5.000 kronor fattigare blev jag..

En annan gång så hade en kompis en fet husfest med ett par hundra personer närvarande. Redan vid åtta-tiden hade jag blivit jävligt full och hade tydligen spottat saft på folk och sökt mig in på toaletten. Därifrån blev jag utkörd och gick och spydde i trappan. Det uppskattades inte och jag blev utkörd från huset utan att få på mig skor på fötterna. Saken var den att det var vinter och snö. Senare på kvällen hade några kompisar undrat var jag tagit vägen och till slut hade de sett mina bara fotspår i snön och följt dem till en annan villa där jag satt och grät och spydde på verandan. Jag vaknade i min egen säng dagen därpå. Efter ett mindre underhållande samtal med mina föräldrar som hade fått hämta min medvetslösa kropp dagen innan så tvingades jag att köpa en blomma och gå och be om ursäkt till de som tagit hand om mig (vars veranda jag spytt ner), åka tillbaks till festen för att hämta mina skor och upptäcka att min moped var kraschad och att min hjälm och startnyckel saknades. Precis vad man vill göra när man är bakis så in i..

Spyor är ju alltid trevliga, så varför inte valborg dagen innan ett lite större LAN då jag (åter igen, tydligen) hade spytt ner en person som jag tror hänger här, samt slitit sönder hans tröja. Lite jobbigt dagen efter då han mindre glad kom fram med sina söndriga, nerspydda tröja och berättade hur det låg till. Han hade spya på byxorna han hade på sig också, men det lät jag bli att påpeka. :P

My oral illustration be like clitoral stimulation

2009-08-15 23:00
Mina värsta fyllor har sällan några katastrofala konsekvenser, men de brukar innefatta långa förflyttningar. Exempelvis att jag på kvällen, glad i hågen, går på en fest i Sundbyberg för att dagen efter vakna i en villa jag aldrig sett förut på Värmdö. Eller en annan gång då förflyttningen gick från någonstans i nynäshamntrakten till en lägenhet i Hallonbergen. Har ingen aning om hur jag kom från punkt a till punkt b, men uppenbarligen blir jag packat och klart reporter när jag är packad.

Det som kändes värst dagen efter är nog en gång när jag somnade på nattbussen och till slut hamnade i Hjulsta där jag vaknade dagen efter under en parkbänk som stod på en 1.5 x 2 meter stor gräsplätt någonstans ganska centralt. Det var mitt i veckan och folk gick förbi påväg till jobbet. Jag hade alla mina saker kvar (Jag reste lätt på den tiden, hade endast kontanter, busskort och mobil med mig ut på krogen. Allt för mycket kunde gå fel om jag inte styrde min kapitaltillgång för kvällen medans jag fortfarande var i nyktert tillstånd.) och inget särskilt jobbigt hade egentligen hänt. Lite gräsfläckar på tröjan typ, men jag får fan ångest av att tänka på alla gånger jag lallat omkring i världen och varit så packad att jag hade kunnat få njurarna utopererade utan att märka det.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!