Misery_chick Nej de gör jag inte :) en av mina lärare var faktist bög, men han va jävligt chill o rolig faktist.. men dom som är så där överdrivet bög , fjolliga jävlar tål jag inte.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
GZARZA P20 du har svårt för män som rör sig/pratar på ett feminint sätt? det finns det ju iof heterokillar som är också, skulle det också störa dig?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Misery_chick Ja det stör mig som fan..
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
GZARZA P20 hm, så det är inte homosexualitet som stör dig egentligen, du har "bara" svårt för killar med feminina manér? har du någon aning om varför det stör dig? stör du dig på maskulina tjejer också?
Misery_chick aa jag stör mig på maskulina tjejer med.. men jo homo stör mig med, fast jag bryr mig inte så mycket så att jag säger taskiga saker till första bög jag ser, jag vill inte ha med saken o göra bara.. och kan tycka att dom är konstiga bara, för jag blir ju aldrig sexuellt attraherad av en annan man, det äcklar mig
så du har ingen religiös eller ideologisk anledning, du förstår helt enkelt inte, och därför blir du provocerad?
Misery_chick, varför måste det ha med förståelse att göra? Jag känner inga som helst behov av att göra negativa yttranden mot bögar, men mitt stöd för deras val av sexuell läggning kommer de då aldrig ha.
men mitt stöd för sitt val av sexuell läggning kommer de då aldrig ha. Suck...
jeppehehe P19 varför måste det ha med förståelse att göra? eftersom han själv säger att det har med det att göra så får jag väl utgå från det?
när jag frågade varför han inte var "ett fan" av homosexualitet så svarade han:
"För att jag förstår inte hur man kan gilla någon av sitt egna kön" ...det var min första ledtråd.
vad tycker du själv att det handlar om då, om inte förståelse?
och vadå val? tror du att sexuell läggning är ett
val ?
Misery_chick, den uppfattningen jag fick är att dina utlåtanden om att det rör sig om förståelse var generella och alltså inte nödvändigtvis endast riktade till GZARZA. Nu kanske det inte är så, men det var den uppfattningen jag fick.
vad tycker du själv att det handlar om då, om inte förståelse? Det handlar givetvis om personliga åsikter och synsättet man har som individ. Även om jag är så påläst/insatt i detta ämne som bara är möjligt betyder det väl inte att jag behöver vara okej med homosexualitet?
och vadå val? tror du att sexuell läggning är ett val? Om det nu finns genetiska anledningar till att man blir homosexuell betyder det väl inte att det är så i 100% av fallen? Menar du att det INTE går att göra val över vilken sexuell läggning man har?
Om någon exempelvis är bisexuell och knullar tjejer ibland men även killar ibland, är inte detta då ett val personen i fråga gör? Och om inte, vad är det isåfall?
krane på vilket sätt är jag fördomsfull?
jeppehehe Misery_chick, den uppfattningen jag fick är att dina utlåtanden om att det rör sig om förståelse var generella och alltså inte nödvändigtvis endast riktade till GZARZA. Nu kanske det inte är så, men det var den uppfattningen jag fick. mina inlägg riktade till gzarza var riktade till honom, och utgick från vad han sagt.
Även om jag är så påläst/insatt i detta ämne som bara är möjligt betyder det väl inte att jag behöver vara okej med homosexualitet? kanske inte, men det vore enligt mig bra underligt att inte vara det.
Menar du att det INTE går att göra val över vilken sexuell läggning man har? ja det är exakt vad jag menar.
Om någon exempelvis är bisexuell och knullar tjejer ibland men även killar ibland, är inte detta då ett val personen i fråga gör? Och om inte, vad är det isåfall? vem man ligger med är självklart något man själv bestämmer, vem man attraheras av däremot, är ju en annan femma, den bisexuella i ditt exempel väljer vilka denne ligger med, men inte att vara bisexuell.
Word på allt jeppehehe P19 skrev..krane Fördomsfull är jag inte, men jag vill inte homo
GZARZA Word på allt jeppehehe P19 skrev.. så du tror också att sexuell läggning är något man väljer?
krane nu handlar inte tråden om dig ,det handlar om böghataren ,men förstår vad du menar jag har aldrig påstått att tråden handlar om mig, allt jag frågade dig var varför du kallade mig fördomsfull?
Misery_chick aaa, det måste vara så.. finns ingen annan förklaring!
GZARZA P20 så du skulle kunna välja att bli jättekär i och sprängkåt på en annan kille, det vore inga problem alls?
Moderator
2009-07-04 12:24
Hur kan folk orka bry sig om vad folk har för sexuell läggning öht? Känns det verkligen så jobbigt att veta att det finns vissa killar som tänder på vissa killar? Hur kan det ens röra er i ryggen? Jag håller för övrigt med Kaneida om att det första du borde göra är att be om ursäkt. På riktigt. Och sen kan du säga till alla dina polare att du har gjort det och att du inte vill stå för låten längre. Sen anmäler du de som spred låten för fildelning.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Misery_chick nej det är därför jag inte förstår hur dom kan göra det :S
GZARZA P20 ser du inget lite motsägelsefullt i att hävda att sexuell läggning är ett val samtidigt som man själv inte kan välja att byta läggning?
kanske inte, men det vore enligt mig bra underligt att inte vara det. Du får gärna utveckla detta, av exakt vilken anledning skulle det vara underligt?
vem man ligger med är självklart något man själv bestämmer, vem man attraheras av däremot, är ju en annan femma, den bisexuella i ditt exempel väljer vilka denne ligger med, men inte att vara bisexuell. Låt oss säga att vi har en man som bara har legat med kvinnor och aldrig varit attraherad av andra män. Om han sedan skulle ha samlag med en annan man utan att vara attraherad av denne (finns många anledningar till varför, nyfikenhet/en vadslagning med polarna eller dylikt), och sedan uppskatta denna upplevelse så mycket att han därmed börja attraheras av tanken att ha samlag med andra män och även fortsätta ha det, har han då inte gjort ett val?
(Och säg inte att exemplet är osannolikt eller dylikt, det är en fullkomligt trovärdig möjlighet om än sällsynt.)
Misery_chick vet ej, jag tycker bara det är väldigt konstigt faktist!
jeppeheppe Du får gärna utveckla detta, av exakt vilken anledning skulle det vara underligt? jag ser bara verkligen inte en enda anledning att ha någonting emot homosexualitet, inga alls, och hittills har ingen lyckats ge mig en vettig förklaring till varför de har det heller.
att ha något emot någonting som inte skadar någon, som inte är något man själv väljer att vara, och som enligt mig är fullt naturligt och lika vackert som all annan kärlek, är enligt mig helt ovettigt.
Låt oss säga att vi har en man som bara har legat med kvinnor och aldrig varit attraherad av andra män. Om han sedan skulle ha samlag med en annan man utan att vara attraherad av denne (finns många anledningar till varför, nyfikenhet/en vadslagning med polarna eller dylikt), och sedan uppskatta denna upplevelse så mycket att han därmed börja attraheras av tanken att ha samlag med andra män och även fortsätta ha det, har han då inte gjort ett val? (Och säg inte att exemplet är osannolikt eller dylikt, det är en fullkomligt trovärdig möjlighet om än sällsynt.) visst har han gjort ett val.
han har valt att utforska sin sexualitet, han har valt att undersöka hur han känner gentemot andra män rent sexuellt, och därmed vidgat sina vyer, men han har inte valt sin sin sexualitet, det håller jag inte med om.
GZARZA P20
vet ej, jag tycker bara det är väldigt konstigt faktist! vilket, att vara homosexuell eller att homosexuelle enligt dig väljer sin sexualitet samtidigt som du själv inte är kapabel att göra samma val?
Båda två!
Moderator
2009-07-04 12:40
Låt oss säga att vi har en man som bara har legat med kvinnor och aldrig varit attraherad av andra män. Om han sedan skulle ha samlag med en annan man utan att vara attraherad av denne (finns många anledningar till varför, nyfikenhet/en vadslagning med polarna eller dylikt), och sedan uppskatta denna upplevelse så mycket att han därmed börja attraheras av tanken att ha samlag med andra män och även fortsätta ha det, har han då inte gjort ett val? Han har gjort ett (väldigt otroligt, men visst, inte omöjligt) val att ha sex med en annan man.
Att han sedan gillade det och tänder på det i framtiden också är däremot inte ett val.
Men frågan är ju onödig, för det är ju inte så det går till när män "blir" bögar.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
GZARZA P20 och det leder dig inte till några andra slutsatser?
Tror det är en sjukdom egentligen
GZARZA P20 du tror att det är en sjukdom...som man väljer?
Haha.. precis så
Moderator
2009-07-04 12:44
GZARZA Förstår du inte själv att du inte har någon som helst anledning till att tycka illa om homosexualitet? Alltså visst, tyck vad fan du vill, men snälla inse att din (störda) åsikt är baserad på........ingenting.
KaptenKrok P24 jag har alla anledningar, du har ingen anledning till att gilla homo
Moderator
2009-07-04 12:47
GZARZA Dina anledningar är typ att du tror att det är en sjukdom man kan välja. Ja det är en bra anledning. Jag gillar inte homo, precis som jag inte gillar hetero. Jag har ingen inställning till det alls.
KaptenKrok P24 Tycker min anledning är fett orginell
originell
KaptenKrok,
Men frågan är ju onödig, för det är ju inte så det går till när män "blir" bögar. Frågan är verkligen inte onödig just eftersom att Misery_chick påstod att det
inte är möjligt att göra ett val när det gäller sexuell läggning.
Moderator
2009-07-04 12:54
jeppehehe Jo frågan är onödig, för hon har fortfarande rätt. Men det som gör den ännu mer onödig är att diskussionen gäller er avsmak för bögar, och det är inte så "bögar blir till".
GZARZA P20 Tack
VI ÄR ÖVERALLT! Dubbeln 2lax9!
Vem bryr sig om hur folk knullar? Sex är ett val, en läggning är det inte. Jag spelar aldrig nummer två iallafall.
Huruvida det är ett val, genetik eller miljö spelar ju ingen roll. ingen av er har bevis för endera så lägg ner fett onödig diskussion som tar plats i en tråd sam handlar om något annat. TS: lyssna på Kaneida, be om ursäkt förklara vad du ville med låten.... time to man up f.ö tror jag inte saken handlar om homofobi uatn helt enkelt om ett barnsligt sätt att få uppmärksamhet på någon annans bekostnad, classic bully behavior... problemet ligger hos TS inte kim tha fudge packer
Mabuhay!
Kaneida * "Bla bla bla PK bla bla bla QQ bla bla bla artistisk frihet. " - Att urskulda någonting med "artistisk frihet" gör inte påhoppet mindre för den som angrips. Att tjata om PK och QQ(?) är bara ja, tjatigt. Ang. din jämförelse med "alla som inte dansar" så faller det (förutom på det att icke-dansare inte ingår i hmf-definitionen av folkgrupp) på uppsåtet. Maskinens uppsåt var troligtvis inte att bekräfta folks syn på icke-dansare som äckliga, medan RbT:s uppsåt ganska uppenbart (och erkänt) var att visa förakt mot gaykillen. Det du dock har rätt i är att RbT:s uppsåt inte verkar ha varit att fler än hans två(? han verkar vara osäker på antalet han skickade till) polare skulle höra låten och det kan väl bli hans smala lycka. Ang. Åke Green så hade han blivit dömd om det inte vore för att hans angrepp urskuldades med religionsfriheten och europakonventionen - d.v.s. om du står i predikstolen kan du säga löjligt mycket saker du egentligen borde bli dömd för, förutsatt att du kan hänvisa till en passage i dina religiösa skrifter. Åsiktsfriheten är grundlagsstadgad via yttrandefrihetsgrundlagen, men det finns ingen svensk lag som säger att du får uttrycka din åsikt vare sig hur som helst eller när som helst. Du får m.a.o. tycka vad som helst, men om du uttrycker det på ett sådant sätt som kan tolkas som exempelvis anstiftan till brott så kan du åka dit på det. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Alla behöver inte tycka om homosexualitet men däremot tkr jag inte man behöver sprida sånt skit som får homosexuella att känna sig kränkta, vem fan bryr sig om det helt seriöst, håll er undan om de e så att ni inte klarar av det.. Rbt, du vet vad du behöver göra nu, såg gör det!
Misery_chick du tror att det är en sjukdom...som man väljer? GZARZA Haha.. precis så Haha, hoppas du inte är seriös grabben.
my name is xelly smelly
bögar som överdriver, gör sina jävla hand rörelser, pratar konstigt, ja såna har jag något emot iaf.. men tycker iaf du ska säga förlåt.. men den här saken var väl inte så jätte stor egentligen?
mhhk Ja, för det är BARA bögar som pratar konstigt och gör "handrörelser" och överdriver... såklart.. så dum du är.
mhhk bögar som överdriver, gör sina jävla hand rörelser, pratar konstigt, ja såna har jag något emot iaf.. varför då?
Haha varför ska ni alltid ha en anledning, han kanske inte gillar det bara.
phatie du kanske ska läsa riktigt, har inte sagt att bara bögar gör så, men iomed att detta handlar om en bög, så skrev jag det.. stör mig såklart på heterosexuella som gör så med..Misery_chick varför är en bra fråga, dock är det bara sån jag är, du stör dig säkert på något annat som inte stör allt för många andra..
GZARZA P20 kan ju bara tala för mig själv, men jag tycker det är intressant att se hur folk som fungerar väldigt annorlunda från mig resonerar. ...och varför skulle man ogilla något om man inte har en anledning att ogilla det, det vore ju ännu mer idiotiskt.
Misery_chick Men man hans anledning är ju att han tycker att det är störande.. går inte att gå in djupare på något sånt
mhhk så du vet inte själv varför? du ogillar väldigt många människor helt utan anledning, eftersom det är sån du är?
GZARZA P20 Men man hans anledning är ju att han tycker att det är störande.. går inte att gå in djupare på något sånvarför skulle det inte gå?
tycker man att något är störande så gör man ju det av en anledning, annars hade man inte gjort det.
Misery_chick men tänk om man inte vet varför utan man bara tycker illa om det.. alla kanske inte är så bra på att sätta ord på "känslor" lre vad det nu ska kallas