Olagligt/Kränkande???
Tja, för snart 10-11 månader sen gjorde jag en "ironisk" kärlekslåt till en homosexuell/bög i min klass, låten gav jag ut till max två personer som (Lovade) att inte sprida vidare. 5-6 månader senare hörde jag den där låten bakom varje hörn på hela skolan och folk "beundrade" mig för att jag var så duktig bla bla bla. (ÄR-(vad jag tror/vet max 4-5 personer) som tycker om den där snubben. skit samma, jag fick reda på att alla på skolan förutom homot/bögen själv hade hört låten, och självklart fick lärarna nys om låten 3 dagar innan skolavslutningen, slet in mig på ett "förhör" verkade riktigt arga haha xD (Hotade med polisen (att det var förtal? hur kan det vara förtal om han gått ut offentligt med sin "läggning?") /att jag blir avstängd (avstängd menar jag utkastad för alltid-inte får komma tillbaka alls) osv osv, vad tycker ni? är den såpass hemsk ? :D Spoiler TEXTEN! ! ! (VÅGAR INTE LÄGGA UPP LÅTEN FÖR MER HAT MOT MIG HAHA !) kim ja han är e så fin, kim kommer snart bli min, kim ja du e så fin, kim får jag trrrycka in den, du kommer inte kunna gå efter en kväll med mig, du kommer inte kunna stå om du varit i min säng, kan du komma hit nu jag vill smiska din röv, och jag vill kyssa din hals och kan du göra mig hård, och jag vill slicka din pung och ha din tumme i rumpan, kan vi göra så eller blir det för pinsamt, kimpan kimpan kimpan kimpan svara svara svara svara, vill du vara min för en dag, snälla kim får jag spruta i din bak, vill du vara min för en dag, snälla kim får jag spruta i din bak, vi kan bada tillsammans och skita under vattnet, och pissa på varandra pilla anus och balle, när jag ser på dig i skolan så ställer sig min kuk, den blir hård som sten ja den slutar att va mjuk, det måste vara ett tecken på kärlek till dig, snälla tänk efter kan vi bli ett, kan du och bli ett par gifta oss och skaffa barn, köpa hund och hus och bli ett ÄKTA bög par, du kan lära mig sånt som en dj vet, sånt om musik ja sånt som bara du vet, för du är bäst ja det vet vi allihopa, ja du mår bäst som en halshuggen groda, men jag älskar dig även om du ej vill ha mig, du finns alltid i mitt hjärta kimhjärta robert (spyr), Rätt rund om fötterna nu så har knappt koll på vad jag skrivit men ni förstår nog haha !
Vi är alla misstänkta
finns det bara en som heter Kim i hela världen?
HELSINGBORGS IF!
men lägg upp låten! jaa somsagt finns fler kim i världen, som om jag skulle skriva en låt om en mohammed eller en lee, dom kan ju inte säga att den är om han? länka låten länka låten länka låten länka låten länka låten
när jag ser på dig i skolan så ställer sig min kuk där t.ex pekar du ut honom rätt mkt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
finns de ingen annan kim i din skola? ngn kompis kanske? de vore ju bra
ja jag ser ju absolut ingenting roligt med den där texten iallafall, smaklös, hotfull och obehaglig och jag förstår om killen blev illa till mods. varför ens göra en sån låt från början?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
RbT På de juridiska sätt man hade kunnat hjälpa dig som man kommer att tänka på, så nej, hoppas du får skit för det där. Du är vidrig.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
...I second that emotion.
jävla pajas!! så jävla trött på folk som ser sig själv va så jävla mycket bättre än andra bara för dom är mainstream! Jävla bulleys altså ska fan göra en låt om såna som dig, kommer låta vara ljudet av en skalle som krossas på repeat med lite basgång till. Ja bryr mig inte ett skit om vad just DU gjorde. Hatar bara den typen av människor du tillhör. SKÅL!
Finns ju en del som blivit anmälda / dömda för låtar:
skolkamrater ,
ex-flickvän ,
ex-flickvän 2 Så med lite tur skulle det kunna bli någonting av det ändå i och med att det verkar belagt att RbT ogillar snubben (han skriver det ju själv) och att killen dessutom är trakasserad i plugget. "ja du mår bäst som en halshuggen groda," kan ju tolkas som ett minst sagt indirekt hot och jag hoppas verkligen att det blir en anmälan som följs upp.
RbT * "
folk 'beundrade' mig för att jag var så duktig "
- Inte för att tala illa om din skola, men ni kan inte ha så högt snittbetyg. Eller det var kanske musiken de refererade till, för texten var ju inte så särdeles bra vare sig rim eller innehållsmässigt.
Naboo / MuffinsMannen - Känns som att det är ganska uppenbart att det finns en specifik mottagare av låten när den har ett specifikt tema, upphovspersonen skriver att han gjort den om en specifik person och de i deras gemensamma skola som hört låten direkt vet vem den handlar om.
Men det är klart, ni kanske inte förstår att det är till er den här delen av mitt inlägg är riktat i och med att det ju finns fler som kallar sig Naboo och MuffinsMannen... Lågstadieresonemang.
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Riktigt omoget och inte roligt för 5 öre.. Vilken klass går du i? Du tror inte att den här Kim mår dåligt redan som det är elr? Utan att du ska gå och göra en låt om honom och förlöjliga honom inför hela skolan. Det är sånna som du som får utsatta människor som Kim att gå till skolan och gå bärsärk.. Så jag hoppas verkligen att du får ta någon form av konsekvenser för det här, förhoppningsvis lär du dig en läxa och tänker efter nästa gång innan du gör något liknande!
det roliga i det hela är att han trodde han skulle få massor av whoa-cred.
brainstorm P20 mjo, det känns ju lite så med tanke på smileysarna och att han slängde in ett par "haha", jag tycker det är jävligt obehagligt att hålla en så munter ton när man skriver såna vidrigheter. dessutom kan man ju fråga sig varför han, trots att han inte loggat ut sen han startade tråden, har valt att inte skriva mer i den, inte så stolt längre, månne?
Nej jag är inte stolt över låten överhuvudtaget !
och låten gjordes kanske en vecka efter att vi började skolan så kände inte snubben på det viset som jag "gör idag" .menade ingenting illa överhuvudtaget ville göra en rolig grejj liksom. förmodligen fel att göra en "rolig sak på någon annsn bekostnad vad vet jag. !
det roliga i det hela är att han trodde han skulle få massor av whoa-cred. och nej jag ville kolla med "whoaiterna" vad dom tyckte/tänkte ? blir det något straff?
dom hotade ju med "förtal" (jag vet inte säkert) men är det förtal om han gått ut offentligt med sin "läggning" ? då är det ju inte "påhittat" eller vad man ska skriva?
Vi är alla misstänkta
RbT hur gamla är ni, är det högstadie det handlar om eller?
ville göra en rolig grejj liksom. exakt vari låg det roliga?
jag ser det inte.
och nej jag ville kolla med "whoaiterna" vad dom tyckte/tänkte ? blir det något straff? jag hoppas verkligen det.
...och du kan ju inte på allvar tro att det stora problemet med den texten är att du nämner vad han har för läggning?
Jag nämner ju inte i texten vilken läggning han har? läser du "texten" så enligt mig så är det en "kärlekslåt" oavsett om den är seriös eller inte? eller? har en polare som heter kim, går det så långt att det hamnar hos polisen så är det lugnt på den fromnten !"
Vi är alla misstänkta
RbT - Visst kan det vara förtal även om han är ute. Förtal innebär inte exklusivt att ljuga om vad någon gjort / är, utan inbegriper även sånt som att vinkla det till att andra ska tycka det är dåligt. Så även om han är stolt och queer så kan du åka tid på förtal (eller kanske t.o.m. hets mot folkgrupp) om du målar upp hans homosexualitet som någonting han ska skämmas för eller värre (exemeplvis om du anser att han "mår bäst som en halshuggen groda"). 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
...och som jag skrev tidigare:
Känns som att det är ganska uppenbart att det finns en specifik mottagare av låten när den har ett specifikt tema, upphovspersonen skriver att han gjort den om en specifik person och de i deras gemensamma skola som hört låten direkt vet vem den handlar om. Att du har en polare som heter Kim kommer inte hjälpa dig i och med att "alla" vet vilken Kim låten handlar om.
10-4, over...
Mabande P32 Enligt mig- så låter det inte som något kränkande utan mer en "kärlekslåt" eller vad jag vill göra med honom. inte döda,slakta,slå osv utan ligga med gifta mig osv? ingen som vet om den är seriös eller inte förötuom ni som läser den här tråden .
Vi är alla misstänkta
RbT ...så vad får dig då tro att det spelar någon roll om han är outad eller ej? det är liksom inte däri problemet ligger, det måste du ju förstå? och "kärlekslåt" ? jag tycker synd om dig, du måste vara en sjuk, sjuk, vriden människa.
RbT ingen som vet om den är seriös eller inte förötuom ni som läser den här tråden . det är bara inte möjligt att du tror på det där själv.
Spoiler Misery_chick vad finns det mer i låten som tyder på "förstal" ?
Vi är alla misstänkta
Om jag börjar om och ställer en ny fråga? vad innebär "förtal"?
Vi är alla misstänkta
Den som lämnat uppgiften ska inte dömas till ansvar om han var skyldig att uttala sig eller det annars med hänsyn till omständigheterna var försvarligt att lämna uppgifter i saken.
Vi är alla misstänkta
RbT * "inte döda,slakta,slå osv utan ligga med gifta mig osv? " - Ja du... Kanske skulle vara en idé att faktiskt kolla vad du själv har författat? Du skriver i ganska tydliga ordalag att han skulle må bäst om han var död, så det är klart han kan ta illa upp. 10-4, over...
RbT varför citerar du det där?
RbT - Det du citerar är i princip att du inte kan bli dömd för förtal om du vittnar om någonting du hört som visar sig vara falskt. 10-4, over...
Du skriver i ganska tydliga ordalag att han skulle må bäst om han var död, så det är klart han kan ta illa upp. "dte ända rimmet jag kunde komma på., nu skiter jag i det här, kommer tillbaka när fötterna blir raka,
Vi är alla misstänkta
du kommer nog få något straff för det, tag det som en karl ist för att diskutera massa saker på whoa Rbt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround
2009-07-03 20:38
Nej skit i traden,;)...lampligt straff vore att skicka honom pa Homo/Boglager i en vecka, skulle nog tvinga fram en vettigare syn pa homosexualitet.
eller beryktat amerikanskt fängelse !
Årets tråd?
stigili dang dang didan
Snubben eju skön..bögen kanju inte ha nån självdistans alls om han inte kan ta detta på skämt.
...
MCKrillah P24 hur är han skön och hur är hans "skämt" roligt?
Han har glimten i ögat och lyssna tex på eminem..blir du lika arg för hans texter..när han rappar om att han ska döda sin fru?
...
MCKrillah - Ja du, Eminems fru har anmält en låt eller två, så ditt exempel faller ganska platt. Skulle f.ö. vara intressant att se hur mycket distans du skulle ha till trakasserier efter ett år eller två. 10-4, over...
RBT jag tycker du ska bli medlem på flashback, där är inte alla så känsliga, herregud lite skämt får man ta?,
, öl behöver inte ens nämnas, grunden till en välbalanserad kost.//whatone
Newbien herregud lite skämt får man ta?, förklara gärna humorn med det där.
Tech P24 Kul att du tror att det finns speciella "bögläger" och att du tycker att det skulle vara ett STRAFF att få åka dit... Dessutom ska man inte tvinga folk till saker, oavsett det är i välmening eller inte. Det är fan lika dumt att tvinga folk till saker som att skriva en sån där låt.
RbT
För övrigt hoppas jag du blir kickad från skolan. Det är ju för övrigt bara så fruktansvärt löjligt av dig att försöka påstå att det är en kärlekslåt med raderna
för du är bäst ja det vet vi allihopa, ja du mår bäst som en halshuggen groda, men jag älskar dig även om du ej vill ha mig, du finns alltid i mitt hjärta kimhjärta robert (spyr) folk har redan kommenterat halshuggningen men jag tvivlar på att någon SPYR och menar att det görs av kärlek. och argumentet "hittade inget annat som rimmade" funkar ju inte heller efter som
allihopa och
groda inte rimmar det minsta.
Jag hoppas du får uppleva riktig kärlek så att du inser hur det är att vara kär i någon och därmed kan börja utveckla din känsla för empati så att du förhoppningsvis kan förstå hur andra har det, oavsett läggning. din jävla idiot.
Hangaround
2009-07-03 23:44
phatie skrev homo/boglager for att han skrev sa(minus lagerdelen), visste inte hur jag battre kunde uttrycka min tanke. forst skrev jag "straff", men sen tankte jag att folk fattar val hur lite faktiskt allvar det var i det jag skrev, men tydligen inte. Min poang var helt enkelt att tvinga honom att umgas med uteslutande homosexuella under en tid, for jag tvivlar att han skulle ga med pa det frivilligt, och darefter skulle forhoppningsvis han forsta just hur dumt han har betett sig.
Hangaround
2009-07-03 23:55
dessutom skrev jag inte att jag personligen skulle tycka att det var ett straff, jag skulle trivas som kuken i roven. fattar du att det var ett skamt?
Intressant vad QQ och PK folk är i tråden. Hänt de flesta att de snackat skit om någon som de ogillat någon gång. Antar att de som skriver mycket eller spelar in låtar brukar dra det ner på papper / spela in en låt. Sen umgås man med sina polare som vanligt och snackar skit och i förbifarten kommer låten upp och "lyssna på den". Vem vet, kanske trodde TS att han skickat låten till två polare i förtroende vilka sedan valt och distribuera det vidare till andra.
Pöbeln på whoa verkar anse att TS ska brinna för att han uttrycker sina tankar och präntar ner dessa och håller honom ansvarig för förtal. Finns en hel del låtar med homofobiska texter och speciellt med texter som är riktat mot folk med hot och våld och det tas som artistisk frihet. Men nej inte här, låt TS brinna för att han är dum i huvudet medan alla skakar rumpan till "Alla som inte dansar är vådltäktsmän". Där om något snackar vi om förtal som riktar sig mot alla som inte dansar till en råkeff låt, med skittext och värdelösa beats.
Tycker personligen av TS text att han inte är så gammal och han kommer växa ur sitt homohat.
Är ingen expert på juridik, men jag har svårt att se TS bli fälld i en domstol eller ens bli lagligt avstängd från skolan då enligt honom själv var inte syftet med låten och få den spridd publikt. Skulle vilja se den bevisningen om att han uppmanat sina polare och sprida låten till alla de känner och uppmana dem och skicka den till andra.
Så som det verkar för mig så är det bara en "inside joke" / "prank" som gått och blivit helt fel och alla vill halshugga nu grabben.
Mitt tips till TS är att växa upp illa kvickt och inse att homosexuella (bögar) kommer aldrig göra någonting mot dig så lämna dem ifred dem du med. Koncentrera dig på någonting annat. I dagens samhälle är det politisk självmord och gå emot strömmen. Så låt bli att skämta/klanka ner på sexualitet, religion, hudfärg, härkomst, folks familj, utseende, dess kläder etc. för det är elakt, rasistiskt, nazistiskt, fascistiskt. Uttrycksfrihet var helt plötsligt inte lika fri längre.
Men framför allt, oavsett hur du känner och om du bestämmer för att växa upp eller inte, ta och gör det enda rätta som visar att du är en man, gå till Kim? och säg förlåt och förklara dig själv. Är han en man nog så kommer du bli förlåten och kanske lägger han ett gott ord för dig om att du ångrar dig och att alla ska chilla ner och att låten dessutom är bra (jag personligen tycker att din text var värdelös, så du har crappy groupies som inte vågar säga sanningen). Men gör det för att du har insett hur fuckat det kan bli och att du vill bättra på dig. Gör du det för att du är en mes som vill komma undan ditt ansvar så hoppas jag att du inte följer mitt råd.
Till de som ska PKa ner på mig eller annat: håll käften!
Förresten, någon som vet om han ens juridiskt kan bli fälld med tanke på att Åke Green kom undan med sina förtal om homosexuella?
Avslutandes med:
For if we are truly committed to the principles of peace , love , unity and having fun as laid down by Afrika Bambaataa in the mid 1980's, then it is us (the Hiphop nation) that must achieve such high ideals for ourselves. Such privileges as peace, love, unity and having fun are never truly given to anyone; they are achieved by those who desire them. Även i dagens relativt accepterande demokratiska samhälle är det inte lätt och vara homosexuell, vara en som går mot strömmen, möta fördomar etc. Finns ingen mening och göra livet jobbigare för de som har det redan jobbigt. Försök se igenom det yttre och se personen bakom. Säger inte att du ska bli kompis med snubben, men respektera honom för vem han är och vad han står för även om det helt emot dina åsikter och lämna honom ifred. Är hans personlighet rutten, umgås inte med honom. Varför framstå som en idiot för hans skull?
Varför måste man gilla homo?
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
GZARZA P20 man måste inte gilla någon, men varför skulle man ogilla någon på grund av dennes sexuella läggning?
Misery_chick Kanske inte personen i sig men själva läggningen är jag inget fan av
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
GZARZA P20 där har vi en inställning jag har jättesvårt att förstå mig på. varför är du "inget fan av" den läggningen då?
Misery_chick För att jag förstår inte hur man kan gilla någon av sitt egna kön
GZARZA P20 hm, ok. Ja du inser ju själv att din åsikt är baserad på okunnighet, det är ju alltid nåt. känner du några homosexuella, såvitt du vet?