Jag håller med, de är verkligen vackra. Men du VET ju att de flesta som går förbi dig och din hund på gatan känner en viss rädsla. Vilket är viktigast? Att du får ha din hund för att den har "bästa psyket" eller att folk känner sig trygga ute på gatan. Sen spelar det väl ingen roll vem som lurat i mig rädslan. De facto att jag är rädd kvarstår.
Och sen är det väl KNAPPAST
enbart på grund av media.
Du är ju dum i huvudet om du hellre vill bli påhoppad av en psykopat med motorsåg än en pitbull... Jag är snarare SKITRÄDD FÖR PITBULLS än "dum i huvudet". Jämförelsen var överdriven av en anledning. Ville visa hur rädd jag är.
Visst kan man skicka mig i terapi för att man anser att problemet ligger hos mig.
Det får man gärna göra, och du får gärna betala också.
Är det någon som hoppas att rädslan försvinner så är det jag.
http://myspace.com/saidhussein Jag heter Said.
Helt seriöst skiter jag i vad folk tycker om min hund. De får väl vara rädda om de vill. Jag ska knappast ta hänsyn till det? Man ska ha RESPEKT för hundar och det gäller inte bara "kamphundar" utan det gäller alla hundar. De värsta hundarna är fan de små hundarna pga att 90% skiter i att uppfostra dem "för de är så små och oskyldiga" Min granne har en jättefin och jättesnäll schäfer. Han gick med henne i koppel när en kärring och hennes pudel som var lös kom gående och den sprang fram till schäfern och schäfern gjorde helt rätt för den försvara sig (pudeln börja hoppa mot halsen) och slet pudeln i stycken. Det hela gick till domstol eller vafan det var och nu måste han ha munkorg på sin schäfer när de är ute tack vare den idiotkärringen. Tycker du det är rätt? En hund som försvarar sig som dessutom var KOPPLAD och blev anfallen.
mellanöl, nu får du väl ändå ge dig. Klart som fan man måste ha någon form av åtgärder mot hundar som har bitit ihjäl andra, oavsett om det nu var i "självförsvar" (mot en pudel, lol) eller om den bara är allmänt störd. Och hur vet du att pudeln inte bara ville leka med schäfern? :] Sen kan man ju fråga sig hur fan det hade sett ut om man tillät hundar bita ihjäl varandra till höger och vänster utan att göra något åt saken.. Varför måste man ha respekt för hundar? Skiter väl i de äckliga jävlarna. Hade jag nånsin blivit biten av en hund skulle jag ta en kniv och slita ut dennes inälvor.
mellanöl P24 Jag tvivlar starkt på att pudeln försökte bita schäfern i stycken. (haha) Och i min meningen hade det varit den enda godtagbara anledningen till schäferns agerande. Om ens det. Varför måste man ha respekt för hundar? För att de kan äta upp en om de VILL eller? Tack för mig i den här tråden... Och mellanöl, jag har ignen aning om hur din hund är, den kanske är helt fantastisk, men kom ihåg att vissa människor är jävligt rädda när du går ut med den nästa gång.
nån nämnde hundkörkort, och det tycker jag låter som en utmärkt idé. inte så mycket som att få bort olämpliga hundägare som att få bort olämpliga hundområden. hur mycket ni än försöker övertyga mig så kommer jag aldrig att acceptera att ett djur har blivit tillräckligt domesticerat för att leva och trivas i stadsmiljö. visst finns hundar till för att underlätta i vår människas vardag, men som "sällskap" räknar jag inte dit. är du jägare, bor på landet och låter din hund delta i jakten så ska inte jag komma och gnälla. bor du i en stad/lägenhet eller vafan som helst så tro fan att jag kommer att göra det. jag vet att du säger att "din" hund är speciell och att ni kommunicerar på ett högre plan, men det finns inget, jag upprepar INGET, djur som förtjänat att användas som accessoar, oavsett om du heter paris hilton och har en chihuahua, är fet gangster med pitbull eller en barnfamilj med världens snällaste golden retreiver. jag må tycka att folk som skaffar tuffa hundar för att ha som penisförlängare är idioter, men frågan är om jag inte anser att människor som inte skaffar det som penisförlängare är snäppet värre ursäkta om det blev hårt formulerat
http://www.kommandot.se/wp/
mellanöl P24 Kvittar var man bor, det ska alltid finnas idioter som inte respekterar andra individer och skiter i att koppla sin hund. Patetiskt att du inte ens kan lära din valp att gå kopplad. Såna som du borde kanske arbeta på ditt egna liv innan du försöker ta hand om ett annat? Skrämmande.
Men herregud... Jag HAR börjat koppelträning, men det är jävligt svårt med en liten valp. Sen är hon en riktig mes och går i stort sett fot med mig. Prasslar det i buskarna blir hon rädd och söker skydd hos mig. yessir Vafan vet du om mig och mitt liv? Jag är inne på min tredje hund nu och jag har aldrig gått en hundkurs och de har varit helt underbara. Men med den jag har nu ska jag gå lydnad och agility för skojs skull. Tycker ni är pinsamma i denna tråden. Jag har alltid haft jävligt bra pli på mina hundar och är bra på att uppfostra dem. Men tack vare er jävla hundrasism så blir det så tråkigt.... Lämnar tråden och låter er diskutera vidare om er jävla hundrädsla. Jag bryr mig inte om ER. Men jag kan säga som så att om någon ber mig hålla hunden eller ta upp den i famnen så gör jag det. Aggressiva hundar är det värsta jag vet.
mellanöl P24 Thank you for nothing. Tror du jag och mina medmänniskor vet eller ens bryr oss om hur många hundar du haft eller hur bra du tycker du är på att uppfostra dom när vi passerar dig och inte vill hälsa på din okopplade hund? Det handlar om empati och ödmjukhet, något du verkar sakna.
Om du nu tvunget vill veta så har jag ett stort fält precis bakom min lägenhet där jag och hunden går. Så fort det kommer en hund eller människor så kallar jag på henne och håller fast henne tills jag vet om det går bra att hundarna eller ägarna vill träffas.
Jag bor nere vid havet och där finns gott om rastplatser för hundar. Jag frågar ALLTID om det går bra att de hälsar innan jag släpper fram henne
Det handlar om empati och ödmjukhet, något du verkar sakna. Det där har du inte en jävla aning om. Hade du träffat mig IRL så hade du garanterat ändrat uppfattning. Jag har alltid varit den som sätter alla före mig själv.
Och det här med okopplad hund. Du får fan skärpa dig. Är du så jävla rädd för en liten hund på 9 veckor så är det bara tragiskt.
Har du bildat denna uppfattning själv genom erfarenheter eller är din hjärna förstörd pga media som vill få dig att tycka och tänka precis som de vill.
Tog denna bilden igår. Visst ser hon extremt farlig ut...
Yessir.. Du tror fortfarande att hundägare går omkring o bryr sig extra mycket om alla andra.. Det gör vi inte!! Inte så att vi hatar alla som inte har hund men du måste fatta att folk inte går omkring o bara bryr sig om alla människors olika fobier.. Givetvis ska man ha sin hund kopplad, speciellt om den springer fram o hoppar o hälsar på alla den ser men om den inte gör det så kan man mycket väl gå omkring med sin hund lös mitt i stan. Det gör jag tex.. Ödmjukhet o empati handlar om att acceptera att folk är olika o det går båda hållen..
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Och det här med okopplad hund. Du får fan skärpa dig. Är du så jävla rädd för en liten hund på 9 veckor så är det bara tragiskt. Det är verkligen inte upp till dig att bestämma var gränsen mellan "godkänd" rädsla och "tragisk" rädsla går. Är jag rädd för en katt så är jag det. Vadå tragiskt? Vad fan snackar du om? Haha!
Det allra roligaste är att precis innan du kallar yessirrs rädsla
(han kanske bara tycker hunden är skabbig, snarare än att han är rädd?) för tragisk så påstår du att du sätter alla människor före sig själv. Men koppla hunden och sluta döm folk då?
Men vilket tjat om ingenting. Nu känner jag inte nån av er, men som mellanöl säger så tror jag att alla här skulle kunna förstå varandra om vi träffades irl. Jag skulle tro att dom som skrivit nåt i den här tråden inte är den typen av folk som vi föraktar. Det är väl ändå dom som fullständigt skiter i andra som är problemet. Även fast hundägarna här kanske säger att dom inte bryr sig om att andra är rädda, så är dom säkert så pass funtade att dom håller koll på sin jycke om dom ser att någon blir obekväm.mellanöl's valp var för övrigt tok-söt. :* :)
Jag förstår hurricaneknight fullt ut pga hans rädsla, det han säger är ju bara i stort sätt att han vill att ägaren ska ha pli på sin hund och ha den kopplad pga för att han är skiträdd för dom, och du mellanöl som är hundägare borde ju veta om att hundar känner av "människors" känslor, om än människa är rädd, då känner hunden av det och är då helt plötsligt i överläge, dock behöver inte hunden göra nått för det, ifall det är en snäll och väluppfostrad vovve :) Men alla har vi instinkter, dock väljer man hur man ska använda dom, och hundar är väldigt smarta djur, så jag säger det är från "individ till individ :) Så jag själv som hundägare har alltid hunden kopplad pga respekten mot andra människor, sen kan man ha hunden lös på nån äng där det ej är några andra, eller hemma. Och jag kan också säga att min hund är världens snällaste, han skulle inte göra en fluga förnär, men har han kopplad då jag vet att vissa är rädda. Så se till att lära hunden gå i koppel, alla valpar ät trotsiga, det är bara att bita ihop och lära hunden gå i koppel. Och det har inget med rasen att göra, utan "resten av befolkningen" hoppas du förstår, och jag ber om ursäkt för mina upprepningar samt kanske halvtaskiga förklaring. haha Peace!
http://www.myspace.com/metra186 http://www.youtube.com/watch?v=MdNx9stqXLA
Varför skall vi ha respekt för en hundjävel när ni inte har respekt för oss?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Varför skall vi ha respekt för en hundjävel när ni inte har respekt för oss? Om jag inte respekterar dig, så respekterar du väl inte mig?
Vad har hunden gjort?
haha, läs min text, annars känner jag mig påhoppad :(
haha, peace!
För att förtydliga va jag sa om att inte bry sig om folks fobier så kan jag tillägga att folk som är rädda för hundar blir lika rädda för kopplade hundar. Det e ju inte kopplet utan hundens närvaro som gör dom rädda. Det ser man om man går med sin hund på stan i koppel, de rädda flyr fältet oavsett. Alla andra, de som tittar på ägaren o ser en invandrare eller en kille med keps o blir dödsrädda borde bara stanna hemma för alltid
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
jag tillägga att folk som är rädda för hundar blir lika rädda för kopplade hundar. Det e ju inte kopplet utan hundens närvaro som gör dom rädda. Det ser man om man går med sin hund på stan i koppel, de rädda flyr fältet oavsett. Det där var ju bara dumt?
Om hunden går utan koppel blir folk mer rädda för den pga då har den en chans att "attackera" om den känner av att du är rädd, har du den i koppel känns det som en trygghet för dom som är rädda för då kan du som ägare hålla kvar hunden ifall det skulle hända något.
Om din hund nu är aggresiv det vill säga, men även om du vet att din hund är snäll, så vet inte människor du träffar ute det.
Edit: Det handlar om respekt... Jag vet att jag kan ha min hund okopplad, han går bredvid mig, men jag har han kopplad ute pga "RESPEKT" lär dig ordet. Och förstå mig inte fel nu, jag är absolut på bådas sidor när det gäller vissa punkter. Jag som hundägare kan ibland inte förstå hur rädda folk är, men då måste man fatta att vissa är så pass rädda så dom inte vet vart dom ska ta vägen, och då måste man ha respekt för dom.
Om du har hund så borde du märkt va jag menar.. Vissa är genuint rädda för hundar, vissa e rädda för enskilda raser men de allra flesta är rädda för helhetsbilden med en såkallad kamphund med en invandrare som ägare eller bara en svensk snubbe med keps.. INGEN kommer fram till mig o vill klappa hunden men om jag lånar ut den till en tjejkompis så sitter hela fucking parken o gullar med hunden.. eller ett annat scenario: -Hej, får min dotter klappa hunden?? -Ja, det e klart.. -Är hon snäll?? -Jadå!! *en minuts klappning passerar* -Va e det för ras?? -Amstaff Rycker sin dotter i armen o skriker KOM SÅ GÅR VI!!!!!!
Metra186 P22 Oj, det var inte riktat emot ditt inlägg, utan en grej
mellanöl skrev längre upp.
Helt seriöst skiter jag i vad folk tycker om min hund. De får väl vara rädda om de vill. Jag ska knappast ta hänsyn till det? Man ska ha RESPEKT för hundar och det gäller inte bara "kamphundar" utan det gäller alla hundar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Blaze_We P22 Jag kanske var lite otydlig. Det jag mena var att man ska alltid ha respekt för hundar oavsett ras. Tex man går inte fram och klappar en hund som är bunden utanför en affär. Det var det jag mena med respekt för hundar.
T2dafuckin, aa det håller jag med om, att folk är rädda för en enskild ras pga dåligt rykte, det är fel tycker jag, dock dom som verkligen är rädda för hundar överlag, eller kanske just den rasen för något hemskt har hänt, det förstår jag fullt ut. Och det jag menade var bara att an ska hunden kopplad för respekt.
Jag måste ändå dra parallellen till människoraser o ställa mig frågan: Om jag har blivit misshandlad 4 gånger o alla gånger har varit av svarta män med afrikanska rötter, är det då okej att säga "jag gillar inte svarta, de är våldsamma o slåss. De borde kastreras så att de inte förökar sig o vi borde stoppa invandraingen av just svarta afrikaner"?? Detta är säkert ett jättevanligt resonemang men känns det som en väl avvägd tanke eller generaliserar man lite väl mycket bara för man själv råkat illa ut ett par gånger??
T2dafuckin Det stämmer verkligen. Men det finns en anledning. Unga män brukar vara den grupp som uppfostrar sina hundar sämst. Det brukar vara unga män som har de vidrigaste kamphundarna som blivit slagna och pissade på. Därför blir folk såklart mer skrämda av den helhetsbilden än en pensionär med en amstaff. Sen ska vi inte generalisera så grovt. Jag själv till exempel skräms av själva hunden. Går jag förbi en 23-årig svensk kille med keps (haha, var fick du det ifrån?) så kollar jag på hundens betéende. Har hunden tungan ute och kollar runt med hungriga ögon så är det såklart sjukt vidrigt om den inte är kopplad. En barnfamilj med en pitbull som betér sig på samma sätt skrämmer mig lika mycket. Undantaget om unga svennen hade haft någon/några polare att impa på. Då skrämmer han mig mer. Han kanske märker min rädsla och släpper iväg hunden "på skoj" för att impa på sina polare. Sen ropar han från 20 meter bort samtidigt som hunden springer skitfort emot mig; "Deee lööögnt, han e ba glaaa! Han tycker om dig!". JAG BRYR MIG INTE. Koppla den eller skaffa en såndär 80-årig smutsig och skitslö labrador som pensionärer har.
Hurricane.. Vi menar samma sak:) Om du inte har koll så håll din hund kopplad är väl summa summarum:) Sen att det finns idioter är ju bara att acceptera, dom e överallt, i alla situationer.
T2dafuckin Oj, oj, oj! Det är långt ifrån samma sak! Vi människor har sedan ett tag (!) tillbaka varit medvetna om att vi finns. Våra instinktiva sidor har alltså dämpats något helt sjukt då vi förstått att vi har val att göra. Hundens instinkter är mycket, mycket starkare! Och kamphundar heter kamphundar av en anledning. De skiljer sig från andra hundar. Människor indelas som bekant (?) inte in i raser. En afrikan är samma som en svenne.
min vän heter shagz o är en 63kg dogo argentino . jag tog han som omplaceringshund för snart två år sen.. hans förra ägare var väl stereotypägare , anabola , indriv o allmänt "kolla mitt peniskomplex-snubbar. det tog mig en månad att lära han mat o vattenskåls-tillit. han drack hellre i toastolen än i skålen.han vågade inte gå fram till sin mat om jag stod emellan han o skålen , natagligen för att han fått stryk då dessa högst djurvana idioter då dom försökt lära han "vaschegod o vänta"... det tog 6 månader av ryck Fot stanna fot innan han var ok o gå med i koppel.. det tog 1 år innan vi kunde ta in folk i lghten o än idag är shagz rädd.snäll men rädd.. jag har jobbat med den här besten i 2 år nu o d e först de sista 6månaerna som jag kännt att han äntligen börjar bli hund igen... dessvärre så är d nästintill kört att få honom att leka med andra hundar..förra ägaren hade han med sin biologiska far i 8 månader o dom dela inte på dom förrän shagz hade blivit biten allvarligt ett antal ggr.. när jag tog han hade han bitbrosk i bägge öron , två igenväxta brutna revben , hudinfektion genom hela kroppen o klor som aldrig blivit klippta... min dogo är som en stor nallebjörn , han är min sons favoritkompis o han vaktar oss.d e vad han e byggd för.vakt o jakt. att ha en "kamp/skydds" hund som i grund o botten e till för att döda jaguar puma o vildsvin e Inte nåt jag rekommenderar efterssom han har potential att döda en människa på rätt kort tid. för en tid sen hamna jag i munjidder med nån schomme som "min bruscha har en Pitbull jao" , han skulle på o slåss o jag ville verkligen inte utsätta min hund för såna dumheter då jag Lagt ner Så mycket tid på o få han självsäker.. snubben tog 3 steg mot mig o shagz reser raggen o snubben backar som tur är direkt... vi var ute o målade för ett tag sen o fick jidder med ursäkta uttrycket blattehusse med sin lilla sketna 15 kilosamstaff.fraser som "jag knollar alla eras morsor o vet du vem jag är" är faktiskt ett rätt generellt drag över gangsterna i min hood iaf. efter ett par minuter kände han igen mig o frågade var jag hade min monsterpitbull o om jag ville avla tillsammans med han... -d finns inte tillräckligt med tillräckligt hundvana människor i det här landet så jag tror jag avstår. o om ifall att jag skulle avla så vill jag avla på en hund som har både ett stabilt psyke Och ungefär 30-35 kg Mer än din hund man...tyvärr. körkort för den här typen av hund är egentligen en självklarhet.jag förespråkar inte nånslags kontrollsamhälle men i detta fall så far så många hundar illa pga av att d e fel hoodgangsters som skaffar dom... oftast så e dom så rädda för sina egna hundar att dom slår dom o trycker ner dom för mycket för deras egna psykens bästa.. respekt kärlek o konsekvens är ledorden..inte attack , kom hit knolla din morsha..
the people are dead but the money keeps talking..
En afrikan är INTE samma som en svenne.. Det skiljer minst lika mycket(om inte mer) mellan olika människoraser o olika hundraser.. Genetisk skillnad, fysisk skillnad osv. Pallar inte ta kamphundsgrejen igen men en kamphund är ingen ras eller raser, det är hundar som kampar. En boxare tex är ju ingen boxare för att han har boxat på något/någon genom åren, det är en snubbe som sysslar med boxning Sen att människan VALT att bortse från naturliga instinkter gör ju inte det hela mer rätt
SLUTA SÄG MÄNNISKORASER! Jag trodde du kunde sånthär? Men om du inte visste det så är kamphundar i grund och botten skapade för att jaga! Snackar vi om människor så är det en REN SLUMP att du råkat få spö av kineser de tre gånger du blivit slagen i ditt liv. Om vi däremot snackar om hundar...
En boxares dotter är ju knappast byggd som en boxare! Din hund kommer däremot vara byggd för "kamp" även om den ligger och pruttar i din säng hela dagen.
hurricaneknight Tack för att du orkar ta diskussion med dom här idioterna. Jag har gett upp :-)
hurricaneknight: Vill inte vara den som är den, men en hund i "Killing mode" skulle aldrig låta tungan hänga
Hazn_ P20 Har jag ingen aning om. Ville bara måla upp en bild av ett hungrigt monster. Stora ögon som är fuktiga och kollar åt olika håll likt koögon och massa saliv runt käften med tillhörande dregel. Så ska den grymta lite också. Låter som en hungrig hund för mig, och jag tror du håller med om du lägger besserwisser-snacket åt sidan! Hehe...
Hurricane e rädd för hundar nenene ne ne neeeeeeeee:D Muhammed Alis dotter e bäst i världen!!! Jag säger precis va jag vill o om människorraser stör dig så vet jag inte vad jag kan göra åt saken tyvärr.. Det e ganska bevisat att olika RASER(i brist på bättre, mer politisk korrekta o avancerade ord) har olika förutsättningar, både biologiskt o genetiskt(även om miljö spelar stor roll) O en sista sak(för 1000e gången): Det spelar ingen roll hur ett djur är byggt. I så fall skulle alla djur över 10kg vara förbjudna pga potentiell fara.. Jag menar, har du nånsin blivit attackerad av en fucked-up katt??? MYCKET värre än en hund tycker jag, smidiga, snabba smarta jävlar som går direkt på ögonen o stora blodkärl..
T2dafuckin Glöm inte getingar. De dödar också folk som är allergiska. Bålgetingar är fan det värsta jag vet
t2dafucking pratar du om människoraser får du räkna med att folk räknar bort dig som idiot och aldrig nånsin mer tar dig på allvar. om du menar att det finns bevis för att det finns människoraser så får du gärna dela med dig, sist jag kollade var det iaf inte så. biologiska och genetiska förutsättningar, vad är skillnaden? vad är problemet? människor blir bitna av hundar stup i kvarten, även om det ofta kanske "inte är så farligt". och ni fattar inte att vissa blir skrämda av det här!? det är inget hittepå-hot, det är ett äkta hot. och sen att de flesta hundägare faktiskt är vettiga och att sannolikheten inte är jättestor att just jag ska bli biten spelar liksom ingen roll, jag möter säkert tio hundar om dagen, och om 1 % av alla hundägare är idioter (vilket jag uppskattar som en något underdriven siffra) så skulle jag möta en idiot-ägare med ett potentiellt farlig hund var tionde dag. ja jag tycker att det är trist för er "bra" hundägare att ni tvingas ha era hundar i koppel för att några dårar inte vet bättre, men snälla sluta tala om respekt för andra människor om ni inte tycker att koppel är nåt för er
mellanöl ja, att glida runt med ett bålgetingbo på stan och säga till folk att de inte är farliga så länge de inte viftar på armarna och tycka att allergiker ska ta sig i kragen är ju vanligt
Jag tycker fan att alla hundar ska vara kopplade när man vistas vid folk man inte känner eller frågat. Jag kan ju inte veta om du är dum i huvudet och slår din hund eller inte, och därför känns det tryggast om de är kopplade. Förövrigt har jag lite fobi för hundar, särskilt pitbulls, då jag träffat en som blivit illa skött, och var instabil och osäker. Ni får ha kvar era hundar, men ha dem i koppel för guds skull, alla gillar inte hundar.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
hurricaneknight: Inget besserwisser i det jag skrev. Plus att en hund som tittar vilt omkring inte heller är ett tecken på aggression. Tänk en extragång när du ser en hund med öronen framåt, spända muskler och/eller spänd och fokuserad blick. Du verkar vara lite för nojjig.
bperb P27 Haha, det var inte alls så jag mena. Han snacka om att förbjuda alla djur över en viss storlek så därför jag klämde till med getingar. Blev lite missuppfattat för jag trodde han mena ALLA djur
mvh. d e allmän koppellag i sverige , dvs du får inte ha din hund lös även om du har fot kommandot locked. det såg vår kära moderatregering hand om .. sen fick polisen rätt att skjuta din hund om tex dom ska göra en husrannsakan o din hund vaktar...pga Kamphundar.. raser ja , när obama skulle bli president pratades d en hel del öppet på nyheterna om "raser" , jag blev rätt förånad över att man använder d ordet inom mänskliga jämnförelser...trodde att vi lärt oss nåt från 2dra världskriget men Icke... jag har problem med idioten som håller i kopplet , inte hunden. sen kan d va vilken ras lr art som helst , idioter finns överallt.
the people are dead but the money keeps talking..
toatootattoo: Källa på det där med att skjuta skulle uppskattas. Och snälla lär er att vilken hund som helst kan tränas till kamp, och att det inte bara handlar om pitbulls utan chiuauor (stavning :D) också. Min mastiff/pit har alla egenskaper för att bli en hygglig vakt- eller kamphund, men vi tränar spårning istället. Er läxa blir att ta reda på vad för slags hund min är.
min dvärgspets mööördar era pitbulls.
Yeah!
Det e ganska bevisat att olika RASER(i brist på bättre, mer politisk korrekta o avancerade ord) har olika förutsättningar, både biologiskt o genetiskt(även om miljö spelar stor roll) Jo visst, men bland hundar är det enormt mycket större skillnader än bland människor.
Därför ska man låta bli att jämföra påd et sätt du gjorde.
Att lägga på minnet: Ursprung, härkomst!
Nu blev det offtopic men om inte ni ser skillnad på en svart man, en vit man, en öst-asiat, en aboriginal så e kan jag inte hjälpa till.. Sen kan man välja vilket ord man använder för att benämna de olika utseendena o jag valde ras(mest för att det verkar uppröra). Man e ju rasist om man inte har nån love för andra... Ja vad?? Folkslag?? Jag kallar ofta folk för rasister på gatan när dom byter sida så fort dom ser min hund eller lyfter upp sitt barn eller hund från marken.. O det e inte för att dom inte gillar mig utan för att de valt att särskilja olika raser
T2dafuckin herregud vad du verkar skadad alltså. lycka till i livet
T2dafuckin
Sen kan man välja vilket ord man använder för att benämna de olika utseendena o jag valde ras(mest för att det verkar uppröra). Haha! Det var den största lögn jag hört.
Jag kallar ofta folk för rasister på gatan när dom byter sida så fort dom ser min hund eller lyfter upp sitt barn eller hund från marken.. O det e inte för att dom inte gillar mig utan för att de valt att särskilja olika raser Den som sa det han var det. I alla fall i det här sammanhanget.
Och det beror knappast på att du "är en annan ras" (hahaha).
Snarare beror det på hur du rör dig, hur du går, hur du håller i kopplet, vad för kläder du har på dig...
Kalla det cynisk du, men jag tror att personerna i fråga skulle kalla det att vara på den säkra sidan!
Länk till http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/255484-bussade-polishund-pa-19-arig-tjej shit dessa polishundar verkar ju galna?? jag blev biten av en schäfer som liten, den avlivades.
Ändå älskar jag hundar.
"Den som sa det han var det. I alla fall i det här sammanhanget.
Snarare beror det på hur du rör dig, hur du går, hur du håller i kopplet, vad för kläder du har på dig...
Kalla det cynisk du, men jag tror att personerna i fråga skulle kalla det att vara på den säkra sidan! "
Driver du? Jag har haft hundar i min omgivning i hela mitt liv. Vi hade tre st som mest. Och vi hade inte ens några av dessa raser den här diskussionen handlar om. Herregud folk byter gata när dom ser en stor hund oavsett vem som går med den, ibland gick jag min lillebror och min mamma, inte stereotypt gangster direkt.
Ja, människor vill vara på den säkra sidan. Vem bryr sig? Ska han inte få rasta sin hund? Det är inte TR's problem, det är dom rädda människornas problem. Jag är höjdrädd och därför åker jag inte fritt fall utan står och vaktar väskorna.
Den som sa det han var det. I alla fall i det här sammanhanget.
Snarare beror det på hur du rör dig, hur du går, hur du håller i kopplet, vad för kläder du har på dig,
+VAD DU HAR FÖR HUND... Driver du? Jag har haft hundar i min omgivning i hela mitt liv. Vi hade tre st som mest. Och vi hade inte ens några av dessa raser den här diskussionen handlar om. Herregud folk byter gata när dom ser en stor hund oavsett vem som går med den, ibland gick jag min lillebror och min mamma, inte stereotypt gangster direkt. Men var inte det ganska självklart? Att beroende på vad för hund du har så kommer människor avlägsna sig olika mycket. Var inte det självklart? Och snälla, läs tråden innan du hoppar in i diskussionen.
Du ställer mig mot väggen med massa frågor som inte har något ALLS med vår nuvarande diskussion att göra.
Ja, människor vill vara på den säkra sidan. Vem bryr sig? Ska han inte få rasta sin hund? Det är inte TR's problem, det är dom rädda människornas problem. Jag är höjdrädd och därför åker jag inte fritt fall utan står och vaktar väskorna. Vi pratar alltså om något helt annat. Vi pratar inte om att få rasta sin hund. Han är upprörd över att folk går över gatan när han är med sin hund. Ska folk inte få göra det utan att bli kallade för rasister? Nej, då ska han fan heller få rasta sin hund.
+++ Hahah, din liknelse är helt ohållbar. Och det hoppas jag verkligen du förstod innerst inne (men att du skrev den i alla fall och hoppades att jag inte skulle förstå).