"Jag äger en pitbull, passa sig!" (Tråden om dumma hundägare)
Blir så jävla irriterad. Att ha med sin hund i sin musikvideo är inget konstigt, det är ens kompis och man spenderar mycket tid tillsammans. För många betyder hunden mer än de flesta människor. Men VARFÖR visar man upp i sin video när ens hund lackar på en annan, eller när den skäller i en munkorg och sånt? Har den här personen ett sjukligt behov att försöka smutsa ner de här rasernas rykte ännu mer? Räcker det inte med att okunniga individer smutskastar pitbulls, amstaffs, dogos, corsos, bullterriers osv mer än nog redan tack vare usla hundägare? Eller tror personen i fråga att en skällande hund i hundkorg är häftigt? Att två hundar som slåss är coolt? Älskar den här typen av hundar, så jävla typiskt att det ofta (långt ifrån alltid) är helt fel människor som skaffar dem. Jävla idioter." Detta skrev användaren BearC i en annan tråd, och jag själv hade tänkt berätta en liten historia.
Det började med att vi i vår skola hade ett litet jippo, ...skolans dag. Då var det självklart några "cirkusarbetare" där som hade hand om hoppborg och lite grejer. Hur som helst, efteråt, när dagen börjar närma sig sitt slut, så smäller en polare av en airbomb i en papperskorg. Detta är självfallet inte okej o.s.v, men det hör inte hit. När han gör detta kommer det fram en "cirkusarbetare" till oss, lack som fan och frågar vad fan vi håller på med. Så här sade han, och nu citerar jag (fast bara på't ungefär);
"Vad fan håller ni på med?? Det finns ju en massa ungar här!!!(...)Jag har en hund i bakluckan, och den kommer bli jäääävligt arg om det smäller såhär. Och då släpper jag ut den på er! DET ÄR EN PITBULL!" självklart frågar jag honom vadfan han snackar och om han är dum i huvudet, "Du menar alltså att du ska släppa lös en arg kamphund här, där det som du precis sa finns en jävla massa barn?"
Då blir han lite snopen och går med svansen mellan benen tillbaka till sin white trash van. Denna kille var också praktstereotypen av svenskt slödder. Snaggat hår, tatuerad, nån piercing, en pitbull i backluckan, snusläpp o.s.v.
I den här tråden tänkte jag att vi skulle diskutera mongopillerkäkande hundägare.
Har ni råkat ut för detta själva någon gång?
Vad är grejen med att folk använder sina "bästa vänner" som vapen?
Hur kommer det sig att folk är så dumma i huvudet?
Har åkomman något namn, om inte, hitta på ett?
Ja, allt som berör dumma ägare av läskiga hundar.
Blunted in stockholm
Förra sommaren bussade en joggare sin hund på jag och en kompis när vi stog och graffade, ingenting särskilt hände, jycken lubbade fram till oss och vi hälsade på den, kan tänka mig att ägaren blev ganska så snopen :P Jag tycker också att det är dumt att ha sitt husdjur som vakthund, för även om det kan vara till nytta ibland så kan väl ändå hunden skada sig? aja, tillsist vill jag bara dela med mig av något som hände i min stad för ca 2 veckor sedan En tant som var ute och gick en promenad med sin lilla ''mopps'' blev attackerad av en pitbull. Först hade pitbullen jagat tantens lilla hund, när pitbullen kommit ikapp moppsen så hade slängt omkring den och huggit den så illa att moppsen dog, vid det här laget hade tanten börjat springa, men en tant på 70-80 år hinner inte så särskilt långt på den korta stunden, så pitbullen sprang ikapp tanten och flög på henne så att hon bröt lårbenshalsen, ungefär i samma veva kom en förtvivlad pitbull-ägare.. Mer av historian vet jag inte, men alltså, det jag fått höra om familjen som ägde pitbullen är att dom är en stabil, normal familj med både barn på förskola och högstadiet, skulle bra gärna vilja veta hur en sån hund kan helt plötsligt bli så aggresiv?!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Mitt goaste minne är när jag i femman, åkandes på inlines, blev hundbiten av en schäfer. Efter det fick jag en trevlig utskällning från gubben med hunden för att jag "gick för nära" Det bästa av allt är att jag faktist misstänkt att det är min nuvarande chef som var den där gubben....
Twang System fi de werl
Tar du för givet att alla pitbulls är kamphundar?
skillz vem har påstått detta?
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
"Du menar alltså att du ska släppa lös en arg kamphund här, där det som du precis sa finns en jävla massa barn?"
skillz
Jag har en hund i bakluckan, och den kommer bli jäääävligt arg om det smäller såhär. Och då släpper jag ut den på er! DET ÄR EN PITBULL!" Det känns ju faktiskt som att denna individ refererar till någon form av kamphund, inte sant?
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
Måste erkänna att det är fett jävla tragiskt att dessa hundar har fått sådant rykte, älskar hundar som fan.. Tyvärr är jag allergisk mot alla pälsdjur så jag kan inte äga en hund men 2 av mina polare har hundar, en är Amstaff och den andra är Pitbull Rednose och båda är sjukt fina hundar förutom att Amstaffen är lite flippad :P
"Tar du för givet att alla pitbulls är kamphundar? " Ja i princip gör jag det. Är ju bara att titta på hur 99 % av dom som har ( förhoppningsvis ) kopplet i handen ser ut.
Graffare
2009-06-03 09:57
Som hundägare sedan 3 år tillbaka kan jag bara konstatera att majoriteten av de som skaffar bitpull/amstaff/bullterrier är oftast killar och tjejer 16-30 år. Ofta av whitetrashtyp som inte kan hantera en så svår hund. Dessa hundar som är mycket dominant lagda till naturen kräver en mycket kunnig och erfaren ägare för att denna hund skall kunna klara av att fungera bland andra hundar och människor. Jag har bara träffat en pitbull som verkade harmonisk och duktig och dessutom utan dominanta tendenser. Och ägarna verkade både seriösa och lyhörda för hundens situation. Tyvärr är detta ett undantag. Fetto-white trash "Sara" med svartlila färgat hår och Lonesdaletröja och tatuerade "jonte" med missbruksproblematik och anabola muskler tillhör inte den skaran duktiga hundmänniskor. Frågar ni mig så borde alla dessa kamphundraser förbjudas. Förövrigt har en ny hundras blivit populär hos white trashfolket, husky. Ännu en hund som kräver mycket motion och passar inte i stadsmiljö.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Era generaliseringar gör mig lite besvärad... Tycker inte att ni verkar ha en aning om varken dessa hundar eller dess ägare.. En kamphund är en hund som kampar dvs. slåss mot andra hundar. Det förekommer VÄLDIGT sällan i detta landet. Däremot finns det ju olämpliga ägare men det tycker jag inte är värre än tex olämpliga föräldrar som skaffar barn
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Alla pitbulls är kamphundar på samma sätt som att alla bordercollies är vallhundar. Arten har en gång avlats fram för att kunna användas i kamp av något slag, och har egenskaper och personlighetsdrag som passar för det. DET BETYDER INTE ATT ALLA KAMPHUNDAR ÄR AGGRESSIVA MONSTER. Det betyder dock att många kamphundar har lätt att utveckla aggressiva drag, samt (och det här är egentligen det viktigaste) att de är betydligt farligare än många andra hundar OM de anfaller någon. En dvärgpudel kanske kan bli precis lika aggresiv som en amstaff, men amstaffen är rent fysiskt byggd för att kunna slåss och det är inte pudeln. De flesta ägare som vet något om hundar antingen har eller ser till att skaffa sig kunskap om rasen de skaffar, och hur man ser till att den lär sig att umgås med människor och andra djur. Tyvärr finns det väldigt många ägare av vissa raser, som inte vet ett skit: Vad det gäller alla idioter som skaffar kamphundar så är det enkelt; det är en del av stilen. Precis som att man ska ha tribals och piercingar, supa sig full varje helg och kalla tjejer horor (utom mödrar, systrar och flickvänner, som är änglar och alla som säger något annat ska dö) så ska man ha en kamphund för då är man tuff och får respekt. De här människorna är alldeles för veka för att själva imponera på någon, så de använder hunden som ett lagligt vapen för att sätta skräck i folk. Att det sen är en levande varelse som kan fara illa, och att de själva egentligen inte har någon kontroll över hunden, skiter de i. Det är inte tufft att bry sig.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Jag fruktar alla hundar som jag inte känner. Har blivit jagad av hundar när jag varit mindre och har mer eller mindre blivit skärrad för livet. Dock när jag cyklade hem från jobbet för några dagar sen så var det en snubbe som gick runt med en kamphund-sort. Men han va så trevlig att han kopplade hunden när jag kom på min cykel. Jag fattar såklart varför man går med sina hundar okopplade, hade säkert jag också gjort. Men man måste ha respekt för andra människor som tycker hundar är obehagliga. Dom ända hundarna jag kan närma mig är typ labradorer och kanske en och en annan schäfer. Känns ibland att dom små hundarna är läskigast
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Alla pitbulls är kamphundar på samma sätt som att alla bordercollies är vallhundar. Arten har en gång avlats fram för att kunna användas i kamp av något slag, och har egenskaper och personlighetsdrag som passar för det. Jag har träffat många "kamphundar" (Amstaff, Staff, pitbulls osv.) som inte ens blivit aggresiva när man lekt väldigt hårdhänt, eller när de lekt med andra hundar. men jag har inte sett speciellt många vallhundar som inte har kvar vallningsinstinkten, så jag vill påstå att "kamphundar" inte är avlade för kamp på samma sätt som vallhundar är avlade för vallning. Tjejen har en Bordercollie/Flatcoat retriever, och även om den har blivit bättre så är det ganska påfrestande att den alltid måste ha stenkoll på "flocken".
Sen är det ju en jävla skillnad på en kamphund och en skyddshund, funderar själv på att skaffa en dobermann och börja skyddsträna med, dels för stimulans och dels för att förebygga aggressioner.
(Inlägget ändrat av Simba 2009-06-03 11:12:15)
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Tycker att det e skitsnack.. Att kampa är ett verb, nånting man gör.. Inte ett adjektiv för en del hundars ras.. Amstaff är avlad för att vara en familjehund, inte för att slåss.. Oavsett så fattar jag inte folk som blir rädda när man kommer med sin hund, fattar dom inte att människan är 1000 gånger farligare??
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
håller med dig helt Gussti har själv en amstaff och fattar inte hur folk tänker.. kula i skallen på dom som tycker om hundar som slåss i en musikvidio eller något.. blir själv fett sur när jag ser det !!
hata mig inte bara för att jag duschar naken
Ja i princip gör jag det. Är ju bara att titta på hur 99 % av dom som har ( förhoppningsvis ) kopplet i handen ser ut. Frågar ni mig så borde alla dessa kamphundraser förbjudas. Hej generaliseringar.
Kan folk SNÄLLA sluta ösa ur sig skitsnack om raser de inte har någon som helst kunskap gällande? Det är inget som helst problem med raser som APBT eller Amstaffs, det är problem med slödder som i vissa fall (nej, jag skulle fan inte påstå att det är en majoritet, men sannolikt får de mest uppmärksamhet i media) skaffar dessa raser.
Att förespråka ett rasförbud är lika efterblivet som att förespråka bilförbud för att somliga kör rattfulla.
Som sagt så många gånger tidigare, APBT:s och Amstaffs är framavlade för att absolut _INTE_ attackera människor. Gör de detta är det ett tydligt tecken på felavel samt/alternativt helt störd uppväxt. Det sistnämnda kan tillämpas på majoriteten av alla hundraser.
Summa summarum, det är aldrig ett hundproblem, det är alltid ett ägarproblem. Vägen att gå är snarare hundförbud för människor som inte kan hantera hundar, snarare än att förbjuda en ras där majoriteten av alla djur är helt underbara familjehundar som vars största riskfaktor är att de hoppar upp och försöker slicka en i ansiktet. Menar ni som förespråkar ett rasförbud på fullt allvar att vi helt sonika ska avrätta samtliga underbara familjehundar som aldrig någonsin gjort något fel mot någon? Bara för att er kunskap inte sträcker sig längre än näsan räcker?
Look with your own eyes - See with your own mind
Hej generaliseringar. Kan folk SNÄLLA ^_^ är inte så enkelt att inte generalisera eller hur?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Givetvis pratade jag om folk i denna tråd som yttrade sig om saker de bevisligen fullständigt saknade kunskap i ämnet. Men kul att du kör :)
Jag läste någonstans att pitbull var en av dom första polishundarna i usa, sen finns det statistik som säger att golden retriver är den ras som biter flest människor per år. Jag anser att det aldrig är fel på hunden, det är människan som inte kan uppfostra den. Sen att det finns hundar som är hårdare i psyket, som behöver en ägare som kan rasen, och är mycket säkrare när det gäller hundar är en annan sak. Men i det stora hela så beror det alltid först å främst på ägarn.
http://www.myspace.com/metra186 http://www.youtube.com/watch?v=MdNx9stqXLA
Givetvis är det faktum att Golden Retrievers toppar listorna delvis ett resultat av att det är en väldigt vanlig hundras (vill för övrigt minnas att kungspudlar ligger väldigt högt upp också), men med det sagt är det definitivt en hund som kan uppfostras för både det ena och det andra. Det är inte någon magisk ras som aldrig skulle skada människor. Helt rätt i övrigt, det rör sig alltid om ett ägarproblem.
Edit: sen såg jag någon dokumentär om just rasen pitbull, och där ansågs pitbull vara en av dom bästa familjehundarna man kunde ha, pga deras lojalitet och att dom var kärleksfulla. Jag har flera kompisar som äger både amstaff och pitbulls, han som äger pitbull har aldrig tagit hand om en hund förr, han gillar bara rasen väldigt mycket, och jag tyckte i början att det var en ganska dåligt köp, eftersom det är väl kanske inte den bästa hunden att börja med. Idag är den hunden så otroligt snäll, lite ivrig, men riktigt snäll, alltid glad osv... Dom andra som har amstaff, dom har också lyckats uppfostra sina hundar väldigt bra, lugna fina hundar med riktigt bra personlighet.
Graffare
2009-06-03 13:53
PenDragon P25 & Metra186 P22 Självklart ska vi inte avliva alla pitbullterriers eller (APBT som du kallar dem) eller amstaff osv. Men jag hade gärna sett ett avelsförbud och ett kastrations/steriliseringskrav precis som med varghybrider. Inte för att dessa hundar är monster osv, men för att dessa hundar ÄR dominanta och ÄR aggressiva rent genetiskt. Dessutom orsakar dessa hundar mer skada än vanliga raser när de hamnar i hundslagsmål. Även om jag kanske har ett lejon som jag tagit hand om sen det var litet så kan jag inte gå med det löst på stan, varför? Jo för att det fortfarande utgör en fara. Ta då i beaktande att pitbull/amstaff är populärt bland slödder som inte bryr sig om att ge vilken hund som helst än trygg miljö och fostran och i många fall låter den hetsa eller till och med slår sina hundar. Är det inte bättre då att ta bort den rasen?? Låt slöddret leka med chihuahua.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Graffare
2009-06-03 14:00
Jag ser många pitbull/amstaffhundar bli släpade runt i kedjehelstryp (av idioter som inte vet hur man använder olika typer av halsband) medan de drar frenetiskt och har ingen kontakt med ägarna. Sen när ägarna släpper dem så i t.ex. rastgårdar/parker så trakasserar och utmanar dessa hundar andra hundar i närheten. Tyvärr så lyssnar ju inte dessa hundar på sina ägare (undrar varför) när de kallar på dem så till slut lackar ägaren och smackar till sin hund. Åååh var harmoniskt, sen är det dags att spendera nästa 12 timmar i lägenheten ensam och bli manisk för hunden. För pitbullens/amstaffens bästa, för övriga hundars bästa, för männsikornas bästa, förbjud all avel och import på pitbull.
Saken är ju den att pitbull är det väl redan avelsförbud på i sverige? Och Amstaff är det väl absolut inget fel på? Där har man ju med vilje avlat bort det aggressiva i rasen. Isådant fall ser jag mer att dom som föder upp Amstaff inte säljer till folk som inte tidigare har haft rasen med bra resultat. kastrations/steriliseringskrav på Amstaff/Pitbull, varför? Båda raserna är jättefina raser, och utger inget hot för någon, sålänge du kan ta hand om din hund, och är en bra skötare/ägare. Och som sagt att jämföra ett lejon och pitbull/amstaff är inte alls samma sak, i lejon har du vilddjuret kvar, lejon var aldrig menade att vara sällskapsdjur, och jaja, jag vet att alla hundraser härstammar från..vargen? tror jag... Men är fortfarande framavlade som sällskapsdjur av människan. Hur kan man vilja ha kastreringstvång på en hundras som anses vara en ypperlig familjehund? (förutom i Sverige) kolla kungspudeln, stenhård i skallen, i samma klass som pitbull, men endå så är det pitbull som förbjuds och inte pudeln. kolla gärna på "kaukasisk ovtjarka" (google)
För pitbullens/amstaffens bästa, för övriga hundars bästa, för männsikornas bästa, förbjud all avel och import på pitbull. Förbjud alla hundraser, att idioter som tror dom e balla med en pitbull beror endast på pitbullens dåliga rykte, (att det är ballt att ha en i sin ägo) mer en accessoar.....
Men då kan man lika gärna förbjuda alla hundraser, för om labrador tex hade haft samma dåliga rykte, eller varför inte Golden retriver som bevisligen biter flest människor per år än nån annan hundras, nej väldigt konstigt förslag tycker jag...
Nej, det är inte bättre att förbjuda rasen. Det är bättre att förbjuda korkade jävla människor att ha dessa raser, eller hundar överhuvudtaget. Inför hundkörkort om det så ska vara, allt är en bättre lösning än rasförbud, då detta enbart tyder på okunskap inför ämnet i fråga. Varghybrider har jag inte heller några större problem med, för jag antar att du talar om raser som Tjeckoslovakisk varghund och Saarloos wolfhound (som för övrigt är en internationellt erkänd ras, undantaget är Sverige)? Hundar som är tämligen stabila, men arbetshundar som behöver såväl fysisk som psykisk stimulans. Det finns som sagt inga dåliga raser, bara dåliga ägare. Nej, det bästa för hundarna eller människor överlag vore definitivt INTE att förbjuda rasen, utan att förbjuda korkade jäkla ägare. Som sagt, inför hundkörkort samt djurförbud för människor som bevisligen inte vet vafan de sysslar med. För övrigt är den genetiska skillnaden mellan amstaff och APBT extremt liten, i princip obefintlig, framför allt gällande psyke. Skillnaden är att den ena rasen fått erkännande som en "riktig ras" i Sverige, och således kan kontrolleras snäppet hårdare.
Men jag t ex är osäker/rädd/ och till viss del livrädd för Amstaff, pitbulls osv. Det känner hunden av och jag får känslan av att den utnyttjar det. Jag skulle gärna se att dom förbjuder dom här hundarna om man ser det från mitt ego.
Och visst en golden kanske biter flest människor per år, och kungspudel kanske har stenhårt psyke också. Men ni som argumenterar så måste ju ha huvudet upp i röven, Det är ju lite skillnad om en jävla pudel fpr blackout eller en pitbull? Är ju som att jämföra en katt med en puma ungefär.
Ser helt muterade ut också, fy fan.
PenDragon, WORD! Det där var grymt bra, inför hundkörkort, det skulle vara det bästa alternativet. Och som sagt det beror alltid på ägarn, jag har vuxit upp med hundar, och min kära mor, har alltid pysslat med hundar, eller ja djur i överlag, och jag har alltid vuxit upp med olika diverse raser. Vi hade tex en Golden Retriver som blev så fruktansvärt illa behandlad av en person i våran släkt, slagen utskälld utan orsak osv, morsan tog bilen åkte dit, slängde in jycken i bak och åkte hem, hunden var så himla rädd, låg ihopkuren under soffan jämt och skaka. Under 7 års tid tog hon hand om honom, och fick honom till en i familjen, han blev till en riktig familjehund, hade fortfarande lite svårt med främlingar men höll sig då undan. Men var otroligt snäll mot oss i familjen. Som sagt, hundkörkort vore det bästa för alla. Absolut inge förbud, och absolut inget kastreringstvång. Älskar du din hund, då älskar den dig. Uppfostrar du ditt barn illa, slår, skäller ut, hetsar...då bli ungen aggressiv, förmodligen bråkig i skolan, och hamnar i slagsmål. Det är precis samma sak med hundar.
Länk till http://www.akershundcenter.com/Disa.jpg Det är ingen liten hund vi snackar om, jag skulle då inte vilja bli påhoppad av denna.
Och din jämförelse var riktigt jävla dålig, pitbull är både kortare i kroppen, och lägre i mankhöjd, dock så är det en muskulös hund.
Men jag tror inte du har kraften nog att hålla borta en kungspudel heller.
Och att du är rädd för just pitbull/amstaff, är det för att du har en dålig erfarenhet av hunden, eller är du rädd för hundar överlag?
Nej jag är inte rädd för hundar över lag, vart med om en pittbull/amstaff som har flippat och bitit en polare ganska kravtigt, och vi, plus han som ägde hunden fick låsa in oss, jag på toan dom i ett annat rum. Och sen är det just utseendet, dom skrämmer mig bara helt enkelt, och så ser man vad det är för person som vaggar runt med hunden brevid sig. Jag vet ju liksom att hunden känner av om man är orolig, om det då skulle vara dåligt uppfostrad, har en dålig dag och man är i närheten och den flyger på en, ajaj, vill liksom inte ha ärr i resten av livet på grund av att jag var i närheten av en psycho hund.
Edit: Men hur ser dom flesta Pittbull/Amstaff ut som du möter ute då?
vill liksom inte ha ärr i resten av livet på grund av att jag var i närheten av en psycho hund. Eller psycho ägare?
Hunden är ju Psycho pga att ägaren inte kunde ta hand om hunden ordentligt.
Dock så förstår jag varför du är rädd för rasen när du har varit med om en sådan grej, men då ska man också veta att många som har dessa raser kan också ta hand om sin hund, och deras hundar är hur snälla som helst.
Att du är rädd är en sak, att man ska förbjuda rasen för att den har dåligt rykte "pga människan"? ...nej
Om det var en schäfer som hade bitit din polare, hade du då varit rädd för schäfrar, och då velat förbjuda den rasen?
Frågan är ju hur vissa kan vara så säkra på att det ALLTID är ägarens fel att en hund flippar ur.. Menar ni på fullaste allvar att det 100% av gångerna på något sätt är ägarens fel om en hund går till attack eller dampar sönder helt utan någon egentligen anledning? De är liksom bara djur, finns ingen garanti för helvete.
Frågan är ju hur vissa kan vara så säkra på att det ALLTID är ägarens fel att en hund flippar ur.. Menar ni på fullaste allvar att det 100% av gångerna på något sätt är ägarens fel om en hund går till attack eller dampar sönder helt utan någon egentligen anledning? De är liksom bara djur, finns ingen garanti för helvete. Nej jag anser att ägaren står för det mesta när det gäller hunden, har man lärt hunden dittan och dattan, sen valptid, och skött den ypperligt, ja, då är risken minimal skulle jag säga att hunden flippar.
Men det du säger stämmer ju också, hundar kan ha sina upp/ner dagar, kan bli provocerade på olika vis, men det gäller ju alla raser och inte bara pitbull/amstaff.
Det är den grejjen jag stör mig på, att dom har fått dåligt rykte, bara för för att vissa tycker det är G att äga en.
Dom använder hundarna som en coolhets faktor, det är blä
EDIT: och på så vis inte får den psykiska/fysiska träningen den behöver. Då blir hunden ettrig och aktiverar sig själv.
Jo men det är lite skillnad på en människa eller en hund, för det första kan du ofta se, eller märka om en människa vill slå på dig, verbalt eller på kroppsspråk. Och jag får ju hellre dabb av någon preppsnubbe, än attackerad och biten av en hund?. Jag förstår också att det är ägarens fel hunden hamnar liksom i kläm, men det är fortfarande hunden som utgör störst hot, mot mig i vilket fall. Nej jag hade inte velat förbjuda schäfrar då, har ingen skräck alls i kroppen för dom. Och det med förbjudning, det var väldigt överdrivet. Men hundar som levt/lever i dåliga förhållanden och är dåliga i psyket borde man låsa in.
Och det med förbjudning, det var väldigt överdrivet. Men hundar som levt/lever i dåliga förhållanden och är dåliga i psyket borde man låsa in. Svar ja, är dom i det stadiet att dom är helt ostabila, då tycker jag dom ska få somna in, det gäller alla hundar.
alla som har som du sa, levt eller lever i så pass dåliga förhållanden så att hundarna själv tar så mycket skada "psykiskt" då ska dom få en spruta och få somna in.
Men du sa att du var rädd för amstaff/pitbull, för att din polare blev biten och ni fick låsa in er?
Men då hade du ju varit rädd för en schäfer också, eller?
Det där är exakt vad jag menar med att hunden har fått så pass dåligt rykte, så ifall den gör fel då jävlar blir det liv, men gör en schäfer, eller kanske en labrador samma sak, då är det helt plötsligt lugnt?
Ta det inte personligt, jag syftar inte enbart på dig.
Men vi kommer alla ha våra åsikter, och alla har rätt till det också, jag ska inte hata på dig bara för att du inte gillar rasen :)
Edit: man kan se på en hund om den känner sig hotad, trängd eller dylikt. Hundar varnar också oftast innan dom går till "attack" vilket människor oftast gör också, men en människa kan också gå till attack utan förvarning.
Nejnej no offense taken! Men som sagt, det är mycket utseendet, käkarna och situationen som har gjort mig rädd för Pitbull och liknande. Många kompisar till mig som har familjehund, har faktiskt schäfer, därav är jag inte rädd för dom, har aldrig mött en schäfer som beteer sig aggresivt eller som varit "kaxig" emot mig. Jag vet ju inte om det här är ännu ett rykte, men pitbulls/amstaff kan ibland bita för skoj skull, utan att vara förvanande eller aggresiva. Om det nu stämmer är det extra svårt att läsa av om dom är Maaad. Som jag redan har svårt att tyda.
Mjopp, men att en hund biter för att leka, det är nått vi, "iallfall i våran familj" har vant bort från hunden, så att den ej ska göra det när den blir äldre. Att dom gör det som valpar, det gör ju alla hundar, men att dom gör det som äldre, kan bero på att man ej vant bort det från att dom var små. Alltså en hund kan ju fortfarande "bitas" när den leker, men oftast väldigt löst, mer sm att känna på dig faktiskt, om det vill säga att hunden är snäll :) Men fortfarande en grej alla hundar gör, iallfall dom flesta. Och att en pitbull/amstaff skulle bita hårt, utan att vara arg eller trängd på något sätt, är nog bara ett rykte tror jag, dom skulle lika mycket kunna göra det som vilken annan hund som helst. Sen det där med schäfer var just att du skulle sätta in dig i situationen där det var en schäfer istället för en pitbull som bet din polare. Tror du, du hade haft samma rädsla för schäfer då, som du har nu för pitbull?
Jag hade haft det i tankarna, men inte samma rädsla nej.
Jag förstår, då är det mest utseendet som skrämmer dig? Haha, kul att snacka lite iallafall, men som sagt jag anser ju att en "ras" inte är en "ras" (ni fattar vad jag menar) utan individer i en population. Så har man nånsin blivit påhoppad av vare sig en pitbull, golden, eller nån annan hundras, så kan man inte dra alla över en kant. Dock så förstår jag att dom som nånsin har blivit påhoppade, attackerade, har respekt och rädsla för just den rasen, helt förståeligt.
Jag tycker Pitbulls är en väldigt fin hundras och de e inget fel med rasen om dem har en bra husse. Men och så finns det idioter som förstör rasen genom att göra den agressiv och använda den i kamp och hot. För mig har det hänt ett par gånger att de kommer några med en pitbull och släpper dem lösa på en fotbolls plan och då blir dem flesta rädda och då har dem planen för sig själv, och det är väldigt dumt tycker jag! Och att förbjuda pittbulls som de har pratats om tycler ja e dåligt för de e en väldigt fin ras och en snäll ras i rätt händer!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Min parson rusell biter av huvvet på vilken pitbull som helst
Metra186 P22 huh? det hände nyss, tänkte ni ville veta. en tok-hund som hoppar på sin ägare, och som tydligen är beredd att hugga ihjäl hunden med kniv framför barn. Vad är det du inte greppar?
Länk till http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5301789.ab Vart vill du komma?
Taget ur en annan nyhet:
Rottweiler attackerade människa igen Skapad: 18.03.2008 17:07 (Uppdaterad: 18.03.2008 17:09) En rottweilerhund har igen gått till attack. I Björneborg sprang en rottweiler lös i en park igår på förmiddagen och bet en man och hans hund. Ingendera fick ändå allvarliga skador. I söndags dödades en 10-årig pojke i Elimä av familjens rottweiler. En annan:
Länk till http://hd.se/inrikes/2009/06/01/aattaaaring-svaart-biten-av-hund/ Ännu en annan:
Länk till http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7934.ab Så vart fan vill du komma?
Det där var det löjligaste inlägget i denna tråden.
Edit: Ser du vart jag vill komma med detta?