I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Jag äger en pitbull, passa sig!" (Tråden om dumma hundägare)

Övrigt - Blandat

2009-06-04 00:16
jag brukar låta min hund bajsa på grannens tomt sen pekar jag på honom och skrattar när han trampar i dem med sina loafers

2009-06-04 00:17
Metra186 P22

nej?

jag bara bekräftade en till dålig hundägare etc. vad är så löjligt med det?

2009-06-04 00:18
Jag trodde du bara ville "poängtera" att pitbulls är farliga....
Då ber jag om ursäkt för mitt dåliga utlåtande.
http://www.myspace.com/metra186

http://www.youtube.com/watch?v=MdNx9stqXLA

2009-06-04 08:38
Thread gone off the rail...
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2009-06-04 09:57
1. Media ÄLSKAR den här typen av nyheter. Speciellt om det är en stor hund som biter en liten, det e money in the bank för dom. Helst ska det finnas en bild på den lilla hunden när den badar i ett litet fågelbad eller nått så det VERKLIGEN står klart att denna lilla hund är ett offer av monsters blodtörst

2. När media skriver "kamphund" så är det ett samlingsnamn för ca 20 olika raser, däribland Schäfer o vissa labradorer

3. Att det finns olämpliga ägare är inget nytt o det kommer aldrig försvinna.

4. Jag har ingen sympati för vuxna människor som har hundfobi, jag skiter fullständigt i det

5. 2006 attackerades totalt, under hela året, 1 person av en amstaff. EN PERSON!!!

6. Hundkörkort är en bra idè i teorin
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-06-04 10:23
T2dafuckin Varför har du ingen sympati för det då?
Och vart har du statestiken över hundattacker 2006. Och hur allvarligt skadad blev den personen som blev bitet 2006 kontra dom andra som blev attackerade.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-04 10:23
4. Jag har ingen sympati för vuxna människor som har hundfobi, jag skiter fullständigt i det

inte jag heller.så fuckin omodernt
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Manager

2009-06-04 10:56
Jag skulle vilja påstå att över 90% av Sveriges hundägare är olämpliga. Kan du inte gå med din hund utan koppel så gör du något fel och om du inte aktivt strävar för att uppnå det målet kanske du borde skaffa en katt.

Problemet är inte hundraserna utan att ägarna till sina hundar inte har någon mental kontroll alls utan kan enbart kontrollera sina hundar fysiskt med hjälp av ett koppel.

Sen håller jag med T2dafuckin ang. ingen sympati för vuxna med hundfobi. Med tanke på hur mycket hundar det finns i det här landet borde en vuxen människa se till att bli kvitt sin fobi som nästan alltid härstammar från att man blivit jagad/anfallen av en hund som liten pga okunskap. Skaffar man sig lite kunskap om en hund så lär man sig att inte vara rädd.

Förövrigt känns det kul att se ut som en riktig stereotyp till kamphundsägare (rakad, tatuerad, piercad etc). Tur att min hund har en uppfostran. Dessutom har jag en dvärgpinscher som skapar lite motvikt :P
Redline!

2009-06-04 11:02
Rädda människor skaffar farliga hundar.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2009-06-04 11:05
Hmm..Grattis! Det mest korkade jag läst idag! Ska alla trauma patienter lösa sina problem på samma sätt? Misshandels och våldäkts offer ska alltså bara bita ihop och skärpa sig?

Blev själv hundbiten i ansiktet som barn och det du skrev får mig att villja spy..sorry
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-04 11:09
Är du dum i huvudet? Jag hoppas att du inte skrev till mig...

2009-06-04 11:13
Blaze.. För att vuxna människors fobier inte intresserar mig. Det e löjligt att va rädd för hundar..
Statistiken hittar du hos polisen o det spelar ingen roll hur mycket skada det blev, min poäng är bevisad. 1 fall av amstaff o över 300 från Golden, därav många på barn..

K-dregg.. Att passera en hund eller att komma över en våldtäkt e väl en ganska långsökt jämförelse???
Om man blivit biten som barn så e det kanske svårare att komma över men ändå nödvändigt med tanke på hur det ser ut. Hundar är en del av samhället..

Förresten, jag trillade av min cykel när jag va liten, har fortfarande ärr men har faktiskt lyckats komma över min rädsla o kan nu åka cykel igen:D

Givetvis gratis
usershare.net/orismusik
Manager

2009-06-04 11:24
K-dregg: Fobier botas genom att man utsätts för sina fobier. Vill du leva i ett liv av ständig rädsla så kommer du aldrig att bli vuxen.
Redline!

2009-06-04 11:33
T2dafuckin
Gangsta rap är också ganska löjligt men vem bryr sig.
Och vadå inte spelar någon roll hur allvarligt det var? Det spelar väl en jävla roll. Ah personen som blev attackerad av amstaffen i år dog, men det är lugnt, 300 blev bitna i armen av golden retreiver eller vadå??

Dr.Octagon "Ständig rädsla" För att man känner sig otrygg av pittbul/amstaff hundar? Mr exaggerated.
Manager

2009-06-04 11:36
Blaze_We: Vi pratar väl om hundfobi i allmänhet här? Jag gör det i alla fall. Och det är rätt svårt att undvika hundar när man är ute och går.
Redline!

2009-06-04 11:44
Blaze.. Varför snackar du om musik?? Tycker du att det e löjligt att folk måste sälja crack för att överleva o sen måste säga det på skiva för att kunna slippa göra det eller???

Asså, hade personen dött så hade det nog inte bara vatt en hundattack utan typ dråp.. Förresten, kolla hur många som DÖR av hundattacker varje år, typ 0 i snitt..

Sluta läs Aftonbladet o skapa er verklighet på egen basis

Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-06-04 12:04
T2dafuckin Jag skrev så för att du ska förstå hur dumt det är att säga att det är löjligt med hundfobi. Antingen är du Trångsynt som.....Och visst jag överdrev, men vi vet ju inte hur allvarlig attacken blev eller hur?, Kanske är ärrad för livet i ansiktet och aldrig mer får ligga med någon, pga en jävla hund. Samma gäller med dom andra 300 attackerna, men jag tror nästan att den värsta attacken 2006, var just amstaffen...
Jag har ju dåliga erfarenheter på egen basis, läs om, läs rätt

2009-06-04 12:19
Jag är 100% säker på att amstaffattacken INTE va den farligaste, ca 100 barn om året blir bitna av Golden tex..
Amstaffattacken 2006 va på en vuxen människa.. Du har inbillat dig att amstaff o pitbull är starkare, farligare, biter hårdare o attackerar oftare när inget av det stämmer.. INte ens lite... DÄRFÖR tycker jag rädslan är löjlig..

Du måste fatta att ju mer en hund väger(som ras) ju starkare e den, ju starkare biter den o är således oxå "farligare"
Dock inte lika farliga som tex bilar men jag ser ingen anti-volvo-kampanj här..

Undra när detta ska switcha från den o den hundrasen till den negern o den araben???
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-06-04 12:23
Fick en historia berättad för mig av min kära mor häromdagen..
En hundtränare (med gott rykte och schyssta metoder) var förtjust i pitbulls och hade tränat sin egen "bulle" från valp. Det hade aldrig varit några problem, hunden var snäll mot barn och uppförde sig oklanderligt jämt. En dag skadade sig hundtränaren under en fotbollsträning, och lade sig i soffan i vardagsrummet. Hans fru kom in och frågade om det var allvarligt och om de skulle åka till sjukhuset. Hundtränaren sa att detta inte var nödvändigt, men åmade sig och gnällde lite över hur ont det gjorde. Pitbullen,som tidigare hade legat vid soffan och tagit det piano, ställde sig då upp, gav hundtränarens fru en blick innan han attackerade sin tränares strupe. Enbart för att han hörde att hans herre var i underläge.
Tråkigt att det kan bli så fel även när kunniga människor uppfostrar en bulle. Jag hyser själv inget agg mot hundarna, utan förbannar istället de ungdomar som är totalt clueless och köper pitbull som första hund för att de är "häftiga".
My heart lives in my vagina.

2009-06-04 12:27
Thief.. Det är, utan att dissa din kära mor, ett perfekt exempel på en vandringssägen:)

En hund attackerar inte sin ägare för att denne är skadad punkt(om det inte är en hund med grava psykiska problem). Oavsett ras ska tilläggas
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-06-04 12:28
haha, sjuk diskussion!

Bara för att ni ar trygga med er bajsmaskin till hundjävel betyder inte det att alla är det. Har själv skaffat mig ett ordentligt hundägarhat genom ett jobb som brevbärare.

"Haaan e ente faaaarlii"

- Nej men han är ett jävla djur som inte gillar att jag närmar mig din brevlåda. Få honom att fatta att jag ska det eller avliva/håll inomhus.

En sak till, tillskriv inte era hundar egenskaper de inte har. De kommer alltid vara djur och djur beter sig som djur när de blir trängda oavsett hur mycket ni kan få dem att gå fot och sitta på kommando.

Jag talar om alla hundar.

2009-06-04 12:36
T2dafuckin

Eftersom jag lekte med hunden när jag var mindre och även såg hundtränaren före och efter så känns det lite skumt att det skulle vara en vandringssägen.

Jag är fullt medveten om att varenda jävla hundras som existerar kan attackera, p g a. psykbryt, tumör i huvudet eller något annat fjolligt.
My heart lives in my vagina.

2009-06-04 12:40
Amstaff är starkaste muskelhunden, finns ju självklart många hundra sett att mäta styrka, men över lag är den starkast. Och om inte är den LÄTT på top 5 listan. Det har jag läst, och TROR, om du har fakta på att den inte är det, visa mig annars kommer vi fortsätta tills vi dör med den här skitdisskutionen:P
Men att inte acceptera att folk är rädda för hundar är ju helt befängt. Enligt mig är det en egenskap hos en dålig hundägare.

2009-06-04 12:55
Blaze.. Jag är inte perfekt som hundägare men jag har koll på mig o min hund, om alla hade haft samma koll på sig själv o sina nära så hade vi inte haft problemen alls..

NEJ, amstaff är inte top 5 starkaste hund.. Rottweiler, Dogo Argentino, den där ryska jävelen, dobermann, schäfer e starkare.. Sen har vi ju alla de olika pitbulls, bulldogs, mastiffs osv.. Frågan är om amstaff ens e med på top 10

Asul.. Jag vet men ändå

Thief.. Jag tror inte på att hunden attackerade sin ägare för att han låg skadad i soffan o blev ompysslad, så funkar inte hundars psyke.. Men jag tror på att det kan ha hänt, alltså att han blivit biten av sin egen hund.. Det e ju djur trots allt
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-06-04 13:42
Dogo Argentino

En sådan har min syster :)

Detta börjar spåra ur en aning, men jag anser fortfarande att ägaren står för hur hunden beter sig, från valp till vuxen.

Och ja, det där med hundkörkort var en grymt förslag.

2009-06-04 13:46
Min nästa hund blir en Dogo Argentino-tiki som ska heta Domar`n
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-06-04 14:02
Domar`n

Haha soft :)
Riktigt fina hundar

2009-06-04 16:18
Fjanthundar, tacka vet jag en varghybrid...

2009-06-04 20:16
heter d -hybrid? låter som en robot, men kanske ja som kollar på för mycket sci-fi

däremot; mina kusiner har en dvärgschnauser på, ja va kan d va, 5-6 år kanske, som e så sjukt bortskämd och söndergullad att han oftast inte vet vad han ska göra. 3 systrar och en mamma som inte lär honom skilja på lek och allvar, ger honom godis för att de tycker synd om honom när han inte får godis(!), sliter och gullar efter att han klart sagt ifrån både två och tre gånger och sedan går och skäller på honom, halvallvarligt, när han gör något fel. har aldrig sett en så förvirrad hund, eller människa för den delen, nånsin annars. den enda som har koll på honom, tim, är pappan i familjen som, till skillnad från resten, har full kontroll över honom; en vink med handen kan få honom att sluta skälla och lägga sig ner.

och jag blir så jävla provocerad, arg tror ja tom att ja ska ta i med, när ja ser hur de misshandlar honom som de gör. han vet fan aldrig hur han ska förhålla sig till saker, så när det äntligen händer något, förutom dem dagliga promenaderna och dem fasta mattiderna, blir han helt till sig och ballar ur. jag har tagit hand om honom i en vecka och lyckades få lite styr på honom, men iom att ja e borta 9h om dagen funkar det inte för mig att ha honom längre. det lilla jag lyckades få honom att vänja bort, så smått, gled han tillbaka till efter en timme hos dem och jag orkar inte mer..

så, till min fråga:
får ja nita mina kusiner och kidnappa hunden? eller e d inte ett okej beteende?

tack bullen
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2009-06-04 20:52
Gussti.. Läste precis ditt inlägg o ber om ursäkt för att ALLA mina inlägg e off-topic:D

Jag har råkat ut för galna hundar ett par gånger, ingen har attackerat mig men de har anfallit min hund. Sjukt att folk som inte har koll på sina hundar ska gå med dom lösa i parker osv.
Folk använder hundar som vapen o det e katastrof, poliserna e de största svinen i den frågan
Att folk e så dumma i huvudet beror på okunskap
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-06-04 22:08
T2dafuckin

det e lugnt alltså, just nu är jag bara lycklig över att min idol bett om ursäkt till mig.. Känns stort :$$$
Blunted in stockholm

2009-06-05 09:53
Hehe, det e lugnt, jag har inga problem att be om ursäkt när jag gör fel eller beter mig olämpligt:)
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-06-06 11:29
Tragiskt att folk måste ha häftiga hundar att identifiera sig genom.... vilka fan är de själva egentligen?

Små osäkra människor som förmodligen inte har ansvar nog att uppfostra en sådan hund på ett ansvarigt sätt.

Istället för att förbjuda dessa hundar, bör man prövas om man är lämplig att ha en sådan hund, precis som när man ansöker om vapenlicens. Detta för att stoppa oseriösa hundägare som kanske har för många andra personliga problem att ta itu med.

För uppenbarligen skaffar sig folk dessa hundar i andra syften än att gosa framför Robinsson på kvällarna...

2009-06-06 11:57
Ibland är det ju också hur andra människor hälsar på helt okända hundar, vissa kanske sträcker sig över hunden och det gillar dom ju inte osvosv
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-06-06 12:56
Ändå... det är väl lite häftigt med dessa hundraser? varför förneka det? Jag odlar köttätare istället för tulpaner för jag tycker det är häftigt hur nördigt det än är...

2009-06-07 19:45
Tycker både pitbull och amstaff är riktigt fina. har funderat på att skaffa någon av dom.. Men efter mycket funderande så väntar jag nog med det. För det första är det ju som sagt ingen "nybörjarhund" Och för det andra så vet jag inte om jag skulle orka med all den motion osv den behöver för att må bra. Men däremot Jack russel är jag riktigt sugen på nu, verkar vara en helrolig ras. En liten hund som tror att den är en stor hund haha..

Tycker däremot schäfrar är vidriga..
www.myspace.com/verbalvandalmuzic

2009-06-07 20:02
jahopp, här rensades det friskt av någon anledning?

Jag kommenterade T2dafuckin's korkade uttal som "Vuxna människors fobier inte intresserar mig. Det e löjligt att va rädd för hundar.. " och fick igång en diskussion, men det fick tydligen inte vara kvar???

Varför, och vem e den skyldige? Luktar Louder lång väg.

2009-06-08 10:31
Yess.. Jag fick en varning för mitt påhopp på dig så det kan va att diskussionen såg hårdare ut än den egentligen va:)
Mitt korkade uttal betydde inte ordagrant att jag hatar o vill döda folk som är rädda för hundar utan att jag inte tar deras rädsla i beaktning när jag e ute med min hund, eller när jag köpte henne för den delen..
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-06-08 16:39
T2dafuckin

Bara du har henne i koppel när jag möter er är jag nöjd. Alla är inte intresserade av att få sina byxor nerskitade av hundar som "bara vill hälsa".

2009-06-09 09:54
Yess.. Vi lär inte stöta på varandra, iaf inte som jag vet..
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-06-20 23:50
Håller med trådskaparen. Larvigt om man skaffar en viss hundras för att försöka bli tuffare än man egentligen är. Men å andra sidan så kan man rätt ofta se en viss likhet mellan hundägare och hund. Och då är kanske en muskulös, dregglande hund den mest passande till en steroid-pumpande, dregglande husse.

En kompis som var ute och gick med sin hund i Sköndal gick förbi en annan hundägare som utan anledning börjar snacka om att hans hund är livsfarlig, så kom inte nära å liknande. (Nu kommer jag inte ihåg exakt vad han sagt, och jag tänker inte ringa honom för att få ett exakt citat i ett forum på internet.) Iallafall så snear min kompis och går fram till killen och sätter en kniv mot halsen på honom. Sen knatar killen med sin livsfarliga hund vidare. Haha! Poängen med denna lilla historia är att jag har fett coola kompisar, hehe, närå poängen är att bara för att man har en "farlig" hund, så ska man inte tro att man själv blir farlig. Fucking posers!

2009-06-21 00:20
Jag har en så kallad kamphund som bara är 9 veckor och jag har redan fått väldigt tråkiga upplevelser av folk. Det är mest gamla kärringar som är på mig för jag inte har henne kopplad. Men jag kan inte ha henne kopplad eftersom hon verkligen avskyr det och försöker göra allt för att komma loss. Kan inte börja träna henne i koppel än iom hennes ålder. Sen går hon precis bredvid mig hela tiden. Hon är rätt feg för allt nytt och går max 1 meter ifrån mig.

Det jag vill ha sagt med detta är att det är så jävla tråkigt med dessa idioter som TS skrev om. Det är dessa människor som gör att dessa fina hundar får dåligt rykte.

2009-06-21 13:19
Svar på mellanöl., japp du har rätt det är skittråkigt, men å andra sidan får du inte ha hunden okopplad, och lära henne gå i koppel kan du visst göra oavsett ålder, och om du ej klarar det, gå valpkurs då :)

Och med oavsett ålder menar jag såklart 8 veckor och uppåt, dock så tar det väl ett tag att lära hunden.

Men som sagt
Det jag vill ha sagt med detta är att det är så jävla tråkigt med dessa idioter som TS skrev om. Det är dessa människor som gör att dessa fina hundar får dåligt rykte.

Håller jag fullt med om

2009-06-21 14:30

PenDragon

Att förespråka ett rasförbud är lika efterblivet som att förespråka bilförbud för att somliga kör rattfulla.

Tvungen att flika in: VÄRLDENS SÄMSTA JÄMFÖRELSE!
http://myspace.com/saidhussein

Jag heter Said.

2009-06-21 14:39
Metra186 P22

Jo, visst finns det lag på det. Men de flesta har överseende med en valp. Jag håller på att träna henne med koppel. Nu går det hur bra som helst med halsbandet, men inte att vara kopplad. Sen är valpkurser mer att hunden ska få lära sig att umgås med andra hundar. Jag kommer vara sjukskriven minst 1 år till så jag umgås med henne dygnet runt och vi har all tid i världen. Börjat så smått med kopplet när vi går över en liten väg och med hennes motstånd tar det mellan 5-10 minuter att komma över vägen. Rastar henne inte mitt i området där alla surkärringar bor, utan vi går bort på en äng där andra går lösa med sina hundar. Sen älskar alla ungar i kvarteret henne och valpen blir överlycklig när alla vill leka med henne.

Kvittar var man bor, det ska alltid finnas surkärringar som klagar

2009-06-21 15:01
Metra186 P22

Men du förstår väl åtminstone att det finns en anledning till att pitbull har sämre rykte?
Man kan ju börja med att bara kolla på hundens kropp.
Du pratar om att pitbull "förvarnar" vid attack. Ska alla människor gå kurser i "hundspråk" för att du ska få ha en pitbull? Det är i princip bara hundägare som kan läsa av hundar på det sättet. Och hundägare är väl de sista som skräms av hundar.
"Han förvarnade faktiskt!"
Vi kommer överens om en sak. Jag är rädd för hundar. Du älskar din hund och "den gör inte en fluga förnär", men jag är rädd. Så koppla fanskapet, be den hålla käften eller stanna hemma och låt den "leka" (skälla) hur mycket den vill. För jag har ingen aning om hur den är när den är glad eller aggressiv och är inte heller intresserad av att veta.

Till dig och till PenDragon:

Hundar skördar sina offer på samma sätt som knark. Men bara för att knark funkar bra för vissa människor men tar livet av andra så ska det väl fan heller vara lagligt?
Så det funkar bra för dig att ha en pitbull, men en annan snubbes pitbull åt upp en 5-åring.
Då borde vi väl ändå förbjuda hunden.
Allt handlar om risker.

Jag heter Said.

2009-06-21 15:06
hurricaneknight

Så det funkar bra för dig att ha en pitbull, men en annan snubbes pitbull åt upp en 5-åring.
Då borde vi väl ändå förbjuda hunden.
Allt handlar om risker.

Men herregud va dum du är. En golden retriver biter oftare än en pitbull. Ska vi förbjuda den rasen också? Eller varför inte förbjuda alla raser? Förstår du inte att 99% handlar om hur ägaren är?

2009-06-21 15:20
mellanöl

Jag förstår inte hur det kan vara så viktigt för vissa att få uppfostra en pitbull.
Och det är inget argument, utan bara en åsikt.

Golden retriever-argumentet har folk dragit ett par gånger på den här tråden nu, så jag har förstått grejen. Även om en golden retriever bitit tusen personer och en pitbull bitit en enda så har ju den som blivit biten av en pitbull med största sannolikhet blivit mer skadad än en av de 1000... Men det har jag ju inga källor på, det är min rädsla som pratar.
Men jag anser att människors rädslor borde räcka som argument. Det är ett djur och kan fortfarande få för sig att göra vad som helst. Och ojojoj, det kan människor också, men jag hade hellre blivit påhoppad av en psykopat med motorsåg än en pitbull.

Jag heter Said.

2009-06-21 15:23
mellanöl

Jag kommer vara sjukskriven minst 1 år till så jag umgås med henne dygnet runt och vi har all tid i världen.

Jag menar, vem är det som är dum egentligen?

Jag heter Said.

2009-06-21 15:29
Haha, men snälla nån. Det du skriver är bara så pinsamt. Anledningen till att jag valde den typen av ras är dels för deras enormt fina utseende och sen har de bland det bästa psyket du hittar hos en hund.

Du är ju dum i huvudet om du hellre vill bli påhoppad av en psykopat med motorsåg än en pitbull...

Sen är människor rädsla för den typen av hundar enbart tack vare media. Hade inte media förstorat upp det så jävla mycket så hade ingen varit rädd för de hundarna. Media styr folket att tycka och tänka som de vill. Sen kan jag förstå att man är rädd för pitbulls när narkomaner, små jallas och annat pack använder hunden som ett vapen eller kukförlängning. En pitbull är faktiskt en jättebra familjehund.