skulle aldrig kunna jobba dar, sta dar utan att kunna ta en snus samtidigt som man far gnalliga kunder... skulle sluta med ett fuck you till kunden och sparken for mig Jag blir som en brud nar jag inte kan snusa ><
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Jag jobbar på donken och kan säga att många av dom reglerna inte följs. Snus och skäggstubb tex är inte ovanligt. Alltså jag följer reglerna rätt så bra men man anpassar det ändå lite. Typ som när man tar körkort, man lär sig massa skit som man ska kunna och sen när man väl fått körkortet så börjar man tänja lite på reglerna, vetandes hur man egentligen ska göra. Jag tycker faktiskt att det är ett rätt så gött jobb, klart stressigt och jobbigt ibland men om man arbetar me gött folk funkar det bra som tillsvidarejobb.
Skaffa vilket annat jobb som helst så får du perspektiv, allt känns soft efter att ha jobbat på donkan. Det är det enda positiva jag kan se med att jobba där, förutom den FETA lönen man får där förstås, fast de är ju likvärdig för hela restaurangbranschen +- dricks.
http://www.earforcefm.blogspot.com
MR-J skojjar du med mig? ingen av sakerna är udda eller konstiga?
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
9. Killar ska vara rakade (ej ha något skäggstubb) fan! kommer inte få jobb där :/
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
lol på mcdonalds, vem fan köper mat där anyways
haha eller hur!! ingen köper väl mat på McDonalds!!
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Allt det där handlar om renlighet i maten, om du har långa naglar bildas det bakterier under och det är inte alltför kul att ha i maten. t.ex.
http://biggedy-b.blogspot.com
Donken var gott back in the good ol' '90s, nu finns det bättre grejer! Tacka vet jag tjack.
Reglerna är tydliga för att 99% av folket som jobbar där är misfits, lite som om du ska ta in en vildhund och ha den som pet. Man måste sätta tydliga gränser och robotisera, annars skulle det lätt bli gökboet.
Tri~ Fixion, Tri~ Fixion
Vad löjligt att dra paralleller till koncentrationsläger. Speciellt med tanke på att det är frivilligt att jobba på McDonalds och det finns bra skäl till reglerna. Det är väl självklart att man ska ge ett helt och rent intryck om man jobbar inom service överhuvudtaget. Ännu mer självklart att man ska hålla hygien och inte riskera att hår eller piercingpluppar eller snus hamnar i maten osv osv Det enda jag inte riktigt kan koppla just nu är skäggstubbet. Kanske handlar det bara om att ge ett fräscht intryck eller så är det för att skägg, precis som allt annat hår, fäller. Jag gissar på det andra. Sen gällande direktiven angående hur man skall förhålla sig till kunderna tycker jag inte heller är konstigt. Det är en sådan attityd man skall ha om man jobbar inom service.
Delam tange barat
Det är liknande regler i skolan jag ska börja... (Yes, Hotell&Restaurang-linje)
bla.
hm...låter som vilken lista på köksjobb som helst? kanske lite håradre- men när man dealar med fjortisar dagligen behövs nog rätt strikta regler som inte kan misstolkas. min mamma var fett upprörd över att hon inte fick ha nagellack när hon började jobba som värdinna på hotellfrukost...hehe så roligt...som om de vore världens viktigaste grej.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hm, när jag jobbade på mcdonalds så försökte de tvinga personalen att köpa sånadär svarta specialskor(dyra), men inte så många gjorde det, och jag kan ju säga att jävlar vad vi halkade omkring, man behöver dem för med normala skor så glider man runt på fritösfettet på golvet på bambi på is. livsfarligt. på donken jag jobbade fick inte tjejer jobba i köket, vi skulle stå i kassan och le, jag tycker det ser ut som om det blivit bättre när jag ser den där listan.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Det där är ju bull, har sett massa snubbar med skägg och folk med piercings som jobbar på donken.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Skulle jag sakna ett liv skulle jag kunna tänka mig att åka runt till olika McDonalds-restauranger med listan i hand och kolla hur mycket personalen bryter mot reglerna för att sedan skälla ut deras chef och hota med att ringa Ronald McDonald himself om det inte blir skärpning.
Redline!
jag hade varit nöjd om 1 av 10 av de jävla dräggen som jobbar på mcdonalds hade levt upp till den kravlistan!
SKU - SKU - SKULASON!
det är ju helt normala krav om man jobbar inom resturangbranschen, jag har jobbat inom restaurang i fyra år. Jag har bytt jobb nu till ett annats service yrke, men det är fortfarande samma regler där, och då handlar det inte ens om nån om mathygien, så det är inte alls konstigt.
9. Killar ska vara rakade (ej ha något skäggstubb) Könsdiskriminering.
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
Det var någon dokumentär på 2an (tror jag igår) om städarna på donken, max och andra snabbmatsresturanger i sverige. Massa folk som jobbade 7 nätter i veckan 6 timmar och uppåt för 30-40 kronor i timmen. Fick ut typ 5000 i månaden. Helt stört! Ännu en anledning till att inte äta sånn skitmat.
När man ser ljuset i tunneln är det oftast tåget som kommer
Hahahahahaha tycker du att de där reglerna är "ett helvete" så lär det inte bli många jobb för din del.......
När jag praoade på McDonalds som 15-åring fick jag förstås den ädla uppgiften att plocka undan brickor och skräp. En del polare visste att jag jobbade där och gick därför dit när dom hade lunchrast på sina praoställen, och för att jävlas brukade dom aldrig slänga sitt skräp själva. Men droppen var när en snubbe skrattandes hällde ner sina pomme frites i elementet så jag skulle bli tvungen att lyfta gallret och skit för att kunna plocka upp. Då sprang jag efter honom ute på gatan (iklädd mcdonaldsuniform) mitt på ljusa dagen i centrala stockholm, brottade ner honom o slog honom! hahaha strider det mot reglerna?
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Skulle jag sakna ett liv skulle jag kunna tänka mig att åka runt till olika McDonalds-restauranger med listan i hand och kolla hur mycket personalen bryter mot reglerna för att sedan skälla ut deras chef och hota med att ringa Ronald McDonald himself om det inte blir skärpning. hahaha fy fan va kul det skulle vara! skaffa inget liv å börja göra så! filma å så syns vi på youtube! xD hahaha
9. Killar ska vara rakade (ej ha något skäggstubb) Könsdiskriminering. sånt e så jävla typiskt. det ska alltid vara könsdiskriminering på sånna här ställen!
Bjäär: Jag kanske kan sälja in idén till nån som gör det. Man kan säkert utveckla det till andra yrkeskategorier också.
Redline!
Säg vad ni vill jag vet att stället är helt sjukt!
MR-J: Det är sjukt men det är inte ovanligt att det är så. Du har nu gjort en topic om att det är jobbigt att betala hemma och att arbetsplatsen kan vara kef. Kommer du göra topics om allting som har med vuxenlivet att göra? :P
Redline!
MR-J P19 Du är nog fan den konstigaste jävla personjävlen jag vet på whoa.. Var det inte du som startade en tråd, där du tyckte det var "sjuk" att betala till din ensamstående mamma, för du bodde hemma. Och tjänade pengar på ditt jobb ? du fick betala typ 2500.. Du tycker fan allt är sjukt, som dom flesta säger, det är ju så i "restaurangbranschen".. Klart som fan dom inte ska gå runt med massa äckligt skägg, eller långt hår som hänger över maten.. Vad är grejen, o fina naglar... eller vill du komma dit och se nån brud med asäckliga långa nalgar, med massa smuts under. Det är du som är sjuk Ps. Var de inte du som gjorde den tråden om att betala ber jag om ursäkt. men jag är nästan säker på de ;)
383 mannen vi slaktar bijaces !
MR-J = Peter Pan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha oj, såg att snubbne över hade skrivit det där med att betala hemma:D Du verkar ju vara en jävligt negativ snubbe.. På riktigt, du vill inte att dom i kassan ska vara trevliga mot dig, du höll med någon snubbe där uppe som skrev, att han skiter väl i om dom ler och är trevliga. Det är ju ganska tråkigt när man kommer till ställen, o den i kassan låter och ser hur tråkig ut som helst. Det tycker nog dom flesta:) Men jag tror på det Doktorn över mig skrev"Kommer du göra topics om allting som har med vuxenlivet att göra? :P" När han får tummen ur röven o flyttar från sin mor, kommer det nog många trådar. "VAFAN, jag bor i ett villaområde, där det bor lite äldre folk med. Och jag får inte spela skithög musik klockan 2 på natten, hur sjukt är inte det" haha jag kan se trådarna framför mig redan:D
eller som ngn skrev för ett tag sedan "jag röker på och nu så har hyresvärden sagt att en elektriker ska komma o kolla på mina element, måste jag släppa in honom, var ska jag gömma min stash"growing up is tough....
haha vilken ångest snubben kommer att få när han börjar betala räkningar och tvingas laga sin egen mat.
9. Killar ska vara rakade (ej ha något skäggstubb) 10. Alltid använda keps och förkläde i produktionsområdet 13. Du får inte använda tuggummi eller snus när du arbetar Kan någon prata med donken-personalen i Rissne tack?!
Klanka inte på MR-J! Jag tycker han är gullig som får chocker av helt normala saker. Han är som min lillebror ungefär. Det verkar alltid som att han lär sig något för varje tråd, dessutom.
Dr.Octagon X26 haha, nja folk börjar tröttna har jag märkt! MEN! det är lite svårt att komma in från skolan i ett helt nytt liv Senneh P0 Jo det var jag, gör oftast inpuls-trådar när jag sitter och funderar på något! Men konstigaste personen @ whoa var väl lite väl :D Peppis F25 Peter pan vad fan? kown Men jag får bara det ok! Jag tycker hela svensson-livet är helt sjukt (typ det mesta) som att plocka svamp,sitta och prata om vädret och bry sig i en massa sjuka grejjer. Jag är svensk själv men du fattar vad jag menar
peter pan- google it.
MR-J: Det är fine with me! Folk som plockar svamp förstår jag mig inte heller på. Blåbär däremot. Eller äpplen. Det är grejer det.
Peppis F25 Nu fattar jag, du tycker jag är någon jävla unge :/ kown Njaa typ inte...
mr-j- nej peter pan går väl däremot ut på oviljan att vilja växa upp?
MR-J P19 Man blir lätt irriterad på vissa grejer du skriver, men det förstår du säkert. :) Man får känslan av att du vill ha allt serverat på ett silverfat!MEN! det är lite svårt att komma in från skolan i ett helt nytt liv Jaha? Du är ju inte precis den enda personen som får göra det, alla som är normala gör det. Dom får börja betala, jobba osv.. Sluta klaga nu=)
Senneh P0 Ja det vet jag väl, men jag orkar liksom inte ta beslut. Hatar att ta beslut och planera upp saker vill att saker ska komma till mig så att säga utan problem. Tro detta eller ej men jag brukar be folk ta beslut åt mig, nu kan jag inte besluta om jag ska äta hemma eller ute det får någon annan besluta liksom orkar inte
VADÅ skägg??????, om man inte får ha skäggstubb så lär det väl bara stå dumma blondinhookers i kassan och efterblivna 14isar som inte fått skägg än fyfan, mcdonals e skiiiit. men annars va reglerna ok, men dock inte skägget. ska jag paja min hud varannan dag om jag nu har mkt skäggstubb??? 123 bränn ner mcdonalds.
Varå, tjejer får inte ha stubb på mitt kneg heller, det funkar inte. McDonald's gör rätt i det, fuck stubb! I'm in da pårnå bizniz.
mycket av ju ändå normalt men formuleringen på detta är ju bara fel "Hedrar oss när de kommer – vi gör inte dem en tjänst"
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
MR-J P19 Stackars dina vänner.. Hoppas inte du har en tjej, det måste vara den trögaste tjejen med isåfall.. Efter det inlägget du svarade till mig. "Hatar att ta beslut och planera upp saker vill att saker ska komma till mig så att säga utan problem." jaha, det säger du. Men så enkelt är det inte i verkliga livet, vilket du inte verkar förstå. Du är verkligen en sån person jag kan se framför mig, som bor hos sin mamma hela livet. Precis som min granne, hon lagar hans mat osv osv. Bortskämda jävel, och säg inte att du inte är det. Du verkar vara sååååå dryg, man uppfattar dig iaf som sån på sättet du skriver!"Tro detta eller ej men jag brukar be folk ta beslut åt mig, nu kan jag inte besluta om jag ska äta hemma eller ute det får någon annan besluta liksom orkar inte" Jag tror faktiskt inte jag orkar fortsätta diskutera där, du är helt enkelt en lat jävla 19-åring. Som ska få allt av sin mamma, och klagar på allt. jag lider med dina vänner som sagt. Hade min polare bett mig ta beslut åt honom som du gör, hade jag slagit till honom på käften och sagt. "ta dig i kragen, det är ditt liv! ÅÅÅÅ!!
jadis F22 Det var städarna som städar på nätterna, anledningen var att deras städbolag plockade åt sig pengar, därför fick de lägre. Vaffan skorna kostar 400kr och det är flr att man inte ska halka och för att t.ex. fritös olja ska komma igenom skorna och skada dig. det är hel täckande läder.
Rastasite P19 Man får snusa om man tvättar händerna, eller ingen bryr sig i princip, bara det är rent om händerna och du inte drägglar typ:P
Regler finns ju överallt, alla behövs ju inte följas till punkt & pricka. Jag jobbade ett litet tag på AXA där det tillverkades spagetti (hur stavas detta ord?!). Där var det i princip samma regler som gällde eftersom det var livsmedel det handlade om. Men jag utan snus från 07:00-16:30 det funkar inte så jag slängde in några, chefen såg det och det blev inget liv om det precis, bör väl även tilläggas att detta var ingen "gulligull-chef" precis. Så det jag vill ha sagt, endel regler kan man ta med en nypa salt tycker jag allt. :)
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
McDonalds is the hell on earth rent ut sagt. Jag jobbar själv där, och kan säga att ens värdighet ligger på noll när man jobbar. Det med snuset är det jävligaste, jag har tvingats etablera en ny snusgropp så långt bak jag kan, så nu har jag tre.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.