Därför verkar Mc'dolands vara ett helvete!
Var med en polare idag och fick se deras "regler" så jävla sjukt så det inte är sant! Det låter som något slave & master förhållande man ska ha till kunderna. Absolut ingenting att säga till om utan göra exakt allt dom begär, typ som ett koncentrationsläger Kan inte kopiera från någon sida då jag har det i wordfil men här kommer dess budord! 1. Ha alltid en ren och välstruken uniform 2. Ha alltid din namnbricka på dig 3. Använd alltid rena svarta skor från Arbesko 4. Om håret är tillräckligt lång ska du sätta upp det 5. Du ska ha rena kortklippta naglar utan nagellack 6. Inga klockor, ringar, armband eller andra smycken får användas 7. All synlig piercing måste tas ur 8. Får endast ha ett örhänge i varje öra och det får ej vara något som hänger 9. Killar ska vara rakade (ej ha något skäggstubb) 10. Alltid använda keps och förkläde i produktionsområdet 11. Aldrig använda förkläde i serviceområdet eller i matsalen 12. Inte arbeta i produktionsområdet om du har synliga sår på händer. Om du skär dig ska ett plåster användas och över det ska du ha alltid ha en salladshandske på dig som du byter OFTA. 13. Du får inte använda tuggummi eller snus när du arbetar Du får inte stämpla in och börja arbeta om du inte uppfyller dessa regler! Följer du inte dessa regler kan du göra dig skyldig till både brott mot livsmedelslagen och kollektivavtalet och det kan leda till att din anställning hos oss sägs upp. Våra gäster: Är de viktigaste personerna i vår verksamhet Är inte beroende av oss – vi är beroende av dem Stör oss inte i vårt arbete – de är dess ändamål Hedrar oss när de kommer – vi gör inte dem en tjänst Är en del av vår verksamhet – inte några utomstående Får inte ses som bara statistik – de är människor med samma känslor som vi Är inga man argumenterar med eller är ironisk mot Är personer som kommer med sina önskemål till oss – det är vårt jobb att uppfylla dessa önskemål Förtjänar att vi behandlar dem så artigt och uppmärksamt vi kan Har rätt att vänta sig att vi anställda ser rena och propra ut.
Vad är det konstiga? Dom behöver folk för att gå runt, dvs kunden har alltid rätt. Det sker överallt och är inte särdeles konstigt :) Inte hygienreglerna heller. Vill man ha piercings överallt får man helt enkelt söka ett annat jobb? Smyckesregler etc är väl av hygieniska skäl? Sånt finns ju i restauranger och kök lite överallt (sen hur slaviskt det följs är väl en annan sak...) (Inlägget ändrat av Frozen 2008-07-30 21:57:58)
Har en kompis som jobbar på donken. Nästan inget av det där följs. Piercingar o skäggstubb ser du juh hela tiden . Och nå trevliga happy people får du inte alltid heller som står i kassan . De har dåliga dagar de med ...
I got it from my mama . moncans.blogg.se
Det där är ingenting som är specifikt för McDonalds, dom flesta kedjorna har någon form av "krav" på sina anställdas utseende, vilket är jävligt bra tycker jag.
Skulle vägra bli serverad av någon typ:
Dom flesta företagen som utövar någon form av service gentemot kunder har krav på sina anställdas uppträdande också, att man måste vara trevlig osv, inte så konstigt alls.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Haha, det var inget konstigt alls. Sådär ser det ut i restaurangbransch.
dom jobbar ju med mat också som är lite känsligt...
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
haha jag tycker det är as sjukt! skulle aldrig ta ett jobb där man tvingas ändra hela sitt utseende för ett jobb!
Ändra och ändra, har man sjutton piercingar i näsan och tolv kilo ringar på händerna får man ta av dom medans man jobbar, big deal.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Men skulle du vilja äta mat där det var hår, blod, snor, skit och örhängen i?
HAHAHA nä det finns allt sådana regler i andra branscher med..jag praktiserade på hälsokompanbiet med liknande regler + att man va tvungen att vara superglad och bjuda på sig själv ständigt även om man har en riktigt skitdag. Palla att stå o le o prata löst te folk man inte känner.
Obey the pug
dirtyfist P78 det var väl lite att ta i gubben :D
att man måste vara trevlig osv, inte så konstigt alls. Vem fan bryr sig om liraren bakom kassan är trevlig eller ej? Jag vill bara ha min mat och dra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
HAHAHA nä det finns allt sådana regler i andra branscher med..jag praktiserade på hälsokompanbiet med liknande regler + att man va tvungen att vara superglad och bjuda på sig själv ständigt även om man har en riktigt skitdag. Palla att stå o le o prata löst te folk man inte känner. Menar ju det!
Fast det där är väl ganska givet för att maten ska vara så ren som möjligt. Jag har hört att de har kliniskt rena kök i t ex Japan (är det sant?), undrar hur reglerna ser ut där.
Tycker du inte att du pissar en hel del folk i ansiktet med den där jämförelsen? Du vet, såna där som faktiskt suttit i riktiga koncentrationsläger osv. Inget av det där är ju ens konstigt, och ja, självklart är de "slavar" till kunderna, eftersom kunderna är hela anledningen till att deras jobb existerar. Om du vill se ut och bete dig som skit medan du steker hamburgare kan du ju göra det hemma.
I think that 'mr Slave guy' is a ... pakistani
From delusion lead me to truth From darkness lead me to light From death lead me to immortality
Det är av anledningar som McDonalds är ett rent helvete..
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
står det inte "arbete ger frihet" också längst ner under alla regler?
Awaiting Beheadment and Mutilation
Wohoo! Där la jag två år av mitt liv, i praktiken är det dock annorlunda. "femsekundersregeln" glömdes på listan!
http://www.earforcefm.blogspot.com
kretin Ta det lungt! du fattar väl att jag inte är seriös med lägret samt att det inte är riktat åt det hållet. Tar du illa upp så får du be någon admin gör det Ska fixa burgare nu!
trådskaparen lär ha legat på en soffa hela livet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ASUL Vad innebär den haha!
"This can't be real food.. It can't be" HAHAHA. Sen att man inte skulle kunna bryta ner och skita ut ett Happy meal är ju skitsnack. Menar hon att hamburgaren, brödet, pommesen osv. inte bryts ner men stannar i kroppen? haha hur fan då?
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
jaja det sägs så men hur många av pungterna hålls då? senast ja var in på donken på väg från göteborg bröt en snubbe mot 4 regler isåfall
TVS P23 Sånna borde ju spärras in!
ser ut som hon tryckt i sig ett par plus menyer själv.
www.RekFoto.se
MR-J P19 Allt som har legat på marken i mindre än fem sekunder är ätbart :) Det var ganska vedertaget i mitt kök, men bara om inte chefen tittade och kunden inte verkade soft. Jobbade på ett riktigt osoft donkan i en äcklig skånsk by på ett äckligt köpcentrum. De flesta som hade ambitioner att klättra inom företaget hade nog passat in på vilken psykavdeling som helst.
Jag hade sköna många sköna moments. Ett var när min chef kastar upp dörren till fikarummet och skriker att jag har dragit över 30 sek på rasten. Andra var när jag fick en bricka taffligt gjorda big mac kastade mot mig av min arbetsledare, en mogen kvinna som hade någon allvarlig personlighetskris.
Jag hade sköna många sköna moments. Lät rätt illa haha.
MR-J P19 Håll dig borta från servicebranschen isåfall.
Är det bara jag som tycker att MR-J skapar väldigt dumma trådar väldigt ofta? Jag är brevbärare och vi har också massa löjliga dokument med "regler" och kundlöften. Det hör till. Sen är väl personlig hygien osv jävligt relevant i restaurangbranschen.
Om du säljer något till någon så gør du ju dem en tjänst? Ingen normalbegåvad säljare tackar väl en kund? Visst ska man vara trevlig och ønska lycka till och fortsatt god bla bla bla men inte fan säger man tack så mycket. Det är kunden som ska säga det.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Eller när det kom en kille från stockholm och stod bredvid mig i flera timmar och klockade hur snabbt jag gjorde "big och vanliga". Han kom sen med "tips från coachen" om hur jag kunde jobba effektivare, så företaget skulle tjäna ännu mer pengar och jag bli ännu mer ägd.
ASUL P21 haha! det påminner stark om saker som hänt för polarN ModernDrunkard P22 har inte gjort en tråd på hur länge som helst som varit oserri ju! brapbrap i will!
Varför får man inte snusa? liksom kör man vanlig portion och tvättar händerna ordentligt förstår jag inte vad problemet skulle vara? Inte så man dregglar direkt..
Inte jag heller verkar ju as sjukt! en snus kom igen....
Låter som en vanlig restaurang? bara att alla ställen brukar inte hålla 100% på det ändå..
be the change
MR-J P19 haha säger du det så. praktiserar på ett ställe som har betydligt mindre regler och är en riktig resturang. men sätter dom regler ska dom väl följas. vem fan vill ha hår i sin burgare tex, osv.
En bekant till mig fick sparken därifrån för att han inte stoppat in skjortan.....och dom raderade massa arbetspass han jobbat, så han jobbade gratis dom sista veckorna. Jag säljer hellre min kropp än jobbar där.
En bekant till mig fick sparken därifrån för att han inte stoppat in skjortan.....och dom raderade massa arbetspass han jobbat, så han jobbade gratis dom sista veckorna. Jag säljer hellre min kropp än jobbar där. Ni ser! stället ÄR ju as sjukt!
MR-J P19 Men ändå äter du där! *fNiZz*
be the change
Då borde du se lite dokumentärer om Ryan air , fan SICK!
Vad för dokumentär? Länka?
be the change
Ryan air Är inte det ett jävla flygbolag, vad har det med mat att göra :/
Hmm gått på svt, skall kika efter den.. Piloterna jobbar alldeles för många timmar än vad dom får osv
dom serverar mat på planet.. daah
be the change
Såg på tv:n häromdan, det var en dokumentär Om personal ombord på plan, om flygbolaget ryan air Där kom det fram sånt jag inte kände till Som att med säkerheten gör dom som dom vill När jag såg det som inte var känt Tänkte jag på vad som kunde ha hänt Säkerhetskontroll – sånt spela inte någon roll Visst – det vore trist – om det kom en terrorist Men vi har flygtider vi måste passa Och alla resväskor vi måste lassa Å då hinner vi inte förpassa Nån med kniv eller nån med k-pist Aldrig ryan air, aldrig ryan air nej nej nej På flygbolaget ryan air, där ska allting gå så fort Man hinner inte med, att städa undan skit och lort Från den som före mej har suttit i sätet Å Som har söpet å sölat å ätet Mitt i detta ska jag slå mej ner…nä du aldrig att jag flyger med er Vi på ryan air, vi dementerar allt det där Jag såg ju alltihop, i tv:ns dokumentär Men så kostar biljetten nästa noll Så kan du sluta med din klagan och ditt groll Ni har piloter som ständigt är trötta, jag är livrädd för att vi ska störta Aldrig ryan air, aldrig ryan air, nejnejnej Jo flyg med ryan air, det är en god affär, jajaja Aldrig ryan air, aldrig ryan air…
be the change
heheh heh....ska vi diskutera arbetsvillkor finns d väl mer intressanta fall. Dom som syr era märkes kepsar t ex. Fast ja ahde fortfarande hellre gjort det än jobbat på mcdonalds.
Det har ju inte med mat att göra, däremot har det med hur illa anställda kan behandlas... Åtminstone är det vad jag tror hehe
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO