I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ditt jobb, ditt drömjobb?

Övrigt - Blandat

2008-05-20 12:27

Ditt jobb, ditt drömjobb?

Jag satt nyligen och funderade lite över att göra karriär, eller bara jobba i helhet. I nuläget arbetar jag heltid, men är inte särskilt nöjd över min arbetsplats. Själva arbetsområdet sitter som ett smäck för mig, men mina arbetsuppgifter är begränsade och jag ser ingen framtid i det företag som betalar för mina tjänster.

Den stora frågan för mig är då; vad exakt vill jag göra? Jag har tyvärr inget svar idag, vilket gör mig en gnutta eftertänksam. Är det jag som fullständigt saknar ambitioner eller är detta så vanligt som jag skulle kunna föreställa mig? Visst finns det yrken jag gott skulle kunna tänka mig, men ingenting jag verkligen brinner för.

Om Ni fick välja ett jobb i världen (en position som idag är tillsatt av en människa, inget påhittat yrke), precis vad ni ville. Vad skulle det då bli?

2008-05-20 12:35
Fotbollsproffs
Tatuerare
Profesionell MMA fighter
eller
typ säljare

2008-05-20 12:36
Ska även tillägga att jag enbart är hyfsat bra på det första de andra grejerna kan jag inte ett shit om typ

2008-05-20 12:42
professionell MMA fighter va ju ett lite udda val ;P
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.
Lyricist

2008-05-20 12:44
Kingpin! World domination and pimp! :P
There shouldent be no war between humanity.
Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset
är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen
Producent

2008-05-20 12:48
musikproducent
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2008-05-20 12:50
GOVERNATOR
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man

2008-05-20 13:01
Landshövding

Motivering: Lite ansvar, mycket betalt + blir bjuden på god mat och roliga tillställningar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-20 13:10
I Sverige: Jobbat på musiksektionen i antingen DN Kultur eller SvD Kultur.

Utomlands: Skribent för Q.

Annars hade det varit kul om bandet lyckades eller om jag orkade skriva klart böckerna jag påbörjat och att de sålde några ex.
•pave paradise•

2008-05-20 13:47
jag vill jobba som Bagare & trädgårdsmästare,
eller bonde i mycket liten skala med en liten plätt jord & lite höns bara.

kanske alla tre i kombo?

eller som DJ (i David Rodigan storlek)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-20 13:49
Utlandskorrespondent eller krigskorrrespondent. Bara jag far skriva - och kan leva av det - sa ar jag nojd.

Ihabia Skriv klart dom och publicera pa vulkan sa kommer du sakert fa lite uppmarksamhet forutsatt att bockerna ar nagot bra :)
'...and the words of the prophets were written on the subway walls' - Simon & Garfunkel

2008-05-20 13:50
kock, framgångsrik och känd kock :)
eller
Äga en liten restaurang på landet i nån by, näst intill självförsörjande med kor, potatis osv
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2008-05-20 13:52
FarmorBerit:

Har faktiskt Vulkan sparat som bokmärke på datorn, haha. Men jag tänkte vända mig till Debutantförlaget, möjligtvis, eftersom en klasskamrat på SU jobbar där. Men, om jag får vara självgod, så är böckerna bra. De kan bli bättre, men bra är dem iaf!
•pave paradise•

2008-05-20 13:59
Provsmakare på godisföretag. Alternativt glassföretag. Jag är grym på att smaka.
My heart lives in my vagina.

2008-05-20 14:08
men bra är dem iaf!

innehåller dem mycket sånt?
seriöst du är ett mongo. sorry dude. Du kan inte ha ett roligt liv o har du det så förstår jag inte hur

2008-05-20 14:08
Historielärare eller Kulturminnesvårdare.
Gerdaman

2008-05-20 14:11
Självgodhet? Nejdå. Alltså, det är inte min egen åsikt det där, jag vill hela tiden förbättra texterna och är inte nöjd alls just nu. Men alla jag har delat ut utkasten till har iaf tyckt om det väldigt väldigt mycket, så jag leker självgod för sakens skull.
•pave paradise•
Moderator

2008-05-20 14:18
Mitt jobb som jag har just nu är inte mitt drömjobb, men jag trivs jävligt bra där.

Skulle jag veta vad jag ville bli skulle jag redan vara på väg. Som det är nu försöker jag komma på det så jag har något att utbilda mig till.
Samtidigt har jag väldigt lätt för att anpassa mig till, och trivas i, olika situationer så jag skulle nog kunna utbilda mig till nästan vad som helst och sen jobba inom det.

Har funderingar mot sjökapten just nu. Mest för att det verkar jävligt fräckt.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-05-20 14:22
Kul att se förslagen strömma in. Man kan nog få en eller annan idé.

Keep 'em coming!

2008-05-20 14:29
Funkin' expert.

2008-05-20 14:30
Eller bara groove guy...

2008-05-20 14:32
Ihabia Det later skitbra, kom bara ihag att det ar javligt svart att synas nar det galler sant dar, sa det ar alltid en bra ide att skicka ut dem till sa manga som mojligt samt tigga till sig en del recensioner och liknande. Men debutantforlaget later utmarkt, tycker att du borde kora hart!
'...and the words of the prophets were written on the subway walls' - Simon & Garfunkel

2008-05-20 14:38
inte självgodhet, grammatikfel. men kul att du kör.
seriöst du är ett mongo. sorry dude. Du kan inte ha ett roligt liv o har du det så förstår jag inte hur

2008-05-20 14:43
FarmorBerit:

Tackartackar!

stekaren:

Aha...ja, för saker jag skriver på Whoa, ett forum där grammatiken är på topp, visar exakt hur jag är som skribent och författare. Starkt jobbat.
•pave paradise•

2008-05-20 14:54
nej, men så var det heller ingen som påstod det.

2008-05-20 14:55
one steps forward & two step back

Jadu. :)
•pave paradise•

2008-05-20 14:58
fundera lite på den, du. poletten trillar nog ner alldeles strax.

2008-05-20 15:02
Onödigt. Väldigt fel är det hur man än vrider och vänder på det. Även om det handlar om übertuffa hiphop-texter.
•pave paradise•

2008-05-20 15:10
stekaren P7 Men har sitter vi och skriver i en trad om vara dromjobb och sa maste minst en jobbig lirare - du i det har fallet - komma in och klanka ner pa folk, klaga pa folks gramatik och forstora allt det roliga. Skapa en egen bitterhets-trad istallet dar du kan fa utlopp for allt det negativa.

Husdjursdetektiv a la Ace Ventura skulle vara soft ocksa :P

2008-05-20 15:14
så du behöver alltså lite mer betänketid. det får du. glöm bara inte att placera svansen mellan benen när du inser att "one" och "two" inte åsyftar antalet steg, utan.. ?

åh, allt detta trollande har gjort mig sjukt sugen på att läsa dina "böcker".. undrar vilka grammatiska bedrifter som gömmer sig där.

2008-05-20 15:15
Tänker du skriva något som har med tråden att göra eller fortsätta gnälla för att du inte har något vettigt för dig eller riktiga drömjobb du kan uppnå som alla andra som skrivit i tråden verkar ha?
•pave paradise•

2008-05-20 15:18
Psykolog!
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2008-05-20 15:26
mitt drömjobb är inom forumtrollningsbranschen, men eftersom ingen rimligtvis vill betala för det eller överhuvud taget tillsätta en sådan tjänst (se topic) var min ursprungliga plan att hålla det för mig själv.

2008-05-20 15:30
Att få jobba som ljudtekniker på en radiostation hade varit riktigt fränt.

2008-05-20 16:06
mitt drömjobb har alltid varit tatuerare, och målare/illustratör/tecknare bredvid det.. just nu är jag tatueringslärling och har gått konstskola paralellt med min lärlingsplats..

så man får väl säga att det går bra just nu och ser lovande ut..

är sjukt glad att jag alltid haft ett mål, intresse och passion.. måste vara tungtt att inte veta vad man vill göra i livet.. vet inte vart jag hade varit utan det..

2008-05-20 16:19
Att jobba som pyskolog i miami är min dröm.
Om jag tar på din kuk älskar du mig då?

2008-05-20 16:24
Världen skulle inte gå runt om alla hade sina drömjobb:D
...

2008-05-20 16:24
Grodan_85 F22

Varför just Miami?
Jag flyttar till Melbourne om ca ett år för att börja min utbildning. Vart ska du plugga/pluggar du?
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2008-05-20 16:29
Joel413 Om man domer utifran det du har visat upp har pa forumet sa kommer det sakert handa, snarare forr eller senare :) Talang ar sallsynt, sa du borde kanna dig nojd!

Jag pluggar ocksa till mitt dromjobb och det kanns javligt bra, aven om journalistik ar en ganska svar bransch att lyckas i, men vill man nagot tillrackligt mycket ska man inte ge upp, det ar det jag intalar mig sjalv :)
Poet

2008-05-20 16:31

Sjunger och skriver, det är det enda sakerna jag kan på riktigt.
Så något med det vore fint.
What I said, yo!

2008-05-20 16:41
Nånting med hundar
Kock på en trestjärnig krog
Fotbollsproffs

Nått av det så skulle jag trivas riktigt bra.
kikk ass

2008-05-20 16:53
Stadsminister, frisör och rockstjärna :D
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Skivsamlare

2008-05-20 17:03
nöjeskorrespondent i new york, vem vill inte ha betalt för att hänga på coola barer och sippa dyra drinkar
fair enough..

2008-05-20 17:15
jaquil P20

Jag älskar miami. Kom nyss hem efter att ha varit där i några månader. Jag pluggar inte just nu. Men bestämmer jag mig för ta upp studierna igen så ska jag absolut plugga där!

Melbourne låter nice. Vad ska du plugga?
Om jag tar på din kuk älskar du mig då?

2008-05-20 17:30
Forskare inom datapedagogik.
Är väl en bit på vägen.

2008-05-20 17:32
Skulle vilja sluta som någon form utav elektronikkonstruktör. Ingenjörsstudier inom ett par år, gärna efter det jobb jag ska på intervju till på torsdag, elektronikreparatör.
Konstigt, alla dina flickvänner säljer sig för en mosbricka.

2008-05-20 19:43
Jag tror personligen att jag kommer att jobba som journalist alternativt film/tv-producent. Förhoppningsvis kommer jag att börja studera journalistik vid Helsingfors universitet på hösten och utgående från det får man se vad som händer.

De jobb som skulle vara softa men som jag inte riktigt har skillsen för att arbeta med är DJ eller kock. Skapligt bra i båda rollerna men kommer säkert i fortsättningen att hållas som hobbyer.
Still in the bridge

2008-05-20 19:46
Ha en skivaffär!

Eller typ jobba med barn som har det lite svårare i livet.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2008-05-20 19:46
Alternativt hustla.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2008-05-20 19:47
Oh! Ohhh! Fuck, hur fan kan jag glömma...är väl pga hur döende skivindustrin är...

Jobba i en skivbutik var alltid det ultimata fram till man insåg faktum, men jag skriver nog på under ASULs drömyrke jag med.
•pave paradise•

2008-05-20 19:48
fotograf
 www.RekFoto.se