I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ditt jobb, ditt drömjobb?

Övrigt - Blandat

2008-05-20 19:50
egenföretagare & bli som typ NCC.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-20 19:53
Kung skulle ju vara ett rätt soft jobba annars.
få massa pengar och inte behöva göra något (om man inte vill, nu håller ju våran kung på med massa skit hela tiden) och att man inte kan ställas inför rätta för något man gör heller.

sen finns det ju en hel del anledningar till att man inte skulle vilja vara kung, men ändå
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-20 19:59
Grodan_85 F22

Psykologi? :P
Nice med Miami, har aldrig varit där men bott i staterna och landet är ju topp 3 att bo i för min del :D
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2008-05-20 21:18
Jag skulle vilja jobba som en riktigt skillad glasblåsare. Ett hederligt och anrikt hantverk där man kan se fysiskt resultat av nåt man själv har skapat med sin egen kraft och fingertoppskänsla.
Älskar scenerna i "Glasblåsarns barn" när stellan går mad med sitt rör och blåser skiten ur glaset och skapar helt fantastiska saker.
Anima Sola

2008-05-20 21:18
Jag skulle vilja jobba som en riktigt skillad glasblåsare. Ett hederligt och anrikt hantverk där man kan se fysiskt resultat av nåt man själv har skapat med sin egen kraft och fingertoppskänsla.
Älskar scenerna i "Glasblåsarns barn" när stellan går mad med sitt rör och blåser skiten ur glaset och skapar helt fantastiska saker.
Anima Sola

2008-05-20 21:23
Glasmassa är väll det rätta ordet, inte glaset.
Anima Sola

2008-05-20 21:44
Att bli biolog och arbeta mycket med egen forskning vore något av en dröm.
"I smacked you moms on her ass, she didn’t get mad,
she turned the other butt, she can even call me dad."

2008-05-20 22:09
Speldesigner.
En av de snabbast växande och mest intressanta industrierna tycker jag.
Har jag träffat mkt skönt folk från den branschen och det verkar helt enkelt riktigt nice. Sverige ligger ju inte så jättelångt bakom när det gäller speldesign så jag tycker fortfarande det är lite skumt att den här branschen inte uppmärksammas mera här. Som i t ex tyskland, england, usa, sydkorea osv

Drömjobbet kan komma att bli verklighet om två och ett halvt år när jag pluggat färdigt :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-05-20 22:12
Jobbar just nu: Skitjobb men jag trivs.

Drömyrke: Hotrod-byggare
i'll make you disapear like gas in the air...

2008-05-20 22:21
Har inte gått ut skolan än men vill bli:
Pokerproffs
Rapparey
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat

2008-05-20 23:14
Musikproducent hade varit fedt, ska börja jobba på det

2008-05-21 00:12
inom rimliga gränser

grafisk formgivare, frilans kanske så man har möjlighet att jobba över allt i världen.

fotograf

2008-05-21 08:35
Hur många av er jobbar med något som är ert drömyrke?
http://www.earforcefm.blogspot.com

2008-05-21 10:26
Jag. Jag är arbetslös och trivs väldigt bra. Skulle bara vilja ha en lön så hade det varit perfekt.
Det tärda är att jag har verkligen INGEN aning om vad som är mitt drömyrke, om någon skulle säga till mig "Du får jobba med exakt vad du vill" så skulle jag inte kunna ta nåt. Det är synd :/
One chapter a day
Moderator

2008-05-21 10:30
Zoned Hur länge har du varit arbetslös? Enligt min erfarenhet blir det jävligt tråkigt efter något år.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-05-21 10:32
Kapten

Jag har varit arbetslös sen i slutet av november.
Ibland blir det grymt tråkigt, särskilt om man inte har nån vän att vara arbetslös tillsammans med.. Men nu när sommarn kommer så blir det bara soft ju
One chapter a day

2008-05-21 11:30

Ha en egen skivaffär eller jobba på typ Pet sounds. Men ja, skivförsäljningen dalar ju som sagt. :/

Klubbägare

Konsertarrangör

Manager

Musiker (synd att man inte har någon talang :P)

Författare

Resencent

Programledare för något program i stil med Gonzo with Zane Lowe eller Hundra höjdare.

2008-05-21 11:30
*Recensent.

2008-05-21 11:57
Creative director på Fallon London.
New job. New Life. Good life

2008-05-21 11:59
Jag är ju både recensent och sportskribent så det är väl nästan mitt drömyrke.
•pave paradise•

2008-05-21 17:43
jag ville bli pilot, men jag kuggade.
var inte lämpad.

så nu ska jag doktorera och bli forskare.
forever feels like home

2008-05-21 17:50
Sweetish:

går inte det att kringgå genom att utbilda sig till pilot i annat land då?

2008-05-21 17:56
Fiyah P25

jo det skulle kunna gå, men den skolan jag ville gå på ville inte ha mig så jag har börjat komma på andra tankar.
fast jag kan tänka mig att de har liknande tester överallt, om man man vill flyga flermotoriskt det vill säga. Det hoppas jag verkligen, man vill ju inte ha nåra instabila jävlar bakom spakarna ;)
forever feels like home

2008-05-21 18:07
Sweetish:

ja man får hoppas att de har tester överallt.
nu vet jag inte hur mycket (elelr på vad) du misslyckades, men det kan väll kanske gå att söka in på samma skola igen senare? du är ju rätt ung fortfarande

2008-05-21 18:11
Fiyah P25

nja, man får bara söka en gång. dom har samma tester varje år så det blir lite fusk om man ska få göra igen.
jaa, jag har tid kvar. förhoppningsvis
forever feels like home

2008-05-21 18:13
Starkt att vilja doktorera när man är 17!

Vilket ämne?
http://www.earforcefm.blogspot.com

2008-05-21 18:14
ASUL P20

biokemi tror jag. eller nånting som har med det att göra iaf.
forever feels like home

2008-05-21 18:33
Sweetish:

ok, hoppas du kommer in på en annan skola om du vill det i framtiden då.
lycka till med biokemin annars.

2008-05-21 18:49
Fotbollsproffs
Dj
Musikproducent
Meep meep

2008-05-21 19:09
Drömma och drömma..sitt öde är något att ta tag i. jag tänker bli konstnär och leva på det, gott eller existensminimum vet jag inte men det spelar mindre roll!

2008-05-21 19:38
Idag pluggar jag, så har inget jobb nu...Jag skulle vilja bli arkitekt eller inredningsarkitekt eller författare eller psykolog...och sen när jag blivit lite gammal så kultur-caféägare eller ägare av en liten inredningsbutik (med massor av sidoprojekt).

Det vore hur coolt som helst att få leva på det man är intresserad utav. Det bästa av allt är att det inte är helt orealistiska drömmar. Men sen har ju mina drömmar ändrats mycket genom åren också, så imorgon kanske jag vill något helt annat :)

(Inlägget ändrat av Rachel 2008-05-21 19:40:02)
Delam tange barat

2008-05-21 20:31
dj - spela musiken jag gillar och kunna gå runt stadigt på det

författare är något jag alltid velat bli men har inte tålamodet och livserfarenheten... ännu

folk blir lätt bittra om de har pengar som enda motivation
- : Swing Down Sweet Chariot And Let Me Ride : -

2008-05-21 21:04
Musiker. Att leva på bandet är mitt livs högsta dröm. Att åka runt hela världen i sex månader varje år för att spela våran musik!

2008-05-21 22:00
Någon trevlig motion graphics-byrå eller produktionsbolag med sjukt fria händer. Almost there.
I drop one verse - other cats be rhyming for weeks.

2008-05-21 22:09
Jobba för National Geographic som fotograf hade varit rena drömmen.
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2008-05-21 22:20
1. Fotbollsspelare i barcelonas a-lag!
2. 2a målvakt i stort klubblag.
3. Basketspelare i NBA
4. Sponsrad Klättrare
5. Vinna 20 miljoner och göra vad jag vill i livet.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-05-21 23:36
Motorcykelproffs, dvs vinna MotoGP eller Superbike.

Något mer realistiskt är att driva ett eget företag eller bli en framgångsrik IT konsult.
Är det på G så hänger det.

2008-05-21 23:44
Professionel thaiboxare eller MMA-fighter skulle vara otroligt roligt, kan dock inte se det som ett arbete eftersom man inte kan hålla på med det så länge.

Lärare eller skribent för något coolt hade också varit kul.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2008-05-21 23:53
Kommer och har alltid varit, projektledare, fritidsledare och lärare för barn i yngre åldrar :D
ååå ja e nog på rätt bra väg när de gäller att uppfylla alla .. är projektledare för två festivaler, jobbar som fritidsledare och läser en praktiskt estetisk utbildning för barn i yngre åldrar wiihu
!! :)

2008-05-21 23:53
Sen så klart egenföretagare..men de eockså på god väg har redan företaget dock inte inskrivet men de kommer de med snart;D
!! :)

2008-05-22 01:02

Världens utan tvekan bästa jobb. Stäng tråden! Haha.
•pave paradise•

2008-05-22 03:39

Världens utan tvekan bästa jobb. Stäng tråden! Haha.

är ju tyvärr inget jobb det där, men kommer det upp "miljonkronorsvinnare" på arbetsförmedlingen skall jag genast söka jobbet

2008-05-22 03:48
haha! Undra hur ens personliga brev skulle se ut
One chapter a day

2008-05-22 05:13

är ju tyvärr inget jobb det där, men kommer det upp "miljonkronorsvinnare" på arbetsförmedlingen skall jag genast söka jobbet

Jo världens bästa jobb!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-05-22 10:02
äga en liten bar på coco island
kameraman med filip och fredrik (tänkte på det för nån dag sen och dom verkar inte ha så tråkigt)
Trummis i nirvana back in the days
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2008-05-22 11:32
Fiyah:

Jag citerade ju någon annan, haha. Jag vet att det är inte är ett jobb...
•pave paradise•

2008-05-22 11:37
Ihabia:

jo jag v att du citerade, vill ha med din komentar med, därav citatet av dig
Moderator

2008-05-22 14:29
Profet förresten. Det vore nog ett fett yrke.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-05-22 14:43
Men vafan det skulle väl vara nåt rimligt?

Men annars diktator och förtrycka riktigt många, samt avrätta samtliga som slänger sig med ord som "pepp" och "hype" i vardaglig tal, och eller skriver för saker som alltomstockholm eller dn-på-stan eller liknande.
 DIF!

2008-05-22 17:04
Att kombinera orden dröm och jobb skulle innebära att jag ljög. Jag kan tänka på en miljard saker jag hellre hade gjort än att arbeta, räkna löv på barrträd t ex.