Jag tror inte prostitution är 'som vilket yrke som helst', bara att den här tråden existerar visar ju att det inte är så. Det är fan ingen som diskuterar om det är moraliskt fel att betala för snickare eller revisorer eller taxiresor. Att sälja sin kropp sexuellt är uppenbarligen inte samma sak som att sälja sin kropp icke-sexuellt. För det är ju vad de flesta som jobbar gör- säljer sin kropp(och sin tid, och sin kompetens). Men beror det på att prostitution i sig är annorlunda är andra yrken, eller beror det på att vi GÖR det annorlunda? De flesta som argumenterar mot prostitution menar ju att prostituerade är offer. Om alla behandlar prostituerade som offer så blir de per definition det. Vårt samhälle har bestämt att prostitution inte är ett yrke som alla andra, så naturligtvis kommer det aldrig bli det. Mycket av kontroversen runt prostitution ligger ju runt synen på sex. Vi lever i ett sexualliserat samhälle, och de flesta av oss har haft sex utav andra anledningar än ömsesidig kärlek. Vi har sex för att det är skönt, för att få bekräftelse, eller bara för att vi har chansen. Om man bortser från relaterade faktorer (sjukdomar, hallickar, samhällets fördömmande) så kan jag, personligen, inte se att ha sex för pengar skulle vara så förkastligt. Så har jag gått på myten om den lyckliga horan? Nej. Jag tror inte att det är så jävla kul att sälja sin kropp. Men jag tycker inte att det är så jävla kul att jobba över huvud taget. Det finns massor av jobb där folk mår dåligt, och måste svälja ner all jävlighet de utsätts för och ta sig till jobbet varje dag ändå. Jag kan förstå att vissa människor skulle välja att sälja sin kropp sexuellt om det gav dem möjlighet att i överigt leva ett bättre liv. Tycker jag att det är ett bra val? Nej. Men det ger mig inte rätt att dömma dem. Jag är för legalisering av prostitution, under strikt kontroll. Inte för att jag tror att det skulle lösa problemen med trafficing, hallickar, och drogberoende. Men jag tror att det skulle kunna reducera dem. Om du reducerar lönsamheten med brott så kommer färre begå dem. Säg att det skulle reducera antalet hallickar och människohandlare med 50%- det innebär att polisen kan dubbla ansträngningarna på de som finns kvar, vilket minskar lönsamheten ännu mer. Vi kan inte utrota brottsligheten, men vi kan begränsa den och reducera skadeverkningarna. Enligt mig är det betydligt mer rätt än att utkämpa ett meningslöst slag på alla fronter, utan något hopp om seger.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.