I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Köpa sex?

Övrigt - Blandat

2008-03-08 16:23
Jag tror inte prostitution är 'som vilket yrke som helst', bara att den här tråden existerar visar ju att det inte är så. Det är fan ingen som diskuterar om det är moraliskt fel att betala för snickare eller revisorer eller taxiresor. Att sälja sin kropp sexuellt är uppenbarligen inte samma sak som att sälja sin kropp icke-sexuellt. För det är ju vad de flesta som jobbar gör- säljer sin kropp(och sin tid, och sin kompetens). Men beror det på att prostitution i sig är annorlunda är andra yrken, eller beror det på att vi GÖR det annorlunda? De flesta som argumenterar mot prostitution menar ju att prostituerade är offer. Om alla behandlar prostituerade som offer så blir de per definition det. Vårt samhälle har bestämt att prostitution inte är ett yrke som alla andra, så naturligtvis kommer det aldrig bli det.

Mycket av kontroversen runt prostitution ligger ju runt synen på sex. Vi lever i ett sexualliserat samhälle, och de flesta av oss har haft sex utav andra anledningar än ömsesidig kärlek. Vi har sex för att det är skönt, för att få bekräftelse, eller bara för att vi har chansen. Om man bortser från relaterade faktorer (sjukdomar, hallickar, samhällets fördömmande) så kan jag, personligen, inte se att ha sex för pengar skulle vara så förkastligt.

Så har jag gått på myten om den lyckliga horan? Nej. Jag tror inte att det är så jävla kul att sälja sin kropp. Men jag tycker inte att det är så jävla kul att jobba över huvud taget. Det finns massor av jobb där folk mår dåligt, och måste svälja ner all jävlighet de utsätts för och ta sig till jobbet varje dag ändå. Jag kan förstå att vissa människor skulle välja att sälja sin kropp sexuellt om det gav dem möjlighet att i överigt leva ett bättre liv. Tycker jag att det är ett bra val? Nej. Men det ger mig inte rätt att dömma dem.

Jag är för legalisering av prostitution, under strikt kontroll. Inte för att jag tror att det skulle lösa problemen med trafficing, hallickar, och drogberoende. Men jag tror att det skulle kunna reducera dem. Om du reducerar lönsamheten med brott så kommer färre begå dem. Säg att det skulle reducera antalet hallickar och människohandlare med 50%- det innebär att polisen kan dubbla ansträngningarna på de som finns kvar, vilket minskar lönsamheten ännu mer. Vi kan inte utrota brottsligheten, men vi kan begränsa den och reducera skadeverkningarna. Enligt mig är det betydligt mer rätt än att utkämpa ett meningslöst slag på alla fronter, utan något hopp om seger.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2008-03-09 08:29
Får man inte knulla utan att behöva köpa det är det fan nåt som säger att man inte borde knulla öht.

Sunkig polare med så kass kvinnosyn i så låg ålder. Får lite Lilja 4ever känsla, ni vet där de köper henne till nån fucking svensexa eller vad det var. Vidriga äckelsnubbar.

Jag tror inte på myten om den lyckliga horan. Dock tror jag inte heller bara därför att alla blir tvingade in i det, typ som med all trafficing.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-09 08:37
Det "roliga" är att folk tror att det skulle bli så fucking bra för de prostituerade om det vore så att det blev lagligt. Men grejen är att det inte skulle bli det. Visst, kanske för vissa, men vi vet ju alla att det inom alla industrier förekommer fusk? Klart som fan småbrudar/killar och allt skulle bli lika utnyttja iaf. Bara det att det skulle vara som nu; man ser det inte för det sker bakom stängda dörrar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-09 11:11
Jag vill först påpeka att jag med min kommentar mot raekas påstående om legitimerande dumhet absolut inte tycker att de är dumma heller, om det var någon som tolkade det så.

-Nisse-
"Jag tror inte på myten om den lyckliga horan. Dock tror jag inte heller bara därför att alla blir tvingade in i det, typ som med all trafficing."
Tvånget behöver självklar inte komma i form trafficing och kidnappade människor som stängs in i rum. Man kan kanske utgå från att i princip alla prostituerade har en hallik? Oavsett hur frivilligt man gav sig in i "branschen" blir man ganska snabbt hallikens egendom. Man behöver inte vara kidnappad för att vara under tvång. (Jag är ganska säker på att t.o.m. din chef i slutändan tvingar dig göra saker du inte helt vill, som att gå upp tidigt, även om det är en helt annan sak)
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!

2008-03-09 11:22
JAOOOO X6

Jag förstår inte vad du menar?
Att jag gillar hallickar? Nej, det gör jag inte. Även om det skulle handla om en sk. snäll hallick.
Att jag inte förstår att man kan tvingas på olika sätt? Jo, självklart. Jag är inte 9 år, utan 24. Precis som det står. Trafficing var bara ett exempel. Därmed "typ som med...".
Eller ville du bara ha nåt att haka upp dig på? Men då är jag bara glad över att mitt inlägg kunde göra så din morgon blev lite roligare.

2008-03-09 11:36
-Nisse-
Nej, jag ville inte haka upp mig på något, eller ens tjaffsa, jag ville bara förtydliga det, eftersom jag tror att många enbart associerar tvångsprostitution med trafficing. Menade det mer som en förlängning av ditt inlägg, inte en konfrontation. Jag skrev väl överhuvudtaget inte att du hade sagt något fel någonstans, eller vände något emot dig?
Död åt Rutinen! Död åt Vardagen!<br>Leve Ögonblicket! Leve Äventyret!

2008-03-09 14:21
att legalisera ett problem bara för att det inte ska vara ett problem längre är nog det mest korkade jag har hört talas om. bränn lagboken så har vi inga brott längre! att folk mår dåligt av att utsättas för övergrepp blir då inte längre ett problem, statlig kontroll tar bort lidandet. jättesmart verkligen
http://www.kommandot.se/wp/

2008-03-09 21:16
Vi skojjar till det och vänder på festen, skulle du sälja sex om du fick chansen?
www.myspace.com/marcuslarsson

2008-03-10 18:34
Jag okrar inte läsa alla svar, men finns det överhuvudtaget nån tjej här som tycker det är okej men prostitution? På den här tråden finns det ju fler än några grabbar som verkligen har lättsam och positiv inställning till prostitution...
Kanske en del gillar att förnedra eller tänker helt pch hållet med kuken?

Är det moraliskt fel att köpa sex eller är det fel för att det är så smutsiga affärer (fattigdom, trafficking, droger etc)?

Tycker att det även finns en del indirekt prostituition, typ Anna Nicole(?) och andra som gifter sig med stenrika 80-åringar, kärlek my ass. Även "drinkhoror" - då menar jag de unga, sliskiga äcklen som köper massa skumpa och helrör och super ner nån tjej i hopp om att få en avsugning på toaletten... Finns ju inget nedvärderande namn på de som gör det? Inte att det är fel att bjuda på drinkar men ni fattar... 

Increase the peace.

2008-03-10 21:37
Shmug P20

Jag är tjej och jag tycker inte direkt att prostitution är acceptabelt, men däremot så kan jag inte påstå att jag är helt emot det heller av den anledningen att jag inte vet i vilken situation de prostituerade befinner sig i. Det är oerhört enkelt att sitta och dömma.
We remember Køge Bugt!

2008-03-11 07:33
sålänge det finns en risk att den prostituerade skulle befinna sig i en utsatt situation (dvs alltid) så anser jag att spöstraff, alternativt hängning, är ett lämpligt straff för sexköp
http://www.kommandot.se/wp/